لیبل کاغذی چیست؟ بررسی انواع و کاربردها

لیبل کاغذی چیست؟ بررسی انواع و کاربردها

برچسب‌گذاری یک جنبه ضروری از فرآیند بسته‌بندی محصول است که به برندها کمک می‌کند در بازار شلوغ برجسته شوند. لیبل کاغذی ستون فقرات صنعت لیبل‌زنی است؛ زیرا به عنوان پایه‌ای برای انواع لیبل‌ها عمل می‌کند. این یک کاغذ با طراحی ویژه است که می تواند در مقابل فرآیندهای چاپ، برش و چسبندگی مقاومت کند و در عین حال کیفیت و دوام خود را حفظ کند. این که لیبل کاغذی چیست؟ و چه کاربرد و انواعی دارد را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

لیبل کاغذی چیست؟

کاغذ لیبل نوعی کاغذ (معمولا روکش دار) است که می‎توان آن را با استفاده از تکنیک‌های چاپ افست و فلکسوگرافی چاپ کرد. همانطور که از نامش پیداست، از کاغذ لیبل برای چاپ لیبل استفاده می‌شود. برچسب زدن فقط شناسایی را آسان نمی‎کند؛ بلکه اما به هدایت، دادن اطلاعات و هشدار نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید کاغذ برچسب مناسبی را انتخاب کنید، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای کاربردهای مختلف انتخاب کنید. اگر به خواند مطالبی در حوزه تاریخچه محصولات علاقه مند هستید شما را به خواندن مقاله تاریخچه چاپ لیبل تشویق می‌کنیم.

انواع لیبل کاغذی

وقتی نوبت به برچسب زدن محصولات می‎رسد، گزینه‌های کاغذی متنوعی برای مطابقت با نیازهای مختلف وجود دارد. انتخاب نوع کاغذ مناسب می‌تواند تفاوت زیادی در کیفیت، دوام و ظاهر کلی برچسب‌های شما ایجاد کند. در اینجا، ما برخی از پرکاربردترین انواع لیبل در بازار و رایج‌ترین انواع کاغذ مورد استفاده برای برچسب‌ها و مزایای آن‌ها را مورد بحث قرار می‌دهیم.

کاغذ مات

کاغذ از نوع مات

کاغذ مات یک انتخاب محبوب برای برچسب ها است؛ زیرا سطح صاف و غیر براق را ارائه می‌دهد که به راحتی روی آن چاپ می‌شود. این نوع کاغذ نیز نسبتاً ارزان است و هم برای چاپگرهای لیزری و هم برای چاپگرهای جوهرافشان قابل استفاده است. روکش مات به برچسب‌ها ظاهری حرفه‌ای و صیقلی می‌بخشد و سطح آن در برابر لکه شدن مقاوم است و برای برچسب‌هایی که مرتباً با آن‌ها کار می‌شود ایده آل است.

 کاغذ براق

کاغذ براق یک روکش درخشندگی بالا را ارائه می‌دهد که برای محصولاتی که باید در قفسه مغازه برجسته شوند عالی است. این نوع کاغذ برای چاپ تصاویر و گرافیک با وضوح بالا نیز عالی است. روکش براق رنگ‌ها را برجسته می‌کند و ظاهری چشم نواز به برچسب‌ها می‌بخشد. برخی از رنگ‌های اشباع شده در این نوع کاغذ در مقایسه با سایر موارد بیشتر به چشم می‌آیند. با این حال، کاغذ براق می‌تواند گران‌تر از کاغذ مات باشد و ممکن است در طول زمان آنقدر دوام نداشته باشد.

 کاغذ نیمه براق

کاغذ نیمه براق یک حد وسط خوب بین کاغذ مات و براق است. درخشش ظریفی ارائه می‌دهد که رنگ‌ها و گرافیک روی برچسب را بهبود می‌بخشد، اما به اندازه کاغذ براق منعکس کننده نیست. این کاغذ همچنین از دوام بیشتری نسبت به کاغذهای براق برخوردار است و برای برچسب‌هایی که مرتباً با آن‌ها کار می‌شود انتخاب خوبی است.

 کاغذ بازیافتی

کاغذ از نوه بازیافتی

الیاف مورد استفاده در ساخت این نوع کاغذ اغلب از ضایعات پس از مصرف مانند روزنامه‌های دور ریخته شده، مقوا و کاغذ اداری به دست می‌آید. کاغذ بازیافتی سازگار با محیط زیست است؛ زیرا مقدار الیاف بکر مورد استفاده را کاهش می‌دهد و همچنین میزان زباله ارسالی به محل‌های دفن زباله را کاهش می‌دهد. کاغذ جوهر افشان بازیافتی اغلب در وزن‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است و می‌توان از آن برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای چاپ، از جمله اسناد، بروشورها و موارد دیگر استفاده کرد.

