طراحی فاکتور فروش؛ ۵۰ نمونه فاکتور همراه با نکات طراحی آن‌ها

طراحی فاکتور فروش؛ ۵۰ نمونه فاکتور همراه با نکات طراحی آن‌ها

شما به عنوان یک فروشنده بعد از فروش محصول خود و دریافت وجه ملزم به ارائه فاکتور فروش به مشتری خود هستید .فاکتور شما باید نشان دهنده‌‌ی نوع محصول، قیمت و تعداد آن باشد و از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مانند کارت ویزیت می‌تواند نشان دهنده‌ی هویت برند شما باشد. لذا باید به طراحی فاکتور فروش خود اهمیت دهید. در این مقاله شما را با ۵۰ طرح زیبا و کاربردی برای طراحی فاکتور فروش آشنا خواهیم کرد.

داشتن یک فاکتور که به خوبی طراحی شده به معنای واقعی کلمه نتیجه می‌دهد.
به نظر نمی‌رسد فاکتورها جالب‌ترین چیز در جهان برای طراحی باشند، اما این بدین معنا نیست که مهم نیستند.
وقتی به این مسئله فکر می‌کنید، فاکتور اغلب آخرین نقطه‌ی تماس شما با مشتری است. فاکتور یعنی مکاتبات فیزیکی (یا دیجیتالی) نهایی که در آن زمان با مشتریان انجام می‌دهید، بنابراین مهم است که آنها را کاملاً راحت و زیبا طراحی کنید و بهتر است طراحی پاکت نامه انجام دهید و فاکتور را داخل پاکت به مشتری تحویل دهید تا آخرین تصویری که از شما در ذهن مشتری باقی می‌ماند درخشان باشد. همچنین میتوانید برای شکیل‌تر جلوه دادن برندتان با چاپ فولدر و قراردادن فاکتور داخل فولدر چشم نوازتر و اثرگذارتر عمل نمایید.
بنابراین، در پایین فاکتورهای زیبا و کاربردی و تکنیک‌های استفاده شده را ارائه می‌کنیم که امیدوارم به شما الهام ببخشند تا امروز با فاکتور شخصی خود شروع به کار کنید!

۵۰ نمونه طراحی فاکتور رسمی و فروش

۱. رنگ‌های تمیز و لبه‌های واضح

طراحی فاکتور فروش - رنگ‌های تمیز و لبه‌های واضح
این فهرست را با یک طراحی زیبا، ساده و حرفه‌ای شروع می‌کنیم. این فاکتور توسط آرون دیکی با استفاده از یک صفحه آرایی بسیار ساده، با رنگی خنثی و آرام و با مقیاس بندی کوچک برای جلب توجه به برخی از نقاط فاکتور طراحی شده است – عنوان، اعداد / اطلاعات و تشکر آخر متن.
قسمت‌هایی از طرح خود را که می‌خواهید روی آن تأکید کنید انتخاب کرده و متناسب با بقیه‌ی مطالب/طرح باشد آنها را برجسته سازی کنید.
با مدل سربرگ مینیمالیست پاستلی ظاهری تمیز و حرفه‌ای پیدا کنید.

۲. مهر تأیید

طراحی فاکتور فروش - مهر تأیید
این فاکتور توسط شرکت طراحی و تصویرسازیِ Klaas طراحی شده و ظاهری ظریف، ساده و واضح دارد. تمرکز زیادی بر روی خطوط قوی، ترازبندی منظم و قسمت‌های مشکی شده که مملو از جداول و بخش‌هایی است که با «مهر» قرمز قطع شده اند. این اضافات کوچک به سفارشی سازی طرح و از بین بردن حرفه‌ای گری کمک می‌کنند و یک ظاهر شخصی را به طرح اضافه می‌کنند.
به یاد داشته باشید: داشتن یک چیدمان زیبا، واضح و حرفه‌ای به این معنا نیست که جایی برای شخصی سازی و کمی‌استعداد منحصر به فرد وجود ندارد.

۳. طرح را بُلد (پررنگ) کنید

طراحی فاکتور فروش - طرح را بُلد (پررنگ) کنید

آیا برند شما دوستانه و جسورانه است؟ اگر چنین است، چرا عناصر این دوستی و اطمینان را در طراحی فاکتور خود لحاظ نکنید؟ این فاکتور که توسط BGG Design Studio طرحی شده با یک سلام بزرگ و مطمئن به بینندگان خوش آمدگویی می‌کند و آنها را تا آخرین «تشکر» هدایت می‌کند.
البته، یک رویکرد جسورانه مانند این جهانی نیست و قطعاً برای هر برندی مفید نخواهد بود. اما، اگر به نظر می‌رسد شما می‌توانید به خوبی با نام تجاری خود تناسب پیدا کنید، چرا با مقیاس، رنگ و وزن فونت بازی نمی‌کنید تا انواع توجه را به خود جلب کنید؟
محتوای برند خود را با قالب سربرگ سفید با شطرنجی سیاه معرفی کنید.

۴. پیچیده، با کلاس و دقیق باشید

طراحی فاکتور فروش - پیچیده، با کلاس و دقیق باشید
این طرحِ کامرون مک ایفی این ایده را از بین می‌برد که یک طراحی لوکس باید مینیمال باشد. این طراحی طبقه بندی و ظرافت را نشان می‌دهد اما با تمام اطلاعاتی که می‌تواند در یک صفحه قرار دهد بسیار کاربردی است.
این طرح شامل یک لوگو، اطلاعات تماس، آدرس صورتحساب، یک جدول اطلاعات فاکتور با ظرفیت بالا، فهرست شرایط و ضوابط کوچک و حتی یک تقویم کوچک در پایین صفحه است!
تمام این عناصر در یک طراحی پیچیده، قابل اعتماد و زیبا درج شده اند که فرم و عملکرد را کاملأ با هم ترکیب می‌کند.

۵. بسته بندی الهام گرفته از اریگامی

طراحی فاکتور فروش - بسته بندی الهام گرفته از اریگامی
آیا نام تجاری شما برای پاکت‌های عادی کمی‌بیش از پیشگام است؟ در نظر داشته باشید که نحوه‌ی بسته بندی و ارائه‌ی فاکتور خود را با کمی‌جلوه و احساس منحصر به فرد ارائه دهید. این مثال متعلق به تورگیر جتلند و لودویگ برونیو رورو برای رستوران عالی «Maaemo» است که فاکتور را به شکلی تیز و زاویه دار تا می‌زند که «روی خطوط، شکل‌ها، ریتم و نور منعکس می‌شود و یک مدرنیسم شاعرانه و نوردیک ایجاد می‌کند».
به خاطر داشته باشید که طراحی در صفحه متوقف نمی‌شود – نحوه‌ی بسته بندی و ارائه‌ی طرح‌های خود (از جمله فاکتورها) همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد. اگرچه این تکنیک خاص ممکن است برای برخی از مارک‌ها کمی‌ماجراجویانه باشد، اما به یاد داشتن جزئیات کوچک همیشه هوشمندانه است!

