۱۵ ایده جذاب برای طراحی پاکت نامه

۱۵ ایده جذاب برای طراحی پاکت نامه

طراحی پاکت نامه نیز همانند چاپ فولدر و طراحی لیبل برای چاپ برچسب بخشی از پکیج چاپ ست اداری محسوب می‌شود، ظرافت و خلاقیت در طراحی پاکت نامه اداری برای ارسال مکاتبات شرکت‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله قصد داریم ۱۵ ایده خلاقانه طراحی پاکت نامه را بررسی کنیم. 

هنگامی که صحبت از برقراری ارتباط با مشتریان درمیان است، فرستادن مستقیم نامه ممکن است یک روش کمی قدیمی باشد اما دارای مزیت‌هایی است که روش‌های مدرن بازاریابی فاقد آن هستند.

فرستادن نامه شخصی به یک فرد مهم و با اهمیت، ارتباط شخصی‌تری با گیرنده بر قرار می‌کند. به ویژه هنگامی که توجه خاصی به پاکت بسته بندی آن شده است.

گفته می‌شود که طراحی پاکت برای بازاریابی مستقیم، کمی پیچیده تر از انواع روش های دیگر بازاریابی است زیرا نیاز دارد که شما به طور همزمان روی بسیاری از موارد مختلف تمرکز کنید.

شما باید توجه مخاطبان را جلب کنید و همچنین باید مطمئن شوید که برند تجاری شما را به رسمیت می‌شناسند. به طوری که لازم نباشد آن‌ها را وادار کنید داخل پاکت را بگردند.

شروع به کار سخت ترین قسمت آن است. کشف ایده اولیه که بقیه آثار هنری از آن سرچشمه می‌گیرد. گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید کمی الهام گرفتن است.

در اینجا برای شما ایده‌های نو برای طراحی پاکت نامه را آورده‌ایم:

۱۵ ایده خلاقانه طراحی پاکت نامه

۱- زیبایی در سادگی است

طراحی پاکت نامه - زیبایی در سادگی است

اینکه شما سعی کنید تا حد امکان تصاویر هیجان انگیز را طراحی کنید همیشه وسوسه انگیز است اما اغلب بهتر است چیزهای دیگری در برخی قسمت‌ها بگنجانید.

بسیاری از عناصر طراحی وجود دارد که شما میتوانید از آن استفاده کنید. به نمونه زیر دقت کنید و توجه داشته باشید که چگونه این پاکت بر روی مهم‌ترین عناصر تاکید دارد. عناصری مانند طراحی لوگوی شرکت، اطلاعات تماس و رنگ‌های تجاری.

برای اکثر طرح‌ها نیاز به تنها دو یا سه رنگ دارید.

۲- ثبات داشته باشید

طراحی پاکت نامه - ثبات داشته باشید

 

قبل از اینکه بیش از حد وارد روند طراحی شوید، اطمینان حاصل کنید که کارهای هنری پاکت شما مطابق بقا سایر عوامل بصری برند شما است.

به نمونه های زیر توجه کنید که چگونه این پاکت‌ها از آرم و تایپوگرافی و امضا تجاری استفاده کرده اند.

پاکت‌های نامه شما باید نه تنها مکمل یکدیگر بلکه شامل وب سایت، علائم تجاری و سایر مواد بازاریابی شرکت باشد.

۳- ارزش‌های شرکت را انتقال دهید

طراحی پاکت نامه - ثبات داشته باشید

همیشه شخصیت، ارزش‌ها و فلسفه مشتری را در ابتدای ذهن خود نگه دارید. سعی کنید برای کمک به بیان این مفاهیم، نمادها، عکس‌ها یا عناصر دیگری را اضافه کنید. به عنوان مثال، لوگوی مسیحیان شامل نمادهای مذهبی و معنوی است. 

۴- از رنگ‌ها استفاده کنید

طراحی پاکت نامه - ثبات داشته باشید

افراد تمایل دارند رنگ‌های خاص را با مفاهیم و احساسات خاص مرتبط کنند. شما می‌توانید از روانشناسی رنگ استفاده کنید تا بتوانید واکنش دلخواه را در مخاطب مورد نظر خود ایجاد کنید. 

برای مثال در نمونه زیر E-bit از عناصر آبی برای ایجاد ارتباط خالص و با آرامش استفاده کرده است. شما همچنین می‌توانید از رنگ قرمز برای نشان دادن اشتیاق یا عشق، زرد برای خوشبختی و پاکیزگی و سبز برای سلامتی و حیات دوباره استفاده کنید.

