۲۱ تکنیک کاربردی برای طراحی تراکت تبلیغاتی حرفه‌ای

۲۱ تکنیک کاربردی برای طراحی تراکت تبلیغاتی حرفه‌ای

کاغذهایی که چند قدم بعد از فرد تراکت‌پخش‌کن بر روی سنگفرش پیاده‌رو انداخته می‌شود نمونه ‌هایی از  چاپ تراکت‌های تجاری و چاپ کارت ویزیت‌هایی هستند که چشم‌نوازی لازم را برای رهگذران خیابان ایجاد نمی‌کنند. در این مقاله شما را با طراحی تراکت تبلیغاتی آشنا خواهیم کرد.

تراکت‌ها یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی کاغذی هستند. مردم تعداد زیادی از این تراکت‌ها را دریافت کرده‌اند و سوالی که همیشه می‌پرسند این است که آیا تراکت هنوز هم ارزش هزینه کردن در سال ۲۰۱۹ را دارد؟

پاسخی که بسیاری از صاحبان مشاغل، کارآفرینان و بازاریابان به این سوال می‌دهند این است که بله، اما این تراکت باید تراکت خوبی باشد.

در حقیقت طراحی و توزیع آگهی‌های چشم‌نواز یکی از استراتژی‌های موثر بازاریابی آفلاین است که امروزه برای بسیاری از مشاغل کار می‌کند.

نمونه‌هایی از تراکت‌های تجاری و نکات کلیدی طراحی آن‌ها

این نکات در چاپ یک تراکت چشم‌گیر و جذاب برای کسب‌وکارتان به شما کمک می‌کند:

۱. درج کد CTA (فراخوانی برای اقدام) به منظور اطلاع از ROI یا نرخ بازگشت سرمایه

طراحی تراکت - درج کد CTA

برای اینکه اطمینان حاصل کنید تراکت شما ارزش وقت گذاشتن و هزینه کردن را دارد احتمالا می‌خواهید نرخ بازگشت سرمایه یا ROI تراکت خود را بدانید. روش فراخوانی برای اقدام یا CTA روشی است که افراد می‌خواهند از طریق آن بررسی کنند که چه تعداد مشتری با تراکت خود جذب کرده‌اند.

طراحی تراکت - نرخ بازگشت سرمایه

به عنوان مثال شما می‌توانید یک کد خرید یا کد تخفیف برروی تراکت خود قرار دهید. در این مثال تراکت تجاری آورده شده است که در انتهای آن به گیرندگان می‌گوید با این تراکت می‌توانند یک نوشیدنی رایگان خریداری کنند.

پیشنهاد چاپ بازار: طراحی بروشور؛ ۱۸ ترفند برای داشتن یک بروشور جذاب

۲. استفاده از تصاویر منحصر به فرد

طراحی تراکت - تصاویر منحصر به فرد

یک تصویر غیر معمول (چه عکس باشد و چه تصویر) به جلب توجه مردم کمک می‌کند و آن‌ها را ترغیب می‌کند تا نگاه دقیق‌تری به تراکت شما بیندازند. سعی کنید یک تصویر منحصر به فرد روی تراکت خود ایجاد کنید و آن را با سایر تنظیمات و موارد مربوط به تجارت خود مخلوط کنید.

به عنوان مثال در این تراکت که با مضمون تعطیلات تهیه شده است که محصولات خلاقانه کریسمس ارائه می‌دهد تکه‌هایی از تصاویر مانند یک جشن کریسمس قرار دارد.

۳. از تصاویری استفاده کنید که منعکس‌کننده شخصیت برند شما باشد

طراحی تراکت - شخصیت برند

برای بسیاری از افراد تراکت شما اولین معرفی برند شما به آن‌ها خواهد بود. به همین دلیل اگر می‌خواهید مخاطبان مورد نظر خود را جلب کنید، باید سعی کنید شخصیت برند و شغل خود را در طراحی تراکت خود بگنجانید.

برای این منظور باید در نظر داشته باشید که چه طرح و رنگی، سبک، پیچیدگی، قابل دستیابی بودن و غیره نشانگر برند شما است؟

به عنوان مثال این تراکت تجاری از تصویر خطوط عجیب استفاده کرده است تا انواع کالاهایی را که می‌توانید در آن فروشگاه خریداری کنید نشان دهد.

