شیوه پخش تراکت و زمان پخش آن

شیوه پخش تراکت و زمان پخش آن

از گذشته تا به امروز استفاده از تراکت‌ها یکی از راه‌های موثر برای تبلیغات و دیده شدن کسب و کارها محسوب می‌شود. این تراکت‌های کم هزینه می‌توانند رویداد مشخصی را اطلاع رسانی کنند یا در ارتباط با فروش محصول خاصی اطلاعات لازم را ارائه دهند. این برگه‌ها حتی افتتاحیه‌ها، سمینارها، حراج‌ها و… را نیز اطلاع رسانی می‌کنند. روش‌های پخش تراکت می‌تواند متفاوت باشد و هرکدام تاثیر مخصوص به خود را داشته باشد. این که کدام یک از روش‌های پخش تراکت موثرتر است با مقایسه و بررسی روش‌های موجود تعیین می‌شود. در ادامه  با معرفی شیوه توزیع تراکت، مناسب ترین روش را با کسب و کار مورد نظر بیان می‌کنیم.

______________________________________________________________________

حتما بخوانید: ایده طراحی تراکت

______________________________________________________________________

فرآیند پخش تراکت

فرایند پخش تراکت باید به واسطه افراد کاربلد و حرفه ای انجام پذیرد. همچنین توزیع تراکت باید طبق برنامه ریزی و در زمان مناسب انجام گیرد. نکته قابل توجه در ارتباط با این مسئله این است که تراکت باید حتماً به صورت دوره ای و منظم پخش شود و حتی پس از بازخورد بالا باید به پخش آن ادامه داد تا  کسب و کار مورد نظر در ذهن مخاطب ماندگار شود.

شیوه پخش تراکت

مخاطبین هدف

اولین قدم برای که اینکه بتوانید به کسب و کار خود رونق دهید این است که مخاطب هدف خود را بشناسید. شناخت مخاطب به شما این امکان را می‌دهد تا در انتخاب رنگ متن و تصاویر به بهترین شکل عمل کرده و بالاترین تاثیر را داشته باشید. همچنین بررسی آن‌ها کمک می‌کند تا در مناسب ترین مکان نسبت به ارائه تراکت‌ها بپردازید و بالاترین بازخورد را داشته باشید.

تمرکز بیشتر بر روی مشتری

با تمرکز بیشتر و شناخت مشتریان می‌تواند دریافت که هرکدام در خدمات شما دنبال چه چیزی هستند؛ این مسئله سبب می‌شود تا شما به آسانی موارد مورد نظر را در تراکت ذکر کنید تا افراد برای دریافت آن‌ها نزد شما بیایند. تراکت‌ها به صورت مستقیم مشتریان را هدف گرفته و آن‌ها را به سمت کسب و کار شما سوق می‌دهند. همچنین می‌توانید با چاپ کارت ویزیت تعداد کم و توزیع آن بین مشتریان خود، در ذهن آن‌ها ماندگار شوید.

مکان و زمان پخش تراکت

بسته به کسب و کار و جامعه هدف، این موضوع متغیر است؛ برای کسب و کارهای مرتبط با فروش بهتر است اطراف محل کسب و کار تراکت را پخش کنید تا به راحتی دسترسی را امکان پذیر سازید. علاوه بر مکان مناسب، زمانی که اقدام به پخش تراکت می‌شود باید همواره مورد توجه باشد. مثلا برای خدماتی مثل شستشو فرش یا نیروی خدماتی، زمان پخش تراکت باید در فصل بهار و تابستان باشد، چرا که بیشتر افراد در این زمان به این خدمات احتیاج خواهند داشت.

نقش تیتر در پخش تراکت

در تراکت‌ها همیشه تیترها اولین توجه را به خود جلب می‌کنند. این تیترها هستند که تعیین می‌کنند مخاطبان به خوانش متن ادامه دهند یا نه. اگر تنها از نام کسب و کار خود استفاده کنیم احتمال اینکه افراد کنجکاو شوند به شدت پایین است. اما با کمی خلاقیت می‌توان تیتر مناسب و مرتبط را انتخاب کرد و مخاطب را به نحوی کنجکاو کرد تا بخواهد درباره آن بیشتر بداند. شما می‌توانید با سفارش آنلاین چاپ لیبل و تراکت به افزایش مشتریان بالقوه خود بپردازید.