۶. مینیمالیسم را کاوش کنید

طراحی فاکتور فروش - مینیمالیسم را کاوش کنید
روزهایی که باید هر اینچ آخر یک صفحه با علامت‌های پیچیده، گرافیک و تایپ مفرط پر شود گذشته است. در عوض، یک طرح مینیمال را بپذیرید و کمی‌فضای سفید به طرح خود اضافه کنید و فقط ببینید که چه کاری می‌تواند برای شما انجام دهد.
این فاکتور توسط گبی بونیلا-اسکالا به عنوان بخشی از مارک تجاری شخصی وی طراحی شده که از تایپ کوچک، حاشیه‌های گسترده و تنها اطلاعات ضروری استفاده می‌کند. و نتیجه؟ یک فاکتور مستقیم، تمیز، پیچیده و بی انتها در اختیار خواهید داشت.
با قالب سربرگ سفید و سبز مدرن کارها را ساده و بدون حاشیه انجام دهید.

۷. صف آرایی کنید

طراحی فاکتور فروش - صف آرایی کنید
چه کسی گفت که فاکتورها نمی‌توانند کمی‌دمدمی‌مزاج باشند؟ اگر مارکی دارید که کار می‌کند، نگاهی به این طرح فاکتور ساده اما سرگرم کننده بیندازید که از یک دفتر یادداشت الهام می‌گیرد.
این طرح متعلق به دیمیتار استوجانف ظاهری شبیه کاغذ دارد و به نظر می‌رسد درست از روی دفترچه شخصی شما پاره شده است. به طور کلی، وقتی این فاکتور را تجزیه می‌کنید، طراحی آن کاملاً ساده است، اما با افزودن عناصر ساده‌ی حاشیه‌ها و خطوط و کاغذهای رنگی، این طرح از یک فاکتور روزمره به یک فاکتور جالب و به یادماندنی تبدیل می‌شود.
به قالب سربرگ سفید با شطرنجی زرد نگاه کنید.

۸. جلو و مرکز

طراحی فاکتور فروش - جلو و مرکز
از آنجا که ممکن است قالب فاکتور خود را از این فهرست انتخاب کنید، تایپ اکثر فاکتورها در سمت راست تراز می‌شود. با این حال، در این مثال زیبای آری کرزیژک، تراز وسط برای ایجاد یک طراحی متعادل و پیچیده استفاده شده است.
این طرح همچنین با برجسته کردن مهمترین اطلاعات – نام تجاری و علامت تجاری به رنگ قرمز – غالبأ از رنگ استفاده می‌کند. این فاکتور با یک حاشیه‌ی ساده و ظریف و یک پاکت طرح دار دارای اندکی از همه چیز است – پیچیدگی، تعادل و عملکرد.

۹. با رنگ ماجراجو شوید

طراحی فاکتور فروش - با رنگ ماجراجو شوید
این تکنیک برای افراد ضعیف نیست، اما قطعاً تضمین می‌کند که توجه مردم را جلب کند تا طراحی شما را به خاطر بسپارند. اصول اساسی این فاکتور که بتانی هک طراحی کرده کاملاً ساده است – خطوط تمیز، تایپ ساده، حاشیه‌های وسیع و مقداری فضای سفید ظریف (یا به زبان تخصصی، فضای زرد).
اما، در حالی که طراحی ساده، ظریف و کاملاً یکنواخت است، پیام واقعی این قطعه در خودِ کاغذ نهفته است. چاپ طرح روی کاغذهای زرد روشن که با سایر مارک‌های تجاری مطابقت دارد به این فاکتور یک علامت تجاری خاص و منحصر به فرد داده است که تقریباً با هر صفحه‌ی دیگر روی میز کار شما رقابت می‌کند.
از الگوی سربرگ مینیمالیست استفاده کنید و رنگ برند خود را به آن اضافه کنید.

۱۰. یا رنگ طرح خود را ساده نگه دارید

طراحی فاکتور فروش - یا رنگ طرح خود را ساده نگه دارید
این نکته این ایده را مطرح می‌کند که تغییر رنگ کاغذ می‌تواند جلوه‌ای کوچک اما شیک و منحصر به فرد به فاکتور شما بدهد. این طرح متعلق به Mash Creative به اندازه‌ی مثال زرد روشنِ قبلی پرزرق و برق و طنین انداز نیست، اما رنگ سفید کاغذ به این طرح کمی‌استایل و پیچیدگی بیشتری می‌بخشد.
طراحی فاکتور به همان اندازه زیبا است. این قطعه با حروف سریف درجه یک (با کلاس) و حاشیه‌های گسترده، لوگوی برنزی و یک طرح کلی واضح بسیار زیبا، پیچیده و شیک است.
نظر شما درباره‌ی چاپ فاکتور روی کاغذهای رنگی چیست؟ چرا انتخاب تن دیگری به غیر از سفید از رنگ سفید کم رنگ تا زرد زنده در نظر گرفته نمی‌شود؟ همیشه چنین انتخابی وجود دارد!
از رنگ برند خود برای برجسته سازی فاکتور خود استفاده کنید، دقیقاً مانند قالب فاکتور Beige Simple Business.

 

۱۱. پالت رنگی کوچک، نتایج بزرگ

طراحی فاکتور فروش - پالت رنگی کوچک، نتایج بزرگ

در مورد موضوع رنگ، انواع پالت‌های رنگ را اجرا کنید. این طرح متعلق به Matias Gallipoli از یک قالب کوچک رنگی فقط با ۳ رنگ عالی استفاده می‌کند تا این طراحی تمیز، حرفه‌ای و واضح را ایجاد کند. این طرح با استفاده از این سه رنگ برای ایجاد بلوک‌های واضح رنگ و خطوط، فضای سفید زیاد و تایپوگرافی ساده بصورنت یک طرح پیچیده، تمیز و واضح نگه داشته می‌شود.
هنگام انتخاب پالت رنگی خود سعی کنید تا جایی که می‌توانید ساده باشد. انتخاب بیش از حد رنگ یا رنگ‌هایی که مکمل یکدیگر نباشند خیلی سریع طرح شما را از یک طرح شیک به یک طرح ارزان تبدیل می‌کند. برای مشاهده‌ی برخی نکات مفید در مورد نحوه‌ی استفاده از رنگ در طرح‌های خود، ۱۰ اسرار رنگ مستقیماً از طرف طراحان را مطالعه کنید!