۵- از تصاویر چشم‌نواز استفاده کنید

طراحی پاکت نامه - از تصاویر چشم نواز استفاده کنید

طراحی پاکت نامه را زیبا می‌کند. طراحی و چاپ پاکت شما باید با هر نامه‌ دیگری که مخاطبان دریافت می‌کنند رقابت کند. بنابراین انجام کاری برای جلب توجه آن‌ها بسیار مهم است.

نمونه بالا یک طراحی پاکت عروسی هندی است که از شخصیت‌های مصور و رنگ‌های روشن برای جلب توجه استفاده کرده است. شما همچنین می‌توانید از الگوهای متضاد، اقدام به تماس قانع کننده یا عکس‌های زیبا برای گرفتن توجه مخاطب استفاده کنید.

۶- استفاده از چهره انسانی

طراحی پاکت نامه - استفاده از چهره انسانی

استفاده از عکس‌ چهره‌های انسانی جذابیت بیشتری دارد و ارتباط عمیق شخصی با مخاطبان شما برقرار می‌کند. همچنین به آن‌ها کمک می‌کند احساس دلبستگی عاطفی بیشتری به برند شما داشته باشند.

این اصل را می‌توانید در یوتیوب مشاهده کنید، افراد بیشتر با رسانه‌هایی ارتباط برقرار می‌کنند که دارای شخصیت واقعی هستند. در پاکت زیر عکسی از یکی از متخصصان پزشکی را نشان می‌دهد.

۷- خلاقیت در تصاویر

طراحی پاکت نامه - خلاقیت در تصاویر

یک تصویر اصلی، روشی عالی برای نشان دادن روحیه خلاقانه شرکت شما است. همچنین وقتی می‌خواهید تصویری را نشان دهید که با عکس امکان پذیر نیست.

در نمونه زیر یک تصویر حیرت انگیز از استعدادهای هنری TryTattoos نشان داده شده است. اگر خودتان فاقد استعداد نقاشی هستید از یک تصویرگر کمک بگیرید.

۸- لوگوی خود را برجسته کنید

طراحی پاکت نامه - لوگوی خود را برجسته کنید

طراحی لوگوی یک کسب و کار اغلب اولین برداشتی است که مخاطبان از آن برند دریافت میکنند، بنابراین بسیار ضروری است که جای آن را بر روی پاکت با دقت انتخاب کنید.

اطمینان حاصل کنید که لوگو در جایی قرار گفته است که مخاطبان متوجه آن می‌شوند. طرح زیر دو نمونه برای شرکت واشنگتن و ایروینگ است که یکی چاپ شده و دیگری مهر و موم شده است.

۹- عناصر لوگوی خود را گسترش دهید

طراحی پاکت نامه - عناصر لوگوی خود را گسترش دهید

اگر مطمئن نیستید که چگونه طراحی پاکت خود را چیدمان کنید، یکی از تکنیک‌های جذاب این است که نسخه بسیار بزرگتری از لوگوی خود را به آن اضافه کنید، به طوری که کمتر به عنوان یک برند و بیشتر به عنوان یک طراحی انتزاعی عمل کند.

همانطور که در نمونه زیر می‌بینید ممکن است حتی بخش‌هایی از طراحی از صفحه خارج شود.

۱۰- به محصول یا خدمات خود اشاره ای داشته باشید

طراحی پاکت نامه - به محصول یا خدمات خود اشاره ای داشته باشید

دادن فرصت به گیرندگان برای دیدن محصول یا خدمات شما در عمل می‌تواند راهی عالی برای وادار کردن آن‌ها  به نگاه کردن داخل پاکت باشد. 

طراحی پاکت مرکز پزشکی ناتیفاداد شامل عکسی از تجهیزات تصویربرداری تشخیصی همراه با کارکنان آنان است تا به بیماران جدید ایده بهتر از آنچه انتظار دارند ارائه دهد.

۱۱- از پیش زمینه‌های غیر معمول  استفاده کنید

طراحی پاکت نامه - از پیش زمینه‌های غیر معمول  استفاده کنید

زمانی که یک تصویر یا عکس خاص ندارید، یک تصویر پس زمینه هوشمندانه می‌تواند به شما کمک کند که به پاکت خود جذابیت اضافه کنید.

