لیبل امنیتی چیست؟ انواع و کاربرد آن 

لیبل امنیتی چیست؟ انواع و کاربرد آن 

در طول این مقاله، به بررسی پیچیدگی‌های لیبل امنیتی می‌پردازیم و انواع مختلف، مکانیسم‌های عملکرد، ویژگی‌های متمایز و مزایای آن‌ها را بررسی می‌کنیم. علاوه بر این، ما راهنمایی‌های روشنگرانه‌ای را در مورد انتخاب لیبل امنیتی امنیتی مناسب برای رفع نیازهای امنیتی خاص ارائه خواهیم داد و شما را به دانشی برای ارتقای وضعیت امنیتی محصولات خود مجهز می‌کنیم.

لیبل امنیتی چیست؟

برچسب‌های امنیتی برچسب‌های چسبی تخصصی هستند که از محصولات و اطلاعات در برابر دستکاری، جعل و دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کنند. این برچسب‌ها به شناسایی، احراز هویت و ایمن سازی محصولات یا اطلاعات از دسترسی غیرمجاز کمک می‌کنند. با یکپارچه‌سازی برچسب‌های امنیتی، سازمان‌ها می‌توانند خطرات مرتبط با دسترسی و دستکاری غیرمجاز را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و از محافظت از محصولات خود اطمینان حاصل کنند.

موارد استفاده از برچسب امنیتی (کاربرد برچسب های امنیتی)

استفاده از برچسب‌های امنیتی روی محصولات یکی از روش‎های جلوگیری از جعل است. برای جلوگیری از تقلبی شدن محصولات، برچسب‌های امنیتی با ویژگی‌های امنیتی منحصر به فرد ساخته می‌شوند. تولیدکنندگان می‌توانند با جلوگیری از اشکال مختلف جعل با استفاده از برچسب‌های امنیتی برای علامت گذاری محصولات خود، اعتماد مصرف کننده را افزایش دهند.

برچسب‌ها یا برچسب‌هایی با ویژگی‌های امنیتی برای محافظت از محصولات یا کالاها در برابر جعل، گم شدن یا آسیب طراحی شده‌اند. برچسب‌های امنیتی را می‌توان بر روی انواع مختلف محصولات از محصولات الکترونیکی، محصولات مصرفی تا محصولات صنعتی استفاده کرد.

به عنوان مثال، برچسب‌های امنیتی اغلب بر روی محصولات الکترونیکی مانند تلفن همراه، لپ تاپ و تلویزیون برای جلوگیری از جعل استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از برچسب‌های امنیتی بر روی محصولات مصرفی مانند لباس، کیف و کفش برای جلوگیری از سرقت استفاده کرد. علاوه بر این، برچسب‌های امنیتی را می‌توان بر روی محصولات صنعتی مانند قطعات یدکی و مواد اولیه نیز استفاده کرد.

مزایای استفاده از لیبل امنیتی

مزایای استفاده از لیبل امنیتی چیست

برچسب‌های امنیتی به برندها کمک می‌کنند اصالت را تأیید کنند و یکپارچگی محصولات خود را در سراسر زنجیره تأمین، از کف کارخانه تا دست مصرف‌کنندگان، حفظ کنند. به طور خلاصه، برچسب های امنیتی دارای مزایای:

  1. از دستکاری خودداری می‌کند. 
  2. مبارزه با محصولات تقلبی
  3. بهره وری بهتر
  4. الزامات قانونی
  5. برند سازی
  6. قابلیت ردیابی از طریق اطلاعات چاپی را به شما می‎دهد. 

معایب لیبل امنیتی

با این حال، بر خلاف سایر برچسب‌های امنیتی، برچسب‌ها این مضرات را دارند که یکبار مصرف هستند. پس از حذف، آن‌ها را نمی‌توان دوباره استفاده کرد. قیمت بالای چاپ لیبل امنیتی یکی دیگر از معایب استفاده از لیبل است. 

چه محصولاتی به برچسب امنیتی نیاز دارند؟

به عنوان مثال، برچسب‌های امنیتی اغلب بر روی محصولات الکترونیکی مانند تلفن همراه، لپ تاپ و تلویزیون برای جلوگیری از جعل استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از برچسب‌های امنیتی بر روی محصولات مصرفی مانند لباس، کیف و کفش برای جلوگیری از سرقت استفاده کرد.

