تبلیغات چاپی چیست؛ معرفی و نحوه تاثیرگذاری آن

تبلیغات چاپی چیست؛ معرفی و نحوه تاثیرگذاری آن

تبلیغات چاپی نوعی بازاریابی است که با استفاده از رسانه‌های چاپی فیزیکی در مقیاس وسیعی به مشتریان می‌رسد. تبلیغات به صورت نسخه چاپی در انواع مختلف نشریات مانند روزنامه‌ها، مجلات، چاپ تراکت نیز صورت میگیرد یا پست‌های مستقیم چاپ می‌شوند. تبلیغات چاپی چه از منظر بازاریابی صورت گیرد و یا تنها به منزله معرفی و اطلاع رسانی انجام شود می‌تواند در حوزه بازاریابی مسمر ثمر باشد. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی انواع رسانه‌های مورد استفاده در تبلیفات چاپی و چگونگی انجام آن مواردی را بیان نمائیم.

از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، شرکت‌های آمریکایی به طور متوسط سالانه 25 میلیارد دلار برای تبلیغات چاپی هزینه می‌کنند. در حالی که این اعداد در دهه اخیر تا حدودی کاهش یافته است، اما تبلیغات چاپی همچنان نوعی بازاریابی مناسب و ضروری در بازارهای خاص است. این نوع تبلیغ می‌تواند با استفاده از روش‌هایی به مشتریان بالقوه برسد که بازاریابی دیجیتال نمی‌تواند.

پنج نوع تبلیغات چاپی قدرتمند

پنج نوع تبلیغات چاپی قدرتمند

رسانه‌ی چاپی به شما امکان می‌دهد تا برند و محصولات خود را در چندین قالب نمایش دهید. برخی از موثرترین انواع تبلیغات چاپی عبارتند از:

1. روزنامه

تبلیغات روزنامه همچنان به عنوان یک ابزار بازاریابی مفید برای رساندن پیام به مخاطبان خاص بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مصرف‌کنندگانی که روزنامه می‌خوانند، فعال و مشارکتی هستند. تبلیغات روزنامه همچنین مقرون به صرفه و قابل‌اعتماد است و تأثیری ماندگار به جا می‌گذارد.

2. مجله

تبلیغات مجله‌ای می‌تواند یک جایگاه اصلی برای برند شما در نشریات معروف در مناطق نزدیک یا ایالات متحده ایجاد کند. نمایشگرهای با وضوح بالا می‌توانند یک جمعیت خاص یا صنعت خاص را هدف قرار دهند و مدتها پس از بسته شدن مجله همچنان در ذهن خوانندگان ماندگار خواهند ماند. به علاوه، وقتی صحبت از تبلیغات مجله‌ای می‌شود، شما فقط محدود به خلاقیت خود هستید.

3. پست مستقیم

اگر تحقیقات خود را انجام دهید، می‌توانید جمعیتی خاصی را از طریق پست مستقیم هدف قرار دهید. همچنین می‌توانید نتیجه‌ی خود را با استفاده از روش‌های مختلف اندازه‌گیری کنید. پست مستقیم مقرون به صرفه است و برای گیرنده بسیار شخصی شده است. به علاوه، گزینه‌های انعطاف‌پذیر بسیار زیادی بر اساس معیارهای شما وجود دارد.

4. بروشورها

حتی در دنیای مبتنی بر فناوری، تعداد کمی از ابزار بازاریابی شما را در تماس مستقیم با مخاطبان و همچنین بروشورها قرار می‌دهند. بروشورها اقتدار، اعتبار و برند شما را در یک قالب یکسان تثبیت می‌کنند. آنها اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید در یک جلسه برای صدها نفر توزیع کنید. بعلاوه، بروشورها از جمله مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای کسب اطلاع در مورد تجارت شما هستند.

آیا تبلیغات چاپی هنوز هم موثر است؟

آیا تبلیغات چاپی هنوز هم موثر است؟

پاسخ این است: بله، همینطور است.

اگرچه درست است که تبلیغات دیجیتال از تبلیغات چاپی به عنوان شکل اصلی بازاریابی در دنیا پیشی گرفته است، اما چاپ به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. نرخ تبدیل بالا، آمار جمعیتی قوی مخاطبان، شهرت شرکت و قالب تعاملی منحصر به فرد چاپ، آن را سال به سال در جریان اصلی بازاریابی نگه می‌دارد. بیایید کمی دقیق‌تر به مزایای چاپ نگاهی بیندازیم.

1. تبلیغات چاپی به روشی منحصر به فرد به مردم دسترسی پیدا می‌کند

تبلیغات چاپی به روشی منحصر به فرد به مردم دسترسی پیدا می‌کند

تعامل مردم با تبلیغات چاپی به روش‌هایی متفاوت با تبلیغات دیجیتال صورت می‌گیرد. برای مثال، شانسِ به خاطر آوردن یک تبلیغ در قالب چاپ برای یک بیننده بسیار بیشتر از تبلیغات دیجیتالی است. همچنین، به طور کلی مصرف‌کنندگان برای محصولات و خدماتی که به صورت چاپی تبلیغ می شوند ارزش بیشتری نسبت به تبلیغات آنلاین قائلند.