۱۲. خطوط بُلد (پررنگ) ایجاد کنید

طراحی فاکتور فروش - خطوط بُلد (پررنگ) ایجاد کنید
این احتمال وجود دارد که وقتی فاکتور خود را طراحی می‌کنید، مجبور باشید در بعضی مواقع از بعضی (یا تعداد زیادی) خطوط استفاده کنید تا به تقسیم اطلاعات کمک کرده و تمام مطالب را قابل مرور و قابل فهم کند. برخی از افراد انتخاب می‌كنند كه این خطوط را كمرنگ، ظریف یا غیر قابل توجه جلوه دهند، اما چرا آنها را به عنوان نقطه‌ی كانونی همانطور كه لوك اوبراین در این مثال انجام داده است در نظر نمی‌گیرید.
این طرح از خطوط واضح زیادی استفاده می‌کند و از آنها به خوبی استفاده می‌کند: از مرز بیرونی ساده گرفته تا سرتیترِ شبكه مانند كه اطلاعات را تقسیم می‌كند، از عناوین و لوگوها گرفته تا جدول ساده و تمیز در قسمت پایین. در نتیجه یک فاکتور سازمان یافته و کاربردی خواهید داشت که واقعاً خوب هم به نظر می‌رسد و اتفاقاً لوگو را تکمیل می‌کند. یک وضعیت برد / برد!

۱۳. از گرافیک استفاده کنید

طراحی فاکتور فروش - از گرافیک استفاده کنید
طرفدار مینیمالیسم نیستید؟ خوب، این نمونه از اوجنی یوردانوف را ببینید که فضای سفید کمتری را وارد می‌کند، اما حاوی کاراکتر زیادی است. با اجرای گرافیک‌های جسورانه، هندسی و رنگارنگ (متناسب با طرح کلی مارک تجاری) در کنار این فاکتور تضمین می‌شود که این طرح برجسته است و پیام یک برند سرگرم کننده، هیجان انگیز و مطمئن را ارائه منتقل می‌کند.
اگرچه این مسیرِ بسیار پرطرفدار برای هر برندی مناسب نیست، اما خوب است به خاطر داشته باشید که می‌توانید فاکتورهای خود را هر اندازه که دوست دارید با برندتان انطباق دهید.
قالب سربرگ با اشکال الماسی آبی و صورتی از رنگ و اشکال برای ایجاد بعُد استفاده می‌کند.

۱۴. بر روی آنچه به دست آورده اید کار کنید

طراحی فاکتور فروش - بر روی آنچه به دست آورده اید کار کنید
بارکد‌ها زیباترین چیزهای اطراف ما نیستند؛ ما معمولاً دوست نداریم آنها را درج کنیم، مگر اینکه الزامی‌باشد. اما، در تجربه‌ی طراحی فاکتور ممکن است مجبور باشید راهی برای درج بارکد پیدا کنید، دقیقاً مانند مدیسون اسکوردینو در اینجا.
در کل این طراحی ساده، زیبا و تمیز است. اگر از بارکد سوراخ شده در پایین صفحه چشم پوشی کنید، هنگامی‌که برای اولین بار به این طرح نگاه می‌کنید، چشم بلافاصله به لوگوتایپ متمرکز می‌شود که در جلو و مرکز در سرتیتر قرار گرفته است که تاکنون بزرگترین عنصر سرتیتر بوده است. مدیسون اسکوردینو با استفاده از یک مقیاس برای جلب توجه به سمت لوگوتایپ موفق شده است توجه را از بارکد کوچک موجود در سرتیتر منحرف کند.
به یاد داشته باشید: همیشه راهی برای هدایت چشم به سمت یک عنصر و دور شدن از عنصر دیگر وجود دارد. با مقیاس، رنگ و موقعیت خود بازی کنید و از یک شخص دیگر نظر بخواهید تا زمانی که به طراحی درستی برسید.

۱۵. از وینتیج استفاده کنید

طراحی فاکتور فروش - از وینتیج استفاده کنید

چرا با معرفی برخی از بافت‌ها و رنگ‌های گرم یک ظاهر وینتیج از دنیای قدیم را در طراحی خود وارد نمی‌کنید. این فاکتور توسط سرویس طراحی و چاپ Rob Brink طراحی شده که برخی از بافت‌های الهام گرفته از چاپ را در سراسر فاکتور به ارمغان می‌آورد.
استفاده از بافت بیش از حد آسان است، بنابراین خیلی زود تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید بافت ایجاد کنید و کجا از بافت استفاده نکنید.
با این حال، هنگامی‌که مکان مناسب برای بافت خود را انتخاب کردید، در نظر بگیرید که آن را با رنگ‌های گرم و خاموش مشابه رنگ‌های استفاده شده توسط Rob Brink در اینجا تطبیق دهید تا واقعاً این احساس وینتیج را ایجاد کند.
قلم‌ها و رنگ باعث می‌شوند که قالب سربرگ گلدار به رنگ صورتی کمرنگ به شکل وینتیج به نظر برسد.

۱۶. بازیگوش در برابر حرفه ای

طراحی فاکتور فروش - آن را دوستانه طراحی کنید

این طرح زیبای پاستلی را جاناتان شاکلتون طراحی کرده که شخصیت و سرگرمی‌زیادی را برای فاکتورهای خسته کننده‌ی قدیمی‌به ارمغان آورده است. طرح کلی ساده است، حاشیه‌ها وسیع هستند، فضای خالی زیادی برای هر عنصر وجود دارد و به طور کلی، این طرح آسانی قابل خواندن است، اما با افزودن ساده‌ی حاشیه‌ی طرح دار متناسب با بقیه‌ی موارد، حس بازیگوشی و برندینگ نیز حفظ شده است.
با این حال، جاناتان شاکلتون با زیرکی یک طرح پیچیده تر و ساده تر را برای فاکتور خود طراحی کرده است که در زیر مشاهده می‌کنید.
طراحی اولیه و اصول کار یکسان است، اما فقط یک رنگ بندی دقیق تر و لحن حرفه‌ای تر اضافه شده است. بنابراین، با توجه به این مثال و مثال‌های دیگر در این فهرست، همیشه می‌توانید اصول اولیه‌ی طراحی که در محل کار می‌بینید را متناسب با برند خود تغییر دهید.
افزودن مقداری گرافیک کارتونی، عنصری بازیگوش به فاکتور شما اضافه می‌کند. قالب فاکتور تجاری سربرگ‌هات داگ مرجانی، سبز و قرمز را ملاحظه کنید.

۱۷. آن را دوستانه طراحی کنید

طراحی فاکتور فروش - آن را دوستانه طراحی کنید

هرچند دوست داریم غیر از این فکر کنیم، اما هیچ کس دوست ندارد صورتحساب یا فاکتور دریافت کند زیرا خرج کردنِ پولی که به سختی بدست آمده سخت است. اما چرا سعی نمی‌کنید با یک عنوان تایپوگرافی دوستانه قضیه را کمی‌شیرین تر کنید، مانند این مثال از ایدن کولونی و امبر گودگبیور.
این طرح فاکتور کوچک، ظریف و گرم است و همچنین یک خوش آمدگویی دوستانه در بالای صفحه دارد و به سبک سریف درجه یک (با کلاس) طراحی شده است. اندازه‌ی این فاکتور به خودی خود چیزی است که قطعاً آن را از بقیه متمایز می‌کند و باعث می‌شود کمتر به عنوان یک سند طلبکارانه به نظر برسد و بیشتر به یک یادآوری ملایم و انجام یک معامله‌ی دوستانه تبدیل شده است.

