تراکت چیست؟

تراکت چیست؟

تراکت یک فعالیت تبلیغاتی است که هدف آن افزایش فروش محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است. چاپ و پخش تراکت یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که تلاش میکند بر اقدامات مخاطبان هدف برای خرید، تاثیر مثبت بگذارد. تراکتهای تبلیغاتی با استفاده از لوگو و یک پیام مناسب، میتوانند به صورت تخصصی مخاطبان را هدف قرار دهند. تراکتهای تبلیغاتی بسیار قدیمیتر از سایر فعالیتهای بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موتورهای جستجو است. اما در ادامه منظور از تراک چیست و چه مزایایی دارد؟ می پردازیم.

منظور از تراکت تبلیغاتی چیست؟ 

تراک چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد؟ تراکت تبلیغاتی جزوی از تبلیغات سنتی مربوط به تبلیغات چاپی، تلویزیونی و رادیویی است که بیش از 150 سال محبوب بوده استتراکتهای تبلیغاتی  مؤثرترین روش تبلیغات برای مشاغل است زیرا حول محور مخاطبان هدف میچرخد ​​و توجه آنها را به محصولات، رویدادها و خدمات جدید برندها و بیزینسها جلب میکند. تراکتهای تبلیغاتی توسط شرکتها و بیزینسهای مختلف در انواع و طرحهای مختلف طراحی و چاپ شده و بین مخاطبان توزیع میشود تا پیام سادهای را به آنها منتقل کند

منظور از تراکت تبلیغاتی چیست

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: حالت رنگی برای چاپ افست چیست؟

_____________________________________________________________________

انواع تراکت تبلیغاتی 

تراکت تبلیغاتی چیست و چه انواعی دارد؟ همانطور که گفتیم، تراکتتبلیغاتی یکی از روشهای سنتی بازاریابی و برگهای کوچک است که در انواع مختلف توسط شرکتهای چاپ و تبلیغات طراحی و آماده شده و پیام مخصوصی را به مخاطبان هدف منتقل میکند. تراکتهای تبلیغاتی بسته به سایز و کاربردی که دارند، در انواع مختلفی طبقه بندی میشوند

انواع تراکت تبلیغاتی

انواع تراکتهای تبلیغاتی از لحاظ سایز و اندازه را میتوان به سایز a4، سایز a5، سایز dl که تقریبا اندازه کارت تبریک میباشد و سایز a6 که به اندازه کارت پستال است، طبقه بندی کرد.

  • تراکتهای تبلیغاتی از لحاظ کاربرد نیز به انواع مختلف تقسیم میشوند برای مثال:
  • تراکتهایی که در خیابان پخش میشوند،
  • تراکتهایی که زیر برف پاکن خودروها قرار داده میشوند،
  • تراکتهایی که در نمایشگاهها و رویدادهای خاص توزیع میشوند،
  • تراکتهایی که در مراکز تجاری و تفریحی پخش میشوند.

مزایای چاپ تراکت تبلیغاتی

بازاریابان اغلب از انواع مختلف تبلیغات در کمپینهای خود استفاده میکنند تا به آنها کمک کند به مخاطبان گستردهای دست یابند و به روش بهتر و موثرتری محصولات خود را معرفی کنند و به نوعی فروش را افزایش دهنداستفاده از تراکت  میتواند روشی موثر برای بازاریابی محصولات یا خدمات یک شرکت به مشتریان بالقوهای باشد. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از تراکتهای تبلیغاتی میپردازیم

  • تراکت‌های تبلیغاتی محدودیت زمانی ندارند؛
    در واقع شما با استفاده از تکنیک کاربردی طراحی تراکت تبلیغاتی و چاپ و پخش آن میتوانید در هر زمانی میتوانید محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید و مشتریان بیشتری به دست آورید.
  • تراکت‌های تبلیغاتی مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنند؛
    استفاده از تراکتهای تبلیغاتی و پخش آنها در جاهای مختلف شهر میتواند توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و احتمال درگیر شدن با محصولات و خدمات شرکت شما را افزایش دهد.
  • تراکت‌های تبلیغاتی بازخورد مثبتی دارند؛
    یکی از مزایای تراکت بازخورد مثبت آن نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی است. از آنجایی که این گونه از تبلیغات به صورت مستقیم هستند، بیشتر مردم از آن استقبال میکنند و پاسخ مثبتی میدهند که همین امر موجب جذب مشتریان بیشتر برای فروش محصول و یا ارائه خدمات یک برند میشود
  • طراحی‌های متنوع؛
    تراکتها این قابلیت را دارند که در طرحهای متنوعتری آماده شوند. تراکتهای تبلیغاتی برای اینکه موثرتر واقع شوند، توسط طراحان باتجربه طراحی و آماده میشوند. تراکتهای تبلیغاتی بسیار متنوع هستند و در طرحها و سایزهای مختلف آماده شده و به صاحبان بیزینسها برای پخش ارائه میشوند.
  • کم هزینه بودن؛
    از دیگر مزایای استفاده از تراکتهای تبلیغاتی، کم هزینه بودن آن نسبت به سایر روشهای بازاریابی استشما میتوانید تعداد زیادی از تراکتهای تبلیغاتی خود را در طرح و لوگو دلخواه با پیام مناسب به چاپ بازار سفارش دهید و با قیمتی کاملاً مناسب آنها را بین مخاطبان هدف خود پخش کنید.
  • بازاریابی سریع؛
    هنگامی که برند شما در یک نمایشگاه یا رویداد خاصی شرکت کرده باشد، با ارائه تراکتهای تبلیغاتی خود به افراد حاضر در نمایشگاه میتوانید پیام خود را سریعتر  منتقل کنید. همچنین با ارائه پیشنهادات و تخفیفات ویژه میتوانید توجه مخاطبان بیشتری را جلب کنید

