سرعت چاپ افست چقدر است؟

سرعت چاپ افست چقدر است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که گاهی نیاز به چاپ سریع در تیراژ بالای محصولات چاپی و انتشاراتی داشته باشید. در این زمان چاپ افست یکی از بهترین پیشنهادات است. سرعت چاپ افست  بسیار زیاد در عین حال کم هزینه است. از همین رو بسیاری از شرکت های تبلیغاتی و انتشاراتی از بالا بودن سرعت چاپ افست  برای تسریع در روند امور خود استفاده می کنند.
در صورتی که بخواهید از روش های چاپی سریع و با تیراژ بالا استفاده کنید سرعت چاپ افست می تواند شما را اقناع کند تا ازین روش چاپی استفاده کنید. عدم محدودیت چاپ روی متریال های مختلف مثل چاپ ساک دستی از مزیت های این چاپ است.
شرکت تبلیغاتی چاپ بازار یکی از شرکت های فعال در زمینه طراحی و تولید طرح های تبلیغاتی در کشور است . در صورت تمایل برای ثبت سفارش می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرد.

___________________________________________________________________________

بیشتر بخوانید چاپ افست روی فلز چیست

___________________________________________________________________________

چاپگر افست شامل چند سیلندر است؟

شامل سه سیلندر است

این سه سیلندر در چاپگر افست عبارت است از:

  • صفحه ای
  • پتو
  • ضربه

هر کدام از این بخش ها وظیفه خاصی بر عهده دارند تا فرایند چاپ انجام شود.

تفاوت چاپ فلکسو و گراور

چاپ افست چگونه کار می کند؟

صفحه ای که تصویر چاپی روی آن قرار داده می شود استوانه صفحه نامیده می شود. این استوانه پلاستیک یا آلومینیومی بوده که هر صفحه چاپی روی آن سفارشی می شود. این استوانه پس از جذب جوهر روی ورقه های کاغذ حک می شود. این استوانه پیش از تماس با کاغذ در جوهر و آب اضافی را در بشقاب پیش تصفیه دفع می کند. سیلندر دوم به نام سیلندر افست که دارای یک پتوی لاستیکی است در جهت مخالف سیلندر صفحه به چرخش در می آید. هنگام چرخش هر دو سیلندر آب فشرده و جوهر روی پتوی لاستیکی منتقل می شود.
در نهایت تصویر آینه از طرح جهر ایجاد و سیلندر سوم در فرایند لیتوگرافی را طی می کند. استوانه ضربه جوهر را در زمان فشار دادن کاغذ به پتو لاستیکی انتقال می دهد. در نهایت نیز تصویر روی کاغذ حک می شود.

نحوه شروع چاپ افست

شروع چاپ افست به روش زیر است:

  • تعویض صفحات جدید
  • بررسی کیفیت چاپ با چاپ تعداد محدودی از نسخه چاپی (آماده سازی)
  • لزوم پاکسازی سیستم جوهر در چاپ های تک رنگ
  • چسباندن صفحات تصویر روی استوانه های صفحه
  • انجام بررسی و تست ثبت رنگ
  • قرار دادن دسته بزرگ اوراق برای چاپ

چاپ افست در مقابل چاپ دیجیتال

 چاپ افست در مقابل چاپ دیجیتال

چاپ افست یکی از روش های سنتی در مقابل دیجیتال به شمار می آید. این روش اگر چه مزیت های زیادی به همراه دارد اما در مقابله با روش دیجیتال کاملا سنتی زمان بر و پر هزینه است. از مهمترین تفاوت هایی که می توان برای این دو نوع چاپ مورد توجه قرار داد امکان تغییر در داده های چاپی است که در چاپ دیجیتال امکان پذیر است اما در چاپ افست هزینه های چاپ را افزایش می دهد. چاپ دیجیتال دارای کیفیت بالای چاپی در انتشار تصاویر و عکس است، در حالی که چنین مزیتی در چاپ افست دیده نمی شود.

مزایای چاپ دیجیتال

استفاده از چاپ دیجیتال مزیت هایی دارد که مهمترین آن ها عبارت است از:

استفاده از این روش چاپی برای همه انواع چاپ محدود یا نامحدود امکان پذیر است. چرا که در این روش سطوح چاپی و کلیشه ای وجود ندارد که زمان بندی و تنظیم رنگ خاصی نیاز داشته باشد.

  •   هزینه چاپ در تعداد محدود برای زیا نیست. برخلاف سایر روش ها که به دلیل ایجاد کلیشه ناچار به پرداخت هزینه سنگین هستید. همچنین می توانید در تیراژ بالا ا این روش چاپی برای چاپ ست اداری استفاده کنید.
  •   امکان تغییر در هر نسخه چاپی وجود دارد. برخلاف سایر روش ها که این امکان هزینه زیادی برای شما به همراه دارد.
  •   سرعت چاپ در چاپ های دیجیتالی بسیار بالا است. این سرعت در عین حال هزینه زیادی نیز به شما تحمیل نمی کند.
  •   کاهش هزینه ها در چاپ دیجیتال کاملا برای مشتریان مقرون به صرفه است. نکته مهم دیگر اینکه شما حتی می توانید سفارشات خود را به صورت آنلاین در اختیار چاپخانه قرار دهید. شما می توانید برای چاپ فولدر به صورت آنلاین از طریق شرکت تبلیغاتی چاپ بازار اقدام کنید.
  •   راحت بودن کار با دستگاه ها از دیگر مزیت های چاپ دیجیتال به شمار می آید.

چاپگر افست شامل سه سیلندر است

مزایای چاپ افست

از مهمترین مزیت هایی که می توان برای چاپ افست برشمرد عبارت است از:

  1. سرعت چاپ افست بسیار زیاد است: در صورتی که مشتریان سفارشاتی با تیراژ بالا داشته باشند چاپ افست یکی از بهترین روش های چاپی است که می تواند در کمترین زمان ممکن آن را تهیه و آماده سازی کرد.
  2. هزینه پایین و مقرون به صرفه است: اینکه هزینه چاپ افست بسیار پایین و مقرون به صرفه است سبب شده تا مشتریان این روش چاپی را به همه انواع دیگر چاپ ترجیح دهند.
  3. چاپ افست ماندگاری و دوام بالایی داشته و تولید کلیشه های چاپی آن نیز سریع است: حتما می دانید که در روش های غیر دیجیتال کلیشه چاپی ضروری است. در چاپ افست تهیه این کلیشه های بسیار سریع است. علاوه بر اینکه می توان برای نسخه های بعدی چاپ نیز از آن استفاده کرد.

4. استفاده از چاپ افست نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود: اگرچه برخی این روش چاپ را پر هزینه می دانند، اما به دلیل کیفیت فوق العاده ای که دارد، محصولاتی با کیفیتی بسیار بالا دارد. از همین رو تهیه تجهیزات چاپ افست اگرچه گران قیمت با اما به دلیل تولید سریع محصولات و نیز ماندگاری بالای کلیشه ها بهترین نوع چاپ به شمار می آید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021