به طور مثال هر کسب و کاری که خدمات خود را به صورت حضوری هم ارائه می دهد می تواند با چاپ کارت های مختلف ویزیت یا برچسب یا با ارائه بروشورهای جذاب اقدام به تبلیغ کسب و کار خود نماید.

این روندهای فعلی در بازاریابی را در نظر بگیرید:

  • مشتریان وقت بیشتری را برای بررسی تبلیغات چاپی صرف می‌کنند.
  • میزان اطلاعاتی که مشتری با تبلیغات چاپی دریافت می‌کند بیشتر است.
  • واکنش احساسی پس از مطالعه‌ی آگهی چاپی بسیار بیشتر است.
  • مصرف‌کنندگان تمایل دارند پس از مشاهده‌ی یک آگهی چاپی هزینه‌ی بیشتری را پرداخت کنند.
  • بینندگان ناخودآگاه محصولات موجود در تبلیغات چاپی را با ارزش می‌دانند.

2. تبلیغات چاپی نرخ تبدیل بالایی دارند‌

تبلیغات چاپی نرخ تبدیل بالایی دارند‌

یکی از دلایلی که هزینه‌های بازاریابی چاپی بیشتر از بازاریابی دیجیتال است، سرمایه‌گذاری هنگفت‌تر است. مثلا، طبق شورای CMO، نزدیک به 80 درصد از مصرف‌کنندگان بر اساس تبلیغات پستی مستقیم اقدام می‌کنند در مقایسه با کمتر از 50 درصد از مشتریانی که به یک تبلیغ ایمیل پاسخ می‌دهند.

همچنین شرکت‌ها می‌توانند تقریباً در تمام انواع دیگر رسانه‌های چاپی روی همان میزان پاسخ بالا حساب کنند. چه تبلیغات به صورت بنر باشد چه کارت ویزیت، تبلیغات روزنامه یا بروشور، رسانه چاپی اقدامات مصرف‌کننده را برانگیخته و نرخ تبدیل را بسیار بالاتر می‌برد.

3. تبلیغات چاپی اعتبار و اطمینان ایجاد می‌کند

تبلیغات چاپی اعتبار و اطمینان ایجاد می‌کند

یک شرکت می‌تواند هزینه‌ی بالایی صرف ساخت یک وب سایت، تنظیم دقیق یک فعالیت ایمیلی یا گسترش دامنه‌ی بازار خود در شبکه‌های اجتماعی کند. با این حال، این شرکت ممکن است هنوز نتواند نوع اعتباری که اعتماد ایجاد می‌کند را در برند خود به وجود آورد. یک دلیل این است که اینترنت مملو از اطلاعات غلط و گمراه‌کننده است.

به همین دلیل، چاپ همچنان معتبرترین منبع تبلیغات است. هنگامی که یک مشتری یک تبلیغ چاپی را مشاهده می‌کند، به طور خودکار تصور می‌کند که این تبلیغ از یک شرکت معتبر و قابل‌اعتماد است. طبق نظرسنجی نیلسون، 10 قالب برتر رتبه‌بندی شده که بالاترین درصد اعتماد مصرف‌کننده را به دست می‌آورند، عبارتند از:

  1. تبلیغات تلویزیونی
  2. آگهی‌های روزنامه
  3. آگهی‌های مجله
  4. بیلبورد / تبلیغات در فضای باز
  5. تبلیغات رادیویی
  6. فیلم‌های آنلاینی
  7. بروشور
  8. نتایج موتور جستجو
  9. شبکه‌های اجتماعی
  10. تبلیغات در دستگاه‌های تلفن همراه

در حالی که تلویزیون و رادیو ممکن است هنوز بر بخش عمده‌ای از تبلیغات تسلط داشته باشند، روزنامه‌ها، مجلات و بروشورها همچنان بالاترین سطح اعتماد مصرف‌کننده را به دست می‌آورند.

4. هدف‌گذاری جمعیت‌‌شناختی مخاطبان قوی

هدف‌گذاری جمعیت‌‌شناختی مخاطبان قوی - تبلیغات چاپی

این تصور غلط وجود دارد که تبلیغات چاپی مخاطبان خاص را هدف قرار نمی‌دهد. درست است که این فناوری به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا تلاش‌های بازاریابی خود را در پلتفرم‌های دیجیتالی اصلاح کنند. با این حال، مقدار قابل توجهی از استراتژی تحقیق و بازاریابی صرفِ دستیابی به یک هدف جمعیتی در تبلیغات چاپی می‌شود.

برای مثال، یک شرکت ممکن است یک هشتگ اجتماعی ایجاد کند یا از یک شماره تبلیغاتی منحصر به فرد یا کد رهگیری استفاده کند یا یک نقطه تماس مشخص برای نظارت بر موفقیت در کارزار بازاریابی خود ایجاد کند. همچنین، یک کسب و کار ممکن است یک کد پاسخ سریع (QR) یا نظرسنجی از مشتری را تعیین کند تا اثربخشی یک استراتژی مشخص را برآورد کند.

مزایای تبلیغات چاپی امروز را کشف کنید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021