چاپ لیبل از ابتدا تا کنون

چاپ لیبل از ابتدا تا کنون

اگر کسب و کاری دارید که در زمینه بهبود و ارتقا سطح فروش آن برنامه ریزی دارید حتما می دانید که طراحی لیبل تجاری یا هر لیبلی که برای حصول مورد نیاز است، ضرورتی غیرقابل انکار می باشد. طراحی و چاپ لیبل از ابتدا تا کنون از همان 400 سال پیش که توسط انسان ها برای پیشبرد اهداف مختلف مورد توجه قرار گرفت، همچنان ابزاری کارآمد برای کسب و کارها به ویژه در زمینه فروش محصول بوده است. در این مقاله به طول کامل به چاپ لیبل از ابتدا تا کنون و کاربرد آن به اشکال مختلف اشاره خواهیم کرد.

لیبل چیست؟

چاپ برچسب کاغذی یا انواع دیگر لیبل یکی از راهکارهایی است که امروزه برای فروش محصول مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این برچسب ها که لیبل نیز نامیده می شود ورقه های نازک از جنس پارچه یا کاغذ و گاهی نیز فلز است که روی محصولات چسبیده می شود. چاپ لیبل از ابتدا تا کنون یعنی از سال 1800 میلادی تحولی عظیم در صنعت فروش محصول ایجاد کرد. این برچسب های کوچک حاوی اطلاعاتی هستند که می تواند به شکل مختصر و با استفاده از نمادهای مختلف معرف محصول باشد. بیان ویژگیها، نام برند و لوگو، قیمت محصول، تاریخ تولید و انقضا و… از جمله اطلاعاتی است که روی لیبل ثبت می شد. این لیبل ها همچنین می گوید که محصول مورد نظر قابل بازیافت است یا خیر؟ به طور کلی لیبل ها با اهداف مختلفی روی محصولات نصب می شود تا مشتری بتواند به مجموعه ای از اطلاعات درباره آن دست پیدا کند.
اطلاعاتی درباره نحوه شستشو یا مراقبت نیز از دیگر اطلاعاتی که روی لیبل چاپ می شود. بسته به نوع محصول و کاربری آن حتی کاربرد آن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: لیبل مات یا گلاسه کدامیک بهتر است؟

_____________________________________________________________________

لیبل چیست؟

انواع لیبل و کاربردهای آن

زمانی که بخواهید اقدام به چاپ لیبل برای محصول خود کنید انتخاب نوع مناسب آن که متناسب با کاربری مورد نظر است، اهمیت زیادی دارد. انواع لیبل عبارت است از:

  • برچسب کاغذی: یکی از پرکاربردترین انواع برچسب است که در صنایع مختلف کاربرد دارد. این برچسب ها به گونه ای طراحی شده که یکطرف آن چسب دار است و می توان برای محصولات مختلف استفاده کرد. برچسب های کاغذی نیز در دو نوع مات و براق تولید و استفاده می شود. قیمت ارزان و چاپ آسان و سریع از مهمترین دلایل پرکاربرد بودن این لیبل ها می باشد.
  • برچسب گچی: این برچسب ها که چسبندگی زیادی دارد برای نصب روی سطوح مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم درباره این برچسب عدم امکان جدا کردن آن است. در صورتی که بخواهید برای کندن آن تلاش کنید خرد یا شکسته می شود.
  • برچسب سلفونی: این برچسب ها در واقع همان برچسب های کاغذی هستند که روی آن یک لایه سلفون قرار می گیرد. لایه سلفونی مورد استفاده به صورت مات یا براق است که باعث افزایش مقاومت برچسب در برابر رطوبت، کثیفی و پارگی می شود.
  • برچسب پی وی سی: این نوع لیبل از جنس پی وی سی است که باعث افزایش مقاومت آن می شود. از مهمترین ویژگی های این لیبل ها ضد آب بودن آن است. علاوه بر اینکه مقاومت زیادی در برابر پارگی و آسیب دارد از همین رو دوام و ماندگاری زیادی دارد. این برچسب ها به صورت شفاف یا پس زمینه سفید به فروش می رسد.
  • برچسب متالایز: این برچسب ها در زمره گزینه های لوکس به شمار می آید که دارای تنوع رنگی طلایی براق و مات و نقره ای مات و براق است.