نمونه زیر از یک الگوی هندسی انتزاعی استفاده می‌کند که شبیه به سنگ‌های قیمتی یا  توپوگرافی است و به طراحی پاکت ظاهری بی نظیر می‌بخشد.

۱۲- استفاده از پیش زمینه‌های جامد

طراحی پاکت نامه - استفاده از پیش زمینه‌های جامد

یک پیش زمینه جامد روشی ساده و مینیمالیستی برای نمایش متن در طراحی شما است. 

طراحی زیر با استفاده از یک پس زمینه قرمز روشن و چشم نواز به شما کمک می‌کند تا لوگو و اطلاعات تماس خود را نمایان کنید.

۱۳- اضافه کردن خطوط

طراحی پاکت نامه - اضافه کردن خطوط

گاهی اوقات تمام نیازهای طراحی چند خط ظریف است. به عنوان مثال استفاده از خطوط مورب روشی ساده برای افزودن حس حرکت و انرژی پویا است. در نمونه زیر می‌توانید این روش را مشاهده کنید.

رنگ‌های پر جنب و جوش مانند پرتقالی نیز باعث می‌شود پاکت شما ظاهری زیبا و زنده داشته باشد.

۱۴- یک پیام شخصی درج کنید

طراحی پاکت نامه - یک پیام شخصی درج کنید

سعی کنید با مخاطبان خود به طور مستقیم صحبت کنید تا با آن‌ها در سطح عمیق تری درگیر شوید. این کار می‌تواند با چاپ یک شعار یا نشان تجاری انجام شود یا می‌تواند یک تبریک فصلی برای یک زمان از سال باشد. همچنین می‌تواند یک تشکر ساده برای استفاده از خدمات و محصولات شرکت شما باشد.

نمونه زیر شامل یک پیام تشکر آمیز شخصی است که از سمت شرکت LLC به مشتریان ارسال شده است.

۱۵- یک عنصر دست ساز اضافه کنید

طراحی پاکت نامه - یک عنصر دست ساز اضافه کنید

ساختن ده‌ها پاکت با دست احتمالا برای شما سخت است. اما شما می‌توانید چیزی طراحی کنید که به نظر برسد با توجه شخصی انجام شده است. 

طرح های زیر پاکت‌هایی از کاغذ گرافت قهوه ای ای همراه با تصاویر روی آن است که احساس می‌شود به طور شخصی برای گیرنده ساخته شده است.

نکاتی در مورد طراحی خلاقانه پاکت

همزمان با شروع به کار طراحی پاکت این نکات را در نظر داشته باشید که: پاکت شما باید تقریبا از نظر وزن و محتویات داخل آن 4/1 بزرگتر باشد.

برای صرفه جویی در هزینه حمل و نقل، طرح پاکت خود را به اندازه 3.5 تا 6.125 اینچ ، طول آن 5 تا 11.5 اینچ و ضخامت آن را 0.007 تا 0.25 اینچ نگه دارید.

سعی کنید از رنگ‌های متضاد در قسمت جلویی و پشت پاکت خود استفاده کنید تا جذاب تر شود.

فونت‌هایی را انتخاب کنید که واضح، خوانا و متناسب با لحن طراحی شما باشند.

اگر پاکت نامه شما شامل یک فراخوان برای اقدام است (مانند یک پیشنهاد ویژه در داخل آن)، مطمئن شوید که این فراخوان مورد توجه قرار می‌گیرد.

آدرس برگشت شرکت در بیشتر موارد در گوشه سمت چپ بالای پاکت نوشته می‌شود.

در بعضی موارد می‌توانید آدرس را روی درپوش پاکت قرار دهید. این یک روش محبوب برای کارت دعوت عروسی است.

نکته پایانی

طراحی پاکت بیشتر از اطلاعات درون آن به چشم مخاطب می‌آید، این طراحی باعث می‌شود او احساس کند که چیزی  واقعا بی نظیر دریافت کرده است.

اگر هنوز نمی دانید که برای طراحی پاکت خود از کجا شروع کنید سعی کنید به نمونه پاکت‌های رقبای خود نگاه کنید.

دیدن کارهایی که دیگران در این صنعت انجام می‌دهند به شما نشان می‌دهد که آن‌ها چه کاری انجام نداده اند، و این شما را در موقعیت بهتری قرار می‌دهد تا خود را برجسته کنید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021