طراحی بروشور؛ ۱۸ ترفند برای داشتن یک بروشور جذاب

طراحی بروشور؛ ۱۸ ترفند برای داشتن یک بروشور جذاب

چاپ بروشور نیز همانند چاپ ست اداری یکی از ابزارهای مهم در تبلیغات است. طراحی بروشور جذاب و استاندارد دلیل محکمی بر مطالعه آن خواهد بود و احتمال بیشتری دارد که مخاطب بروشور را نزد خود نگه دارد و یا برای خرید محصول شما اقدام کند. در این مقاله ۱۸ ترفند برای طراحی یک بروشور جذاب که به فروش بیشتر شما کمک می‌کند معرفی شده است.

بروشور

بروشور یکی از ابزارهای بازاریابی بسیار موثر در دست بازاریان و شرکت‌ها می‌باشد. آن‌ها می‌توانند جزئیات مربوط به محصولات یا خدمات را در یک بروشور جذاب برای مشتریان درج کنند. از این رو یک طراحی بروشور بی‌نظیر می‌تواند اطلاعات ضروری و یک بیانیه درمورد برند را ارائه دهد. از این طریق شما می‌توانید از بروشورها برای ایجاد یک هویت تجاری قابل اعتماد در کسب‌ وکار خود استفاده کنید.

مانند سایر طرح‌های گرافیکی مانند لوگو، وب‌سایت، طراحی کارت ویزیت، بروشور و تراکت نیز هر ساله تغییر می‌کند. بازاریان همیشه برای جلب توجه مشتریان بالقوه و مشتریان عمومی خود تحت فشار هستند. این امر آن‌ها را وادار می‌کند بروشور و همچنین سایر موارد تبلیغاتی را به گونه‌ای طراحی کنند که آن‌ها را در میان رقبای خود متمایز کند. در نتیجه هر ساله طراحی‌های جدید برای ایجاد بروشورهای به یاد ماندنی ظاهر می‌شود.

روند طراحی در اصل یک تمرین برای جلب توجه مردم به یک طرح می‌باشد. هدف اصلی در واقع پیروی از یک روش خاص برای ایجاد طرح‌های جدید به منظور تقویت و پابرجایی یک شرکت یا کسب‌وکار می‌باشد.

در هر بازار و کسب‌وکار هزاران بروشور خاص وجود دارد. اما چگونه یک بروشور می‌تواند نظر بینندگان را به طراحی خود جلب کند؟ از آنجایی که یک روند طراحی با روش‌های جدید استفاده از رنگ‌ها و عناصر دیگر همراه است می‌تواند به ایجاد طرح‌های قابل توجه در یک بروشور کمک کند.

در اینجا برخی تغییرات اساسی که در طراحی بروشور می‌توانیم شاهد آن باشیم ذکر شده است.

۱. طیف گسترده‌ای از تایپوگرافی

طراحی بروشور - تایپوگرافی

در حال حاضر روز به روز به تعداد برندهایی که در حال سفارشی کردن تایپوگرافی مخصوص خود هستند افزوده می‌شود. اکثر طراحان در سال ۲۰۱۹ از یک الگوی تایپوگرافی واحد استفاده نمی‌کنند و برای جلب توجه مشتریان الگوهای قابل توجه و جسورانه زیادی دنبال می‌شود.

این روزها طراحان ترکیبی از انواع مختلف را دنبال می‌کنند. آن‌ها می‌توانند کیفیت و طراحی‌های مختلف را در انواع بروشورهای مختلف بیاورند. این بدان معنی است که جلد بروشورها ممکن است شکل‌های جسورانه‌ای در خود جای دهد. این‌ها ممکن است چیزی فراتر از یک تایپ ساده برروی جلد بروشور باشد. در قسمت داخلی یک بروشور نیز فونت‌های متفاوتی برای سرفصل‌ها، زیر عنوان‌ها و متن پیدا خواهید کرد.

۲. استفاده از رنگ‌های متنوع

تاکنون طراحی بروشورها شامل رنگ‌هایی بوده‌ است که جسورانه و روشن نبودند. طراحان معتقد بودند که رنگ‌های ساده و کم رنگ پیام خاصی از ظرافت یک برند را منتقل می‌کند. اما اکنون این روند در حال تغییر است و این امکان که طراحان بروشور از رنگ‌های پرجنب‌ و‌ جوش و شاد استفاده کنند بیشتر شده است.

بسیاری از طرح‌های بروشور ممکن است به عنوان بخشی از تمرینات برندسازی یک شرکت باشد. بنابراین این احتمال وجود دارد که بروشورها طیف گسترده‌ای از رنگ‌های روشن داشته باشند. هدف در اینجا جذب رنگ‌های بالقوه با یک روش جدید است. ما می‌توانیم شاهد رنگ‌های روشن و شاد اما یکنواخت باشیم. طراحان از رنگ‌های شاد و اشباع، همراه با رنگ‌های ساده و خاموش استفاده می‌کنند.