انواع لیبل و کاربردهای آن

کاربرد لیبل در صنایع مختلف

چاپ برچسب با هدف کاربردی که دارد کاملا مرتبط است. همانطور که پیشتر اشاره شد لیبل ها انواع مختلفی دارد که می توان از آن برای کاربری های مختلف استفاده کرد. در صنایع مختلف نیز از انواع برچسب استفاده می شود. از جمله صنایعی که در آن از لیبل استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صنعت مد و پوشاک
  • صنایع غذایی
  • صنایع دارویی
  • صنایع نفتی و پتروشیمی
  • محصولات ساختمانی
  • صنعت خودروسازی و تولید لوازم یدکی
  • تولید محصولات برقی و کامپیوتری و…

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: راهنمای چاپ لیبل لباس در سایزهای مختلف

_____________________________________________________________________

کاربرد لیبل در صنایع مختلف

نکات مهم در انتخاب و طراحی و چاپ لیبل

زمانی که می خواهید اقدام به سفارش طراحی آنلاین لیبل و چاپ آن کنید نکاتی را مدنظر قرار دهید تا در نهایت محصول به دست آماده مطابق خواسته و نیاز شما باشد. این نکات مهم عبارت است از:

  • نوشته های روی لیبل باید بسیار خلاصه و مفید باشد: زمانی که می خواهید برای متن روی لیبل برنامه ریزی کنید در نظر داشته باشید که روی برچسب باید محتوا را به صورت کاملا خلاصه و مفید بیان کنید.
  • محتوای تبلیغاتی روی محصول را بهینه سازی کنید: اگر این لیبل برای بسته بندی مورد استفاده است باید لیستی از محتویات آن، داستان مختصر درباره محصول که در واقع برای تبلیغ و ترغیب مخاطب است و دستور العمل استفاده از محصول کفایت می کند.
  • اطلاعات کلیدی را روی لیبل چاپ کنید: نام محصول، وزن آن و اطلاعاتی کوتاه درباره آن کفایت می کند.

نکات مهم در انتخاب و طراحی و چاپ لیبل

چاپ لیبل | چاپ بازار

شرکت تبلیغاتی چاپ بازار یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی و چاپ انواع اقلام تبلیغاتی اعم از کارت ویزیت، ساک دستی، ست اداری و.. است که شما می توانید برای چاپ لیبل محصولات مورد نظر خود از خدمات این شرکت استفاده کنید.

از مهمترین ویژگی های چاپ بازار می توان به کیفیت، تنوع و قیمت مناسب سفارشات اشاره کرد. این شرکت امکان سفارشات چاپی را به صورت آنلاین برای مشتریان خود فراهم کرده تا سرعت سفارش گیری و تحویل آن به مشتریان تسریع شود. شما می توانید برای کوتاه شدن و تسریع روند سفارشات خود در وبسایت این شرکت اقدام به ساخت یک حساب کاربری کنید.
طراحی و چاپ انواع لیبل نیز از جمله مواردی است که شما می توانید به این شرکت بسپارید.

جمع بندی

چاپ لیبل از ابتدا تا کنون دستخوش تحولات زیادی شده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید با گذشت حدود 400 سال از عمر این محصول اما همچنان کسب و کارها به آن نیاز دارند و می توانند به تناسب محصولات خود از آن استفاده کنند.

با پیشرفت تکنولوژی لیبل ها اشکال انواع مختلفی دارند و بسیاری از صنایع از آن استفاده می کنند. مهمترین کاربردی که می توان از لیبل داشت ابزاری برای معرفی محصول و ارائه خلاصه ای از دستورالعمل های استفاده از آن است. سایزبندی لباس ها، تاریخ تولید و انقضا، ترکیبات محصولات، وزن و مشخصات محصول و لوگوی برند مهمترین مواردی است که روی لیبل ها ذکر می شود. زمانی که اقدام به طراحی لیبل میکنید همه این موارد را باید با بالاترین کیفیت و دقت و نیز مناسب ترین شکل روی لیبل ها حک کنید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021