۴. استفاده از نمادها برای ارائه خدمات و محصولات مختلف

آیکون‌ها یا نمادها آن دسته از گرافیک‌های بردار ساده‌ای هستند که در همه جا می‌توانید مشاهده کنید و برای نشان دادن معنی در یک صفحه کوچک می‌توانند مفید باشند. از آنجا که این نمادها ساده و قابل فهم هستند می‌توانید از آن‌ها برای تقویت متن در طراحی تراکت خود استفاده کنید.

به عنوان مثال این پوستر از نمادهایی با معنای قابل تشخیص برای ارائه خدمات مختلف استفاده می‌کند.

۵. استفاده از نمادها برای نشان دادن گزینه‌های مختلف و قیمت‌گذاری

طراحی تراکت - قیمت‌گذاری

شما همچنین می‌توانید از نمادها یا آیکون‌ها برای نشان دادن گزینه‌های مختلف ارائه شده توسط کسب‌وکار خود استفاده کنید. به این منظور به دنبال یک نماد ساده باشید تا بتواند گزینه‌های شما را به خوبی نشان دهد و آن را از پس‌زمینه رنگی تراکت متفاوت کند.به عنوان مثال از آنچه منظور ما در اینجاست به این تراکت مسافرتی نگاهی بیندازید که آیکون‌های عملی دایره رنگی مختلف استفاده کرده است تا فعالیت‌های ارائه شده مختلف را نشان دهد.

طراحی تراکت - استفاده از نمادها

۶. استفاده از 2 تا 3 فونت مختلف برای به نمایش گذاشتن انواع طراحی

طراحی تراکت - فونت مختلف

فونت‌هایی که انتخاب می‌کنید می‌تواند طراحی تراکت شما را بسازند و یا برعکس آن را خراب کنند. انتخاب فونت مناسب نه تنها خوانایی تراکت شما را بهتر می‌کند بلکه در ظاهر تراکت نیز نقش اساسی دارد.

ترکیب دو یا سه فونت مختلف می‌تواند تراکت شما را جذاب‌تر کند. شما می‌توانید یک فونت تزئینی جذاب را با یک فونت بدنه جفت کنید یا مانند این نمونه دو سبک از فونت‌ها را با هم ترکیب کنید.

۷. استفاده از شکل‌های نیمه شفاف

طراحی تراکت - شکل‌های نیمه شفاف

 

اگر تراکت شما دارای تصویر زمینه شلوغی باشد می‌توانید متن را در آن ساده به کار ببرید. این کار به شما فرصتی می‌دهد تا برخی عناصر عملکردی را در تراکت خود معرفی کنید. تلاش کنید اشکال را روی پس‌زمینه تراکت خود بکشید و شفافیت آن را تنظیم کنید تا برخی از پس‌زمینه‌ها در آن برجسته شود. بنابراین متن شما بدون پنهان شدن تصویر پس‌زمینه می‌تواند دیده شود.

طراحی تراکت - استفاده از شکل

به این الگوی تراکت نگاهی بیندازید که چگونه اشکال نیمه شفاف و روشن آبی روشن را برروی یک تصویر پس‌زمینه خاکستری برای نشان دادن یک طراحی مدرن و جذاب به کار برده است.

۸. استفاده از آیکون‌ها برای وارد کردن لیست در تراکت

طراحی تراکت - آیکون‌ها

اگر می‌خواهید در طراحی تراکت خود لیستی را وارد کنید (به عنوان مثال لیستی از خدماتی که ارائه می‌دهید را ذکر کنید) می‌توانید از آیکون‌های مختلف استفاده کنید. آیکون‌هایی را برای این منظور انتخاب کنید که هر کدام بتوانند مورد یا مفهومی را مجسم کنند.

طراحی تراکت - وارد کردن لیست در تراکت

در این نمونه تراکت تجاری برای نشان دادن خدماتی که این کارآفرین ارائه می‌دهد از نمادها و آیکون‌های خاص استفاده شده است.

۹. استفاده از اشکال رنگی مختلف برای ایجاد یک طراحی جالب

طراحی تراکت - اشکال مختلف

اگر قصد دارید در تراکت خود نشان دهید که کسب‌وکار شما چقدر سرگرم‌کننده و خلاق است برای زیبا‌سازی طرح خود از شکل‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید. این کار را می‌توانید با تغییر رنگ قسمت‌هایی از عکس یا آیکون‌ها یا ایجاد حاشیه در کنار تراکت انجام دهید. به عنوان مثال این تراکت برای یک کلاس رقص طراحی شده است که برای خلاقیت بیشتر عکس یک نفر در حال رقص به آن اضافه شده است.