۱۸. موضع برند خود را منعکس کنید

طراحی فاکتور فروش - موضع برند خود را منعکس کنید

در مورد موضوع استفاده از عناصر طراحی برای موضع گیری، این فاکتور متعلق به جانوس بادنهورست را مشاهده کنید که هیجان، شادابی و مثبت بودن را به شدت منعکس می‌کند. با توجه به هر عنصر طراحی، از رنگ گرفته تا الگوها، نوع بُلد (پررنگ) و گرد و همه چیز در این بین، این فاکتور به گونه‌ای طراحی شده است که کاملاً با نام تجاری و شخصیت خود طراحان سازگار است.
این ایده را بخاطر بسپارید که فاکتور شما اغلب آخرین برخورد شما با مشتری است، بنابراین یک روش خوب برای ترک این تأثیر نهایی و ماندگاری واقعی شما در ذهن مشتری می‌باشد.

۱۹. فقط یک اشاره به رنگ

طراحی فاکتور فروش - فقط یک اشاره به رنگ

آیا می‌خواهید برخی از رنگ‌ها را در طراحی خود بگنجانید اما نمی‌خواهید طرح خود را با گرافیک‌های پر زرق و برق، اشکال یا کاغذهای رنگی پیچیده کنید؟ این نمونه از کیران متیوس که رنگ‌ها را از طریق عنوان / جمع کل و خطوط راهنما معرفی می‌کند را ملاحظه کنید.
این طرح همچنین یک انتخاب معمولی برای حروف چینی ارائه می‌دهد. در حالی که بسیاری از فاکتورها سانس-سریف براق یا سریف سنتی را انتخاب می‌کنند، اما این فاکتور به سراغ یک حروف چینی Courier تک فضایی رفته است که چند درجه حسِ وینتیج را بالاتر می‌برد.
افزودن رنگ به قالب شما باعث زنده شدن آن می‌شود. به قالب فاکتور تجاری ساده‌ی آبی و زرد نگاه کنید.

۲۰. از تایپوگرافی استفاده کنید

طراحی فاکتور فروش - از تایپوگرافی استفاده کنید

همانطور که می‌دانید، اگر تا به حال یک نشریه را طراحی کرده باشید یا از نگاه یک طراح انتشارات را مرور کرده باشید، عناوین معمولاً مورد توجه خاصی قرار می‌گیرند. بعضی اوقات اثرات قدیمی‌به آنها اضافه می‌شود، گاهی اوقات کوچک می‌شوند یا به روش‌های جالبی مرتب می‌شوند. بنابراین، چرا از این روش‌های عنوان در فاکتور خود استفاده نکنید، همانند کاری که آئورا سلتزر در اینجا انجام داده است.
در این مثال از فاکتور، عنوان سند یعنی «فاکتور» درشت شده و با الگویی جذاب پر شده است که «از کاوش‌های مادی (فیزیکی و دیجیتال) و فایل‌های یک طراح دیگر از کاوش‌های مشابه» حاصل شده است.
این رفتار جذاب با عنوان جلوه‌ای منحصر به فرد و شیک به این طرح می‌بخشد و دیگر نیاز نیست به مشتریان بگویید این سند دقیقأ حاوی چه اطلاعاتی است.
برای ارائه‌ی حداکثر تأثیر از تایپ عاقلانه استفاده کنید. به قالب سیاه و سفید سربرگ نگاه کنید.

۲۱. مهارت‌های خود را به رخ بکشید

طراحی فاکتور فروش - مهارت‌های خود را به رخ بکشید
این فاکتور را تصویرگر کوین لوونگ با ادغام تصاویر خودش و کار بر روی طرح طراحی کرده است که مهارت‌های او را به نمایش می‌گذارد. این یک روش ساده اما هوشمندانه برای سفارشی کردن طرح شما با خود، برند و مهارت تان است.
بنابراین، راهی برای تقویت مهارت‌ها و نقاط قوت خود پیدا کنید – خواه پیام برند شما باشد (به شماره ۱۷ و ۱۸ مراجعه کنید)، خواه شیوه‌ی ارائه‌ی کلمات، مهارت‌های طراحی گرافیکی و غیره باشد. سعی کنید فاکتوری طراحی کنید که منعکس کننده‌ی شما و کاری که شما انجام می‌دهید باشد.
از فاکتور خود استفاده کنید تا به مشتری خود یادآوری کنید که چه کاری می‌توانید انجام دهید. فاکتور خدمات تصویری خاکستری را ملاحظه کنید.

۲۲. از گذشته الهام بگیرید

طراحی فاکتور فروش - از گذشته الهام بگیرید
این طرحِ دیوید ام اسمیت نمونه‌ی دیگری از فاکتور است که با استفاده از بافت، رنگ‌های خنثی و طرح کلی الهام گرفته از وینتیج، با زیبایی وینتیج بازی می‌کند. از فاکتورهای کمرنگ و محو شده گرفته تا بافت پس زمینه‌ی الهام گرفته از فتوکپی، این فاکتور دارای شور و نشاط سنتی است.
طراحی یک فاکتور با الهام از وینتیج مانند این مورد می‌تواند به برند شما درجه‌ای از قابلیت اطمینان را بدهد، گویا مدت‌ها است که وجود دارد و انگار برند شما سنتی است و کارها را به روشی قدیمی‌و با دقت، وقت و مراقبت انجام می‌دهد.
درباره‌ی اسناد قدیمی‌و نحوه‌ی طراحی آنها، نحوه‌ی قدمت آنها و نحوه‌ی کار آنها تحقیق کنید تا درک بهتری از نحوه‌ی جمع آوری فاکتور وینتیج در طرح خود پیدا کنید.

۲۳. پایان کارها را فراموش نکنید

طراحی فاکتور فروش - پایان کارها را فراموش نکنید

طراحی در کامپیوتر به پایان نمی‌رسد، جزئیات و پایان‌های اضافی بیشماری وجود دارد که می‌توانید در نظر بگیرید تا به طراحی خود جلوه‌ی بیشتری ببخشید. این طرح فاکتور متعلق به دوان دالتون را بررسی کنید که دارای یک فویل فلزی درجه یک (با کلاس) در لوگو و عنوان این فاکتور است که یک تغییر کوچک با تأثیر بزرگی است.
پایان فاکتور خود را در نظر بگیرید – شاید شما از طرفداران کاغذ کشی، نقش برجسته یا سایر پایان‌هایی باشید که چاپگر شما ارائه می‌دهد. به نظر می‌رسد این یک چیز بسیار کوچک و بی نتیجه باشد، اما می‌تواند درجه‌ی کاملا جدیدی از کلاس، ظرافت و توجه به جزئیات را به طراحی شما اضافه کند.