کاغذ شفاف

کاغذ معمولاً از یک ماده شفاف مانند پلی استر یا سلولز ساخته می‌شود و برای چاپ تصاویر یا متن روی سطح شفاف استفاده می‌شود. معمولاً برای ایجاد برچسب‌های شفاف و روکش‌ها استفاده می‌شود.

کاغذ کرافت

کاغذ جوهرافشان کرافت نوعی کاغذ است که از خمیر کرافت تهیه می‌شود و برای استفاده در چاپگرهای جوهرافشان طراحی شده است. در اصل، خمیر کرافت نوعی خمیر شیمیایی است که از تراشه‌های چوب خام (چه نرم و چه چوب سخت) ساخته می‌شود که در ظرف بخارپز از قبل بخار می‌شوند. نتیجه یک کاغذ قهوه‌ای درشت و قوی است که به دلیل دوام و مقاومت در برابر پارگی و چروک شدن شناخته شده است. کاغذ جوهر افشان کرافت اغلب برای چاپ مواد بسته بندی، برچسب‌ها، پوسترها و انواع دیگر مواد چاپی که نیاز به ظاهری روستایی یا طبیعی دارند، استفاده می‌شود. در چاپ بازار هر کدام از این کاغذها با سلیقه شما تزئین می‌شود. 

 کاغذ ضد آب

کاغذ از نوع ضد آب

کاغذ جوهر افشان ضد آب برای چاپ در محیط‌هایی که مواد چاپ شده ممکن است با آب یا رطوبت مواجه شوند مناسب است. این کاغذ دارای روکش خاصی است که به محافظت از جوهر در برابر لکه شدن، لک شدن یا پخش شدن، حتی زمانی که خیس است کمک می‌کند. این نوع کاغذ معمولاً برای چاپ علائم، نقشه‌ها و سایر موادی که در معرض عناصر قرار می‌گیرند، در فضای باز استفاده می‌شود.

کاغذ فریزر

  • کاغذ جوهر افشان فریزر با مواد خاصی پوشانده شده است که به محافظت از جوهر در برابر لکه، لک شدن یا جاری شدن، حتی زمانی که در معرض دمای بسیار پایین قرار می‌گیرد، کمک می‌کند.
  • این کاغذ همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر انبساط و انقباض که هنگام وارد و خارج کردن مواد از فریزر رخ می‌دهد، مقاومت کند.
  • این نوع کاغذ معمولاً برای چاپ لیبل بسته بندی مواد غذایی، نمونه‌های پزشکی و سایر موادی که باید در فریزر نگهداری شوند استفاده می‌شود.

کاربردهای برچسب کاغذی

برچسب های کاغذی در کاربردهای مختلفی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند که شامل موارد زیر می شود:

  • معمولاً در صنعت غذا و نوشیدنی برای ایجاد برچسب‌هایی برای بسته بندی استفاده می‌شود که اطلاعات مهمی مانند مواد تشکیل دهنده، حقایق تغذیه‌ای و هشدارهای آلرژن را نشان می‌دهد.
  • صنعت مراقبت‌های بهداشتی همچنین از آن برای ایجاد برچسب برای محصولات پزشکی مانند داروها، تجهیزات پزشکی و سوابق بیماران استفاده می‌کند.
  • همچنین اغلب برای ایجاد برچسب برای لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و تهویه مطبوع برای ارائه اطلاعات مهم مربوط به هشدارهای ایمنی و دستورالعمل‌های عملیاتی استفاده می‌شود.

مزایای برچسب کاغذی

مزایای برچسب

رنگ، ضخامت و پوشش‌های زیرلایه‌های کاغذی می‌تواند متفاوت باشد، اما لایه پایه همچنان از همان ماده خام تشکیل شده است. مزایای برچسب کاغذی عبارت است از:

  • چسبندگی جوهر خوب

کاغذ قابلیت چاپ بسیار خوبی دارد. این بدان معنی است که می‌تواند چاپ با حرارت بالا را تحمل کند و جوهر را به خوبی برای چاپ‌های مهم نگه دارد.

  • مجموعه ای از رنگ ها

در حالی که رایج‌ترین رنگ کاغذ سفید است، می‌توانید برچسب‌های کاغذی را در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها پیدا کنید. تقریباً همه برچسب‌های رنگی ما بر پایه کاغذ هستند، از فلورسنت گرفته تا پاستل. ما حتی می‌توانیم برچسب‌های رنگی سفارشی برای کسانی که رنگ‌های خاصی در ذهن دارند ایجاد کنیم.

