انواع چاپ و معرفی تمامی روش های چاپ

انواع چاپ و معرفی تمامی روش های چاپ

انواع چاپ و روش های چاپ مختلفی روی کار آمده که تمامی آن ها همچنان در حال تکامل است. هر نوع برای نیازهای متفاوتی مناسب هستند، به این معنی که مشاغل می توانند تکنیک چاپی را انتخاب کنند که محصولات یا خدمات آن ها به بهترین نحو برجسته سازی شود. بنابراین انواع مختلف چاپ چیست و چگونه با یکدیگر متفاوت هستند؟

چاپ یکی از بهترین اکتشافات از ظهور بشر تا کنون است که با کمک آن رویدادهای مهم ثبت می شود. روش ها و انواع چاپ از گذشته های دور با تغییرات زیادی همراه بوده است و تکنولوژی های این صنعت راهکارهای اثربخشی را روی کار آورده، طوری که در زمینه های مخلتف همچون کتاب، بروشور، بسته بندی و … قابل استفاده است. به همین خاطر، آشنایی با انواع چاپ و روش های چاپ برای استفاده بهینه از این روش می تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

انواع مختلف چاپ کدامند؟

انواع مختلف چاپ کدامند؟

چاپ در لغت به معنای اثر، نشان و مهر است و روی سطح های مختلف پیاده سازی می شود. شروع این ایده به سالیان درازی برمی گردد و اولین کشوری که از آن رونمایی کرد، کشور چین بوده است. امروزه صنعت چاپ معنای دیگری پیدا کرده و از آن برای بازتولید متون و تصاویر روی سطح جدید به کمک دستگاه ها و قالب های مختلف استفاده می کنند. ثبت طرح نه تنها روی کاغذ، بلکه روی طرح های مختلف مانند پارچه، نایلون، چوب، فلز و … انجام می شود و بر پایه این ابتکار خدمات مختلفی همچون چاپ ساک دستی به این صنعت اضافه شده است.

کسب و کارها از تکنولوژی های جذاب چاپ و روش های مختلف آن نهایت استفاده را می برند و از چاپ طرح های مختلف برای بازاریابی، بسته بندی محصولات و تبلیغات بهترین نتیجه را مشاهده می کنند.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: انواع کاغذ چاپ، چگونگی نحوه ساخت آن

_____________________________________________________________________

ضرورت شناخت انواع چاپ

عناوین مختلفی برای چاپ مانند چاپ دیجیتال، چاپ اسکرین، چاپ لیزر و … به گوشمان می رسد. اما این که هر کدام چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند، مسئله مهمی است. از طرفی، برای هر کدام از خدمات ممکن است روش خاصی از چاپ پیشنهاد شود. برای مثال، برای چاپ تراکت چاپ های دیجیتالی بهترین انتخاب است. پس کسانی که به فکر چاپ هستند و برای فعالیت های مختلف مانند چاپ کارت ویزیت یا بسته بندی و … به دنبال روش مناسب چاپ می گیرند، ضروری است با روش های مختلف آشنا شوند. مخصوصا این روزها که روی جنس های مختلف می تواند از چاپ استفاده نمود.

ضرورت شناخت انواع چاپ

انواع روش های چاپ

به طور کلی، فرآیند چاپ به سه شکل افست یا لیتوگرافی، دیجیتال و اسکرین خلاصه می شود. اما گستردگی روش های چاپی بسیار تحسین برانگیز است و هر فردی براساس میزان حساسیت چاپ از راهکارهای مختلف استفاده می کند. برای مثال، استفاده از چاپگرهای لیزری یکی از انتخاب های رایج است و برای ایده های مختلف بازاریابی مانند چاپ ست اداری کاربرد دارد. اما کسانی که می خواهند آگهی بسیار مهمی را به چاپ برساند، از شرکت های چاپ تخصصی کمک می گیرند.

