تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر در چیست؟

تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر در چیست؟

برای کسانی که با کاغذ و صنعت چاپ سرو کار دارند کاربرد کاغذ گلاسه و تحریر بسیار مرسوم است. با این وجود لازم به ذکر است که تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر موضوعی غیرقابل انکار است که می تواند بر کیفیت چاپ و حتی هزینه های چاپ نیز تاثیرگذار باشد. بیان تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم.

______________________________________________________________

حتما بخوانید: ساک دستی چیست؟

______________________________________________________________

کاربرد کاغذ گلاسه

استفاده از کاغذهای گلاسه به ویژه برای کسانی که در حوزه چاپ و تبلیغات فعالیت دارند بسیار رایج است، چاپ کارت ویزیت یکی از کاربردهایی است که برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. این کاغذ به دلیل داشتن سطح صاف و براقی که دارد در زمره کاغذهای مقاوم در برابر آب به شما می آید از همین رو در صنعت چاپ بسیار مورد توجه است. علاوه بر اینکه این کاغذ برای چاپ عکس نیز بسیار مطلوب است. این کاغذ با توجه به ویژگی هایی که برای آن برشمردیم کاربردهایی نیز دارد، مثل چاپ ساک دستی تبلیغاتی که یکی از انواع شاپینگ بگ ها به شمار می آید. از مهمترین کاربردهای این کاغذ عبارت است از:

  • چاپ عکس و تصاویر رنگی با کیفیت
  • امکان تمیز کردن لک یا آثار کثیفی
  •  مورد استفاده برای انواع چاپ
  • مناسب برای چاپ کتاب و نشریه

کاربرد کاغذ تحریر

کاغذ تحریر در دو نوع بدون پوشش و دارای پوشش است. هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. اما به طور کلی از این کاغذ برای استفاده های روزمره اعم از یادداشت روزانه، چاپ افست، چاپ فولدر تبلیغاتی، سربرگ، کتاب، پرینت و… استفاده می شود.

مزیت کاغذ گلاسه

از مهمترین مزیت های کاغذ گلاسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل داشتن سطح صاف و براق مناسب برای چاپ عکس
  • کیفیت بالا و قیمت مناسب برای چاپ کتاب و نشریه های رنگی
  • ضد آب
  • قابلیت تمیز کردن لک و کثیفی های سطحی روی کاغذ

کاغذ تحریر چیست

مزیت کاغذ تحریر

همانطور که اشاره شد کاغذ تحریر نیز مانند کاغذ گلاسه کاربرد زیادی در چاپ و نیز حوزه تبلیغات دارد. به ویژه اینکه برای تبلیغات مقرون به صرفه می توان از آن استفاده کرد مثل استفاده برای چاپ تراکت ارزان. از مهمترین مزیت هایی که می توان برای کاغذ تحریر برشمرد:

  • تنوع سایز و اندازه
  • استفاده برای انواع چاپ
  • استفاده کاربردی و تزیینی مثل کاغذ کادو
  • قابلیت بسته بندی با چسب شیشه ای

چاپ بازار به عنوان یکی از شرکت های تبلیغاتی آنلاین و باسابقه در کشور است. در صورت داشتن انواع سفارشات طراحی و چاپ مثل سفارش آنلاین چاپ لیبل می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. چاپ ست اداری از دیگر خدمات این مجموعه است. چاپ بازار طی پروژه های بسیاری توانسته نظر مثبت و رضایت مشتریان را جلب کند.

تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر

تفاوت کاغذ تحریر و گلاسه برای چاپ بسیار مشهود است، اطلاع و اشراف از این تفاوت ها نقش مهمی در مدیریت ها هزینه ها و نیز کیفیت چاپ خواهد داشت. مهمترین تفاوت ها شامل:

تفاوت ساختاری کاغذ گلاسه و تحریر

تفاوت کاغذ گلاسه با کاغذ تحریر اگرچه در ظاهر بسیار شبیه اند اما کاغذ تحریر نسبت به گلاسه مات تر است. براق بودن و صیقلی بودن کاغذ گلاسه به دلیل ترکیب کمی از نشاسته و پلاستیک است که همین موضوع کیفیت چاپ را روی این کاغذ نیز افزایش داده است.

تفاوت ظاهری کاغذ گلاسه و تحریر

تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر در ظاهر نیز موضوع دیگری است که انتخاب را آسانتر می کند. کاغذ گلاسه براق تر از کاغذ تحریر است و می توان به وضوح این تفاوت را مشاهده کرد. اما شاید جالب باشد که بدانید میزان مقاومت کاغذ تحریر در برابر لکه بیشتر از کاغذ گلاسه است.

تفاوت کاغذ گلاسه و تحریر برای چاپ

تفاوت قیمت کاغذ گلاسه و تحریر

با توجه به مجموع ویژگی ها و کاربردهایی که هر کدام از این موارد دارند می توان گفت قیمت نیز متفاوت خواهد بود. با این وجود به دلیل تفاوت گرماژ گلاسه با تحریر، کاغذ گلاسه گران تر است. از همین رو نوع چاپ و کیفیت همچنین نوع نیاز شما تعیین کننده است که از کدام مورد به فراخور بودجه خود استفاده کنید.

زمان استفاده از کاغذ گلاسه و تحریر

برای استفاده از هر کدام از این کاغذها لازم است بدانید هدفتان از چاپ چیست؟ تصویر یا متن؟ محتوای چاپی رنگی و مملو از تصویر و طرح های گرافیکی است یا مقاله و متون؟ در صورتی که قصد چاپ پوستر و بنر و یا هر نوع محتوای تبلیغاتی داشته باشید کاغذ گلاسه انتخاب مناسب تری است.

نحوه استفاده از کاغذ گلاسه و تحریر

با توجه به صیقلی بودن سطح کاغذ گلاسه نسبت به کاغذ تحریر در زمانی که کیفیت بالای چاپ برای شما اهمیت دارد باید از کاغذ گلاسه استفاده کنید. چرا که سطح این کاغذ رنگ ها را بهتر از کاغذ تحریر نشان می دهد. همچنین در صورتی که انتخاب شما برای چاپ متون و در تعداد زیاد باشد کاغذ تحریر انتخاب مناسبی است.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021