معرفی انواع دستگاه چاپ کارت ویزیت

معرفی انواع دستگاه چاپ کارت ویزیت

دستگاه های زیادی امروزه برای چاپ اقلام تبلیغاتی مثل تراکت، کارت ویزیت، کاتالوگ و… مورد استفاده است. یکی از مهمترین اقلام تبلیغاتی کارت ویزیت است که نیازمند چاپ با کیفیت و مناسب است. گاهی ممکن است نیازمند چاپ کارت ویزیت فوری باشید. شناخت شما از دستگاه چاپ کارت ویزیت می تواند به شما کمک کند تا به سراغ دستگاه های مناسب برای چاپ کارت ویزیت بروید. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع دستگاه چاپ کارت ویزیت که صرفه اقتصادی و کیفیت بالایی دارد، آشنا کنیم.

معرفی انواع دستگاه های چاپ

معرفی انواع دستگاه های چاپ

زمانی که بخواهید اقدام به چاپ کارت ویزیت سلفون براق یا مات یا هر جنس دیگری کنید لازم است ابتدا دستگاه چاپ کارت ویزیت را بشناسید تا متناسب با سفارش خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. چرا که هر دستگاهی توان چاپ این نوع کارت ویزیت را ندارد. دستگاه های زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن برای چاپ کارت ویزیت استفاده کنید که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرینتر جوهر افشان
  • دستگاه چاپ دیجیتال
  • دستگاه افست
  • چاپگرهای صفحه ای
  • ماشین های برجسته سازی
  • دستگاه فلکسوگرافی
  • پرینترهای لیزری
  • چاپگرهای حرارتی
  • چاپگرهای سه بعدی
  • پرینترهای الکترواستاتیک

هر کدام از این دستگاه ها به تنهایی میتواند طیفی از نیازهای شما برای چاپ کارت ویزیت و سایر اقلام تبلیغاتی را برآورده کند. به طور مثال اگر بخواهید سفارش  بدهید، بسته به تیراژ و هزینه ای که مدنظر دارید یکی از این گزینه ها مناسب کار شما خواهد بود. در صورت نیاز به دریافت مشاوره و هزینه های چاپ کارت ویزیت با هرکدام از دستگاه های چاپ می توانید با کارشناسان شرکت چاپ بازار تماس بگیرید.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: راهنمای نحوه ی استفاده از رنگ و جوهر در چاپ تجاری

_____________________________________________________________________

در ادامه به طور کامل به معرفی سه دستگاه پرکاربرد برای چاپ انواع کارت ویزیت می پردازیم:

چاپ کارت ویزیت با پرینتر جوهرافشان

چاپ کارت ویزیت با پرینتر جوهرافشان

چاپ کارت ویزیت با پرینتر جوهر افشان یکی از روش های پر کاربرد است، البته نه برای کسب و کار در این زمینه، بلکه برای رفع نیاز محدود. پرینترهای جوهر افشان در واقع همان پرینترهای خانگی است. در واقع شما می توانید تنها برای چاپ کارت ویزیت یا هر تصویر دیگری به اندازه کاربری شخصی استفاده کنید و نمی توانید از آن به عنوان دستگاه چاپ کارت ویزیت با تیراژ بالا استفاده کنید. دلیل اصلی هم نداشتن توجیه اقتصادی این دستگاه است.

البته برخی از انواع این نوع پرینترها برای چاپ کارت ویزیت مناسب است چرا که این دستگاه ها یکی از انواع پرکاربرد پرینتر است که کیفیت بسیار بالایی در مقایسه با انواع دیگر چاپگر دارد. علاوه بر کارت ویزیت حتی می توان از آن برای چاپ عکس نیز استفاده کرد. از مهمترین مزیت هایی که استفاده از این نوع پرینتر دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالای چاپ
  • قیمت مناسب
  • اشغال فضای کم
  • هزینه های پشتیبانی کم
  • هزینه های تجهیزات کم

ایراد این دستگاه توان آن در چاپ کارت ویزیت در تیراژ پایین است. از همین رو اگر می خواهید کارت ویزیت را در تیراژ بالا سفارش دهید قطعا پرینترهای جوهر افشان گزینه مناسبی نیستند. برای این منظور باید از روش های دیگر استفاده کنید.