۲۴. مرز تعیین کنید

طراحی فاکتور فروش - مرز تعیین کنید
ما در حال حاضر چند حاشیه در این فهرست دیده ایم، اما یکی از موارد موجود در این فاکتور متعلق به جوهی چیتراوانشی را بررسی کنید. جوهی چیتراوانشی با رنگ آبی واضح و روشن، حاشیه‌ای پررنگ از رنگ ایجاد کرده است که کاملاً با عنوان، لوگو و جدول مطابقت دارد.
با ایجاد چنین حاشیه‌ای می‌توانید رنگ‌های برند خود را تقویت کنید و جلوه‌ای ساده اما پررنگ به فاکتور خود بدهید. برای ایجاد چیزی جدید، حاشیه‌ی رنگی را به فاکتور خود اضافه کنید.
به قالب فاکتور سرویس نقاط سفید و قرمز گذشته نگرانه مشاهده کنید.

۲۵. جدول را در ابتدا قرار دهید

طراحی فاکتور فروش - جدول را در ابتدا قرار دهید
نشان اصلی اکثر فاکتورها جدولی است که شامل هر آیتم، مقدار، قیمت و غیره است. با این وجود، همانطور که این مثال زیبا و شاد از برینا رز نشان می‌دهد، چندین گزینه برای ترسیم یک جدول سنتی وجود دارد.
در این مثال، جدول با یک بلوک ساده از رنگ جایگزین شده است و هر مورد به سادگی زیر عنوان‌های پررنگ نوشته و مرتب می‌شود. این روش ساده را با استفاده از رنگ‌های تمیز و شاد، ترکیبی شیک از سریف و سانس-سریف و کاربرد دلپذیر فضای سفید پیاده کنید تا یک فاکتور زیبا برای خودتان داشته باشید.
به خاطر داشته باشید که اگر انتظار دارید فاکتورهای شما حاوی محتوای زیادی باشند، جدول ممکن است برای شما کمی‌بهتر از یک رویکرد ساده تر مانند این روش باشد، زیرا جداول به سازماندهی بسیاری از مطالب کمک می‌کنند. همیشه بین شکل، عملکرد و مخاطب تعادل برقرار کنید!
رنگ‌ها و خطوط می‌توانند به جدا کردن بخش‌ها در فاکتور شما کمک کنند. الگوی سربرگ فاکتور سفید و آبی را ملاحظه کنید.

۲۶. جدول خود را ایجاد کنید

طراحی فاکتور فروش - جدول خود را ایجاد کنید  
در مورد جداول، مثالی را می‌بینیم که از طرح ردیف / ستون معمولی که بسیاری از فاکتورها شامل آن می‌شوند دور می‌شود و طرح کلی خاص خود را ایجاد می‌کند.
این فاکتور (در سمت راست تصویر) متعلق به لوندگرن + لیندکویست از یک طرح غیرمعمول برای فاکتور و جدول استفاده می‌کند و آیتم‌ها را در امتداد خطوط ریز در صفحه قرار داده و مرتب می‌کند. این باعث ایجاد یک زیبایی مینیمال می‌شود اما همچنین اطلاعات را به روشی قابل کنترل و آراسته سازماندهی می‌کند.
همانطور که لوندگرن + لیندکویست می‌گوید، «خطوط ظریف و سیستم شبکه‌ای به خوبی ایده‌های جزئیات، برنامه ریزی و دقت را نشان می‌دهند».
بنابراین، به طور آزادانه با طراحی بازی کنید، تمام دستورالعمل‌ها را کاملاً کنار بگذارید و از عناصر بسیار کم یا بسیار زیاد استفاده کنید. آنچه را که مفید است پیدا کنید و با آن به طراحی بپردازید.

۲۷. مقیاس بندی کنید

طراحی فاکتور فروش - مقیاس بندی کنید
هرچقدر که فاکتور شما زیبا باشد، طبیعتاً چشم به سمت اعداد پایین، مبلغ کل و مبلغ بدهی می‌رود. و از آنجا که هیچ چیز بدتر از سردرگمی‌در یک سند پیچیده برای یافتن مبلغ قابل پرداخت نیست، مقیاس بندی آن عنصر را در نظر بگیرید تا روند کار کاملاً راحت تر شود.
این مثال مربوط به Andre۲۸ از رنگ، مقیاس و سلسله مراتب برای جلب توجه به مبلغ کل استفاده کرده است که انتخاب آن را بدون شک درست و ساده بوده است. استفاده از سلسله مراتب، مقیاس و یک رنگ‌هایلایت را برای جلب توجه به سمت مهمترین قسمت‌های طرح فاکتور خود در نظر بگیرید تا بیشترین شفاف سازی و وضوح را به مصرف کنندگان خود ارائه دهید – آنها از این بابت از شما سپاسگزار خواهند بود!

۲۸. از فضای خود استفاده کنید

طراحی فاکتور فروش - از فضای خود استفاده کنید
این مثال نمونه‌ی دیگری برای افرادی است که کمتر به فضای سفید و بیشتر به پر کردن فضا توجه دارند. در این نمونه طراحی فاکتور توسط Mode Design تقریباً در هر اینچ از صفحه کار شده است – چه توسط یک نمودار برجسته‌ی سرتیتر اشغال شده باشد، چه توسط یک جدول باریک از جزئیات یا یک جدول با ظرفیت بالا برای تمامی‌نیازهای فاکتور شما.
نکته‌ای که باید در مورد این طرح مورد توجه قرار گیرد این است که اگرچه از فضای زیادی استفاده می‌شود، اما حاشیه‌های خود را در امتداد لبه‌های بیرونی نسبتاً وسیع نگه داشته و فضای کمی‌را بین هر عنصر باقی گذاشته است تا خیلی شلوغ نشود.
اگر می‌خواهید به طرح دقیق و کاملی مانند این طرح بپردازید، حتماً آن را با حاشیه و فضای کم متعادل کنید تا جلوی شلوغی آن را بگیرد.
اطلاعات خود را در حاشیه محدود نکنید. استفاده از فضا را با یک قالب فاکتور تجاری سبز ساده به حداکثر برسانید.

۲۹. ارگانیک و خاکی باشید

طراحی فاکتور فروش - ارگانیک و خاکی باشید
این طرح فاکتور متعلق به مینجی پاک از لحاظ طرح کلی بسیار ساده است و به لطف استفاده از کارت قهوه‌ای و نوع حروف چینی شبیه ماشین تحریر، از فضای ارگانیک بسیار مطبوعی برخوردار است.
جفت کردن کارت قهوه ای، حروف چینی از نوع ماشین تحریر و رنگ‌هایی با تن گرم فاکتور را از یک طرح فوق العاده ساده و تهی به یک طرح خاطره انگیز و زیبا تبدیل می‌کند.
ما تمایل داریم که یک کاغذ قهوه‌ای را «طبیعی» بدانیم، به همین دلیل است که بسیاری از غذاهای سالم یا محصولات «طبیعی» در کارت قهوه‌ای بسته بندی می‌شوند. بنابراین، وقت آن است که در نظر بگیرید فاکتور خود را در چه نوع کاغذ یا کارتنی چاپ کنید و احساسی را که از رنگ و بافت هر نمونه به دست می‌آورید در نظر بگیرید. کاغذ سفید اغلب تمیز و واضح است، در حالی که کارت قهوه‌ای اغلب گرم و طبیعی است.

