آموزش طراحی سربرگ در فتوشاپ

آموزش طراحی سربرگ در فتوشاپ

طراحی و چاپ ست اداری یکی از مهمترین اقداماتی است که کسب و کارها در مسیر برندسازی خود باید طی کنند. چرا که مکاتبات اداری و رسمی بیش از هر چیز نیازمند داشتن نام و نشان و اعتبار کافی است. یکی از اقلام پرکاربرد در ست های اداری سربرگ اداری است. “آموزش طراحی سربرگ در فتوشاپ” برای اینکه بتوانید از آن به عنوان اسناد معتبر برای نامه نگاری های رسمی استفاده کنید، کار راحتی است. در این مقاله به شما خواهیم گفت “آموزش طراحی سربرگ در فتوشاپ” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

طراحی سربرگ اداری با فتوشاپ

امروزه از برنامه های طراحی مختلفی برای طراحی سربرگ و سایر اقلام ست اداری استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین و البته راحت ترین برنامه های حرفهای برای طراحی، فتوشاپ است. این برنامه قابلیت تنظیم ابعاد سربرگ، تنظیم رنگ ها و رزولوشن و حتی قابلیت تنظیم کیفیت چاپ طرح مورد نظر را نیز دارا می باشد. از همین رو بسیاری از افراد می توانند با یک آموزش ساده یک سربرگ حرفه ای و زیبا برای کسب و کار خود طراحی کنند. در صورتی که قصد دارید ست اداری حرفه ای داشته باشید، با کمک این برنامه می توانید به راحتی سایر اقلام آن را مانند برگه یادداشت و حتی پاکت نامه را هم طراحی کنید. در این مقاله سعی داریم شما را با طراحی سربرگ با فتوشاپ آشنا کنیم، تا اگر قصد دارید خودتان برای طراحی سربرگ مخصوص کسب و کارتان دست به کار شوید، آموزش های لازم را بدانید.

طراحی سربرگ اداری با فتوشاپ

زمانی که می خواهید برای طراحی سربرگ از طریق برنامه فتوشاپ اقدام کنید، دانستن اطلاعات کلی می تواند بسیار کمک کننده باشد. به طور مثال هر سربرگ دارای دو بخش اصلی است:

  • بخش اول: بالای سربرگ است که نام شرکت، لوگو، مشخصات اداری مانند تاریخ، شماره و پیوست درج می شود.
  • بخش دوم: پایین سربرگ که مشخصات ارتباطی با شرکت مانند آدرس های پستی و شبکه های اجتماعی به همراه شماره تماس قرار می گیرد.
    پس از آن است که می توانید به راحتی با ایجاد یک سند جدید در فتوشاپ و اندکی خلاقیت یک سربرگ حرفه ای زیبا داشت هباشید.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید:سایز استاندارد در طراحی و چاپ سربرگ اداری

_________________________________________________________________

نکات مهم قبل از طراحی سربرگ اداری

اگرچه طراحی ست اداری در فتوشاپ کار سختی نیست، اما رعایت برخی نکات و استانداردها کمک می کند علاوه بر طراحی زیبا و با کیفیت تاثیر آن را در چاپ سربرگ نیز مشاهده کنید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:

نکات مهم قبل از طراحی سربرگ اداری

انتخاب سیستم چاپی مناسب: یکی از مهمترین مواردی که در طراحی سربرگ باید درنظر بگیرید، سیستم چاپی است. انتخاب سیستم مناسب برای چاپ سربرگ اداری بر نتیجه نهایی تاثیر مستقیم دارد. چاپ مناسب رنگ ها و نیز کیفیت نوشته های روی سربرگ تنها وقتی رضایت بخش است که از روش های چاپی با کیفیت برای این منظور استفاده شود. در صورتی که خودتان برای طراحی سربرگ در فتوشاپ اقدام می کنید، حتما حالت رنگ را روی گزینه CMYK قرار دهید.

انتخاب ابعاد سربرگ: حواستان باشد، که برنامه فتوشاپ در زمان شروع کار روی سایزهای پیش فرض قرار دارد، اگر قصد دارید ابعاد A4 یا A5 برای سربرگ انتخاب کنید، تنظیمات فتوشاپ را روی این ابعاد قرار دهید.

انتخاب رزولوشن مناسب: برای اینکه سربرگ با کیفیتی طراجی و چاپ کنید، حتما از رزولوشن 300 پیکسل بر اینچ استفاده کنید.

