لیبل مات یا گلاسه کدامیک بهتر است؟

لیبل مات یا گلاسه کدامیک بهتر است؟

یکی از مهمترین مواردی که در زمان سفارش انواع اقلام تبلیغاتی چاپی از تیم گرافیک چاپ بازار پرسیده می شود، اینکه لیبل مات یا گلاسه چیست؟ چه فرقی میان این دو وجود دارد؟ برای چاپ اقلام تبلیغاتی مثل چاپ فولدر، کارت ویزیت و… لیبل مات یا گلاسه، کدامیک بهتر است؟ در این مطلب به بیان تفاوت این دو لیبل می پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.
لیبل گلاسه یا مات در دنیای طراحی و تبلیغات هر کدام تاثیرات زیادی دارند که اگر می خواهید میزان نفوذ تبلیغات و بازدهی تبلیغات شما افزایش پیدا کند باید هدف خود را مشخص کنید. به طور مثال اگر طرح شما دارای رنگ های زنده و پررنگ است طبیعتا انتخاب لیبل گلاسه بهترین گزینه است، چرا که این ورق ها به دلیل جنس خاصی که دارند رنگ ها را بسیار زنده، پررنگ و طبیعی نشان می دهد. این انتخاب می تواند یک گزینه مناسب برای دیده شدن محصولات شما باشد.
این در حالی است که لیبل های مات رنگ ها را کمرنگ تر و ظریف تر از چیزی که هست، نشان می دهد. شاید بنظر برسد که لیبل های براق جذاب نیستند و نمی توانند رنگ ها آنگونه که باید منعکس کنند و دیده نشود. این در حالی است که برای این لیبل ها از روکش های مناسبی استفاده می شود که در نتیجه طرح شما را بسیار شکیل و زیبا نمایش می دهد.

_______________________________________________________________________

حتما بخوانید: اوزالید چیست

_______________________________________________________________________

تفاوت لیبل مات یا گلاسه

برای شناختن تفاوت میان این دو لیبل موضوع مهمی است که برای استفاده و کاربرد آن تاثیر زیادی دارد. حتما می دانید که لیبل های گلاسه براق هستند، پس تصویری که روی این لیبل ها می بینید به صورت براق است. این کاغذها از جلای ویژه ای برخوردار هستند. برعکس لیبل های مات که خاصیت براق بودن را ندارد و تصاویر روی آن مات است. به نوعی تصاویر روی این لیبل ها به صورت قدیمی تر دیده می شود. رنگ ها مانند لیبل های براق، تند و پررنگ نیست.
در نظر داشته باشید که لیبل های مات در مقایسه با لیبل های گلاسه سطحی زبرتر دارند، چرا که لایه شیشه ای براقی که روی لیبل های گلاسه وجود دارد، روی لیبل های مات وجود ندارد. با این وجود سعی می شود این لیبل ها را به شکلی ضد آب باشد تا بتوان از آن در محیط های مختلف استفاده کرد. از مهمترین مزیت های لیبل های مات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیبل مات یا گلاسه

  • گعدم بازتاب نور و بهتر دیده شدن چاپ روی لیبل
  • تسهیل در خوانایی لیبل
  • عدم انعکاس نور

به دلیل این ویژگی ها غالبا از لیبل های مات غالبا برای چاپ برچسب های بارکد یا QR کدها استفاده می شود.

دلایل انتخاب لیبل مات یا گلاسه

حتما برای شما هم سوال است که چرا باید از میان لیبل های موجود مات یا گلاسه که براق است یکی را انتخاب کنید؟
نکته مهمی که در این زمینه باید بدانید پیامی است که شما می توانید از این طریق به مخاطبان خود برسانید، به طور مثال اگر میخواهید قدمت، زیبایی و طبیعی بودن را به مخاطب القا کنید طبیعتا لیبل های مات شما را بیشتر به این هدف نزدیک می کند. در ادامه به مهمترین دلایل انتخاب لیبل های مات یا براق اشاره می کنیم:

جنس مواد لیبل مات و گلاسه:

اینکه قرار است جنس لیبل چه باشد تاثیر مستقیم بر انتخاب لیبل گلاسه یا مات دارد. لیبل های مات احساس طبیعی بودن را به مخاطب القا می کند از همین رو در صورتی که می خواهید برای تبلیغات محصولات غذایی یا آرایشی بهداشتی استفاده کنید گزینه لیبل های مات بسیار مناسب تر و زیباتر است.

نوع کاربرد لیبل مات و گلاسه:

آنچه که می تواند به عنوان یکی از دلایل لیبل گلاسه یا مات باشد نوع کاربردی است که شما دارید. برای این منظور اگر می خواهید رنگ ها را به صورت ظریف و کمرنگ داشته باشید طبیعتا لیبل های مات بسیار زیباتر خواهد بود. لیبل های مات طرحی سنتی و قدیمی دارد از همین رو جذابیت ظاهری ویژه ای دارد. از این لیبل ها می توانید برای طراحی های لیبل های کلاسیک و سنتی استفاده کنید.

تفاوت لیبل مات و گلاسه

 طرح و زیبایی لیبل مات و گلاسه

  • یکی از مهمترین مزیت هایی که لیبل های مات دارند، دادن نمای قدیمی به عکس ها و تصاویر
  • چاپی شما است، این دقیقا نقطه مقابل لیبل های گلاسه است. از همین رو شما می توانید
  • از طرح های قدیمی برای محصولات و حتی اقلام تبلیغاتی خود مانند چاپ ساک دستی استفاده کنید.

طرح های خاص لیبل مات و گلاسه

یکی دیگر از دلایل انتخاب  لیبل گلاسه یا مات امکان ایجاد طرح هایی است که می توانید برای محصولات خاص در نظر بگیرید. این موضوع به ویژه برای داشتن مزیت ویژه شما در تبلیغات باعث بیشتر دیده شدن شما در میان سایر رقبا باشد. به طور ویژه شما می توانید با انتخاب هر یک از این لیبل ها برای محصولات خاص تبلیغاتی مثل چاپ ست اداری استفاده کنید.
با همه توضیحات ارائه شده در صورتی که نیاز به کسب مشاوره و اطلاعات بیشتر دارید، می توانید با کارشناسان شرکت چاپ بازار  تماس بگیرید. تا در نهایت با دریافت مشاوره های تخصصی رایگان در این زمینه بهترین انتخاب را برای چاپ لیبل براق یا مات در مسیر تبلیغات محصولات خود داشته باشید. شرکت چاپ بازار از شرکت های معتبر و باسابقه در زمینه طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی در کشور، با بالاترین میزان رضایت مشتریان است.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021