بهترین جنس کارت ویزیت

بهترین جنس کارت ویزیت

اگر قصد دارید از کارت ویزیت برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده کنید، انتخاب “جنس کارت ویزیت” با کیفیت اهمیت زیادی دارد. به ویژه اگر کسب و کار شما در زمینه های اداری و تجاری فعالیت دارد. کارت ویزیت علاوه بر اینکه معرف کسب و کار و برند شما است، از آنجا که توسط شما به عنوان یکی از کارکنان یا مدیران به افراد ارائه می شود باید دارای بالاترین کیفیت از نظر طراحی و جنس باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت “بهترین جنس کارت ویزیت” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

انواع جنس کارت ویزیت

کارت ویزیت از نظر جنس انواع مختلفی دارد که می توان بر اساس بودجه و نوع طرح مورد نظر هر کدام از آن ها را انتخاب کرد. انواع کارت ویزیت بر اساس جنس شامل موارد زیر می باشد:

انواع جنس کارت ویزیت

کارت ویزیت گلاسه با روکش سلفون

یکی از پرکاربردترین انواع جنس برای کارت ویزیت استفاده از کارت ویزیت سلفون با کاغذهای گلاسه با وزن بالا و روکش سلفون است. طرح های چاپی و رنگ ها روی کاغذ گلاسه با بالاترین کیفیت نمایش داده می شود از همین رو یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع کارت ویزیت می باشد. زمانی که می خواهید از این نوع کاغذ برای کارت ویزیت استفاده کنید، می توانید از لایه ای سلفونی روی آن بعد از چاپ استفاده کنید.

این لایه های سلفونی در دو نوع مات و براق روی کارت ویزیت قرار می گیرد و کیفیت آن را در برابر پارگی و رطوبت افزایش می دهد. کارت ویزیت سلفون مات یکی از پرطرفدارترین و البته خاص ترین انواع کارت ویزیت است که امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. نوع مات کارت های ویزیت به دلیل خاص بودن جلوه ویژه تری در مقایسه با انواع براق دارد.

کارت ویزیت گلاسه با روکش لمینت

شما می توانید علاوه بر سلفون، از لمینت نیز برای روکش کارت ویزیت های گلاسه استفاده کنید. اگر میخواهید کارت ویزیت سخت و مقاوم داشته باشید که مقاومت آن در مقایسه با کارت ویزیت های گلاسه با سلفون بیشتر باشد، قطعا استفاده از روکش لمینت گزینه مناسب تری است. لمینت نیز در دو نوع مات و براق برای کارت های ویزیت قابل استفاده است. عمدتا کارت ویزیت لمینت مات برای کسب و کارهای  هنری و لوکس استفاده می شود.

کارت ویزیت لمینت براق نیز گزینه مناسبی است که اغلب کسب و کارها به طور معمول از آن استفاده می کنند. البته شما گزینه دیگری نیز برای استفاده از این نوع کارت ویزیت ها پیش رو دارید، قیمت چاپ کارت ویزیت لمینت برجسته بسیار مناسب و  یکی از گزینه های بسیار شیک و لوکسی است که تلفیقی از لمینت مات و براق در آن استفاده می شود یا بخش هایی از طرح به صورت برجسته روی کاغذ چاپ می شود.

کارت ویزیت کتان

یکی از انواع پرکاربرد و البته اقتصادی کارت ویزیت از نظر جنس، کارت ویزیت کتان می باشد. این کارت ویزیت ها بسیار خاص و شیک است. شما می توانید از انواع کاغذهای کتان مانند کان آلمانی، کهلر و امباس برای کارت ویزیت استفاده کنید. طرح های تیره روی زمینه سفید این کاغذها بسیار جذابیت بصری بالایی دارد از همین رو می توانید در تبلیغات خود از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که کیفیت کاغذهای کتانی به گونه ای است که نباید در استفاده از رنگ ها روی آن زیاده روی کنید. از مهمترین مزیت های کارت های ویزیت کتان کیفیت و ماندگاری بالای آن در مقابل کارت های با جنس گلاسه می باشد. اگر می خواهید از طرح های گرافیک و مینیمالی برای کارت ویزیت خود استفاده کنید، کارت های کتان بهترین انتخاب هستند.