کاربردهای متداول شامل برچسب زدن بر روی دستگاه‌های الکترونیکی، محصولات دارویی یا اقلام با ارزشی است که به امنیت بالایی نیاز دارند. وقتی کسی سعی می‌کند یک برچسب قابل تخریب را جدا کند، تکه تکه شدن آن به عنوان یک هشدار بصری عمل می‌کند و نشان می‌دهد که یکپارچگی آن مورد به خطر افتاده است.

اگر همچنان نمی‌دانید که محصولات شما به لیبل امنیتی نیاز دارد یا خیر بهتر است از کارشناسان چاپ بازار کمک بگیرید. 

معرفی انواع پرکاربرد لیبل های امنیتی

در زیر برخی از رایج‌ترین برچسب‌های امنیتی مورد استفاده برای محافظت از محصولات در برابر جعل آورده شده است. به ترتیب هر یک از آن‌ها را توضیح داده تا شما با توجه به نیازی که دارید یکی از آن‎ها را انتخاب کنید. انواع چاپ لیبل امنیتی عبارت است از:

برچسب اموال

برچسب اموال چیست

برچسب‌های مشهود امنیت برچسب‌هایی هستند که برای کمک به جلوگیری از سرقت و حذف اموال یا به عنوان مهر و موم ضمانت استفاده می‌شوند. بسته به برچسبی که انتخاب می‌کنید، هرگونه دستکاری در برچسب به وضوح دیده می‌شود و علامت قابل مشاهده‎‌ای به عنوان مدرک باقی می‌گذارد.

برچسب اموال را به صورت لیبل یووی به چاپ بازار سفارش دهید تا کیفیت و زیبایی را برای محصولات خود به ارمغان آورید. 

هولوگرام امنیتی

یکی از پرکاربردترین انواع لیبل، نوع برچسب‌های امنیتی مورد استفاده هولوگرام‌ها هستند. هنگامی که از زوایای مختلف دیده می‌شوند، برچسب‌های هولوگرام امنیتی تصاویر یا الگوهایی را نشان می‌دهند که تغییر رنگ داده و به صورت سه بعدی ظاهر می‌شوند. به دلیل این ویژگی، برچسب‌های هولوگرام به ویژه در جلوگیری از جعل محصولات موثر هستند. علاوه بر این، برچسب‌های هولوگرام می‌توانند شناخت برند را افزایش داده و به نشانی از اصالت محصولات تبدیل شوند.

لیبل وید (VOID label)

برچسب‌های لیبل وید نوعی برچسب امنیتی هستند که برای جلوگیری از سرقت و از بین بردن محصول استفاده می‌شود. برچسب‌های وید هنگام برداشتن آسیب می‌بینند یا تغییر رنگ می‌دهند و دنباله‌ای از پیام‌های «باطل» باقی می‌مانند. این پیغام نشانگر باز شدن یا جدا شدن محصول خواهد بود و در نتیجه از سرقت و جداسازی محصول جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، برچسب‌های وید می‌توانند به عنوان نشانگر آسیب یا دستکاری محصول نیز استفاده شوند.

برچسب گچی

برچسب امنیتی گچی طوری طراحی شده که به طور کلی تخریب می‌شود، با هر دست کاری به چندین تکه تبدیل می‌شود. این مدل برچسب به صورت لیبل کاغذی بسیار شیک و زیبا می‌شود. 

لیبل اسکرچ

لیبل اسکرچ چیست

برچسب‌های اسکرچ معمولاً برای ایمن کردن کارت‌های اعتباری، کارت‌های هدیه، کارت‌های تلفن و کارت‌های کد فعال‌سازی در برابر دستکاری و سرقت استفاده می‌شوند. برچسب‌های خراشیده ما برای کارت‌های کاغذی و پلاستیکی با در نظر گرفتن تولید انبوه طراحی شده‌اند.

برچسب‌های امنیتی Scratch-Off امنیت را با پنهان کردن اطلاعات مهم زیر یک لایه قابل خراش فراهم می‌کنند. این اطلاعات ممکن است یک کد تأیید، کد هدیه یا سایر اطلاعات لازم برای تأیید صحت محصول باشد. از برچسب‌های امنیتی خراشیده نیز می‌توان برای تبلیغات استفاده کرد؛ زیرا مصرف‌کنندگان می‌توانند برای افشای اطلاعات مورد علاقه، پوشش را خراش دهند.