چاپ کارت ویزیت با دستگاه چاپ دیجیتال

دستگاه چاپ کارت ویزیت دیجیتال نیز یکی از دستگاه های بسیار پر کاربرد و البته مقرون به صرفه است که می توان به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن تعداد کم کارت ویزیت را سفارش داد. دستگاه های دیجیتال از نظر کیفیت برای کارت ویزیت بسیار قابل قبول و مناسب است. اگر بخواهید از دستگاه ای دیگر برای چاپ کارت ویزیت استفاده کنید تا حدی گران تمام می شود، اما دستگاه های دیجیتال از نظر اقتصادی مناسب است.

چاپ کارت ویزیت با دستگاه چاپ دیجیتال

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: جوهر چاپ دیجیتال

_____________________________________________________________________

چاپ کارت ویزیت با دستگاه چاپ افست

یکی از انواع پر کاربرد دستگاه چاپ کارت ویزیت استفاده از دستگاه افست برای چاپ کارت ویزیت است. یکی از مهمترین مزایای این دستگاه چاپ در تیراژ بسیار بالا آن هم در مدت زمان کوتاه است. اگر به دنبال چاپ کارت ویزیت با کیفیت و در تیراژ بالا هستید افست قطعا یکی از بهترین روش ها است. شما می توانید برای چاپ کارت ویزیت کتان یا انواعی از کارت های ویزیت با تنوع شکل و رنگ و جنس نیز از این دستگاه استفاده کنید. از مهمترین مزیت های افست سرعت در چاپ، کیفیت بالا، چاپ در کوتاه ترین زمان با تیراژ بالا و قیمت مناسب و مقرون به صرفه ان برشمرد.

نکته مهم این است که در مقایسه با دستگاه های چاپ دیجیتال و جوهر افشان می توان گفت افست بهترین گزینه برای چاپ در تیراژ بالا است. اگر بخواهید سفارش افست در تیراژ پایین بدهید قطعا هزینه های آن برای شما به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. برعکس اگر بخواهید همان تیراژ بالا را برای دستگاه های دیجیتال و جوهرافشان در نظر بگیرید باید هزینه زیادی را بپردازید. علاوه بر اینکه دستگاه های جوهرافشان به هیچ عنوان کشش تیراژ بالای چاپ را نخواهد داشت.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: مراحل چاپ دیجیتال،گام به گام

_____________________________________________________________________

چاپ کارت ویزیت با دستگاه چاپ افست

جمع بندی

دستگاه چاپ کارت ویزیت به دلیل نوع خاص سفارش باید از کیفیت خوبی برای چاپ برخوردار باشد. در این مقاله به سه دستگاه پرکاربرد برای این منظور اشاره شد. البته دستگاه های دیگری نیز وجود دارد که می توان کارت های ویزیت را با کیفیت بالا و به اشکال دلخواه چاپ کرد. اما آنچه امروز به عنوان گزینه های مرسوم و رایج برای چاپ کارت ویزیت مدنظر مشتریان است شامل چاپگرهای دیجیتال، جوهر افشان و افست است که علاوه بر کیفیت بالای چاپ از نظر اقتصادی نیز برای مشتریان بسیار مقرون به صرفه است. البته با توجه به تیراژ مدنظر مشتری هر یک از این دستگاه ها می تواند مناسب باشد. به طور مثال اگر بخواهید در تیراژ محدود کارت ویزیت چاپ کنید دستگاه های جوهر افشان گزینه مناسبی است. در تیراژ های متوسط دستگاه های دیجیتال و برای تیراژ بالا دستگاه افست گزینه های مناسبی هستند.

شرکت چاپ بازار یکی از شرکت های باسابقه در زمینه طراحی و چاپ اقلام تبلیغاتی است که شما می توانید تمامی سفارشات چاپی خود را به این شرکت بسپارید. چاپ بازار سفارشات مشتریان خود را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در کمترین زمان تحویل می دهد و همین موضوع رضایت بالای مشتریان را از خدمات این شرکت به همراه داشته است.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021