آموزش ساخت ساک دستی

آموزش ساخت ساک دستی

ساک دستی جزو وسایلی است که همه ما هر چند وقت یکبار، به آن احتیاج داریم. یکی از ایده‌های خلاقانه برای خاص‌تر کردن کادو و هدیه، گذاشتن آن در ساک دستی‌های زیبا است. با این کار، هدیه متفاوت تری خواهید داشت و نشان می‌دهید که به تمام جزئیات هدیه خود فکر کرده‌اید.

در این صفحه، قصد داریم آموزش ساخت ساک دستی را به شما نشان دهیم تا بتوانید تنها با چند وسیله و صرف وقت کم، یک ساک دستی زیبا بسازید.

با ما در آموزش ساخت ساک دستی همراه باشید. همچنین جهت سفارش و چاپ ساک دستی تبلیغاتی با چاپ بازار تماس بگیرید.

آموزش ساخت ساک دستی کادویی با کاغذ و مقوا

آموزش ساخت ساک دستی کادویی با کاغذ و مقوا

طراحی ساک دستی، کاری جالب و مفرح است. شاید ساک دستی‌های آماده، شیک‌تر و زیباتر به نظر برسند، اما زمانی که خودتان یک ساک دستی را درست می‌کنید و هدیه‌تان را در آن قرار می‌دهید، نشان می‌دهید که برای طرف مقابل، ارزش و احترام قائلید و حاضرید وقت خود را صرف کنید تا هدیه‌ای زیبا به او دهید.

برای اکثر افراد، هدیه‌های دست‎ساز ارزش بسیار بالایی دارند. اگر هدیه‌تان را خریداری کردید، می‌توانید با صرف وقت بسیار کم و تنها با چند قلم وسیله، ساک دستی زیبایی خلق کنید و هدیه را در آن قرار دهید.

چیزهایی که برای ساخت یک ساک دستی کادویی باید بدانید

چیزهایی که برای ساخت یک ساک دستی کادویی باید بدانید

قبل از اینکه اقدام به ساخت ساک دستی کنید، باید درباره ابعاد ساک دستی مورد نظر، رنگ و طرح آن و لوازم مورد نیاز ساختش، اطلاعات کافی داشته باشید. طرحی که برای ساک دستی انتخاب می‌کنید در زیبایی و جلوه آن تاثیر بسزایی دارد.

می‌توانید از کاغذ کادوهای زیبا و منقش برای اینکار استفاده کنید و یا آن را با مقواهای رنگی و طرح‎دار بسازید. جنس کاغذ یا مقوایی که در ساخت ساک دستی به کار می‌رود نیز مهم است. هر چه ضخامت کاغذ یا مقوا بیشتر باشد، ایستایی و مقاومت آن بیشتر می‌شود.

ابزار و وسایل تزئینی که برای ساخت ساک دستی استفاده می‌کنید نیز مهم هستند. به طور مثال، می‌توانید از برچسب های زیبا برای مزین کردن و ایجاد طرح و نقش‌های دلخواه استفاده کنید.

اگر هدیه شما جنبه تبلیغاتی دارد و می‌خواهید کسب و کارتان را با آن توسعه دهید، می‌توانید در ساک دستی، کارت ویزیت خود را به همراه سایر هدایای تبلیغاتی قرار دهید تا افراد با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

چاپ بازار، با ارائه خدماتی نظیر چاپ کارت ویزیت فوری در طرح‌ها و نقش‌های مختلف و منحصر به فرد، به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن و با صرف حداقل هزینه‌ها، کسب و کارتان را رونق دهید.

حتما بخوانید : ساک دستی گلاسه چیست ؟

ابعاد ساک دستی

ابعاد ساک دستی

یکی از اولین کار‌هایی که در آموزش ساخت ساک دستی توصیه می‌شود انجام دهید، مشخص کردن ابعاد ساک دستی کاغذی است. این‎کار برای این است که در صورتی که از قبل ابعاد ساک را مشخص نکرده باشید، ممکن است هدیه و وسایلی که قرار است درون آن جا دهید، بزرگ باشد و درون ساک جا نشود. و یا ممکن است هدایا بسیار کوچک بوده و کاغذ زیادی را صرف ساخت آن کنید.

ابعاد ساک دستی با توجه به ابعاد هدیه و طرح مورد نظر مشخص می‌شوند. انواع ساک دستی کاغذی از نظر طرح عبارتند از ساک دستی هرمی، ساک دستی مکعبی، ساک دستی پایه بلند و ساک دستی پایه کوتاه. می‌توانید با نظر و سلیقه خودتان، کمی ابعاد را بزرگتر از اندازه هدیه در نظر بگیرید اما توجه داشته باشید که اندازه‌ها نباید بیش از حد بزرگ باشند.

الگوی ساخت ساک دستی

الگوی ساخت ساک دستی

داشتن الگویی برای ساخت ساک دستی کاغذی نیز بسیار مهم است. اگر تا به حال چنین کاری انجام نداده‌اید و از الگوها و برش درست کاغذ چیزی نمی‌دانید، احتمال اینکه بدون داشتن الگو بتوانید ابعاد ساک دستی را به درستی تخمین بزنید بسیار کم است.

الگوهای زیادی در سایت‌های مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند. دقت کنید که ممکن است ابعاد الگویی که پیدا کرده‌اید مطابق با ابعاد هدیه شما نباشد. می‌توانید با یک جستجوی ساده، به راحتی الگوهای بیشماری را پیدا کنید و با کمی وقت گذاشتن، ابعاد الگو را با توجه به اندازه دلخواهتان تغییر داده و آن را روی یک کاغذ بکشید.

