15 ایده جذاب برای طرح کارت ویزیت طراحی سایت

15 ایده جذاب برای طرح کارت ویزیت طراحی سایت

به آخرین باری که با یک مشتری یا شریک تجاری بالقوه ملاقات کردید فکر کنید. آیا وقت گذاشتن برای وارد کردن شماره تلفن و ایمیل به تلفنتان راحت‌تر بود؟ یا این که به سادگی کارت ویزیت را مبادله کنید؟ قطعا دومی! کارت ویزیت طراحی سایت نه تنها به شما این امکان را می‌دهد که وقتی برای اولین بار با کسی ملاقات می‎کنید یک ارتباط شخصی برقرار کنید؛ بلکه برند شما را به یاد ماندنی تر می کند؛ البته اگر درست انجام شود. اگر شما هم درباره طراحی کارت ویزیت طراحی سایت یا دیگر مشاغل کنجکاو هستید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. 

طراحی کارت ویزیت طراحی سایت

در دنیایی از لینکدین و صفحات حرفه‌ای اینستاگرام، ما در مورد اهمیت طراحی کارت ویزیت طراحی سایت صحبت می‌کنیم و 15 ایده خلاقانه برای کارت ویزیت به شما ارائه می‌دهیم که تاثیرگذار خواهد بود. در سال 2019، بیشتر تعاملات تجاری شما احتمالاً در فضای دیجیتال انجام شده است. اما این بدان معنا نیست که رسانه‌های چاپی روشی ناکارآمد برای رفع نیازهای کسب و کار شما هستند. و یک دارایی تجاری که هرگز از مد نمی‌افتد؟ کارت ویزیت فیزیکی است!

اکنون، از نظر فنی، شما فقط می‌توانید شماره‌ها و ایمیل‌های خود را در هنگام ملاقات با مشتری، مشتری یا همکار بالقوه رد و بدل کنید. اما شش ماه بعد، وقتی گوشی‌شان را نگاه می‌کنند، این احتمال وجود دارد که حتی شما را به یاد نیاورند که چه کسی هستید؟ مبادله کارت ویزیت فیزیکی یک راه عالی برای ایجاد تأثیر ماندگار برای تجارت شما است. این برند شما را تقویت می‌کند، به شما کمک می‌کند در ذهن دیگران باقی بمانید، و به مردم کمک می‌کند تا به یاد بیاورند که شما چه کسی هستید و کسب و کار شما چیست. اما همه کارت‌های ویزیت یکسان ایجاد نمی‌شوند. اگر یک کارت ویزیت می‌خواهید که اثری از خود بر جای بگذارد و نتایج واقعی را در این فرآیند به ارمغان بیاورد باید خلاق باشید. برای مثال از کارت ویزیت لمینت براق استفاده کنید. 

تاثیر چاپ کارت ویزیت برای صاحبان کسب و کار طراحی وب سایت

تاثیر چاپ کارت ویزیت

تمام هدف یک کارت ویزیت طراحی سایت این است که اطلاعات خود را به اشتراک بگذارد، خواه نام تجاری خود، آدرس دفتر یا حتی اطلاعات تماس باشد. و برای انجام این کار، باید متن را اضافه کنید.

اما با برخی از کارت‌های ویزیت، از تایپوگرافی استفاده می‌کنند. تایپوگرافی در واقع کارت ویزیت شما را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند. تاثیر کارت ویزیت طراحی سایت به عوامل مختلفی وابسته است. برای مثال تاثیر کارت ویزیت کتان به نسبت بیشتر از یک کارت ویزیت با جنس معمولی است. 

عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند بر نحوه دید مشتریان شما از کسب و کار شما تأثیر بگذارند. لوگوی شما، حضور شما در رسانه‌های اجتماعی، ویترین فروشگاه و طراحی داخلی شما، حتی شیوه‌ای که به عنوان صاحب کسب و کار دارید، تاثیر گذار هستند؛ بنابراین اصلا تعجب آور نیست که طراحی کارت ویزیت می‌تواند به کسب و کار شما آسیب بزند یا در عین حال به کسب و کار شما کمک کند.

وقتی یکی از کارت‌های ویزیت خود را به دیگری تحویل می‌دهید، چه واکنشی ایجاد می‌کند؟ آیا این واکنش “اوه و آه” است؟

این دقیقاً همان چیزی است که وب سایت چاپ بازار در مورد آن می‌نویسد. او نکاتی را در مورد اینکه چرا باید به ظاهر طراحی روی کارت ویزیت، برند خود و … اهمیت دهید، می‌پردازد و آن نکات را در روند کاری خود به کار می‌گیرد. 