برچسب RFID

یکی از انواع برچسب‌های امنیتی که از فناوری شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) استفاده می‌کند، برچسب RFID است. فناوری RFID داده‌ها را با استفاده از امواج رادیویی می‌خواند و می‌نویسد. یک تراشه کوچک روی برچسب‌های RFID می‌تواند داده‌های محصول را ذخیره کند. برای به دست آوردن اطلاعات این محصول می‌توانید از امواج رادیویی استفاده کنید.

برچسب پلمپ

برچسب‌های پلمپ امنیتی از وسایل حمل و نقل مانند چمدان، ظروف کوچک‌تر و سایر موارد مرتبط با امنیت محافظت می‌کنند. اما حتی در برچسب گذاری تجهیزاتی مانند ماشین آلات، تجهیزات اداری و یا ابزارها می‌توان از برچسب Security Seal استفاده کرد.

برچسب پلمپ نوعی برچسب امنیتی با عملکرد برای جلوگیری از برچیده شدن بسته بندی محصول هستند. مهر و موم‌های غیرقابل دستکاری در هنگام باز شدن می‌شکنند یا آثاری از خود به جا می‌گذارند که نشان دهنده باز شدن یا دستکاری بسته بندی محصول خواهد بود. این می‌تواند از آسیب به محتویات محصول جلوگیری کند و ایمنی محصول را تضمین کند.

برچسب امنیتی چگونه کار میکند؟

نحوه کار لیبل امنیتی

برچسب‌های امنیتی یک گیرنده کوچک را درون یک برچسب چسبی قرار می‌دهند که به راحتی می‌توان آن را روی محصولات چسباند.

این گیرنده در ارتباط دائمی با آنتن EAS باقی می‌ماند و وقتی آن برچسب خیلی نزدیک می‌شود، زنگ هشدار به صدا در می‌آید و به کارکنان هشدار می‌دهد که یک آیتم از راه ورودی عبور می‌کند.

برچسب‌ها با قطع مدار در گیرنده غیرفعال می‌شوند؛ بنابراین دیگر با آنتن ارتباط برقرار نمی‌کنند. سپس می‌توانند بدون به صدا درآوردن آلارم از آنتن عبور کنند.

نتیجه گیری

چاپ بازار یکی از شرکت هایی است که خدمات تولید و چاپ برچسب امنیتی را ارائه می‎دهد. ما تجربه چندین ساله در ساخت برچسب‌های امنیتی برای انواع محصولات داریم. ما انواع برچسب‌های امنیتی را با ویژگی‌های امنیتی منحصر به فرد و غیرقابل کپی ارائه می‌دهیم.

ما یک تیم طراحی حرفه‌ای داریم که می‌تواند به شما در طراحی برچسب‌های امنیتی متناسب با نیازهای شما کمک کند. جدای از آن، ما همچنین ماشین آلات تولیدی پیچیده‌ای برای تولید برچسب‌های امنیتی با کیفیت بالا داریم.

اگر به یک برچسب امنیتی برای محافظت از محصولات خود در برابر جعل، گم شدن یا آسیب نیاز دارید، چاپ بازار انتخاب مناسبی است. حتی چاپ بازار برای شما به طراحی لیبل تجاری نیز می‌پردازد. 

سوالات متداول

لیبل امنیتی چیست؟

برچسب‌های امنیتی برچسب‌های چسبی تخصصی هستند که از محصولات و اطلاعات در برابر دستکاری، جعل و دسترسی غیرمجاز محافظت می‌کنند.

چند مدل برچسب امنیتی وجود دارد؟

  • برچسب اموال
  • هولوگرام امنیتی
  • لیبل وید (VOID label)
  • و …

لیبل امنیتی چه کاربردی دارد؟

برچسب های امنیتی که معمولاً برای محافظت از اقلامی مانند لباس، لوازم جانبی، نوشیدنی‌ها و حتی عینک استفاده می‌شود، شامل یک محفظه سخت و خارجی با فرستنده‎ای است که در داخل آن قرار دارد. این فرستنده با آنتن محافظ ورودی فروشگاه در ارتباط دائمی است.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021