فولدر اداری چیست ؟

فولدر اداری چیست ؟

در زمان‌های قدیم، فولدرهای اداری اغلب از مواد و متریال‌هایی بسیار سنگین ساخته می‌شدند که جهت نگهداری مواردی مانند کاغذ‌های اداری کاربرد داشتند. اما امروزه پیشنهاد می‌شود جهت داشتن یک فولدر تبلیغاتی و اداری مناسب و خوب، از فولدر‌های اداری استفاده شود. نکته مهمی که در مورد فولدر‌ها وجود دارد، طراحی و چگونگی چاپ ان‌ها است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا توضیح دهیم که فولدر اداری چیست؟ و طراحی و چاپ آن به چه صورت انجام می‌شود.

منظور از فولدر اداری چیست؟

فولدر اداری چیست؟ فولدر‌های اداری پوشه‌های کاغذی هستند که در آن‌ها اوراق و اسناد اداری قرار داده می‌شوند. برخی اوقات این پوشه‌های اداری می‌توانند با برگزیدن طرح و چاپ مناسب و خلاقانه، به یک ابزار تبلیغاتی بسیار موثر نیز تبدیل شوند. فولدر‌های اداری می‌توانند ابعاد و اشکال مختلفی داشته باشند که مطابق با نیاز و سلیقه مشتریان طراحی و چاپ می‌شوند. اوراق اداری مختلف مانند سربرگ، سی دی، تراکت‌ها یا کاتالوگ‌های تبلیغاتی، اوراقی هستند که به صورت مرتب در فولدر‌های اداری قرار می‌گیرند و فولدرها مانع از به هم ریختگی این اسناد می‌شوند. به عبارت ساده‌تر، فولدر‌ها همان پوشه‌ هستند که به شکلی طراحی می‌شوند که بتوان در آن‌ها اوراق اداری مختلف از جمله کارت ویزیت، سربرگ، سی دی، بروشور، کاتالوگ و همچنین برخی محصولات را به صورت مرتب جا داد. طراحی و چگونگی چاپ فولدر‌ اداری، موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است.

منظور از فولدر اداری چیست

انواع فولدر اداری

فولدرهای اداری مطابق با سلیفه و خواست مشتریان و نوع کاربردی که دارند، طراحی می‌شوند. افراد و کسب و کار‌های زیادی می‌توانند به فولدرهای ادارای که به نوعی یک ابزار تبلیغاتی محسوب می‌شود، نیاز داشته باشند. برای نمونه شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ، دانشجویان، کارمندان و غیره. فولدر‌های اداری، در انواع مختلفی وجود دارند که عبارتند از:

زونکن اداری که یک پوشه مخصوص برای مهندسان است، فولدر a4، پوشه‌های جیب دار، کلیپ فایل، پوشه‌های سمیناری، پوشه‌های دکمه‌دار به شکل تبلیغاتی یا طلقی، پوشه‌های آویز، اکسپندینگ فایل و غیره.

کاربرد فولدر اداری

فولدر‌ها از مواردی هستند که در سیستم ادارات و دبیرخانه‌ها کاربرد زیادی دارند. برای نمونه، به وسیله فولدر‌ها می‌توان بخشی از اسناد و اوراق اداری را به شکل کاملاً منظم و مرتب، در کنار یکدیگر قرار داده و بدون هرگونه آشفتگی نگهداری کرد.
با چاپ و طراحی فولدر اداری، در واقع یک ابزار تبلیغاتی بسیار قدرتمند طراحی می‌کنیم و در اختیار افراد و کسب و کار‌ها قرار می‌دهیم. چرا که برند‌ها و کسب‌ و کار‌های مختلف می‌توانند کاتالوگ، برگه‌ی لیست قیمت محصولات و خدمات خود، اسناد و مدارک لازم و دیگر موارد مربوط به کار خود را داخل فولدر‌ها قرار داده و به مخاطبین و مشتریان خود بدهند.
کاربرد دیگر فولدرها، معرفی شرکت‌ها و کسب و کارها در سمینار‌ها، نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها و دیکر مکان‌ها است.

مزایای استفاده از فولدر اداری

فولدرها با اهداف مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند و از مزایای فراوانی نیز برخوردار هستند. مزیت اصلی و اساسی فولدر‌ها، نظم دهی اوراق و مدارک است، اما امروزه تعداد زیادی از سازمان‌ها و شرکت‌ها، از فولدرها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نیز استفاده می‌کنند. به این دلیل که قالب ویژه این فولدر‌ها علاوه بر اینکه منجر می‌شوند کاغذها در یک کیف کاغذی با طرح و نقش ویژه برند یا کسب و کار شما قرار گیرند، چاپ روی آن فولدر هم به نوعی می‌تواند نشان دهنده برند و شرکت شما باشد. علاوه بر این، بسته به سلیقه و انتخاب شما، این فولدرها محلی برای نگهداری سی دی و یا پاکت نامه و کارت ویزیت هم دارند که کمک می‌کند همه مدارک و اسناد تبلیغاتی، به صورت تفکیک شده و مرتب در یک پوشه قرار بگیرند و زمان ارائه، آشفتگی و به هم ریختگی وجود نداشته و نیازی به گشتن مدارک نباشد.