۱۰. درج کد QR برای ترغیب خوانندگان به خرید

طراحی تراکت - کد QR

شما می‌توانید با استفاده از یک کد QR خوانندگان تراکت را برای خرید ترغیب کنید و آن‌ها را تشویق کنید تا درباره کسب‌وکار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند. حتی می‌توانید به آن‌ها پیشنهادات اختصاصی مثلا شرکت در یک مسابقه را بدهید.

قرار دادن کد QR یک کار ساده و موثر در تراکت شما است. فقط باید حتما توضیحات مختصری درباره آن در تراکت درج کنید.

در این نمونه تراکت می‌بینید که یک کد QR در سمت چپ تراکت قرار دارد که خوانندگان را از طریق آن به بررسی وب‌سایت تشویق کرده است.

۱۱. استفاده از رنگ‌های برند خود برای برندسازی منسجم

طراحی تراکت - رنگ‌های برند

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شناخت یک برند رنگ آن برند است. ترکیب رنگ برند شما در طراحی تراکت به انسجام نام تجاری شما در زمینه‌های سیستم عامل، دیجیتال و چاپ کمک خواهد کرد.

شما همچنین می‌توانید تمام تراکت خود را با رنگ برند خود طراحی کنید و یا به عنوان مثال می‌توانید در هدر تراکت از رنگ برند خود استفاده کنید.

۱۲. ایجاد یک تصویر دلخواه با استفاده از نمادها و آیکون‌ها

طراحی تراکت - تصویر دلخواه

تصاویر می‌توانند یک طراحی عالی را به وجود آورند. اما ایجاد تصویر می‌تواند برای شما کمی هزینه‌ساز باشد. به جای آن می‌توانید خودتان این کار را با استفاده از آیکون‌ها انجام دهید.

تصویری را در نظر بگیرید که نشان دهنده کار شما می‌باشد، سپس آن را با استفاده از آیکون‌ها در تراکت خود درج کنید.

طراحی تراکت - استفاده از نمادها و آیکون‌ها

در این تراکت شغل مربوط به تمیزکاری است و شخصی را در حال تمیز کردن که با استفاده از آیکون طراحی شده در آن می‌بینید.

نمونه‌های تراکت محصول

شما می‌توانید با استفاده از تراکت محصولات خود را معرفی کنید.

۱۳. تقسیم طرح تراکت به بخش‌های مختلف رنگی

طراحی تراکت - تقسیم طرح تراکت

شما می‌توانید با افزودن عناصر شگفت‌آور در طراحی تراکت خوانندگان خود را درگیر کنید. این کار را می‌توانید با تقسیم تراکت به بخش‌های مختلف با پس‌زمینه‌های رنگی یا با استفاده از فیلترهای رنگی مختلف انجام دهید.

در اینجا یک طرح غیرمعمول و مدرن وجود دارد که با استفاده از یک فیلر رنگی متفاوتی طرح به دو نیم تقسیم شده است.

۱۴. استفاده از یک طرح مدور برای تراکت

طراحی تراکت - طرح مدور

تراکت فرصتی برای بازی با طرح‌های غیرمتعارف است. این بدان معنی است که شما لازم نیست حتما از طرح‌های کلاسیک استفاده کنید.به عنوان مثال می‌توانید محصول خود را در مرکز تراکت قرار دهید و جزئیات آن را در اطراف آن به صورت دایره‌ای و حلقه‌مانند درج کنید. به این نمونه محصول در تراکت نگاهی بیندازید.

۱۵. استفاده از تصویر محصول به عنوان تصویر پس‌زمینه تراکت

طراحی تراکت - تصویر محصول

مصرف‌کنندگان دوست دارند بدانند که چه چیزی بدست می‌آورند. به همین منظور ایجاد یک تصویر بزرگ از محصول برروی تراکت ایده خوبی است. می‌توانید حتی از تصویر محصول خود به عنوان یک تصویر بزرگ برروی پس‌زمینه استفاده کنید.