  • ظاهری دست ساز

کاغذ می‌تواند به ایجاد ظاهری دست ساز، فرسوده یا قدیمی که امروزی مد است کمک کند. به همین دلیل است که کاغذ به خوبی برای کاربردهای صنایع دستی نوشیدنی مناسب است.

معایب لیبل کاغذی

در کنار مزایای لیبل کاغذی برخی معایب وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. 

  • مقاومت کم در برابر شرایط محیطی

افت عمده کاغذ عدم مقاومت آن در برابر شرایطی مانند آب، نور، زمان یا پارگی است. احتمال زرد شدن و محو شدن آن در معرض نور خورشید بیشتر است و طول عمر کمتری دارد.

استفاده از لمینت یا لاک می تواند به بهبود دوام کاغذ کمک کند، اما کاغذ را به اندازه موارد دیگر بادوام نمی‌کند.

  • زمان استفاده از برچسب های کاغذی

بر اساس نقاط قوت و ضعف کاغذ، توصیه می‌کنیم از برچسب‌های کاغذی برای کوتاه مدت و داخلی استفاده کنید.

کدام برچسب کاغذی برای ما گزینه مناسبی است؟

برچسب کاغذی مناسب

این که کدام برچسب کاغذی برای شما مناسب است بسته به نیاز، کاربرد و محل مورد استفاده می‌تواند متفاوت باشد. برای مثال ممکن است برای محصولات داخل یخچال به دنبال برچسب مناسب باشید به همین خاطر بهتر است که از برچسب فریزر استفاده کنید. 

خرید لیبل کاغذی

زمانی که برای خرید لیبل کاغذی به فروشگاه یا وب سایت چاپ بازار مراجعه می‌کنید به شما در انتخاب طرح، مدل، سایز و رنگ کمک می‌شود تا بهترین انتخاب را برای محصولات خود انجام دهید. چاپ بازار به صورت عمده برای شما لیبل کاغذی چاپ می‌کند. 

قیمت لیبل کاغذی 

قیمت لیبل کاغذی بسته به تعداد، جنس کاغذ، سایز کاغذ و … بستگی دارد. نمی‌توان یک قیمت واحد برای همه لیبل‌های کاغذی در نظر گرفت. چاپ لیبل در تعداد زیاد می‎تواند کمی زمان‌بر باشد؛ به همین خاطر ممکن است بر قیمت آن نیز تاثیر بگذارد. به هر حال قیمت مقرون به صرفه‌ای برای شما و کسب و کار شما دارد. 

سفارش چاپ برچسب کاغذی در چاپ بازار

چاپ بازار با چندین سال سابقه در زمینه چاپ لیبل کاغذی و دیگر بچسب‌ها مهر تایید بر کیفیت را در میان رقبا از آن خود کرده است. چاپ بازار به صورت تک و عمده آماده چاپ لیبل‌های کاغذی شما در طرح‌ها، رنگ‌ها و سایزهای مختلف است. انواع چاپ لیبل توسط چاپ بازار چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین امکان پذیر است.

نتیجه گیری

انتخاب نوع کاغذ مناسب برای لیبل شما می تواند تفاوت زیادی در کیفیت، دوام و ظاهر کلی لیبل شما ایجاد کند. هنگام انتخاب نوع کاغذ، نیازهای خاص خود را در نظر بگیرید، مانند محیطی که برچسب در آن استفاده می شود و نحوه کار با برچسب و ظاهر برچسب.

هر نوع کاغذ مزایای خاص خود را دارد و انتخاب مناسب به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که برچسب های شما موثر و حرفه ای به نظر می رسند.

اگر مطمئن نیستید که کسب‌وکارتان از نظر برچسب‌گذاری چه نیازهایی دارد، می‌توانید با کارشناسان چاپ بازار تماس بگیرید و تا ما مناسب‌ترین برچسب‌ها را برای کسب‌وکارتان بسازیم. ما می توانیم برای شما یک قیمت سفارشی برای تجارت و محصولات شما ایجاد کنیم.

سوالات متداول مقاله لیبل کاغذی چیست؟ بررسی انواع و کاربرد آن 

لیبل کاغذی چیست؟

برچسب‌گذاری یک جنبه ضروری از فرآیند بسته‌بندی محصول است که به برندها کمک می‌کند در بازار شلوغ برجسته شوند. 

مزایای استفاده از لیبل کاغذی چیست؟

  • چسبندگی خوب 
  • تنوع بالا 
  • مقرون به صرفه 
  • و …

لیبل کاغذی چه مدل‌هایی دارد؟

  • کاغذ ضد آب 
  • کاغذ فریزر 
  • کاغذ براق 
  • و …
رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021