سایز استاندارد در طراحی و چاپ سربرگ اداری

سایز استاندارد در طراحی و چاپ سربرگ اداری

طراحی و چاپ سربرگ اداری یکی از اقدامات مهم برای شرکت هاست که معمولا سایز مشخصی دارد. این کاغذ با ویژگی های بازاریابی خاص تولید می شود و مورد استفاده مشتریان احتمالی قرار می گیرد. اگرچه در ظاهر سربرگ ساده ای به نظر می رسد، اما متون مهمی از شرکت را به نمایش می گذارد. به همین دلیل، خیلی راحت در ذهن ها باقی می ماند.

توجه به نکات ریز، اما مهم طراحی و چاپ سربرگ اداری موجب می شود کیفیت کافی داشته باشد و قبل از چاپ با اطمینان کافی از رعایت استانداردها ثبت سفارش خود را انجام دهید. همچنین موجب کاهش دور زیر کاغذ می شود و کاربران از فضای آن نهایت استفاده را می برند.

سربرگ چیست؟

سربرگ چیست؟

سربرگ ها یکی از مهم ترین اجزای ست اداری است که امروزه با طراحی های فوق العاده ای در اندازه به چاپ می رسد. چاپ ست اداری می تواند از بخش های مختلف تشکیل شود، اما سربرگ، کارت ویزیت و پاکت جز مهم ترین های آن است. این کاغذها در ادارات و سازمان ها در اندازه A5 و A4 به مرحله استفاده می رسد و با کاربردهای مختلفی مانند نوشتن نامه ها و یادداشت های اداری و رسمی در دسترس قرار می گیرد. در واقع هدف اصلی چاپ این محصول بیان هویت شرکت یا همان سازمان مورد نظر است که افراد حقیقی یا حقوقی با دریافت نامه ضمیمه شده داخل سربرگ به راحتی می توانند تشخیص دهند از طرف چه شرکت یا اداره ای آماده است.

تمامی مشخصات مانند نام آدرس لوگو شماره نامه تاریخ و غیره داخل سربرگ شرکت دیده می شود که این کاغذ علاوه بر یادداشت های اداری فاکتورها و قراردادهای اداری همانند شناسنامه شرکت عمل می‌کند. بنابراین در صورت بهره مندی از بهترین روش طراحی سربرگ نام و تصویر جذابی از شرکت در ذهن باقی می ماند.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: طراحی آنلاین سربرگ

_________________________________________________________________

چه مواردی در طراحی سربرگ خود باید لحاظ کرد؟

نکات و ویژگی هایی باید در طراحی سربرگ در نظر گرفته شود که رعایت این موارد توسط طراح بسیار اهمیت دارد:

چه مواردی در طراحی سربرگ خود باید لحاظ کرد؟

  • اولین نکته مهم در طراحی سربرگ انتخاب فونت مناسب است. فونت مناسب سربرگ باید بین ۱۰ الی 14 پوینت انتخاب شود. انتخاب فونت مناسب مهم ترین موضوع طراحی است که موجب می شود بهترین نتیجه را داشته باشد.
  • مورد بعدی استفاده از رنگ بندی مناسب است. طراحی سربرگ براساس رنگ مناسب نشان دهنده سلیقه سازمان است و همچنین رنگ برند را تداعی می کند.
  • هرگز نباید از عناصر گرافیکی زیاد استفاده شود، زیرا جلب توجه متن مهم ترین موضوع است و باید به طور خاصی نظر بیننده را به خودش جلب کند. همچنین خوانایی بالایی داشته باشد.
  • از دیگر موضوعات مهم در طراحی سربرگ، وجود شماره و پیوست است. طراح عزیز روی این موضوع نیز باید توجه ویژه ای نشان دهد.
  • رنگ سربرگ به صورت تک، دو یا 4 رنگ انتخاب می شود. بهترین ایده این است که طراحی آن به شکل ساده باشد. البته سربرگ های سیاه سفید جذابیت چندانی ندارند.
  • رنگ سربرگ باید با رنگ لوگو همخوانی داشته باشد و در نظر مخاطب خاص بنظر رسد.
  • رزولوشن مناسب فایل برای چاپ باید 300 پیکسل باشد و مد رنگی مناسب CMYK است.
  • بهترین فرمت خروجی برای چاپ JPG یا JPEG است.