فاکتورهای انتخاب جنس کاغذ کارت ویزیت

فرقی نمی کند که شما کارت ویزیت فوری میخواهید یا معمولی، باید در برای انتخاب جنس کارت ویزیت تصمیم بگیرید که با توجه به زمینه فعالیت کسب و کار خود چه کاغذی برای آن مناسب تر است. زمانی که می خواهید برای انتخاب کاغذ کارت ویزیت اقدام کنید، فاکتورهای مختلفی را باید مدنظر قرار دهید که مهمترین آن ها عبارت است از:

فاکتورهای انتخاب جنس کاغذ کارت ویزیت

  • میزان استحکام و مقاومت کاغذ مورد نظر در برابر تماس زیاد با دست: با توجه به اینکه کارت ویزیت به صورت فیزیکی و لمس زیاد با دست ارتباط دارد از همین رو باید کاغذی را انتخاب کنید، که ماندگاری و دوام بالایی داشته باشد. از همین رو حتما در زمان چاپ کارت ویزیت از روکش های سلفونی یا لمینت استفاده کنید. این موضوع به افزایش دوام و ماندگاری کارت ویزیت کمک می کند.
  • براق یا مات بودن روکش روی کارت ویزیت: با توجه به زمینه کسب و کار خود و نیز میزان بودجه مدنظر می توانید، از انواع روکش های مات و براق و با چاپ برجسته براق استفاده کنید. انواع روکش های سلفون و لمینت مات و براق برای استفاده روی کارت ویزیت وجود دارد.
  • شکل ظاهری و نوع طراحی کارت ویزیت: کارت ویزیت ها غالبا به اشکال مربع، مستطیل، مستطیل عمودی یا دایره ای و پروانه ای طراحی می شوند. در زمان انتخاب کاغذ به نوع طراحی و شکل کارت ویزیت نیز توجه کنید.
  • یک رو یا دو رو بودن طرح کارت ویزیت: اگر قرار است کارت ویزیت دو رو باشد طبیعتا باید از جنس کاغذهای با کیفیت تر استفاده کنید. که علاوه بر کیفیت بالا ماندگاری بالایی نیز داشته باشد.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: سایز کارت ویزیت

_________________________________________________________________

انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ کارت ویزیت

برای اینکه بهترین کاغذ را برای کارت ویزیت مناسب کسب و کار خود انتخاب کنید باید موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • آگاهی از هویت برند
  • شناخت رنگ ها
  •  المان های مهم در کسب و کار

پس از اطلاع از این موارد نوبت به طراحی و انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ کارت ویزیت می رسد. گاهی قصد چاپ کارت ویزیت فوری را دارید در این شرایط بهترین انتخاب، کاغذهای گلاسه می باشد. اما اگر می خواهید در فرصت مناسب برای طراحی و چاپ کارت ویزیت وقت بگذارید، می توانید از انواع کاغذ و نیز طرح های مختلف روکش مات و براق استفاده کنید. بهترین پیشنهاد برای اینکه کارت ویزیت شیک و کاربردی داشته باشید، استفاده از طراحی و نظرات کارشناسان طراحان با تجربه است.

انتخاب بهترین کاغذ برای چاپ کارت ویزیت

طراحی و چاپ کارت ویزیت با طرح دلخواه | چاپ بازار

از آنجا که کارت ویزیت از طراحی تا چاپ کاری تخصصی است از همین رو برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید، انتخاب طراح یا شرکت های تبلیغاتی خبره در این زمینه است. شرکت چاپ بازار یکی از شرکت های تبلیغاتی در زمینه طراحی و چاپ انواع اقلام تبلیغاتی است که شما می توانید سفارشات مختلف خود در زمینه طراحی و چاپ کارت انواع کارت ویزیت با کیفیت را به طراحان آن بسپارید.

شرکت چاپ بازار برای تسهیل امور مشتریان خود امکان  سفارش طراحی آنلاین کارت ویزیت را فراهم کرده است. برای این منظور می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید و اطلاعات لازم درباره نحوه ثبت سفارشات خود را کسب کنید.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: تفاوت کارت ویزیت لمینت و سلفون

_________________________________________________________________

طراحی و چاپ کارت ویزیت با طرح دلخواه | چاپ بازار

نتیجه گیری

کارت ویزیت یکی از مهمترین اقلام تبلیغاتی است که کسب و کارها در مسیر برندینگ از آن استفاده می کنند. کارت ویزیت به دلیل داشتن قابلیت هایی مانند حمل آسان، امکان ارائه به مشتری به صورت حضوری و در دسترس بودن یکی از مهمترین اقلام تبلیغاتی به شمار می آید. کسب و کارهایی که برای تبلیغات خود از کارت ویزیت استفاده می کنند از مزایای مختلف آن مانند جلب اعتماد مشتریان، افزایش اعتبار کسب و کار، امکان ایجاد ارتباط مشتری با کسب و کار، تمرکز روی هدف، یادآوری برند به مشتریان، امکان اشتراک گذای آن با دیگر مشتریان و… بهره مند می شوند. نکته مهمی که باید درباره کارت ویزیت مدنظر قرار دهید انتخاب جنس مناسب و با کیفیت آن است که ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری آن دارد. از همین رو پیشنهاد می شود در کنار طراحی و چاپ باکیفیت به جنس مطلوب آن نیز توجه زیادی شود.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021