۳۰. تایپ خود را در اطراف قرار دهید

طراحی فاکتور فروش - تایپ خود را در اطراف قرار دهید
یک روش جالب برای اضافه کردن برخی از طراحی‌های مدرن به فاکتور خود بدون به خطر انداختن زیبایی شناسی و حرفه‌ای و تمیز، بازی با موقعیت تایپ است.
این نمونه فاکتور متعلق به Studio Newwork اطلاعات عنوان (تیتر) را در کناره‌ها قرار داده و عناصر برند را در بالای صفحه قرار می‌دهد. گرچه این کار بر خوانایی (توانایی مصرف و درک متن) تأثیر ندارد، اما بر خوانایی (توانایی خواندن متن بدون هیچ گونه تلاش آگاهانه) تأثیر می‌گذارد، اما به روشی کاملاً جزئی.
به طور خلاصه، بازی با موقعیت و چیدمان تایپ راهی ساده را برای پیشگام بودن بدون افراط و تفریط فراهم می‌کند.

۳۱. منسجم شوید

طراحی فاکتور فروش - منسجم شوید

در اینجا مثال دیگری وجود دارد که اثبات قدرت کاغذ و کارت رنگی در طراحی شما است. این فاکتور بخشی از بسته‌ی هویت برند تام مونکتون است که دارای رنگ نعناع پاستلی و حروف چینی سانس-سریف است.
به این ترتیب، برندینگ فاکتور با استفاده از کارت رنگی به عنوان بخشی از برند متناسب با بقیه‌ی کالاهای تحویل دادنی بصورت ساده، سریع و بسیار منسجم ساخته می‌شود.
آیا برند شما از رنگ به روشی خاص استفاده می‌کند؟ در این صورت، آن را به فاکتور خود وارد کنید تا ظرف یک ثانیه سریعأ آن را علامت گذاری کنید.

۳۲. خطی در مقابل منحنی

طراحی فاکتور فروش - خطی در مقابل منحنی

همانطور که تاکنون مشاهده کرده اید، بسیاری از فاکتورهایی که ما بررسی کرده ایم از اشکال و خطوط بسیار خطی استفاده می‌کنند. این البته برای کمک به تمیز و منسجم بودن طرح‌ها است، با این حال، این بدان معنا نیست که انداختن چند توپ منحنی در مخلوط وضوح طرح شما را از بین می‌برد.
این طرح فاکتور توسط ریان همریک را بررسی کنید که از لوگوتایپ خط شکسته الهام گرفته و یک گرافیک تیتر سنگین ایجاد می‌کند. این همراه با یک جدول مرتب تر، خطی تر و یک رنگ بندی ساده، یک طراحی ظریف اما چشم نواز و منحصر به فرد را ایجاد می‌کند.
خطوط مستقیم جداول فاکتور را با منحنی‌های یک فونت دست نویس برای لوگوی سربرگ خود متعادل کنید. به قالب سربرگ فاکتور تایپوگرافی گرمسیری نگاه کنید.

۳۳. رئوس مطالب بُلد (پررنگ)

طراحی فاکتور فروش - رئوس مطالب بُلد (پررنگ)

این طراحی توسط Made in England قالبی را ایجاد می‌کند که به راحتی قابل خواندن و قابل استفاده است که دارای درجه شخصیت بالایی نیز می‌باشد. خطوط قوی، طرح رنگی زیبا و بافت بسیار کم رنگ در طرحی را ایجاد می‌کنند که به اندازه‌ی عملکرد فاکتور خوب به نظر می‌رسند.
توجه داشته باشید که این طرح از چند رنگ استفاده می‌کند. به خاطر داشته باشید که پالت‌های رنگی محدود قطعاً محدودیتی در طراحی شما ایجاد نمی‌کنند.

۳۴. طرح را در سمت تراز کنید

طراحی فاکتور فروش - طرح را در سمت تراز کنید

این فاکتور که توسط Bibliotheque طراحی شده دارای یک طرح کاملاً ساده و تمیز است و نکته‌ی اصلی تفاوت آن اندکی انحراف آن در سمت راست صفحه است تا چپ.
عناصر «سنگین تر» (لوگوتایپ، جدول، شرایط پرداخت و غیره) همه به جای چپ در سمت راست طرح قرار دارند و حاشیه‌ی وسیع تری را در سمت چپ باقی می‌گذارند. با این حال، نتیجه متناقض نیست، بلکه موثر است و همچنان به طور کلی متعادل می‌باشد.

۳۵. یک رنگ مشخصه را انتخاب کنید

طراحی فاکتور فروش - یک رنگ مشخصه را انتخاب کنید

همانطور که در مورد آن بحث کردیم، یک روش خوب برای تمیز و حرفه‌ای نگه داشتن طراحی شما این است که در صورت امکان، مقدار رنگ مورد استفاده‌ی خود را به حدود ۲-۳ رنگ محدود کنید. نکته‌ی دیگر این است که یک رنگ مشخصه را انتخاب کنید تا واقعأ به آن تأکید کنید و توجه را به سمت آن جلب کنید، همانطور که HelloImKim در این نمونه از برندینگ شخصی خود انجام داده است.
استفاده از رنگ «نارنگی (نارنجی)» برای برجسته کردن قسمت‌های خاصی از طرح به هدایت چشم و جلب توجه به مهمترین بخش‌ها کمک می‌کند. HelloImKim از سایه روشن تر نارنجی نیز استفاده کرده است تا بدون اینکه طرح را بیش از حد پیچیده کند، نقش و نگارهای زنده را ادامه دهد.
یک رنگ بردارید – شاید رنگ مشخصه‌ی برند شما – تا بر عناصر خاصی از سربرگ فاکتور بازیگوش انتزاعی مدرن و نارنجی تأکید کنید.

۳۶. نامتقارن شوید

طراحی فاکتور فروش - نامتقارن شوید

کمی‌عدم تقارن هرگز به کسی آسیب نمی‌رساند، پس چرا آن را در طراحی فاکتور خود استفاده نکنید. این مجموعه‌ی زیبا از فاکتورها متعلق به Between از حاشیه‌ی نامتقارن استفاده می‌کند، همراه با یک حاشیه بسیار گسترده در سمت چپ و بالا و یک حاشیه‌ی باریک تر در سمت راست و پایین.
طراحی بقیه‌ی فاکتور با استفاده از خطوط و شکل‌های ظریف، ریز و تایپ تمیز بسیار ساده به شکل سبک و باز حفظ می‌شود. چرا امروز عدم تقارن را در طراحی خود درج نمی‌کنید؟

۳۷. علامت‌های گرافیکی برجسته

طراحی فاکتور فروش - علامت‌های گرافیکی برجسته

شما در طراحی فعلی علامت‌های زیادی مشاهده نمی‌کنید که فقط نتیجه‌ی پیشرفت طبیعی روندها است، اما هنوز علامت‌ها را به طور کامل کاهش نمی‌دهید.
این طرح توسط Bunch از یک علامت گرافیکی بزرگ، پررنگ و رنگارنگ در فاکتور استفاده می‌کند که مستقیماً از طرح برند گرفته شده است (اینجا را به طور کامل بررسی کنید). این طراحی با استفاده از یک گرافیک مسطح و پررنگ بیش از حد پیچیده نیست و قدیمی‌به نظر نمی‌رسد.
برند خود را در نظر بگیرید و از خود بپرسید که آیا می‌توانید یک یا دو عنصر از برندینگ خود را بردارید و آنها را به یک گرافیک شبیه یک علامت شیک تبدیل کنید.