۳. اجتناب از طراحی شبکه‌ای

بیشتر طراحان دوست دارند که قوانین را در طراحی بشکنند، بنابراین ممکن است قوانین استفاده از شبکه‌های طراحی را رعایت نکنند. در واقع قانون استفاده درست از شبکه‌ها به سختی توسط طراحان بروشور برای طراحی لوگو و سایر طرح‌های گرافیکی دنبال می‌شود.

طراحان گرافیک برای طراحی بروشورهای منحصر به فرد دوست دارند از شر شبکه‌ها خلاص شوند. این کار به آن‌ها آزادی می‌دهد تا راحت‌تر بتوانند صفحات داخلی و طراحی روی جلد بروشور را انجام دهند. در نتیجه شما باید منتظر طراحی بروشورهای عجیب و غریبی که تا بحال ندیده‌اید باشید.

۴. استفاده از اشکال هندسی مختلف

طراحی بروشور - اشکال هندسی

طراحان بروشور اشکال هندسی مختلف را در طراحی‌های خود امتحان می‌کنند. ممکن است شما با شکل‌های غیر معمول در طراحی بروشور مانند بروشورهای مثلثی برخورد کنید. ما اغلب در اطراف خود بروشورهای مستطیلی یا مربعی را بیشتر دیده‌ایم. اگر در کنار این‌ها بروشورهای گرد نیز دیدید تعجب نکنید. اما این‌ها هنوز اشکال هندسی اصلی هستند.

طراحی بروشور به شکل هشت ضلعی و شش ضلعی نیز ممکن است وجود داشته باشد. همه این طراحی‌های خاص و تعجب‌آور به برجسته کردن طرح‌های بروشور و جذب مخاطب هدف کمک می‌کند.

۵. استفاده از تصویر

طراحی بروشور - استفاده از تصویر

تصویرها همیشه بی‌نظیر هستند و فورا توجه مخاطب را به خود جلب می‌کنند. یک طراح می‌تواند از تصویرگری برای انتقال پیام یک برند به صورت خلاقانه استفاده کند. در سال ۲۰۱۹ طراحی‌های بروشور به سمت استفاده از تصاویر متنوعی رفته است. هدف از استفاده از این عناصر تعامل بهتر با مخاطب خواهد بود.

طراحان فکر می‌کنند که تصویرگری راهی عالی برای ارائه اطلاعات در مورد یک محصول یا خدمات می‌باشد. آن‌ها از تصویرگری برای توصیف یک کسب‌وکار و جلب نظر مخاطب استفاده می‌کنند.

۶. بروشورهای مینیمالیستی

طراحی بروشور - بروشورهای مینیمالیستی

روند طراحی مینیمالیستی بسیار مورد علاقه بیشتر طراحان می‌باشد. براساس این طراحی طراحان از حداقل مقدار عناصر طراحی برای انتقال پیام یک برند استفاده می‌کنند. دلیل این امر بیشتر ایجاد یک طرح ساده است که افراد فورا بتوانند آن را درک کنند.

بنابراین هنگام ایجاد یک طرح بروشور بسیاری از طراحان مفاهیمی را با استفاده از عناصر کمتر طراحی می‌کنند. در حال حاضر بروشورهایی وجود دارد که دارای یک رنگ در پس‌ زمینه و تنها یک شکل کوچک در پیش‌زمینه است تا نام و هدف شرکت را انتقال دهد. طراحی مینیمالیستی قبلا در بسیاری از طرح‌های گرافیکی به خوبی پذیرفته شده است. حتی از این روش در طراحی‌های صفحات رسانه‌های اجتماعی نیز استفاده شده است.

۷. بروشورهای سه بعدی

اکثر بروشورهای متعارف دارای طراحی دو بعدی هستند. اما اکنون طراحان بروشور در حال بررسی بعد سوم در طراحی بروشورها هستند. چنین بروشورهایی سعی می‌کنند در طراحی عمق ایجاد کنند. برای ایجاد چنین بروشورهایی از رنگ‌های پر جنب‌وجوش برای ایجاد عمق استفاده خواهد شد. بیشتر این بروشورها مانند یک اثر هنری به نظر می‌رسند.

۸. استفاده از عکاسی هنری

طراحی بروشور - عکاسی هنری

تصاویر در موفقیت یک بروشور اهمیت زیادی دارند. تصاویر متعارف غیرهنری یا غیر‌حرفه‌ای معمولا پیامی را منتقل نمی‌کنند. چنین تصاویری بسیار ایستا و رسمی به نظر می‌رسند. به همین دلیل طراحان بروشور به جای آن از عکاسی هنری استفاده می‌کنند. چنین تصاویری توسط عکاسان حرفه‌ای ایجاد می‌شود که می‌دانند چگونه از طریق یک تصویر با بینندگان ارتباط برقرار کنند. استفاده از عکاسی هنری این روزها در طراحی‌های وب‌سایت نیز مشاهده می‌شود.