تاثیر رنگ در پخش تراکت

اگر تمایل دارید از تراکت‌های رنگی استفاده کنید و علاقه مند به تراکت‌های تک رنگ هستید امکان دارد پیام کسب و کار شما به خوبی به مخاطبان هدف شما منتقل نشود. می‌توان از تکنیک تداخل رنگی استفاده کرد تا به صورت موثرتری منظور شما منتقل شود. برای مثال رنگ سیاه روی برگه زرد رنگ، سبز روی سفید، سیاه روی سفید، آبی روی سفید و … از جمله رنگ هایی هستند که می‌توانند به راحتی در نظر افراد برجسته تر دیده شوند. علاوه بر تراکت، با بررسی قیمت چاپ ست اداری می‌توان یک ست اداری شکیل برای ادارات خود در نظر گرفت.

توجه به فونت و تصاویر مناسب کسب و کار

تصاویر می‌توانند به صورت موثری بر افزایش توجه مخاطبین عمل کرده و به بازدهی بیشتر کمک کنند. تصاویر باید کاملا منعکس کننده خدمات یا کسب و کار شما باشد. در کنار تصاویر، فونت‌های خوانا و ساده بهترین گزینه برای تراکت‌ها هستند تا در هر سنی قابل خواندن باشند. بهتر است تراکت شما بیش از حد با تصاویر و فونت‌های مختلف شلوغ نشود و تنها از دو فونت برای تاثیر بیشتر استفاده شود. ایده‌های طراحی تراکت بی شمار هستند؛ شما باید با توجه به خدمات خود بهترین آن را انتخاب کنید.

توجه به جنس و روکش تراکت

افراد هنگام مواجه با تراکت علاوه بر حس بینایی، با استفاده از احساس لامسه نیز با آن ارتباط برقرار می‌کنند. هر چه کاغذ انتخابی با کیفیت تر باشد این احتمال وجود دارد که مخاطبان اعتماد بیشتری به کسب و کار شما بکنند. زیبا ترین عناوین و تصاویر روی یک برگه بی کیفیت تاثیر کمتری نسبت به یک برگه مناسب دارد. همچنین برای محافظت بیشتر تراکت می‌توان از روکش‌های مخصوص روی آن استفاده کرد تا هنگام جابجایی به راحتی آسیب نبینند.

بهترین زمان پخش تراکت

شیوه پخش تراکت تبلیغاتی

علاوه بر نکات فوق، نحوه پخش و ارائه تراکت‌های تبلیغاتی تاثیر مستقیمی بر دیده شدن کسب و کار دارد. انتخاب بهترین شیوه پخش بسته به خدماتی که شما ارائه می‌دهید و عوامل دیگر متفاوت است.

چسباندن تراکت کنار آیفون

احتمالاً شما هم زمان فشردن دکمه آیفون یک تراکت چسبانده شده توجه شما را به آن جلب کرده است. افراد در مواجهه با تراکت‌ها به سه روش رفتار می‌کند. دسته اول که عموم مردم را شامل می‌شود تراکت را برداشته و به اطلاعات درج شده توجه می‌کند. دسته دوم با یک نگاه اجمالی تیتر را مطالعه و عبور می‌کند. دسته سوم بعد از نگاه سطحی به تراکت آن را جدا کرده و از کنار آیفون برمی‌دارد و ممکن است آن را دور بیندازد. اینکه افراد به تراکت شما توجه کنند بستگی به جذابیت بصری و نوشتار صحیح آن دارد. توجه به جزئیات کوچک طراحی از جمله رنگ نوع فونت و غیره می‌تواند احتمال خوانده شدن تراکت را افزایش دهد.