۱۶. استفاده از مرزها به عنوان عنصر طراحی کانونی

طراحی تراکت - استفاده از مرزها

مرزها فقط برای پایان دادن به تراکت شما نیستند. آن‌ها می‌توانند بخش مهمی از طراحی شما باشند. به خصوص اگر از مرزهای غیرمتعارف استفاده کنید. این نمونه تراکت محصول از یک مرز در مرکز صفحه برای طراحی غیرمعمول استفاده کرده است.

۱۷. استفاده از فونت‌هایی که شخصیت برند شما را منتقل می‌کنند

طراحی تراکت - شخصیت برند

فونت‌ها می‌توانند درباره حرفه شما حرف‌های زیادی بزنند. فونت‌های ساده و کاربردی در صنعت فناوری استاندارد هستند در حالیکه فونت‌های تزئینی و کلاسیک بیشتر در صنعت چاپ ماندگار هستند.

هنگام طراحی تراکت محصول خود به شخصیتی که می‌خواهید از برند خود منتقل کنید فکر کنید. آیا کسب‌وکار شما سرگرم‌کننده و آسان است؟ آیا قابل اعتماد است؟ آیا ابتکاری یا سنتی است؟

به عنوان مثال این تراکت محصولی برای پیتزا را معرفی می‌کند که از یک فونت کلاسیک بقرای انتقال استفاده می‌کند تا خوانندگان پیتزا فروشی قدیمی مدرسه را به یاد بیاورند.

۱۸. نمایش محصول در زمینه

طراحی تراکت - نمایش محصول

به طور کلی عکاسی از محصولات تجارت الکترونیک در دو دسته قرار می‌گیرد: دفترچه جستجو و عکاسی متن.

عکاسی محصول شما را بدون حاشیه نشان می‌دهد. در حالی که عکاسی زمینه نشان می‌دهد که محصول شما چگونه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فواید عکاسی در زمینه این است که به افراد کمک می‌کند تا کاربرد محصول در زندگی خود را تجسم کنند. این کار محصول را با وجود اینکه تنها یک عکس است برای مصرف‌کننده کمی ملموس‌تر می‌کند.

به عنوان مثال این تراکت محصولی برای سوپ است که هم بسته سوپ را نشان می‌دهد و هم سوپی که روی میز سرو می‌شود.

۱۹. استفاده از یک طرح شبکه ساده برای نمایش چندین محصول

طراحی تراکت - طرح شبکه ساده

برخی اوقات ساده‌ترین گزینه بهترین گزینه است. هنگام تصمیم‌گیری درمورد نحوه طراحی یک تراکت برای محصول این مورد را در نظر بگیرید. اگر محصولات مختلفی دارید که می‌خواهید به نمایش بگذارید، مثلا محصولات فصلی، یک طرح شبکه ساده روش مناسبی برای طراحی تراکت شما می‌باشد. به این ترتیب محصولات شما به راحتی سازماندهی و تهیه می‌شوند.

۲۰. مقایسه محصول با یک رقیب یا یک مدل قدیمی

طراحی تراکت - مقایسه محصول

چه چیزی باعث می‌شود محصول شما نسبت به رقیبتان انتخاب بهتری باشد؟ آن را به نمایش بگذارید.

تراکت خود را به دو ستون تقسیم کنید. یکی برای محصولات خود و دیگری برای محصولات رقیب (یا مدل قدیمی‌تر از محصول خود شما). ویژگی‌هایی را که می‌توانید با هم مقایسه کنید در آن قرار دهید تا مخاطبان شما به راحتی مزایای محصول شما را ببینند.

نگاهی به این تراکت بیندازید تا ببینید چگونه مقایسه برای یک محصول انجام گرفته است.

۲۱. طراحی یک هدر منحصر به فرد

طراحی تراکت - طراحی یک هدر منحصر به فرد

هیچ گاه قدرت یک هدر جسورانه را دست کم نگیرید. هدر اولین چیزی است که یک فرد در رسانه‌های اجتماعی به آن توجه می‌کند و شما می‌توانید از این فرصت عالی در تراکت خود استفاده کنید.

هدر تراکت شما فرصتی است تا از یک فونت تزئینی فوق‌العاده تصاویر خلاقانه و یا یک طرح رنگی چشم‌گیر استفاده کنید.

به عنوان مثال نگاه کنید که هدر این تراکت چقدر فریبنده است.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021