چاپ افست روی فلز چیست؟

چاپ افست روی فلز چیست؟

چاپ آفست روی فلز چیست یکی از سوالات مهم در حوزه چاپ است که افراد زیادی به دنبال پاسخ آن‌ هستند. اگر شما هم می‌خواهید پاسخ به این سوال یعنی چاپ افست روی فلز چیست را بدانید حتماً تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید زیرا در این مطلب قصد داریم که جزئیات مربوط به چاپ روی فلز را با هم بررسی کنیم.
قبل از اینکه بخواهیم در مورد جزئیات چاپ آفست روی فلز با شما صحبت کنیم بهتر است که با مفهوم و معنای کلی آن آشنا شوید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که چاپ فقط روی کاغذ و مقوا انجام می‌شود و چاپ افست بر روی فلز یک فرایند غیر ممکن است. این موضوع در حالی است که یکی از چاپ‌های متداول، چاپ بر روی فلز است. نمونه‌های این موضوع را می‌توانید در قوطی‌های مواد غذایی مثل رب گوجه فرنگی، کنسرو تن ماهی، کنسرو لوبیا، آبمیوه‌های مختلف و… ببینید.
چاپ فولدر می‌تواند چاپ مورد نظر شما باشد. به این موضوع توجه کنید که مجموعه چاپ بازار می‌تواند هر نوعی از چاپ را برای هر محصولی انجام بدهد. چاپ فولدر یکی از چاپ‌های مهم برای کسب و کارها و مجموعه‌هایی است که قصد دارند محصولات تبلیغاتی تولید و به مشتریان خود ارائه کنند.

______________________________________________________________________

بیشتر بخوانید: چاپ گراور چیست

______________________________________________________________________

کاربرد چاپ افست روی فلز

همانطور که در بالاتر در مورد این موضوع صحبت کردیم، چاپ بر روی فلز کاربردهای بسیار  زیادی دارد که از جمله آن می‌توان به چاپ بر روی قوطی‌های مواد غذایی مثل قوطی‌های رب گوجه فرنگی، کنسرو ماهی، کنسرو لوبیا، نوشیدنی‌های مختلف و… اشاره کرد.
از دیگر کاربردهای چاپ بر روی فلز می‌توان به چاپ تابلوهای شهری، چاپ تابلوهای راهنمایی رانندگی، چاپ پلاک‌های صنعتی و… نیز اشاره کرد.
چاپ ست اداری یکی از چاپ‌های بسیار پرطرفدار و محبوب برای همه مجموعه‌هایی است که اقدام به چاپ محصولات می‌کنند. شما می‌توانید با چاپ آفست بر روی فلز جاسوئیچی‌های اختصاصی و تبلیغاتی برای ست اداری مخصوص خود، طراحی کنید.

چاپ آفست روی فلز

مزایا چاپ افست روی فلز

یکی دیگر از ویژگی‌ها و مزایای بسیار خوب چاپ آفست بر روی فلز، کنترل ترام و تن پلات است. از طرفی باید چاپ روی فلز به صورت بسیار با کیفیت و با استقامت زیاد انجام شود. زیرا ممکن است هر کدام از این قوطی‌های مواد غذایی برای چندین ماه قبل از عرضه به بازار نگهداری شوند. در این مدت زمان به هیچ عنوان نباید این قوطی‌های مواد غذایی دچار تغییر ظاهری شوند. به همین دلیل است که معمولا از متریال و مواد اولیه بسیار باکیفیت برای چاپ روی فلز استفاده می‌شود.

معایب چاپ افست روی فلز

یکی از معایب چاپ آفست بر روی فلز، محدودیت‌های دستگاه چاپ آن است. در دستگاه‌های چاپ آفست، اطلاعات ورودی دستگاه را تا زمانی که دستور چاپ تمام نشود نمی‌توان تغییر داد. به همین دلیل در ابتدای امر و در زمان ورود اطلاعات باید حساسیت و دقت زیادی انجام شود.

مراحل انجام چاپ افست روی فلز

بعد از اینکه در مورد ویژگی‌ها و کاربرد چاپ آفست بر روی.فلز با شما صحبت کردیم حالا نوبت به آن رسیده است که مراحل این چاپ را با هم بررسی کنیم. به صورت کلی چاپ افست بر روی فلز شبیه به چاپ افست برای کاغذ و مقوا است. البته تفاوت‌هایی در این موضوع وجود دارد اما روند کلی به یک شکل است.
معمولاً در اولین مرحله با استفاده از یک لاک مخصوص پوشش می‌دهند و فلز مورد نظر را برای چاپ آماده می‌کنند. این ورقه‌های فلزی معمولاً باید ضخامتی در حدود ٠/۱۸ تا ٠/۳ میلیمتر داشته باشند. در بعضی از موارد برای آماده‌سازی چاپ یک رنگ سفید بر روی ورق فلزی پوشش داده می‌شود. با توجه به جنس فلز، نوع مرکب استفاده شده و همچنین فشاری که سیلندر بر فلز وارد می‌کند متفاوت خواهد بود.
به صورت کلی مراحل چاپ فلز شامل لاک زنی، چاپ و پخت در کوره است. برای کیفیت و شفافیت و مقاومت بالا سطح چاپ شده نهایی، بهتر است که فرآیند ورنی زنی بعد از چاپ آخرین رنگ، نیز انجام شود. با این کار هم می‌توان کیفیت و شفافیت کار را بالا برد و هم مقاومت این چاپ را افزایش داد.

کاربرد چاپ آفست روی فلز

متریال هایی مورد استفاده هنگام چاپ افست روی فلز

برای انجام چاپ آفست بر روی فلز به یک سری متریال و مواد اولیه نیاز است که مهمترین  متریال عبارتند از: ورق تین پلیت و آلومینیوم، لاک، ورنی، مواد مرکب و…
چاپ ساک دستی یکی از چاپ‌هایی است که افراد زیادی فارغ از مجموعه ها تمایل به چاپ آن دارند البته بعضی از مجموعه ها نیز متناسب با نوع مشتری و مخاطب خود می توانند محصولات تبلیغاتی مختلف مثل ساک دستی را به مشتریان عرضه کنند که برای کار بهتر است چاپ مورد نظر از برند یا کسب و کار خود را برای ساک دستی انجام بدهند

نکات چاپ افست روی فلز چیست

در موضوع چاپ افتاد روی فلز بعضی از نکات مهم وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه کنیم مثلاً اینکه ورقه هایی که قرار است برای آنها چاپ انجام شود باید در ابتدا به صورت کامل چربی گیری و جرقه گیری شوند تا بتوان بهترین چاپ روی آنها انجام دارد
از دیگر نکات مهم کتاب با آب سرد روی فلز می توان به ماندگاری در مرکبهای چاپ فلز است در واقع ماندگاری در مرکبهای چاپ فلز از موضوعات بسیار مهم در چاپ افست بر روی فلز است که باید به آن توجه ویژه شود دلیل این موضوع این است که ممکن است محصول نهایی که آمد تن های فلزی مواد غذایی هستند به مدت طولانی یعنی چندین ماه در انبار و سوله های مخصوص نگهداری نگهداری شوند این قوطی های فلزی نباید در طی این مدت هیچ تغییر ظاهری داشته باشند در غیر این صورت از چرخه فروش خارج خواهند شد
چاپ بازاری که از مجموعه‌ای است که می تواند هر نوع چاپی از جمله چاپ بر روی فلز را برای شما با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن انجام دهد اگر در مورد این نوع چاپ نیاز به هر نوع مشاوره و کمک دارید می توانید از کارشناسان مجموعه ما استفاده کنید

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021