بسیاری از افراد با این تصور که قیمت چاپ سربرگ و طراحی آن زیاد می شود، از سفارش آن به طراحان خودداری می کنند. این در حالی است که بسیاری از شرکت های تخصصی و حرفه ای با هزینه ای بسیار مقرون به صرفه و با بهترین کیفیت خدمات طراحی و چاپ ست اداری و اقلام آن را به مشتریان ارائه می کنند. در صورتی که احساس می کنید، طراحی سربرگ حرفه ای برای شما سخت است حتما از کمک طراحان خبره و باسابقه شرکت چاپ بازار در این زمینه استفاده کنید.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید:۲۱ نکته کاربردی برای طراحی سربرگ حرفه ای

_________________________________________________________________

آموزش مراحل طراحی سربرگ اداری در فتوشاپ

سربرگ یکی از اقلام پرکاربرد در طراحی ست اداری است. از همین رو اگر می خواهید سربرگی حرفه ای و زیبا داشته باشید، می توانید مراحل زیر را اجرایی کنید.

گام اول: ایجاد سند جدید برای طراحی سربرگ

فتوشاپ یکی از برنامه های بسیار کاربردی است که قابلیت ذخیره سازی تمامی پروژه ها را برای افراد فراهم می کند. شما می توانید برای اینکه طرح جدیدی را طراحی کنید، سند جدیدی در صفحه ای ساده طراحی کنید. برای این کار باید در ابتدای کار ابعاد پروژه برای سربرگ ، جهت سربرگ که افقی یا عمودی باشد و… را در این مرحله تعیین کنید.

گام دوم: طراحی هدر و فوتر سربرگ

هدر و فوتر در واقع برای مشخص کردن جای اطلاعات بالایی سربرگ به همراه فضای لوگو، نام و حتی استفاده از المان های خاص رنگی سازمانی می باشد. برای این کار از ابزارهای مختلفی در فتوشاپ می توان استفاده کرد.

گام سوم: قرار دادن نام تجاری و لوگوی شرکت روی سربرگ

سومین مرحله ای که باید در طراحی سربرگ مورد توجه قرار دهید قرار دادن نام شرکت و لوگو در قسمت مناسبی از سربرگ است که در اولین نگاه مخاطب آن را به وضوح مشاهده کند. قسمت بالایی سربرگ بهترین جا برای این موضوع است.

گام چهارم: درج اطلاعات تماس

یکی از مهمترین مزیت های سربرگ در اختیار قرار دادن مشخصات آدرس شرکت ها و کسب و کارها است. از همین رو زمانی که اقدام به طراحی سربرگ حرفه ای می کنید حتما باید آدرس و کدپستی به همراه شماره تماس در سربرگ طراحی شود. بهترین فضای ممکن قسمت پایینی و انتهایی سربرگ می باشد. در این مرحله شما می توانید حتی آدرس شبکه اجتماعی پرکاربرد کسب و کار را نیز اضافه کنید.

گام پنج: اضافه کردن عناوین اداری مانند شماره، پیوست و تاریخ

در این مرحله نوبت به تنظیم جای عناوین مکاتبات رسمی مانند تاریخ، شماره و پیوست می رسد. جای این عناوین گوشه بالا سمت چپ است که به صورت کلی طراحی می شود تا در نامه نگاری های رسمی و بایگانی نسخه ای از آن کار کارشناس بایگانی تسهیل شود.

گام ششم: تصویر نهایی سربرگ

این مرحله گان نهایی است که برای طراحی سربرگ در فتوشاپ طی می کنید و از سربرگ طراحی شده فایل خروجی را به شکل Jpg یا pdf می گیرید.

آموزش مراحل طراحی سربرگ اداری در فتوشاپ

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید:اقلام ست اداری شامل چه مواردی است؟

_________________________________________________________________

نتیجه گیری

شرکت خدمات تبلیغات چاپ بازار یکی از شرکت های با سابقه و تخصصی در زمینه طراحی و چاپ انواع اقلام تبلیغاتی و ست اداری است که شما می توانید با اطمینان خاطر از کیفیت و نتیجه سفارشات، توسط این شرکت استفاده کنید. طراحی های حرفه ای و خلاقانه، کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب از مهمترین مزیت هایی است که مشتریان این شرکت می توانند از آن بهره مند شوند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021