مزایای چاپ تراکت تبلیغاتی

کاربرد تراکت تبلیغاتی در بیزینس

تراکتهای تبلیغاتی بیشتر با هدف بازاریابی یک محصول و یا یک خدمات ویژه چاپ و توزیع میشوند ولی کاربرد آن به دستههای مختلفی تقسیم میشود که در ادامه به آنها میپردازیم.

  • استفاده از تراکتهای تبلیغاتی برای معرفی یک رویداد ویژه اجتماعی، جشنواره، نمایشگاه و
  • تبلیغ رستورانها، فروشگاهها و مراکزی که عملکرد تجاری دارند و به تازگی افتتاح شدهاند.
  • معرفی محصولات و یا خدمات جدید یک برند یا شرکت
  • پیشنهادات ویژه مانند تخفیفهای فصلی ودر فروشگاههای زنجیرهای
  • فراخوانهای استخدام نیروهای جدید برای شرکتها و بیزینسها با امتیازات ویژه و

کاربرد تراکت تبلیغاتی در بیزینس

طراحی تراکت تبلیغاتی

طراحی و آماده سازی تراکت تبلیغاتی یک فرایند تخصصی است که توسط طراحان مجرب شرکتهای چاپ و تبلیغات انجام میشود. طراحان در قدم اول با استفاده از فیلترهای رنگ، نوع پیام تبلیغ را دسته بخدی کرده و فیلتر رنگی مناسب را انتخاب میکنند. در مرحله بعد با ویرایش طرح انتخاب شده و قرار دادن پیام و لوگوی یک برند طراحی آن را کامل میکنند و پیش نمایشی از تراکت را به کارفرما ارائه میکنند. پس از تایید نهایی طرح، تراکتهای تبلیغاتی در سایز و اندازه دلخواه آماده چاپ میشوند. اگر شما نیز قصد سفارش تراکت را دارید، برای سفارش طراحی تراکت تبلیغاتی آنلاین میتوانید به وب سایت تخصصی چاپ بازار مراجعه کنید

طراحی تراکت تبلیغاتی

قیمت طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی

به طور کلی، طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی و هزینههای آن، به عوامل مختلفی بستگی دارد و مولفههای متعددی میتوانند بر قیمت آن تاثیر بگذارند. برخی از این مولفهها عبارتند از: نوع خدمات انجام شده مانند دو رو یا تک رو بودن تراکت، اندازه تراکت (A5،A4، A3 و …)، نمونه کار ( تک اتود یا دو اتود)، رنگی یا سیاه و سفید بودن، جنس کاغذ و دیگر موارد. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به قیمت طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی، میتوانید به وب سایت شرکت تبلیغاتی چاپ بازار مراجعه کنید.

قیمت طراحی و چاپ تراکت تبلیغاتی

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: چاپ گراور چیست و چه مزایایی دارد؟

_____________________________________________________________________

سفارش چاپ تراکت تبلیغاتی آنلاین | چاپ بازار 

شرکتهای تبلیغاتی زیادی وجود دارند که در حوزه طراحی و چاپ تراکتهای تبلیغاتی فعالیت میکنند. شرکت چاپ بازار نیز یکی از این شرکتها به صورت اینترنتی است که سفارشچاپ تراکتهای تبلیغاتی مختلف را به صورت آنلاین میپذیرد. تراکتهایی طراحی و چاپ شده توسط چاپ بازار، از کیفیت و خلاقیت بالایی برخوردار بوده و میتواند به تبلیغ بیشتر و بهتر کسب و کار شما کمک شایانی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین سفارش چاپ تراکت به صورت آنلاین، میتوانید به وب سایت شرکت چاپ بازار مراجعه کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در طول متن نیز به آن اشاره شد، امروزه عوامل زیادی وجود دارند که به معرفی و تبلیغ یک محصول و یا یک کسب و کار کمک میکنند. تراکتهای تبلیغاتی یکی از این عوامل هستند که در طرحها و شکلهای مختلفی توسط شرکتهای تبلیغاتی طراحی و چاپ میشوند و انتقال دهنده یک مطلب یا معرف یک محل یا کسب و کار هستند. شرکت چاپ بازار نیز، شرکتی فعال در حوزه چاپ تراکتهای تبلیغاتی به صورت آنلاین است که کارهایی با کیفیت بسیار بالا را به مشتریان خود ارائه میکند. اگر قصد سفارش تراکت تبلیغاتی دارید، میتوانید به وب سایت چاپ بازار مراجعه کرده و به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021