مقایسه تبلیغات چاپی و آنلاین

مقایسه تبلیغات چاپی و آنلاین

امروزه استفاده از تکنیک های تبلیغاتی برای فروش بیشتر و فراگیر شدن برند، مهمترین رقابتی است که کسب و کارهای مختلف درگیر آن هستند به ویژه آنکه تبلیغات دیجیتال عرصه را برای بیشتر دیده شدن فراهم کرده، مشروط بر اینکه خلاقیت و نوآوری چاشنی کار باشد. یکی از مهمترین دغدغه های که برندهای مختلف با آن دست به گریبان هستند انتخاب میان دوراهی ” تبلیغات چاپی یا آنلاین” است. در این مقاله به شما خواهیم گفت ” مقایسه تبلیغات چاپی و آنلاین ” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

اهمیت تبلیغات در ترویج کسب و کار

تبلیغات امروزه به دلیل دسترسی فراوان به انواع امکانات و لوازم دیداری و شنیداری و ارتباطی، به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده است. دنیای دیجیتال باعث شده تا افراد در طول روز ساعت ها درگیر شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت باشند، بنابراین این فضا فرصتی است برای کسب و کارها که بتوانند بیشتر دیده شوند. از همین رو اینکه صرفا کسب و کارها به انواع روش های سنتی مانند چاپ تراکت بسنده کنند، می تواند آن ها از دنیای رقابت با رقبای جدی تر حذف کند.

شما می توانید از روش های مختلفی برای بیشتر دیده شدن در تبلیغات استفاده کنید، به طور مثال به موازات انواع اقلام تبلیغاتی مانند چاپ ست اداری باید تبلیغات دیجیتالی را نیز مدنظر قرار دهید. برای این منظور می توانید از ایده های خلاقانه طراحان شرکت تبلیغاتی چاپ بازار استفاده کنید.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید:تبلیغات چاپی چیست؛ معرفی و نحوه تاثیرگذاری آن

_________________________________________________________________

اهمیت تبلیغات در ترویج کسب و کار

تبلیغات چاپی چیست؟ (مزایا و معایب آن)

اینکه نباید کسب و کارها از تبلیغات دیجیتال غافل شوند، به این معنا نیست که صرفا به تبلیغات چاپی روی بیاورند. اما استفاده از تبلیغات چاپی توام با مزایا و معایبی است که دانستن آن به شما کمک می کند، برای استفاده از آن برنامه ریزی بهترین برای تبلیغات داشته باشید. از مهمترین مزایای چاپ انواع اقلام تبلیغاتی مانند چاپ کارت ویزیت فوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی آسان مشتری به آن
  • آشنایی آسان مشتری با محصولات
  • امکان جابجایی تبلیغات چاپی
  • امکان گزینش مشتری برای خرید محصول
  • حذف واسطه میان کسب و کار و مشتری
  • امکان مقایسه محصول با محصولات دیگر توسط مشتری
  • جذب مشتری در کوتاه مدت
  • افزایش عرضه و تقاضای محصول
  • راه ارتباطی سریع از سوی مشتری با برند
  • دوام و ماندگاری بیشتر تاثیر تبلیغات در ذهن مشتری

تبلیغات چاپی چیست؟

در کنار این مزایا استفاده از تبلیغات چاپی می تواند با معایب زیر همراه باشد:

  • استفاده زیاد از کاغذ یا سایر متریال برای تبلیغات
  • آسیب به محیط زیست
  • محدودیت زمانی و مکانی برای تبلیغات

تبلیغات آنلاین (مزایا و معایب آن)

اگرچه استفاده از تبلیغاتی چاپی مزیت و معایبی دارد، اما تبلیغات آنلاین هم خالی از مزیت و عیب نیست. از مهمترین مزیت هایی که می توان برای تبلیغات آنلاین برشمرد عبارت است از:

سرعت بالای تبلیغات به مشتری: یکی از مهمترین مزیت های این نوع تبلیغات سرعت بالایی است که بدون محدودیت زمانی و مکانی به طیف وسیعی از مخاطبان می رسد. برخلاف چاپ پاکت یا اقلام دیگر تبلیغاتی که محدود به زمان و مکان است، تبلیغات دیجیتال در سریع ترین زمان و بدون محدودیت به مخاطب می رسد.