فونت و متن مناسب کارت ویزیت طراحی سایت

فونت و متن کارت ویزیت

فونت مناسب برای کارت ویزیت چیست؟ به نوع پیامی که می‌خواهید منتقل کنید بستگی دارد. در حالی که طراحان گرافیک ممکن است بخواهند از یک فونت منحصر به فرد و هنری برای بازتاب سبک‌های فردی خود استفاده کنند، متخصصان مالی ممکن است یک تایپ ساده‌تر و مستقیم‌تر بخواهند.

در زیر، ما برخی از محبوب‌ترین انتخاب‌های فونت را که امروز در کارت‌های ویزیت مشاهده خواهید کرد، فهرست کرده‌ایم. نگاهی بیندازید، و ممکن است الهام بگیرید تا یک کارت ویزیت عالی و حرفه‌ای برای خود بسازید!

Sans-serif ها معمولا بهترین نوع فونت مدرن برای کارت ویزیت طراحی سایت هستند؛ زیرا سادگی و مینیمالیستی را نشان می‌دهند. از فونت‌های Sans-serif نیز برای نمایش متن دیجیتال استفاده می‌شود. در نمایشگرهای با رزولوشن پایین، جزئیات ظریف مانند سریف‌ها ممکن است ناپدید شوند یا خیلی بزرگ به نظر برسند. فونت‌های مختلف مانند Helvetica، Futura و Arial خوانایی آسان در چاپ کارت ویزیت دارند. هنگامی که در حال طراحی کارت ویزیت یک برنامه آنلاین یا استفاده از نرم افزار انتشار دسکتاپ هستید، آن‌ها همچنین روی نمایشگرهای دیجیتال به خوبی کار می‌کنند.

علاوه بر فونت می‎توانید به جنس کارت ویزیت خود نیز اهمیت دهید تا تأثیر آن را دو چندان کنید. تصور این که یکی از این فونت‌ها بر روی چاپ کارت ویزیت سلفون مات دورگرد هک شوند، بسیار جنجالی است.

ابعاد و انواع جنس کارت ویزیت طراحی سایت

ابعاد کارت ویزیت

 به طور جدی، اندازه طرح کارت ویزیت بسته به نوع انتخاب شما متفاوت است. یک کارت ویزیت استاندارد 3.5 اینچ در 2 اینچ است. ایده این است که باید با ابعاد کارت اعتباری یا گواهینامه رانندگی مطابقت داشته باشد و بتواند به خوبی در کیف پول قرار گیرد. و اگر می‌پرسید اندازه استاندارد کارت ویزیت بر حسب سانتی‌متر چیست، 8.9 در 5.1 سانتی‌متر است. و اما جنس کارت ویزیت که از تنوع بی نظیری برخوردار است. به عبارتی کارت ویزیت طراحی سایت را می‌توان با جنس‌های زیر طراحی کرد:

  • کاغذ گلاسه که سطحی صاف و براق دارد. 
  • کاغذ مات که سطحی صاف و بدون انعکاس نور دارد و برای نوشتن با خودکار مناسب‌تر است.
  • کاغذ کتان که ظاهری شبیه به بوم نقاشی دارد و برای ایجاد حس لوکس و خاص مناسب است. کارت ویزیت کتان یکی از انتخاب‌های هوشمندانه برای جلب توجه مخاطب می‎باشد.
  • PVC ضخیم و بادوام، گزینه‌ای عالی برای استفاده در محیط‌های خشن و در معرض آسیب است.
  • روکش لمینت که شما می توانید از کارت ویزیت لمینت براق یا حتی مات برای کارت ویزیت طراحی سایت استفاده کنید. این روکش‌ها که هر کدام بسته به نوع طراحی و میزان بودجه قابل طراحی است، بسیار با دوام و مقاوم می‌باشد. کارت ویزیت لمینت مات عمدتا برای طراحی‌های گرافیکی و لوکس استفاده می‌شود.
  • استفاده از روکش سلفون نیز می‌تواند گزینه‌ای ایده‌ال برای شما باشد؛ چرا که حتما می‌دانید که روکش لمینت برای شما گران تمام می‌شود. در این شرایط انتخاب کارت ویزیت سلفون مات می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. هم مقاومت کارت ویزیت را افزایش می دهد و هم زیبایی آن را به دنبال دارد.

ویژگی طرح کارت ویزیت طراحی سایت

کارت ویزیت طراحی سایت یک منبع فشرده، شیک و آموزنده است که به یک تجارت کمک می‌کند توجه مشتریان بالقوه خود را جلب کند. این به افزایش جذابیت بصری شرکت کمک می‌کند، یک تصویر حرفه ای ایجاد می‌کند و فرصتی را برای یافتن فوری اطلاعات لازم فراهم می‌کند. کارت ویزیت ابزاری موثر برای تبلیغات و بازاریابی است. این به کسب و کارها اجازه می‌دهد خدمات یا محصولات خود را تبلیغ کنند، منحصر به فرد بودن و مزیت‌های رقابتی خود را نشان دهند.