۹. یکپارچه‌سازی متحرک

شما مطمئناً برخی از طرح‌های بروشور را با یکپارچه‌سازی متحرک دیده‌اید. این نوع طراحی یکی از طراحی‌های مورد علاقه طراحان است که یک روند بزرگ در سال ۲۰۱۹ در طراحی ایجاد خواهد کرد، در حال حاضر استفاده می‌شود تا از انیمیشن در طراحی‌های گرافیکی استفاده شود. بنابراین هنگام صحبت در مورد طراحی‌های بروشور، استفاده از انیمیشن جای تعجب ندارد. این انیمیشن‌ها یا متحرک‌سازی‌ها باعث ایجاد عمق در تصاویر تخت می‌کند.

۱۰. استفاده از نورهای رنگارنگ

طراحی بروشور - استفاده از نورهای رنگارنگ

یکی دیگر از روندهای طراحی بروشور استفاده از عکاسی با نور رنگارنگ است. طراحان از نور رنگی برای ایجاد طرح‌های منحصربه‌فرد استفاده می‌کنند. در این تکنیک برای طراحان گرافیکی امکانات نامحدودی وجود دارد. آن‌ها می‌توانند موقعیت‌های نورپردازی رنگارنگ و منحصربه‌فرد، جذاب و جالبی را ایجاد کنند و جلوه‌ای جدی به عکس‌های یک بروشور بدهند. طراحان از ترکیبی از سایه‌های مختلف رنگی، مضراب‌های رنگی و کنتراست استفاده می‌کنند.

۱۱. فونت‌های رنگی

بروشورها این روزها بیشتر و بیشتر به سمت استفاده از فونت‌های رنگی پیش می‌روند. طراحان گرافیک از فونت‌های رنگی به عنوان یک نقطه قوت استفاده می‌کنند. این روند در سال ۲۰۱۹ بسیار محبوب خواهد شد و رشد خواهد کرد. یکی از دلایل آن این است که اخیرا نرم‌افزار استفاده از فونت‌های رنگی منتشر شده است. بنابراین شما می‌توانید شاهد استفاده گسترده طراحان از این نرم‌افزار باشید. می‌توان انتظار داشت که در طراحی جلد کتاب نیز شاهد استفاده از فونت‌های رنگی باشیم.

۱۲. گرافیک ایزومتریک

در واکنش به استفاده بیش از حد از تصاویر ساده طراحان بروشور شروع به استفاده از گرافیک‌های ایزومتریک به صورت متحرک یا استاتیک کرده‌اند. این نوع گرافیک در افزودن ابعاد به عناصر یک طراحی مفید است. درواقع این هنر روشی است برای تبدیل اجسام مسطح به سه بعدی.

۱۳.استفاده از خط هنری

در  سال گذشته هنر خطاطی برای طراحی آیکون‌ها و برنامه‌ها محبوب بوده است. در سال ۲۰۱۹ نیز ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این هدف با هدف برندسازی ادامه یابد. هنر خط به دلیل سبک ساده‌ای که دارد بروشورها را جذاب و بی‌نظیر می‌کند. این هنر به ایجاد ابعاد ویژه در بروشور کمک می‌کند. همچنین هنر خط به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید جزئیات زیادی را ارائه دهید. با این حال این نوع طراحی هنوز هم ساده به نظر می‌رسد. محبوبیت هنر خط به حدی است که از آن برای ایجاد طراحی بروشور و همچنین جلب توجه مشتریان بالقوه استفاده می‌شود.

۱۴. عناصر دست‌ساز

طراحی بروشور - عناصر دست‌ساز

استفاده از عناصر دستی به خصوص تصاویر برای برقراری ارتباط با مخاطب در حال افزایش است. حروف دست‌نویس و تصاویر دست‌ساز واکنشی است به استفاده بیش از حد از فناوری. این نشان می‌دهد که تمایل به بازگرداندن رویکرد صنعتگری و سنتی در طراحی‌های گرافیکی وجود دارد.

۱۵. هنر تفصیلی

هنر تفصیلی همیشه تا حدی در روند طراحی‌ها وجود داشته است. اما در سال ۲۰۱۹ عناصر تفصیلی با جزئیات بیشتر توسط طراحان پذیرفته شده است و طراحی بروشور نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. به خصوص آن دسته از برندهایی که به دنبال زیبایی‌شناسی هستند بسیار علاقمند به ایجاد بروشورهایی با عناصر تفصیلی و دقیق هستند. به خصوص برندهایی در زمینه نوشیدنی و صنایع غذایی بروشورهایی با این سبک طراحی را بیشتر انتخاب می‌کنند. این روند طراحی بروشور به احتمال زیاد در سال ۲۰۱۹ حاکم است. اما می‌توانید اطمینان حاصل کنید که طراحی بروشور شما در صورت پیروی از این روندها برجسته خواهد شد.

نتیجه‌گیری

روند طراحی بروشور در سال ۲۰۱۹ شامل استفاده از انواع متنوعی از شکل‌های مختلف، رنگ‌های شاد و پرجنب‌و‌جوش، عدم استفاده از شبکه، اشکال هندسی، یکپارچه‌سازی متحرک و فونت‌های رنگارنگ و غیره است. این عناصر و سبک‌های طراحی به ایجاد بروشور بی‌نظیر و برجسته برای یک برند کمک می‌کند.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021