تفاوت چاپ دیجیتال و افست

تفاوت چاپ دیجیتال و افست

چاپ انواع طرح های تبلیغاتی با کیفیت یکی از مهمترین اولویت برای هر کسب و کاری است. در این راستا اطلاع و آگاهی درباره “تفاوت چاپ دیجیتال و افست” به شما کمک می کند تا در زمان چاپ انواع اقلام تبلیغاتی مانند چاپ ست اداری، بروشور، تراکت و… بهترین نوع سیستم چاپی را برای داشتن تبلیغات مقرون به صرفه و کیفیت انتخاب کنید. در این مقاله به شما خواهیم گفت “تفاوت چاپ دیجیتال و افست” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

چاپ افست

چاپ افست

یکی از روش های چاپی بسیار پرطرفدار و رایج چاپ افست است که می توان از آن برای چاپ کارت ویزیت فوری یا تراکت در تیراژ بسیار بالا استفاده کرد. یکی انواع پرکاربرد این نوع چاپ، می توان به چاپ روزنامه ها در ابعاد بزرگ اشاره کرد که طی سالیان طولانی کاربرد داشته است. امروزه نیز برای چاپ طرح های مختلف چاپی مورد استفاده می باشد. در این روش چاپی ابتدا طرح اولیه در بخش لیتوگرافی روی صفحاتی آلومینیومی به نام زینک ساخته می شود، پس از آن با استفاده از سیستم رنگی CMYK از زینک های ساخته شده برای ترکیب رنگی و چاپ استفاده می شود. این زینک ها در برج های رنگی تعبیه شده و از رنگ های چهارگانه CMYK برای چاپ استفاده می کند.
استفاده از این روش چاپی برای چاپ لیبل یا هر طرح دیگری توام با مزایا و معایب مختلفی است که در ادامه به آن اشاره می شود.

مهمترین مزیت هایی که می توان برای چاپ افست برشمرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان چاپ روی متریال مختلف مانند طراحی ساک دستی و….
  • امکان چاپ در تیراژ بسیار بالا
  • هزینه اقتصادی و مقرون به صرفه
  • کیفیت بالای چاپ
  • استفاده از رنگ های مختلف برای چاپ

این روش اما معایبی نیز دارد که شامل موارد زیر است:

  • نامناسب برای تیراژ پایین به دلیل افزایش هزینه
  • زمان بر بودن تهیه زینک و پلیت
  • عدم امکان تغییر اطلاعات چاپی

استفاده از چاپ افست می توان با اهداف مختلفی صورت بگیرد. مهمترین کاربرد این روش چاپی برای تیراژ بالای چاپ کارت ویزیت فوری، تراکت، کاتالوگ و… است.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: زینک چاپ افست چیست و چه کاربردی دارد؟

_________________________________________________________________

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال

روش دیگر چاپی که امروزه برای چاپ سربرگ و طراحی های مختلف دیگر استفاده می شود، چاپ دیجیتال است. این روش چاپی نسبت به چاپ افست سریعتر و کیفیت آن بسیار بالا است. در این روش جوهر مستقیم روی سطح مورد نظر قرار می گیرد. از مهمترین ویژگی های چاپ دیجیتال استفاده از رنگ های سیاه و سفید و CMYK می باشد. اگر به دنبال داشتن مطابقت کامل پنتون در چاپ هستید، قطعا این روش گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. چاپ دیجیتال انواع مختلفی دارد که پرینترهای لیزری و چاپگرهای جوهرافشان از جمله آن هستند که می توانید طرح های مختلف چاپی را در ابعاد و سایزهای مختلف استفاده کرد.

از مهمترین مزیت های چاپ دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرایند سریع چاپ
  • امکان سفارش چاپ در تیراژ پایین
  • هزینه مقرون به صرفه
  • امکان تغییر در اطلاعات چاپی در هر مرحله از چاپ
  • کیفیت بالای طرح های چاپی

این روش چاپی البته معایبی نیز دارد که شامل موارد زیر است:

  • عدم توانایی دستگاه برای تیراژهای بالای چاپ
  • استفاده از رنگ های استاندارد
  • هزینه بالا برای تیراژ بالای چاپ و ابعاد بزرگ

مهمترین کاربردهای این روش امکان طراحی ست اداری و چاپ سریع است که بتوانید نتیجه کار را پس از چاپ مشاهده کنید و در صورت نیاز تغییرات لازم را اعمال کرده و مجددا نسخه جدید را بررسی کنید.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: مراحل چاپ دیجیتال،گام به گام

_________________________________________________________________

چاپ افست یا دیجیتال، کدام روش را انتخاب کنیم؟

اگر قصد دارید برای چاپ پاکت نامه یا سایر اقلام تبلیغاتی خود روش چاپی مناسب را انتخاب کنید، باید پارامترهای زیر را مدنظر قرار دهید تا در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشید:

چاپ افست یا دیجیتال، کدام روش را انتخاب کنیم؟

تیراژ چاپی

یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده برای انتخاب روش چاپ میزان تیراژ سفارشات است. اگر قصد چاپ فولدر، تراکت و… را در تیراژ پایین دارید، قطعا چاپ دیجیتال انتخاب مناسب تری است. چرا که سفارشات در تیراژ پایین برای چاپ افست بسیار پرهزینه خواهد بود.

زمان

اگر قصد دارید سریع تر سفارشات چاپی خود را دریافت کنید، در این مورد چاپ دیجیتال انتخاب مناسبی است. چاپ افست به دلیل زمان بر بودن آماده سازی زینک ها انتخاب مناسبی در محدودیت های زمانی نیست.

متریال مورد نظر برای چاپ

یکی دیگر از مهمترین مواردی که در انتخاب روش چاپی اهمیت دارد، متریالی است که می خواهید طرح را روی آن چاپ کنید. اگرچه می توانید در هر دو روش برای چاپ استفاده کنید، اما قطعا چاپ افست گزینه مناسب تری است.

رنگ

در انتخاب رنگ برای چاپ استفاده از سیستم تطابق پنتون برای چاپ افست گزینه مناسب تری است. چرا که چاپ دیجیتال می تواند رنگ های مشابه را به شما بدهد.

دریافت نمونه اولیه

اگر نیاز دارید پیش از چاپ ابتدا نمونه ای از نسخه چاپی را مشاهده کنید، قطعا در این شرایط چاپ دیجیتال مفید است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با تفاوت میان چاپ افست و دیجیتال آشنا کنیم تا در زمان انتخاب برای سفارشات خود بهترین گزینه را انتخاب کنید. شرکت طراحی و تبلیغات چاپ بازار یکی از شرکت های باسابقه در زمینه طراحی و چاپ انواع سفارشات تبلیغاتی است که شما می توانید بسته به نوع نیاز خود سفارشات را به صورت آنلاین ثبت کرده و برای در سریع ترین زمان ممکن با کیفیت بالا، محصولات را دریافت کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و نیز ثبت سفارش می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید. برای آشنایی بیشتر با خدمات این شرکت می توانید به سایت اینترنتی چاپ بازار مراجعه کرده و نمونه کارهای موفق را مشاهده کنید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021