تفاوت کارت ویزیت لمینت و سلفون

تفاوت کارت ویزیت لمینت و سلفون

کارت ویزیت لمینت یا سلفون، کدام یک انتخاب بهتری است؟ اگر برای سفارش این ایده تبلیغاتی نمی دانید از کدام مدل استفاده کنید، بهتر است ویژگی ها و مزایای هر کدام را مورد بررسی قرار دهید. کارت ویزیت یکی از بهترین و قدیمی ترین ابزارهای تبلیغاتی برای کسب و کارهای مختلف است که باعث حفظ ارتباط دائمی شما با مشتریان می شود. زیبایی و طراحی این کارت بسیار اهمیت دارد و هر چه دقت و مهارت بیشتری برای آن خرج شود، بی تردید در نگاه بیننده چشمگیرتر خواهد بود. علاوه براین کیفیت کارت روی ماندگاری آن تاثیر بسیاری دارد و با انتخاب بهترین متریال عمر آن در برابر خوردگی، شکستگی و رطوبت بالا می رود.

در این مقاله به شما خواهیم گفت ” تفاوت کارت ویزیت لمینت و سلفون” و در ادامه با مزیت های آن آشنا خواهید شد.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: کارت ویزیت هنوز مهم است؛ دلایل اهمیت کارت ویزیت

_________________________________________________________________

اهمیت استفاده از کارت ویزیت در کسب و کارها

معمولا کارت ویزیت اولین قدم برای هر کسب و کاری در زمینه تبلیغاتی است. در صورتی که خلاقانه و حرفه ای طراحی شود، به عنوان بهترین ایده تبلیغاتی عمل می کند و در کنار دیگر روش ها موثر خواهد بود. این ابزار تبلیغاتی با ظاهر کوچکش تاثیرات فوق العاده ای می گذارد و انتخاب آگاهانه نوع کارت موجب درخشش طراحی و طرح و نقش های روی آن می شود. در غیر این صورت با انتخاب جنس نامناسب، طرح بی روح و برش و قالب بی کیفیت کارت، هدف شما از چاپ را به طور کل نابود کند.

اهمیت استفاده از کارت ویزیت در کسب و کارها

پس هنگام ثبت سفارش، باید با انواع کارت ویزیت و جنس مقوای آن آشنا شوید و با انتخاب بهترین روکش کیفیت نهایی را تضمین کنید. اگر از طراحی کارت رضایت کامل دارید و به بهترین نحو آن را انجام داده اید وقت آن رسیده با کمک بهترین متریال کارت ویزیت را به مرحله چاپ برسانید. چاپ کارت ویزیت فوری یکی از بهترین خدمات مجموعه های چاپ است که این امکان را می دهد در کمترین زمان سفارش خود را تحویل بگیرید.

کارت ویزیت لمینت چیست؟

لمینت یکی از روکش های رایج روی کارت ویزیت است که نسبت به دیگر روکش ها ضخامت بیشتری دارد و باعث افزایش استحکام و مقاومت کارت می شود. این مدل لمینت دارای جنس پلاستیکی از نوع پلی استر و رزین است که به دو صورت مات و براق مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های مات نمایی مخملی و نرم به کارت می بخشد و جذابیت خاصی کارت خواهد داشت. خیلی ها برای زیبایی و لوکس بودن کسب و کارشان، کارت ویزیت لمینت مات را انتخاب می کنند که از نظر ظاهری بسیار چشمگیر است.

تعریف و ویژگی های کارت ویزیت لمینت

کارت ویزیت لمینت به دو صورت سرد و گرم چاپ و تهیه می شود که برای چاپ کارت ویزیت لمینت مات بیشتر از روش گرم استفاده می کنند. کارت ویزیت لمینت براق نیز جذابیت های خاص خودش را دارد که علاوه براین، برای چاپ جلد کتاب ها و کاتالوگ ها از آن استفاده می کنند. نحوه ساخت این نوع کارت، به روش سرد است که طراحی و رنگ های آن را به بهترین شکل به نمایش می گذارد.

کارت ویزیت لمینت چیست؟

مزایای کارت ویزیت لمینت

  • پوشش فوق العاده سرسختی دارد.
  • به خوبی به سطح زیرین خود می چسبد.
  • مقاومت کارت در برابر رطوبت را چند برابر می کند.
  • ماندگاری کارت فوق العاده است و به خوبی بعد از گذشت زمان تغییر حالت نمی دهد.