برخی از شرکت ها تنها به دنبال چاپ ست اداری مقرون به صرفه هستند و بدون توجه به طراحی و نکات مهم این محصول مهم را به مرحله چاپ می رسانند. غافل از این که مراجعه به مجموعه چاپ معتبر روی کیفیت نهایی بسیار موثر است.
چاپ بازار یکی از مجموعه های آنلاین معتبر و شناخته شده است که کیفیت نهایی محصولات را تضمین می کند و به صورت حرفه ای در زمینه های مختلف فعال است.

سایز استاندارد سربرگ ها چیست؟

سایز استاندارد سربرگ ها به صورت بین المللی مطرح شده است تا همه سازمان ها و چاپخانه ها این نکته مهم را در نظر بگیرند. برای مثال چاپ سربرگ در کاغذ a4 باید به اندازه 21 در 29.7 سانتی متر باشد. سربرگ ها در اشکال مختلف یک رو یا دو رو طراحی می شوند که عموما روی یک نوع کاغذ بدون روکش به مرحله چاپ می رسد. به همین خاطر، تفاوت زیادی با کاتالوگ ها و بروشورها دارد. همچنین رعایت این نکته موجب می شود چاپ دوباره سربرگ راحت تر انجام شود و نیاز نباشد برای چاپ آن به چاپ خانه بروید.

سایز استاندارد سربرگ ها چیست؟

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: ۲۱ نکته کاربردی برای طراحی سربرگ حرفه ای

_________________________________________________________________

هزینه طراحی و چاپ سربرگ اداری | چاپ بازار

عوامل مختلف روی هزینه طراحی و چاپ سر برگ تاثیر گذار است قیمت نهایی این کار با توجه به تعداد چاپ نوع طراحی نوع کاغذ و … مشخص می شود. این محصول نیز مانند دیگر طراحی ها با توجه به سلیقه شخصی به مرحله چاپ میرسد و اطلاعات لازم داخل سربرگ ثبت خواهد شد چاپ بازار
مجموعه چاپ بازار با تضمین قیمت مناسب و کیفیت شهاب یکی از بهترین مجموعه ها برای چاپ انواع محصولات از جمله سربرگ تراکت برچسب فولدر پاکت و غیره است ست که بدون نیاز به مراجعه حضوری به صورت آنلاین طراحی و زیرساخت مناسب خود را انجام میدهید همچنین میتوانید طراحی خاص سربرگ خود را آپلود کنید و چاپ آن را به چاپ بازار بسپارید

هزینه طراحی و چاپ سربرگ اداری چاپ بازار

جمع بندی

هیچ گاه نمی توان سایز استاندارد سربرگ و دیگر محصولات چاپی را نادیده گرفت اگر تصمیم دارید به طور تخصصی و حرفه ای روی محصولات چاپی شرکت فعالیت داشته باشید رعایت استانداردهای لازم برای حفظ هویت سازمان بسیار مهم است و رسیدن به اوج را راحت تر می کند.

 

سوالات متداول

1- فواید استفاده از سربرگ چیست؟
سربرگ با هدف شناسایی شرکت و برند توسط مخاطبین می تواند آن ها به مشتریان بالفعل تبدیل کند و باعث رونق کسب و کار شود. البته اگر به شکل زیبا و خاص طراحی شده باشد و اعتماد مشتریان را جلب کند.

2- چطور یک سربرگ جذاب داشته باشیم؟
تنها راهکار برای تجربه بهترین سربرگ مراجعه به چاپخانه معتبر و شناخته شده است. همچنین دانستن نکات طراحی به داشتن یک سربرگ مناسب کمک می کند.

3- اصول طراحی سربرگ چیست؟
از آنجا که سربرگ ها یکی از مهم ترین کاغذهای اداری هستند و برای نوشتن نامه های مهم از آن ها استفاده می شود، رعایت اصول طراحی آن بسیار مهم است. انتخاب فونت، سایز، کیفیت چاپ و طراحی حرفه ای آن جز مهم ترین اصول طراحی است که باید توسط طراح عزیز مورد توجه قرار گیرد.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021