پس از این‎کار، کاغذ الگو را برش داده و آن را بر روی کاغذ یا مقوای طرح‎دار قرار دهید و با خودکار، لبه‌ها را علامت بزنید.

وسایل مورد نیاز برای ساخت ساک دستی کادویی

وسایل مورد نیاز برای ساخت ساک دستی کادویی

در این آموزش، قصد داریم برای مبتدیانی که هیچ آشنایی خاصی با الگو یا پیاده‌سازی آن ندارند، آموزش ساخت ساک دستی کاغذی با استفاده از جعبه مقوایی آماده را ارائه دهیم. با استفاده از این آموزش، می‌توانید در کمتر از نیم ساعت، یک ساک دستی زیبا بسازید. برای این کار، به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

  • ۱ جعبه مقوایی زباله که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید؛
  • مقوا یا کاغذ‌های رنگی و طرح دار (2 برگه با طرح‌های متفاوت)؛
  • لوله پلاستیکی شفاف یا نخ کلفت برای دستگیره؛
  • توری مهره دار؛
  • منگنه؛
  • مروارید یا سنگ‌های تزئینی؛
  • نوار چسبی؛
  • چسب؛
  • کاتر.

حتما بخوانید : تفاوت ساک دستی کرافت و مقوایی چیست؟

مراحل ساخت یک ساک دستی کادویی با کاغذ کادو

مرحله اول:

در مرحله اول، باید تمام لوازم مورد نیاز را تهیه کنید. هر چه در انتخاب رنگ‌ها و طرح‌ها دقت بیشتری به خرج دهید، نتیجه کارتان بهتر خواهد شد. به دلیل اینکه ممکن است سطح زیر کار کثیف شود، بهتر است پارچه یا پلاستیکی پهن کنید و سپس کارتان را شروع کنید.

مرحله دوم:

مرحله دوم ساخت ساک دستی

در‌ این مرحله باید به سراغ جعبه مقوایی بروید. اگر جعبه‌ای ندارید، می‌توانید خودتان یک جعبه ساده بسازید. در صورتی که جعه مقوایی آمده دارید، آن را برش دهید تا کاملا باز شود. با استفاده از کاتر یکی از طرف‌ها را برش دهید تا باز شود.

مرحله سوم:

مرحله سوم ساخت ساک دستی

در این مرحله، باید ورق کاغذی یا مقوای طرح‎دار را روی جعبه بچسبانیم. یک برگه چاپ شده و یا کاغذ یا مقوای طرح‎دار بردارید. روی جعبه مقوایی چسب بزنید و کاغذ/مقوا را روی آن بچسبانید. برای تکمیل کار، لبه‌های ورق را در قسمت داخلی تا کنید. لبه‌های دیگر کاغذ/مقوا، دهانه‌های بالایی و پایینی جعبه را پیوند می‌دهند. سپس، گوشه‌ها را چسب بزنید و آن‌ها را به هم بچسبانید تا به شکل یک جعبه در بیاید.

مرحله چهارم:

این مرحله انتخابی است. حالا کاغذ طرح دار دیگر بردارید و در طرف بیرون، روی لبه‌های پایین و کف جعبه بچسبانید تا ظاهر کاملی پیدا کند. این کار باعث می‌شود تا ساک دستی شما ظاهر شیک تری داشته باشد.

مرحله پنجم:

مرحله پنجم ساخت ساک دستی

یک کاغذ رنگی دیگر (همرنگ با کاغذ مرحله 4) بردارید و یک نوار به عرض حدود 1 اینچ از آن را برش دهید. دهانه بالای کیف را با استفاده از نوار کاغذی بپوشانید.

مرحله ششم:

مرحله ششم ساخت ساک دستی

حال نوبت به ساخت دستگیره ساک دستی می‌رسد! حالا لوله پلاستیکی شفاف یا نخ کلفت را بردارید. آن را به دو قسمت برش دهید. یک عدد توری مهره دار داخل آن را وارد کنید تا دستگیره فیکس شوند و از جای خود خارج نشوند.

مرحله هفتم:

مرحله هفتم ساخت ساک دستی

باید کار دستگیره‌ها را تمام کنیم! با استفاده از یک منگنه، انتهای لوله پلاستیکی را در قسمت داخلی کیسه وصل کنید تا کار دسته‌های ساک دستی تمام شود. طرف دیگر را هم به همین صورت درست کنید.

مرحله هشتم:

مرحله هشتم ساخت ساک دستی

در آخر چند مروارید سایز متوسط بردارید و با فاصله مناسب روی نوار بالایی بچسبانید. مرواریدها را از دو طرف بچسبانید.

مرحله نهم:

مرحله نهم ساخت ساک دستی

یک نوار چسب بردارید و با استفاده از مقداری چسب، آن را در قسمت داخلی کیف بچسبانید تا قفلی برای بسته شدن ساک دستی ایجاد کنید.

مرحله دهم:

مرحله دهم ساخت ساک دستی

حال یک داک دستی کوچک و زیبا برای نگهداری هدایای‎تان آماده شده است. چنین ساک دستی‌هایی را می‌توانید برای هدایای مناسبتی، هدایای تبلیغاتی و حتی هدایای گرانبها درست کنید و آن‌ها را هدیه دهید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021