آموزش طراحی QR کد بر روی تبلیغات چاپی

آموزش طراحی QR کد بر روی تبلیغات چاپی

امروزه از راهکارهای کوتاه تری برای تبادلات مختلف به ویژه تبلیغات یا تراکنش های مالی استفاده می شود. یکی از این راه ها ” طراحی QR کد ” است. حتما برای شما هم پیش آمده که برای پرداخت کرایه تاکسی یا پرداخت رسید رستوران از QR کد استفاده کیند. این روشی است که بسیاری از کسب وکارهای حرفه ای از آن استفاده می کنند. در این مقاله به شما خواهیم گفت ” آموزش طراحی QR کد بر روی تبلیغات چاپی” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

QR کد چیست؟

QR کد طرحی اختصاصی است که به آن کد پاسخ سریع گفته می شود. با استفاده از این کد که نمادی سیاه و سفید است می توانید با استفاده از گوشی آن را اسکن و اطلاعات لازم را بدست آورید. امروزه بسیاری از کسب و کارها این کد را با ابزارهای مختلفی طراحی و استفاده می کنند.
شما می توانید حتی در طراحی و چاپ کارت ویزیت فوری این کد را برای دسترسی راحت تر مخاطبان خود استفاده کنید. از مزیت های این کدهای پاسخ سریع تسهیل دسترسی به اطلاعاتی است که شما قصد دارید به مخاطب خود انتقال دهید، است. اطلاعات مختلفی را می توان در QR کدها رمز گذاری کرد از حمله:

QR کد چیست؟

  • کدهای تخفیف
  • محتوا
  • پیوندها
  • جزئیات رویدادها
  • اطلاعات کلی برای دسترسی مخاطب به اطلاعات
  • انجام تراکنش های مالی به فروشنده

علاوه بر فضای دیجیتال حتما شما هم به وفور اشکال مختلف QR کد را مشاهده کرده اید. گوشه بنرهای و پوسترها و حتی در بیلبوردهای تبلیغاتی نیز گاهی از این کدها استفاده می شود. گاهی از ان در چاپ تراکت و کارت ویزیت هم استفاده می شود. همین موضوع نشان می دهد که تاثیر این کدگذاری به صورت حرفه ای برای کسب و کارها بسیار زیاد است.

ابزار ساخت بارکد QR

برای اینکه بتوانید اقدام به طراحی QR کد کنید می توانید از ابزارهای زیر برای این منظور بهره ببرید:

  • ساخت QR کد از طریق گوگل کروم به صورت آنلاین
  • استفاده از سایت QRBOT
  • استفاده از برنامه بارکد Generator
  • استفاده از اپلیکیشن QR-Code Generator
  • استفاده از QR کد ساز مانکی
  • استفاده از سایت QR کد GENERATOR

هر کدام از این ابزارها QR کد هایی با قابلیت های مختلفی را ارائه می دهد. به طور مثال اگر بخواهید برای چاپ سربرگ از QR کدهایی که اطلاعات تماس با کسب و کار را دارد استفاده کنید، می توانید از نوع ساده آن از طریق گوگل استفاده کنید.

ابزار ساخت بارکد QR

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: چاپ هلیوگراور چیست؟

_________________________________________________________________

کاربرد QR code در محصولات چاپی

طراحی QR کد کاری تخصصی است که بسته باید توسط افراد متخصص و حرفه ای انجام شود. از همین رو می بینید که تنها برخی از کسب و کارها از ان بهره می برند. به طور مثال زمانی که می خواهید برای هدایای تبلیغاتی از چاپ ست اداری استفاده کنند در کنار نام برند خود به جای توضیحات زیاد از یک QR کد استفاده می کنند، تا مخاطب را به سمت اطلاعات مدنظر خود هدایت کنند. گاهی نیز از آن برای چاپ برچسب محصولات استفاده می شود تا مخاطب از طریق آن اطلاعات کافی و مشروح درباره آن را به دست آورد.

علاوه بر این شما می توانید اطلاعات تماس یا آدرس کسب و کار خود را نیز از طریق این کدها در زمان طراحی و چاپ فولدر انجام دهید. امروزه بسیاری از افراد جامعه دارای گوشی های هوشمند هستند و می توانند در کمترین زمان ممکن به اطلاعاتی که توسط این کد رمز گذاری کرده اید، دست پیدا کنند.
پرداخت صورت حساب های بانکی، چاپ کارت ویزیت های دیجیتال، رسیدگی به حساب های آنلاین و نیز وارد کردن کد وای فای از دیگر کاربردهایی که از QR کد می شود.