چند رسانه ای بودن: از دیگر مزیتهای مهم این نوع تبلیغات امکان استفاده از ظرفیت چند رسانه ای متن، تصویر و فیلم است. از همین رو تاثیرگذاری زیادی بر جامعه مخاطبان دارد.

فراگیر بودن: به دلیل دسترسی نامحدود مردم به اینترنت تبلیغات دیجیتال محدودیت زمانی و مکانی از میان برندها با مشتریان و مخاطبان برداشته شده است. به طور مثال اگر شما از چاپ ساک دستی سعی در تبلیغات کسب و کار خود دارید تنها تعداد محدودی از مشتریان و مخاطبان به آن دسترسی دارند.

دسترسی از راه دور: تبلیغات دیجیتال امکان دسترسی از راه دور را برای مخاطبان فراهم کرده است. به طوری که کسب و کارها وبسایت خود را به شکلی طراحی می کنند، امکان تغییر فرم و محتوای سایت را به سلیقه مشتری فراهم می کند. در واقع براساس این مزیت اولویت بندی ها بر عهده مخاطب است.

خصوصی سازی اطلاعات: کسب و کارها با ایجاد دسترسی های مختلف از طریق ابزارهای ارتباطی برای مخاطبان فراهم می کنند. این قابلیت از طریق ایجاد اتاق های گفتگو، پیام های رسانه ای و… فراهم می شود.

امکان آمارگیری از مخاطبان: از آنجا که مخاطبان برای دسترسی به اخبار باید به سایت ها یا صفحات مختلف اینترنتی مراجعه کنند، می توان محاسبه کرد که چه تعداد مخاطب از این تبلیغات بازدید کرده اند.

قابلیت چند زبانی: از دیگر مزیت های تبلیغات دیجیتال می توان به امکان چند زبانه کردن سایت ها و شبکه های اجتماعی اشاره کرد که این موضوع محدوده دسترسی مخاطبان را با زبان های مختلف فراهم می کند.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: طراحی آنلاین کارت ویزیت

_________________________________________________________________

تبلیغات آنلاین

در کنار این مزیت ها اما استفاده از تبلیغات دیجیتال معایبی نیز به همراه دارد که مهمترین آن عبارت است از:

  • گران بودن تبلیغات از طریق فضای دیجیتال
  • منفعل بودن مخاطب در برابر تبلیغات دیجیتال
  • دسترسی نامتوازن تبلیغات دیجیتال به مخاطبان
  • ایجاد فضای ناامن برای اطلاعات
  • عدم امکان جابجایی آن

مقایسه بین تبلیغات چاپی و آنلاین

برای اینکه به درک بهتری از تبلیغات چاپی و آنلاین برسید، باید بتواند به مقایسه درستی از هر کدام برسید. بر اینکه بتوانید مقایسه قابل قبولی درباره هر کدام از تبلیغات چاپی و آنلاین داشته باشید باید آن را در قالب پارامترهای زیر ارزیابی کنید:

دامنه تبلیغات: یکی از مهمترین پارامترها دامنه تبلیغات است. طبیعتا به دلیل دسترسی مردم به اینترنت دامنه تبلیغات در نوع آنلاین بیشتر از چاپی است. به طور مثال با چاپ برچسب تنها بخشی از محصولات در فضای زمانی و مکانی محدودی به آن دسترسی داشته باشند. حتی تبلیغات در رسانه های چاپی نیز محدود است.

اندازه گیری نرخ موفقیت: شما برای تبلیغات چاپی نمی توانید میزان موفقیت تبلیغات را ارزیابی و اندازه گیری کنید، در حالی که در اینترنت از طریق تعداد ویوها، لایک ها یا کامنت ها می توانید ارزیابی مناسبی از میزان تاثیر تبلیغات داشته باشید. این شرایط برای تبلیغات به روش سنتی و چاپی وجود ندارد. علاوه بر اینکه ابزارهای مختلفی مانند گوگل آنالیتیکس و… برای ارزیابی تبلیغات آنلاین وجود دارد.

