چاپ هیبریدی چیست و چه مزایایی دارد؟

چاپ هیبریدی چیست و چه مزایایی دارد؟

فناوری‌های جدید چاپ مانند چاپ دیجیتال وارد بازار شده و به طور مداوم در حال گسترش است. ممکن است شما در مواجهه با آن‌ها این سوال را داشته باشید که چاپ هیبریدی چیست؟ در واقع روش هیبریدی فرآیندی است یک دستگاه چاپ فلکسو را با فناوری دیجیتال ترکیب می‌کند تا چاپ‌های با بالاترین کیفیت ممکن را تولید کند. صنعت چاپ همواره به دنبال راه‌هایی است که بتواند مزایای فناوری‌های دیجیتال و سنتی را با یکدیگر ادغام کند. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر سوال چاپ هیبریدی چیست و مقایسه آن با جایگزین‌های سنتی تر ‌می‌پردازیم.

_________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر

_________________________________________________________________

در ابتدا باید بدانیم که چاپ هایبرید چیست و چگونه بر صنعت چاپ تاثیر گذاشته است؟ با استفاده از چاپ دیجیتال، فرایند چاپ در مقیاس کوچک و امکان تغییر اطلاعات برای بسته بندی و برچسب زدن ‌می‌تواند به صورت کاملا به صرفه انجام گیرد. تجهیزات چاپ دیجیتال نسبت به چاپ فلکسو گران هستند، ولی در مقابل هزینه نگهداری و کارکرد آن‌ها ارزان تر است. .

مفهو‌می‌که قابلیت این دو گزینه را با یکدیگر ترکیب و ارائه ‌می‌دهد، چاپ هیبریدی نام دارد. چاپ هیبریدی در واقع از ترکیب قابلیت‌های چاپ آنالوگ و دیجیتال با ادغام قابلیت اطمینان چاپ فلکسوگرافی و قدرت خلاقیت موجود در چاپ دیجیتال به دست ‌می‌آید. این مسئله به کسب و کار‌ها اجازه ‌می‌دهد تا به هر آنچه که میخواهند دست یابند. این شامل چاپ با کیفیت بالا و هزینه کم اتفاق می افتد. استفاده از این نوع فناوری ‌می‌تواند بر قیمت چاپ تراکت، بروشور، کاتالوگ و… تاثیر گذار باشد.

مزایا چاپ هیبریدی

مزایای چاپ ترکیبی

استفاده از این روش هیبریدی ‌می‌تواند مزایای خاصی را به همراه داشته باشد و همین موضوع بر محبوبیت آن در عرصه چاپ ‌می‌افزاید .ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که دقیقا مزایایی چاپ ترکیبی چیست؟ در ادامه به چندین ویژگی بارز آن اشاره خواهیم کرد:

انعطاف پذیری

پرس‌های هیبریدی به مشاغلی که در کار چاپ لیبل هستند این امکان را ‌می‌دهد تا طیف گسترده ای از کاربرد‌ها را برآورده کنند. در این نوع چاپ طیف رنگ دیجیتال را گسترش پیدا کرده تا بتواند از پس چاپ رنگ‌‌هایی را که خارج از محدوده CMYK قرار دارند نیز بر بیاید. با استفاده از فناوری چاپ هیبریدی، ‌می‌توان جوهر‌های خاصی را به خط تولید اضافه کرد. چاپ ترکیبی برای تبدیل درون خطی، تزئین و تکمیل یک محصول در آن واحد کاملا منعطف عمل کرده و عمل چاپ را به درستی به پایان خواهد برد. این موضوع برای چاپ انواع تراکت‌ها، کارت ویزیت، بروشور‌ها و .. اهمیت دارد. شما میتوانید با بررسی و مقایسه قیمت چاپ کارت ویزیت، آن‌ها را در طرح دلخواه با فناوری چاپ هیبریدی خریداری کنید.

بالا بودن میزان عملکرد

پرس‌های هیبریدی با استفاده از همان ساختاری که در پرس‌های فلکسو استفاده ‌می‌شود، ساخته ‌می‌شوند تا گزینه‌های مختلف چاپ و ارتقاء را در یک چاپخانه فشرده امکان پذیر سازند. دستگاه‌های مخصوص چاپ هیبرید نیازمند تعمیر و نگهداری خاصی نیستند و اجرای آن‌‌ها کاملا مقرون به صرفه است. علاوه بر آن، این دستگاه‌ها در پایان روز نوعی ماشین‌‌های دیجیتال محسوب ‌می‌شوند و می‌توانند با بقیه زیرساخت‌‌های فناوری اطلاعات در شرکت ترکیب شوند و جریانی روان از طراحی، صفحه‌آرایی و چاپ را ارائه دهند.

صرفه جویی در زمان

یکی از بارزترین مزیت چاپ هیبرید افزایش سرعت در تولید و صرفه جویی در زمان است. چاپ ترکیبی امکان انجام کار‌های بیشتر را در مدت زمان کوتاه تری فراهم ‌می‌کند. اکثر وظایف از جمله برچسب زدن، تکمیل، پوشش، بسته بندی و برش همگی به طور خودکار و به آسانی انجام ‌می‌شوند.

ماشین‌های هیبریدی ‌می‌توانند کار‌های بیشتری را در زمان کمتری انجام دهند. در نتیجه، شما ‌می‌توانید چندین شغل را به طور همزمان انجام دهید و به طیف وسیع تری از مشتریان پاسخ دهید.از این طریق می توانید تعداد بیشتری از چاپ‌‌های کوچک را انجام دهید یا هزینه‌‌های تولید خود را در چاپ‌‌های بزرگ مانند قیمت چاپ ست اداری کاهش دهید.

سرمایه گذاری و هزینه در تکنولوژی جدید ترکیبی

در صنعت چاپ و بسته بندی ، فناوری‌های دیجیتال مدت‌هاست که به عنوان یک انتخاب عالی برای چاپ‌های کوتاه و آزمایشی در نظر گرفته شده است. دلیل آن است که برخلاف چاپ فلکسو، دیجیتال نیازی به صفحات ندارد و کیفیت بالایی را رائه می‌دهد. بهتر است هر چه سریعتر سرمایه گذاری را روی ماشین‌های چاپ هیبریدی شروع کنید چرا که این فناوری هر دو شیوه سنتی و دیجیتال را به بهترین شکل کنار هم ارائه خواهد داد. فروشگاه چاپ بازار توانایی چاپ و ارائه محصولات خود را از طریق همین فناوری دارد.

هدف از چاپ هیبریدی

هدف از چاپ هیبریدی

در واقع هدف از استفاده از این تکنولوژی در ویژگی‌های آن است. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است:

  • زمان تولید سریعتر در چاپ‌‌های کوتاه دارند.
  • ابزار‌ها هزینه کمتری دارند، ضایعات کمتری تولید ‌می‌شود و زمان راه اندازی کمتر است.
  • زمان پیش پردازش و پردازش کار کمتر است.
  • حاشیه سود بالاتر برای هر شغل ایجاد ‌می‌کند.

تما‌می‌ این عوامل سبب شده تا از فناوری هیبریدی در صنعت چا به این شکل استفاده شود.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021