۳۸. سیاه کردن

طراحی فاکتور فروش - سیاه کردن

چه کسی گفت که اسناد حرفه‌ای باید روی کاغذ سفید باشد؟ این طرح فاکتور زیبا و پیچیده متعلق به لورنا ردزپوسکی را ملاحظه کنید که با ارائه‌ی طرح سفید روی سیاه انتظارات رنگی فاکتور معمولی شما را برعکس می‌کند.
به طور کلی خارج از کاربرد رنگ‌ها، این طرح مطابق با تن مارک تجاری و بسیار ساده و براق است. در مورد استفاده از رنگ می‌توان گفت که مشکی با عناصر و تایپ سفید ساده واقعاً درجه‌ی منحصر به فردی از ظرافت و مدرن بودن را ایجاد می‌کند. بعلاوه، رنگ سیاه هرگز از مد نمی‌افتد!
با قالب فاکتور تجاری مینیمالیست مشکی و طلایی به فاکتور خود جلوه‌ای تیره و تاریک دهید.

۳۹. پاشیدن رنگ

طراحی فاکتور فروش - پاشیدن رنگ

گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید تا کمی‌از چیزهای منحصر به فرد را در طراحی خود درج کنید یک پاشش رنگ است.
این طرح فاکتور (در سمت راست تصویر) توسط Heydays را بررسی کنید که باعث ایجاد نشاط، انرژی و برندینگ در یک طرح فاکتور بسیار ساده می‌شود و یک لوگوتایپ سرتیتر را در یک بلوک هندسی از رنگ ارائه می‌دهد.
اگر شیفته‌ی این روش هستید، استفاده از اشکال هندسی و خطوط تیز مانند این طرح را برای پاشیدن رنگ در نظر بگیرید تا طرح شما تمیز و خطی باشد.
با کمی‌رنگ حس و حال فاکتور خود را روشن کنید. قالب فاکتور اشکال قرمز را ملاحظه کنید.

۴۰. چه کسی به حاشیه نیاز دارد؟

طراحی فاکتور فروش - چه کسی به حاشیه نیاز دارد

ما به اندازه‌ی کافی در مورد اهمیت حاشیه تبلیغ کرده ایم، حال بیایید مثال مربوط به آن را بررسی کنیم. این طرح متعلق به آناگراما نمونه‌ی دیگری است که طرحی مدرن و الهام گرفته از آوانگارد را به فاکتور اضافه می‌کند.
این طرح با آوردن سرتیتر به بالای صفحه و رها کردن حاشیه‌ها کمی‌اثر ناموزون ایجاد می‌کند. حتی افرادی که اطلاعات کمی‌در مورد طراحی دارند متوجه می‌شوند که این طرح بالاتر از حد معمول قرار گرفته است. با این حال، نتیجه یک طراحی قدیمی، موثر و جذاب است.
حاشیه را با یک کاغذ زیبا و خال دار و یک لوگو تایپ فویل دار بالا ببرید و یک فاکتور قابل توجه و به یاد ماندنی برای خود درست کنید.

۴۱. تجزیه کنید

طراحی فاکتور فروش - تجزیه کنید

این مثال متعلق به Heavenly با استفاده از بلوک‌های رنگ، جداکننده‌های شبکه مانند و سلسله مراتب تایپی محتوای فاکتور را به روشی قابل درک و قابل جابجایی تجزیه می‌کند. با قرار دادن بزرگترین تایپ و پر جنب و جوش ترین رنگ‌ها در سمت بالای صفحه، ابتدا چشم به آنجا جلب می‌شود و سپس به سمت اعداد، ارقام و اطلاعات جلب می‌شود.
آیا فکر می‌کنید می‌توانید فاکتور خود را به روشی منسجم یا روشن تر تجزیه کنید تا به مصرف کنندگان کمک کنید بفهمند پولشان دقیقاً به کجا می‌رود؟ اگر چنین است، چرا آن را امتحان نمی‌کنید!
بر بخش‌هایی با اشکال و رنگ‌ها تأکید کنید، دقیقاً مانند الگو و صورتحساب تجاری Orange & Aqua Grid.

۴۲. عمودی شوید

طراحی فاکتور فروش - عمودی شوید

همانطور‌که ممکن است هنگام مرور این فهرست متوجه شده باشید، بسیاری از فاکتورها لوگو، عنوان و اطلاعات تماس خود را در یک نوار هدر که در بالای صفحه قرار دارد درج می‌کنند. با این حال، این مثال را مشاهده کنید که این مفهوم را روی سرتیتر خود (یا بهتر بگوییم در کنار) قرار می‌دهد.
این فاکتور متعلق به Passport Design Bureau به جای اینکه آرم، عنوان، اطلاعات تماس و غیره را در بالا قرار دهد آنها را در سمت چپ صفحه قرار می‌دهد. این امر موجب می‌شود بقیه‌ی عناصر به سمت راست صفحه سوق پیدا کنند و یک جدول بلندتر و بزرگتر برای تمام نیازهای صورتحساب شما ایجاد می‌کند – چقدر راحت است!
عناصر خود را مرتب کنید، آزمایش کنید و طرح خود را متناسب با آنچه شما و فاکتور/ نام تجاری شما نیاز دارد تنظیم کنید.

۴۳. عقب بکشید

طراحی فاکتور فروش - عقب بکشید

بیایید یک دقیقه به مبحث مینیمالیسم برگردیم و به این طراحی فاکتور توسط دیمین تسنکوف نگاه کنیم که همه‌ی موارد مینیمال و ساده را لحاظ کرده است.
در این مثال، فضای سفید بدون شک غالب ترین ویژگی است. استفاده‌ی فوق العاده ساده از تایپ، رنگ و فقط استفاده از عناصر گرافیکی ضروری باعث درخشش این طرح می‌شود.
اگر در انتخاب نوع فاکتور تردید دارید، ساده کار کردن می‌تواند راه حل خوبی باشد زیرا متناسب با هر برند و موقعیتی است.