نکته مهم دیگری که لازم است درباره QRکدها بدانید امکان اختصاصی سازی آن ها است. از این طریق می توانید با اپلیکیشن های مختلفی کد اختصاصی خود را طراحی کنید. اما اگر در نظر دارید برای کسب و کار خود اقدام به طراحی QR کد کنید پیشنهاد می شود از کارشناسان متخصص در این زمینه کمک بگیرید. شما می توانید با طراحی این کدهای سریع اختصاصی برای هر محصول یا برند خود استفاده کنید، برای این منظور کافی است با کارشناسان شرکت تبلیغاتی چاپ بازار تماس بگیرید. علاوه بر طراحی QR کد شما می توانید برای طراحی و چاپ انواع اقلام تبلیغاتی مانند چاپ ساک دستی نیز از خدمات این شرکت استفاده کنید.

کاربرد QR code در محصولات چاپی

آموزش طراحی QR کد برای تبلیغات چاپی

شما می توانید از طریق ابزارهای مختلفی که معرفی کردیم برای ساخت QR کد استفاده کنید. به طور مثال شما می توانید از طریق مرورگر گوگل کروم در کامپیوتر خود اقدام به ساخت QR کد کنید. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد صفحه وب شوید و روی قسمتی از صفحه کلیک راست کنید
  • روی گزینه ساخت QR کد کلیک کنید و کد بالای صفحه را دانلود کنید
  • برای ساخت QR کد صفحات وی، مخاطبین، وای فای، متن، ایمیل و تماس تلفنی از طریق سایت QRbot باید مراحل زیر را طی کنید:
    ابتدا نوع QR کد خود را مشخص کنید
  • روی گزینه دانلود بزنید و QR کد ایجاد شده را دریافت کنید

اگر می خواهید برای ایمیل، توییتر، یوتیوب و وای فای خود QR کد طراحی کنید می توانید از برنامه Barcode Generator استفاده کنید. برای این کار کافی است روند زیر را طی کنید:

  • گزینه مدنظر را انتخاب و ارائه داده های مورد نظر کد خود را دریافت کنید.
  • ساخت QR کد با اپلیکیشن Generator نیز کار سختی نیست. اما قابلیت های زیادی از این طریق می توانید به دست آورید. به طور مثال شما می توانید Qr کد مورد نظر را برای فیلم، اکانت های شبکه های اجتماعی، تماس یا پیامک و… استفاده کنید. از مهمترین قابلیت های این برنامه برای ساخت QR کد امکان اضافه کردن عکس و تغییر رنگ آن است. علاوه بر اینکه 500 الگوی از پیش ساخته نیز برای دسترسی شما وجود دارد. همچنین این برنامه برای اندروید و آیفون کارایی دارد.

آموزش طراحی QR کد برای تبلیغات چاپی

به همین راحتی می توانید صاحب یک کیو آر کد اختصاصی برای خود بشوید. البته این روش برای برندها و کسب وکارها به همین سادگی نیست. لازم است بدانید که در ساخت و طراحی کیو آر کد از 10 بیت عدد، حروف و ارقام به اندازه 11 بیت، کانجی 13 بیت و برخی حالت های کم کاربرد تر استفاده می شود. که هر کدام می تواند اشکالی از QR کد را ارائه دهد. نسخه های جدیدتر QR کد شامل موارد زیر است:

  • MicroQR: این نوه کیو آر کد شامل 35 کاراکتر است
  • کد Iqr: این qr کد 80 درصد بیشتر از کدهای معمولی داده ذخیره می کند
  • FrameQR: امکان ایجاد تصویر در کد با این نسخه امکان پذیر است
  • SQRC: داده های خصوصی را می توانید در قالب این qr کد در کنار اطلاعات عمومی بارگذاری کنید

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: چاپ لیتوگرافی چیست و مراحل آن

_________________________________________________________________

نتیجه گیری

QR کدها برای نخستین بار در سال 1994 توسط یکی از زیرمجموعه های شرکت تویوتا طراحی و استفاده شد. این کدگذاری ها با هدف امکان پیگیری سریع خودروهای تولید شده و قطعات در فرایند تولید آن بود. اما رفته رفته دامنه استفاده از این QR کدها توسعه پیدا کرد به طوری که امروزه کمتر کسب وکاری از مزیت های آن غافل است.

از مهمترین مزیت هایی که این روش کدگذاری دارد می توان به امکان ارائه اطلاعات جامع به مخاطب با کوتاه ترین و سریع ترین راه ممکن است. یعنی نیازی نیست شما اطلاعات زیادی را روی محصولات خود نصب کنید. با یک QR کد می توانید مشتری و مخاطب خود را به اطلاعات کامل درباره برند و حتی محصول مورد نظر هدایت کنید. در صورتی که می خواهید QRکد مخصوص برند و محصولات خود را داشته باشید، می توانید از خدمات طراحی QRد شرکت چاپ بازار طراح و تولیدکننده انواع اقلام تبلیغاتی استفاده کنید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021