مزایای استفاده از فولدر اداری

نکات طراحی و چاپ فولدر اداری

طراحی و چاپ فولدر‌های اداری، از نکات بسیار مهم و قابل توجهی است که حتماً می بایست توسط یک شرکت و فرد حرفه‌ای و کاربلد انجام شود. کسب و کار‌ها و شرکت‌ها نیز تمایل دارند که فولدرهایی که سفارش می‌دهند، به صورت کاملا حرفه‌ای و با کیفیت طراحی چاپ شوند. نکاتی در طراحی فولدر اداری وجود دارد که عبارتند از؛

– در طراحی فولدر‌های اداری، حتماً می‌بایست از نماد و لوگوی مخصوص آن شرکت و سازمان استفاده شود.

  • در طراحی و چاپ فولدر حتما باید آدرس کامل سازمان و یا شرکت، گزارش مختصری از فعالیت ها و گاهی اوقات تصاویری از فعالیت های آن مجموعه همراه با شعار تبلیغاتی مخصوص آن سازمان چاپ شود.
  • فولدر، به عنوان یکی از اعضای مجموعه ست اداری به حساب می‌اید، بنابراین می‌بایست معرف نمادها و عناصر ان سازمان و شرکت باشد. به این صورت که رنگ و طرح آن باید همخوانی کاملی با رنگ و طرح ست اداری طراحی شده داشته باشد.
  • ابعاد فولدر مطابق اوراق و اسنادی که داخل آن گذاشته می‌شود، مشخص می‌شود.
  • بیشتر فولدر‌ها ابعاد  A4, A5, A3  چاپ می‌شوند. چاپ فولدر a4 ، رایج‌تر است.
  • چاپ فولدرها فقط با ماشین چاپ افست انجام می‌شود.
  • پس از چاپ فولدر، جهت زیبایی و مقاوت بیشتر و در پایان کار، بر روی فولدر چاپ پوشش، یعنی سلفون مات یا براق و یا uv موضعی، قرار گرفته می‌شود.
  • کندن دور فولدرها به وسیله دست و با دستگاه لترپرس هم مطابق طرح خط تا انجام می‌گیرد.
  • اندازه و العاد فولدر می بایست به شکلی باشد که مدارک و یا بروشور داخل فولدر از بیرون از آن دیده نشود و کاملا اندازه باشد.

قیمت طراحی و چاپ فولدر اداری

به طور کلی، قیمت طراحی و چاپ فولدر اداری به موارد مختلفی بستگی دارد و مولفه‌های مختلفی بر هزینه‌های مربوط به آن تاثیر می‌گذارند. برخی از این مولفه‌های تاثیرگذار عبارتند از؛ جنس فولدر، ابعاد و سایز فولدر، سختی کار با توجه به طراحی انجام شده، موارد چاپ شده بر روی فولدر و دیگر موارد. سلیقه مشتریان و کاربردی که فولدر با توجه به آن طراحی و چاپ می‌شود نیز، دیگر مولفه موثر در قیمت طراحی و چاپ فولدر اداری است. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون قیمت طراحی و چاپ فولدر اداری، می‌توانید به وب سایت شرکت تبلیغاتی چاپ بازار مراجعه کنید.

قیمت طراحی و چاپ فولدر اداری

سفارش چاپ فولدر اداری | چاپ بازار

شرکت‌های زیادی وجود دارند که در حوزه طراحی و چاپ ابزارهای تبلیغاتی در شیوه‌های مختلفی مانند چاپ مش، چاپ لیتوگرافی، چاپ سیلک، چاپ پلکسی و غیره فعالیت می‌کنند. چاپ بازار نیز یکی از این شرکت‌ها است که در زمینه طراحی و چاپ ابزارهای تبلیغاتی مختلف مانند فولدر اداری فعالیت می‌کند. شرکت ها و کسب و کارهای مختلف می‌توانند برای سفارش چاپ فولدر اداری به صورت آنلاین، به وب سایت شرکت چاپ بازار مراجعه کرده و پس از انتخاب رنگ و طرح خود، سفارش خود را ثبت کنند. اقلام سفارش داده شده، در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

جمع بندی

همان طور که در طول مقاله نیز به آن اشاره شد، فولدرهای اداری، پوشه‌هایی هستند که علاوه بر اینکه محلی برای قرار دادن اسناد و اوراق اداری هستند، جنبه تبلیغاتی نیز دارند و می‌توانند کمک شایانی به تبلیغ محصولات و خدمات یک برند یا کسب و کار کنند. چاپ و طراحی فولدرهای اداری، مورد مهمی است که کیفیت آن مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرد. چاپ بازار، شرکت تبلیغاتی است که می‌توان به صورت آنلاین، سفارش فولدر اداری را ثبت کرد. این شرکت سفارش‌های فولدر اداری را با کیفیت و دقت بسیار بالایی طراحی و چاپ کرده و تا حد امکان رضایت مشتریان خود را جلب می‌کند.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021