۴۴. با کلاس و بی انتها

طراحی فاکتور فروش - با کلاس و بی انتها

آیا علاقه مند به وینتیج هستید، اما طرح‌های پریشان، بافت دار یا کمرنگ را دوست ندارید؟ خوب، این طرح الهام گرفته از وینتیج را برای «بنیاد» بررسی کنید.
طراح آنا یگر یک طرح مارک دار را با کلماتی مانند «وینتیج»، «سادگی»، «ظریف» و «باکلاس» توصیف می‌کند که همه واژه‌هایی هستند که به نظرم می‌توانیم توافق کنیم که این فاکتور را توصیف می‌کنند. این طرح با استفاده از یک کاغذ به رنگ کرم روشن، حاشیه‌های باز و گسترده و حروف چاپی سریف پیچیده و سنتی باعث می‌شود که همه چیز حرفه‌ای و مدرن باشد اما با کلاس جهانی قدیمی.
قالب سربرگ مینیمال سیاه و سفید ساده بسیار مناسب است، مهم نیست در چه فصل یا صنعتی باشید.

 

45. آن را مدولار کنید

طراحی فاکتور فروش - آن را مدولار کنید

این طراحی توسط Triboro از یک شبکه متفاوت با آنچه قبلاً در این فهرست دیده بودیم استفاده می‌کند. این طرح با ایجاد یک سیستم شبکه‌ای به شکل پله برای سازماندهی اطلاعات، یک ساختار منحصر به فرد ایجاد می‌کند. به علاوه، نظم و تمیزی زیادی در مورد محتوا، اطلاعات و ارقام اعمال می‌شود.
در زیر این سیستم شبکه‌ای بسیار کاربردی، طرح دیگری با الهام از نوت بوک قرار دارد. این طرح با خطوط غالب در سراسر صفحه به عناصر کمک می‌کند تا مرتب تر شوند و یک ساختار ظریف و الگویی خوب برای کل طرح ایجاد می‌کند. آن را با تکیه بر فوشیا کمی ‌رنگ‌آمیزی کنید و یک طراحی ساده اما چشم‌گیر داشته باشید.

46. ​​از هر دو رو استفاده کنید

طراحی فاکتور فروش - ​​از هر دو رو استفاده کنید

کاغذ، ذاتاً دو طرف دارد. بنابراین، آیا شما طراحی هر دو طرف را در نظر گرفته اید تا یک تجربه‌ی کمی‌بیشتر از 360 درجه برای مصرف کنندگان ایجاد کنید؟
مشاهده کنید که Bureau Burger چگونه طراحی خود را با یک فضای خوب، رنگ‌های تمیز و تایپ ساده در یک طرف بصورت منظم و تمیز اجرا کرده است. و سپس، طرف مقابل مملو از رنگ قرمز روشن و تایپ بُلد (پررنگ) است. این طرح ساده، سریع، اما فوق العاده موثر است.
با طراحی هر دو طرف فاکتور خود به سادگی می‌توانید جزئیات و حرفه‌ای بودن را به طرح اضافه کنید. همچنین، به این ترتیب طرح شما تقریباً از هر زاویه‌ای خوب به نظر می‌رسد.

47. نوارهای رنگی

طراحی فاکتور فروش - نوارهای رنگی

این طرح که متعلق به ماتیاس گالیپولی است به لطف استفاده از رنگ، فضای سفید و عناصر نسبتاً کم، تمیز، واضح و حرفه‌ای به نظر می‌رسد.
با این حال، توجه داشته باشید که این طرح حاشیه‌های خالی را در امتداد لبه‌ها باقی نمی‌گذارد و رنگ را از چپ به راست و از بالا به پایین اجرا می‌کند. اما این روش به جای خفه کردن یا طاقت فرسا کردن طرح، طرح را از لبه به لبه واضح و تمیز می‌کند.
به سادگی با استفاده از نوارهای رنگی می‌توان طرح را با قالب سربرگ هندسی فیروزه‌ای نشان داد.

48. تایپ زیبا = طرح‌های زیبا

طراحی فاکتور فروش - تایپ زیبا - طرح‌های زیبا

در هنگام طراحی فاکتور، به آسانی در بلوک‌های رنگ، پالت‌ها و گرافیک آسان درگیر شوید، اما عنصری که بیشترین تأثیر را در طراحی شما ایجاد می‌کند مسلماً تایپوگرافی است.
برای مثال، تایپی که لورا برگلوند به زیبایی در این فاکتور تنظیم کرده را مشاهده کنید. فونت‌های سریف ظریف با آدرس‌های قابل ردیابی و پاراگراف‌هایی که به تمیزی مرتب شده اند باعث درخشش این طرح می‌شوند.
بنابراین، به یاد داشته باشید: به تایپ خود بسیار توجه کنید، اگر با آن رفتار خوبی داشته باشید، مورد پسند قرار می‌گیرد.

49. سادگی، سبک و پیچیدگی

طراحی فاکتور فروش - سادگی، سبک و پیچیدگی

این طرح فاکتور توسط La Tortilleria سبک و پیچیدگی را با یک پالت رنگی ساده، تک رنگ، حروف سبک و ظریف و سبک و کمی‌آراسته اما هنوز ساده و ظریف برای سازماندهی اطلاعات فراهم می‌کند.
یک روش سریع و آسان برای شیک نشان دادن طراحی شما این است که تا آنجا که ممکن است پالت خود را محدود کنید، حروفی را انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند و از عناصر گرافیکی ساده و ظریف فقط در صورت لزوم استفاده کنید.
در طراحی فاکتور خود نیازی به زیاده روی ندارید، اما اجازه ندهید که خسته کننده باشد. قالب فاکتور سرویس ساده و سبز و طلایی را بررسی کنید.

50. طرح را تمیز نگه دارید

طراحی فاکتور فروش - طرح را تمیز نگه دارید

این طرح نهایی فاکتور توسط Michael Sycz و Noeeko همه چیز را ساده نگه می‌دارد. با باز گذاشتن حاشیه در سمت چپ، در مارک تجاری صرفه جویی کنید. ابتدا چشم به سمت بالا و سپس به سمت بقیه‌ی طرح‌ها جلب می‌شود.
به طور کلی، این طرح تمیز، ساده، آموزنده و شسته و رفته است، اما به لطف بخشی از کاغذ خالدار که روی آن چاپ شده است، شخصیت خاص خود را دارد. این یک طراحی خارق العاده است که می‌توانید از هر کسی که به دنبال یک فاکتور اساسی اما زیبا است الهام گرفته شود.
روش‌هایی را پیدا کنید که یک طراحی مینیمالیستی را خاص و منحصر به فرد کنند، مانند قالب فاکتور تجاری رسمی‌مینیمال سفید و سیاه.
حالا نوبت شما است
مطمئناً فاکتورها اسناد تجاری هستند، اما این بدان معنا نیست که باید خسته کننده باشند. شما به اندازه‌ی دلخواه فرصت دارید تا فاکتور خود را سفارشی کنید، خواه آن را به ریشه‌های مینیمالیستی برگردانید، یا آن را به گونه‌ای درست کنید که هویت برندتان را نشان دهد. فقط به یاد داشته باشید که آن را به‌طور یکسان شیک و کاربردی نگه دارید.

 

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021