چاپ بازار یکی از مجموعه های تخصصی است که از روش های مختلف چاپ برای پاسخگویی به مخاطبین استفاده می کند و خدمات گسترده ای در این زمینه مهیا ساخته است. شما هم می توانید برای ثبت سفارش به صورت آنلاین اقدام کنید و از کیفیت و جذابیت کار چاپ بازار لذت ببرید.
در ادامه با انواع فرآیندهای چاپی آشنا می شود تا برای هر موضوعی بهترین راهکار را انتخاب کنید:

چاپ افست

این مدل چاپ بر پایه انتقال تصویر یا طرح نهایی روی پلیت های فلزی طراحی شده است. سپس پلیت طرح را روی پوشش پلاستیکی انتقال می دهد تا پوشش جوهری طرح را روی کاغذ ثبت کند. از آنجا که مراحل مختلفی برای انتقال جوهر روی صفحه اصلی طی می شود و هزینه و زمان زیادی برای اجرا نیاز دارد، چاپ به تعداد پایین توسط این روش توصیه نمی شود. معمولا بیشتر طرفداران این روش، چاپ به تعداد بالا را سفارش می دهد.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: سرعت چاپ افست چقدر است؟

_____________________________________________________________________

چاپ افست

چاپ دیجیتال

مهم ترین تفاوت این روش، استفاده از تونرها به جای جوهر است. طی فرایند این روش، طرح مستقیما به کمک فایل پی دی اف به مرحله چاپ می رسد. پیشرفت های مختلف در این روش مشاهده می شود که تفاوت آن را با چاپ لیتوگرافی غیرقابل مقایسه است. همچنین برای استفاده از این روش هیچ محدودیتی در تعداد چاپ وجود ندارد و به راحتی می توان برای چاپ تعداد پایین از این روش استفاده نمود.
یکی از مهم ترین ایده ها با کمک چاپ دیجیتال، چاپ فولدر a4 است که به صورت یک رو و دو رو اجرا می شود. برای این راهکار از رنگ های مختلف پنتوم، طلایی و نقره ای استفاده می شود و با ایده گرفتن از خطوط و برش های جذاب، می توان زیباترین فولدر را مشاهده نمود.

چاپ اسکرین

این روش چاپ از ابتدای قرن بیستم برای برجسته سازی طرح روی جنس های متفاوتی همچون پارچه، شیشه، چوپ، صفحات تبلیغاتی و … رونمایی شد. ابتدا تصویر روی سطح مشبک قرار می گیرد و قسمت های خالی با لایه ای خاص پوشانده می شود. در آخر نیز تصویر روی صفحه مشبک به متریال اصلی انتقال پیدا می کند.
چاپ پاکت کرافت یکی از خاص ترین چاپ هاست که موجب برندسازی کسب و کار در ذهن مخاطب می شود و با کمک آن می توان از رنگ های مختلفی روی کاغذ پاکت کرافت استفاده کرد. رنگ خاصی این کاغذ بسیار خاص است و تضاد جالبی با طرح چاپی ایجاد می کند.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: مراحل چاپ دیجیتال،گام به گام

_____________________________________________________________________

معرفی فرآیند چاپ

معرفی فرآیند چاپ

در زبان انگلیسی فرآیند چاپ به معنای پرینت کردن است. پرینت کردن نیز به وارد شدن فشار جسم به سطح دیگر به گونه ای که اثری از آن باقی بماند گفته می شود. پس فرآیند چاپ همیشه بر پایه فشار وارد کردن برای انتقال طرح یا نوشته روی کاغذ، پارچه یا هر متریال دیگری طراحی می شود. هدف اصلی این کار، کپی کردن از تصاویر یا مطالب خاصی است که به تعداد بالاتر و در قالب متریال جدید نقش بندد.
فرآیند چاپ به اشکال مختلفی به نتیجه می رسد و از ساده ترین تا پیچیده ترین راهکارها برای به تصویر کشاندن توسط این فرآیند استفاده می کنند. شما هم می توانید با آغشته سازی دستتان و فشار دادن آن روی کاغذ اثری از دست خود را به مرحله چاپ برسانید. نقش حک شده را چاپ می گویند و به تصویر کشاندن آن فرآیند چاپ کردن نام دارد.
امروزه چاپ خانه ها از کاغذها و متریال های مختلفی برای چاپ کردن استفاده می کنند و دستگاه پیشرفته و جدیدی برای این کار در دسترس است. از چاپ برچسب گرفته تا چاپ سخت ترین نشریات، با حضور چاپ خانه آسان تر از قبل شده است؛ طوری که بخش مهمی از فعالیت های اداری و کسب و کارها بدون این صنعت کاملا فلج می شود.

جمع بندی

آشنایی با انواع چاپ و روش های چاپ موجب می شود در زمینه های مختلف تبلیغاتی بهترین روش را انتخاب و بهتر کاربردهای گسترده این صنعت را درک کنید. به طور کلی، چاپ دقیق و اصولی با بالاترین کیفیت به مجموعه ای معتبر نیاز دارد که روش های مختلف چاپ را بر پایه تکنولوژی های جدید و امروزی بنا کرده باشند.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021