بودجه تبلیغاتی: از دیگر پارامترهای مقایسه تبلیغات دیجیتال و چاپی میزان هزینه ای است که برای هرکدام تخصیص داده می شود. غالبا کسب و کارهای با بودجه محدود از روش های ارزانتر مانند تبلیغات در گوگل استفاده می کنند. اما به هر حال هر کدام از این روش ها بودجه های مختلفی را می طلبند. شما می توانید با چاپ سربرگ محدود یا انواع دیگر تبلیغات چاپی استفاده کنید.

دسته بندی افراد: در تبلیغات چاپی شما می توانید اقلام تبلیغاتی را به تناسب جامعه هدف خود تولید و توزیع کنید. این در حالی است که در تبلیغات دیجیتال تفکیک دسترسی مخاطب به تبلیغات کمتر امکان پذیر است.

ارتباط مستمر: تبلیغات دیجیتال امکان دسترسی مخاطب به کسب و کار را به صورت منظم و مداوم فراهم می کنند. در حالی که در تبلیغات چاپی این امکان برای داشتن ارتباط موثر محدودتر است.

محتوای تبلیغات: یکی دیگر از پارامترهای مهم در مقایسه محتوای تبلیغاتی است، که در تبلیغات دیجیتال محدودیتی در نوع محتوا ندارد و شما می توانید از انواع محتواهای تصویری، عکس، فیلم و حتی محتوای متنی استفاده کنید. در حالی که در تبلیغات چاپی تنها شما امکان استفاده از محتوای تصویری و متنی را دارید.

مقایسه بین تبلیغات چاپی و آنلاین

نتیجه گیری

استفاده از روش های مختلف تبلیغاتی اعم از دیجیتال و چاپی امروزه یکی از ضروریات برای کسب و کارها به شمار می آید. از هیمن رو برندها برای به کاربردن هر کدام از این روش ها برنامه ریزی درست و روش های مناسبی را انتخاب کنند. برای اینکه بتوانید بیشترین اثربخشی را از هر کدام روش های تبلیغاتی گفته شده بدست آورید، باید از تکنیک های خلاقانه استفاده کنید. در صورتی که در این زمینه تخصصی ندارید، می توانید از مشاوره های حرفه ای و تخصصی کارشناسان و طراحان شرکت تبلیغاتی چاپ بازار استفاده کنید.

 

سوالات متداول 

1- مهمترین پارامترهای مقایسه تبلیغات چاپی و دیجیتال چیست؟
مقایسه براساس محتوا، ارتباط مستمر، نحوه دسته بندی افراد، بودجه تبلیغات، نرخ اندازه گیری موفقیت و دامنه تبلیغات از مهمترین پارامترهای مقایسه بین انواع تبلیغات دیجیتال و چاپی است.

2- مهمترین مزایای تبلیغات دیجیتال چیست؟
قابلیت چند زبانه، آمارگیری از مخاطبان، ارتباطات بین مخاطبان، خصوصی کردن اطلاعات، دسترسی از دور، فراگیری، چندرسانه ای بودن و سرعت از مهمترین مزیت های این روش تبلیغاتی می باشد.

3- مهمترین مزایای تبلیغات چاپی چیست؟
دسترسی آسان مشتری به آن
آشنایی آسان مشتری با محصولات
امکان جابجایی تبلیغات چاپی
امکان گزینش مشتری برای خرید محصول
حذف واسطه میان کسب و کار و مشتری
امکان مقایسه محصول با محصولات دیگر توسط مشتری
جذب مشتری در کوتاه مدت
افزایش عرضه و تقاضای محصول
راه ارتباطی سریع از سوی مشتری با برند
دوام و ماندگاری بیشتر تاثیر تبلیغات در ذهن مشتری

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021