انواع کارت های لمینت موجود برای کارت ویزیت

پوشش لمینت به دو نوع مات و براق تقسیم می شود. هر دو مقاومت یکسانی دارند و ضخامت کارت را افزایش می دهند. به همین خاطر، کسانی دوست دارند کارت ویزیت های مقاوم و ماندگاری داشته باشند، از پوشش لمینت استفاده می کنند. مدل مات این کارت ظاهری خاص و جذاب به کسب و کار شما می بخشد و بازتاب نور را کم می کند. همچنین هیچ اثر از جای انگشتان نخواهد بود. معمولا برای طراحی کارت های تیره و کلاسیک از لمینت مات استفاده می کنند. اما برای چاپ کارت های رنگی لمینت براق بهترین انتخاب است، زیرا موجب شادابی رنگ ها می شود و درخشش کارت را افزایش می دهد.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: معرفی انواع دستگاه چاپ کارت ویزیت

_________________________________________________________________

کارت ویزیت سلفون چیست؟

میان کارت ویزیت های مختلف، کارت ویزیت سلفون براق و مات طرفداران زیادی دارد. این پوشش در کمترین زمان و قیمت مناسب قابل سفارش است و معمولا برای ساخت آن از کاغذ گلاسه 300 گرمی استفاده می کنند. کیفیت و زیبایی مناسبی دارد و موجب افزایش استحکام کارت ویزیت می شود.
تعریف و ویژگی های کارت ویزیت سلفون

کارت ویزیت سلفون بسیار باکیفیت و ایده آل است و حق انتخاب عالی را در اختیار مخاطبین قرار می دهد. امکان چاپ طلاکوب روی این کارت وجود دارد و حتی افرادی که تصمیم به چاپ در تعداد پایین دارند، می توانند این گزینه را انتخاب کنند. تنها نکته ای که باید در مورد کارت های ویزیت سلفون رعایت شود، عدم برخورد آب با آن است، زیرا مقاومت کمتری در برابر رطوبت دارد. همچنین به دلیل انعطاف پذیری بالا به راحتی تا می شود و به اشکال مختلف قابل برش است. به همین خاطر، برخی مدل های خاص آن مانند سلفون مات دورگرد مورد استقبال خیلی ها قرار گرفته است.

کارت ویزیت سلفون چیست؟

مزایای کارت ویزیت سلفون

  • قیمت مناسبی دارد و در عین حال باکیفیت است.
  • زیبایی رنگ ها را به چالش می کشاند و کارت های رنگی را با کیفیت عالی ارائه می دهد.
  • انعطاف پذیری کارت را بالا می برد.
  • امکان نوشتن با خودکار یا ماژیک روی کارت وجود دارد.
  • از ایجاد خط و خش روی کارت جلوگیری می کند.

انواع کارت های سلفون موجود برای کارت ویزیت

کارت های سلفون از نظر جنس به سه دسته مات، براق و مخملی تقسیم می شوند. دو نوع مات و براق، جز پرکاربردترین هاست، اما نوع مخملی آن بیشتر برای ساخت کارت های لوکس و شیک استفاده می شود.
از نظر چاپ نیز به صورت طلاکوب و معمولی قابل اجرا است و امکان برش های مختلف آن مانند گرد یا نوک تیز وجود دارد.
کارت های سلفون براق همانطور که نامش مشخص است، براقیت خاصی دارد و موجب انعکاس نور روی کارت می شود. اما کارت ویزیت سلفون مات هم کمی تیره تر است و هیچ انعکاس نوری روی آن دیده نمی شود.

تفاوت های کارت ویزیت سلفون و لمینت

برای انتخاب هر کدام خوب است با تفاوت های آن آشنا شوید. در ادامه به بررسی مهم ترین تفاوت بین سلفون و لمینت می پردازیم:

  • مقاومت: روکش های سلفون و لمینت هر دو موجب افزایش مقاومت کارت می شوند، با این تفاوت که روکش لمینت ضخامت و مقاومت بیشتری نسبت به سلفون دارد.
  • قیمت: لمینت به دلیل استحکام و ضخامت بیشتر نسبت به سلفون قیمت بالاتری دارد. اگر به دنبال گزینه مقرون به صرفه و اقتصادی هستید کارت ویزیت سلفون انتخاب بهتری است. سلفون به خوبی می تواند نیازهای ضروری شما از نتیجه چاپ را برآورده کند.
  • ضخامت: کارت های لمینت ضخامت بیشتری نسبت سلفون دارند. به همین دلیل، مقاومت و ماندگاری لمینت قابل مقایسه با سلفون نیست.

تفاوت های کارت ویزیت سلفون و لمینت

نتیجه گیری

برای ثبت سفارش کارت ویزیت دانستن تفاوت کارت ویزیت سلفون و لمینت ضروری است. حال که از ویژگی ها و مزایای هر کدام مطلع هستید می توانید با توجه به نیاز و بودجه تان بهترین انتخاب را تجربه کنید. البته طراحی کارت روی انتخاب نوع چاپ و روکش بسیار تاثیرگذار است. اگر دوست دارید به بهترین طراحی و چاپ را داشته باشید و از بهترین متریال برای ساخت کارت استفاده کنید، چاپ بازار انتخاب مطمئنی است. این مجموعه یکی از حرفه ای ترین ها در زمینه چاپ انواع ابزارهای تبلیغاتی است که کیفیت متریال آن حرف اول را می زند و در سریع ترین زمان پاسخگو مخاطبین است.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021