چسباندن تراکت روی زمین

یکی دیگر از روش‌ها و نحوه پخش تراکت، چسباندن آن روی زمین است که برای این کار لازم است از تراکت‌های پشت چسب دار استفاده کرد. از آنجایی که افراد زمانی که در حال پیاده روی هستند فرصت مطالعه زیادی نخواهد داشت بنابراین بهتر است نوشته روی تراکت محدود به دو یا سه کلمه کلیدی و اصلی شود همچنین کلمه انتخابی باید ساده و خوانا باشد و بتواند منظور را به صورت دقیق به مخاطب هدف ما برساند. اگر شما بخواهید اطلاعات تماس خود را روی ا این تراکت‌ها ثبت کنید، عده کمی تمایل دارند توقف کنند و این اطلاعات را ثبت کنند. در این زمان شما با پخش تراکت‌های معمولی به صورت دست به دست این اطلاعات لازم را به افراد بدهید.

پخش تراکت روی برف پاک کن ماشین

مسئول پخش و توزیع  تراکت اوراق تبلیغاتی را زیر برف پاک کن ماشین ها قرار می‌دهد تا هنگامی‌که راننده قصد نزدیک شدن و حرکت را دارد این تراکت‌ها را ببیند. این شیوه یکی از تاثیرگذارترین روش‌های پخش تراکت محسوب می‌شود چرا که صاحبان ماشین به سرعت توجه شان به آن جلب شده و کنجکاو شوند تا بدانند این برگه تبلیغاتی درباره چیست.

پخش تراکت به صورت دست به دست

یکی از متداول ترین روش‌های پخش تراکت به شیوه دست به دست است. چاپ تراکت ارزان و پخش آن در اطراف فروشگاه مورد نظر تاثیر بالا و مستقیمی‌ در جذب مخاطب دارد؛ البته ممکن است مکان پخش با فواصل بیشتری نیز انجام پذیرد. فرد مسئول پخش تراکت می‌تواند در هنگام توزیع کردن دیالوگی را مربوط به محتوای برگه تبلیغاتی بیان کند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

پخش تراکت لای درب منازل

تراکت‌ها به واسطه مسئولان پخش در لای درب منزل جایگذاری می‌شوند تا در هنگام باز و بسته کردن در برگ تبلیغاتی توجه را جلب کند. کسب و کارهای مرتبط با خوراک می‌توانند از این شیوه بهره ببرند. این یکی از روش‌های سنتی توضیح برگه‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود که می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

پخش تراکت از طریق مغازه داران

این روش بیشتر برای کسب و کارهای تازه تاسیس و کوچک کاربرد دارد. شما می‌توانید تراکت خود را به مغازه داران اطراف بسپارید تا آن‌ها در هنگام خرید مشتریان تراکت شما را داخل نایلون قرار دهند. این روش در دراز مدت به شناخته شدن کسب و کار شما کمک خواهد کرد. فروشگاه‌های مواد غذایی که عموما مشتریان زیادی دارند می‌توانند گزینه خوبی برای پخش تراکت شما باشند.

قوانین و مقررات پخش تراکت

قوانین و مقررات پخش تراکت در وب سایت چاپ بازار به شرح زیر است.

  • قوانین کلی: سایت چاپ بازار بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده به به فعالیت می‌پردازد و در مقابل کاربران نیز ملزم به رعایت و توجه به این قوانین نیز هستند.
  • مشتری یا کاربر چه کسی است؟ مشتری یا کاربر فردی است که مشخصات فردی خود را در سایت وارد کرده و سپس به سفارش محصول مورد نظر می‌پردازد.
  • ارتباطات الکترونیک: راه‌های ارتباطی که در این راستا وجود دارد در جهت پیگیری سفارشات و همچنین برای اطلاع رسانی دیگر خبرها، خدمات و سرویس‌های ویژه مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • دیگر قوانین پخش تراکت مرتبط با قواعد رعایت حریم شخصی، شرح قوانین مرتبط با روز کاری و مراحل ثبت سفارش، خرید و نحوه ارسال سفارش است که توضیحات دقیق تر آن‌ را می‌توان در سایت چاپ بازار مطالعه کرد.
رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021