همه ما می‌دانیم که یک کارت ویزیت عالی می‌تواند به محصول، کسب و کار یا خدمات شما کمک کند تا از بقیه متمایز شود. به آنچه که کارت ویزیت شما باید دارا باشد نگاهی بیندازید

1. اطلاعات تماس

اطلاعات مربوط به تماس

شاید مهم‌ترین جنبه هر کارت ویزیت اطلاعات تماس لازم است که یک مشتری بالقوه برای ارتباط با شما نیاز دارد. این شامل شماره تلفن، آدرس ایمیل، نشانی وب سایت و مکان کسب و کار شما (در صورت وجود) است. البته چاپ بازار همه این موارد در کارت ویزیت شما درج می‌نماید.

2. نام تجاری

بعد از آن به نام کسب و کار شما می‎رسیم(یا اگر در حال تبلیغ سرویسی هستید که در آن تخصص دارید، مانند عکاسی، مربیگری کسب و کار و غیره). نام باید یکی از جذاب‌ترین عناصر کارت ویزیت شما باشد؛ زیرا کمک به دیگران برای به خاطر سپردن این موضوع می‌تواند نقش مهمی در موفقیت خدمات شما داشته باشد. دفعه بعد که آن‌ها به محصولات یا خدمات [شغل خود را در اینجا وارد کنید] نیاز دارند، مطمئناً می‌خواهید اولین کسی باشید که به ذهنشان خطور می‌کنید!

3. نام تجاری به یاد ماندنی

طرح رنگ، لوگو، فونت‌ها و تصاویر باید در همه مطالب برند شما منسجم باشد چه وب سایت شما، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی یا سایر موارد بازاریابی. انجام این کار به مخاطبان شما کمک می‌کند فوراً شما را بشناسند (قبل از اینکه لوگوی شما را ببینند).

4. چیدمان و طراحی حرفه ای

شما همچنین می خواهید از فضای کارت ویزیت خود به خوبی استفاده کنید تا از ظاهر نامناسب آن جلوگیری کنید. برای این کار به مواردی مانند تراز و فاصله توجه کنید. شما می‌خواهید متن و تصاویر شما به گونه‌ای تراز شوند که منطقی و از نظر بصری دلپذیر باشد. به عنوان مثال، متنی که در سمت راست کارت قرار می‌گیرد باید تراز باشد. و هر گرافیک یا افکتی باید تأثیرپذیر باشد، بدون اینکه اطلاعات مهم را از بین ببرد.

5. شخصیت

اهمیت شخصیت

روزهایی که کارت‌های ویزیت فاقد شخصیت بودند تا «حرفه‌ای» دیده شوند، گذشته است. حالا شما باید تا جایی که امکان دارد شخصیت‌تان را به استایل کارت ویزیت خود تزریق کنید! شما می‌خواهید که این یک نماینده منحصر به فرد و واقعی از کسب و کار شما باشد تا به شما کمک کند تا از بقیه افراد متمایز شوید. طرحی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نشان دهنده شما و کسب و کار شما باشد و سفارشی سازی را شروع کنید!

معرفی 15 نمونه کارت ویزیت طراحی سایت

  • طرح اول: کسانی که به دنبال کارتی هستند که تداعی کننده پیچیدگی و ظرافت و همچنین انرژی و خوش بینی باشد، می‌توانند از کارت ویزیت عمودی استفاده کنند.
  • طرح دوم: در صورت علاقه از کارت ویزیت سلفون براق که هم به صرفه و هم شیک است استفاده کنید. 
  • طرح سوم: اکثر کارت‌های ویزیت موفق عناصری را در خود جای می‌دهند که محصول یا خدمات متمایز خود را به بیننده یادآوری می‌کنند. به همین خاطر از لوگو و رنگ‌های خیره کننده استفاده کنید. 
  • طرح چهارم: استفاده از آیکون‌های ساده و در عین حال جذاب و رنگ بندی چشم نواز، موثر است.
  • طرح پنجم: رنگ بنفش و سوراخ‌های حفر شده نیز به متمایز شدن کارت ویزیت شما  از انبوهی از کارت‌های سنتی کمک می‌کند.
  • طرح ششم: گرایش دیگری که رو به افزایش است، استفاده از کارت‌های ویزیت شفاف ساخته شده از پلاستیک پلیمری خاص است که نور را هنگام عبور از آن پخش می‌کند.
  • طرح هفتم: از کارت‌های ویزیت تاشو استفاده کنید. 
  • طرح هشتم: کمک گرفتن از کاریت‌های ویزیت مربعی نیز می‌تواند ایده جذابی باشد. 
  • طرح نهم: از برجسته کردن متون در کارت ویزیت خود غافل نشوید. 
  • طرح دهم: از طرح‌های مینیمال و هندسی در کارت ویزیت خود استفاده کنید. 
  • طرح یازدهم: طراحی هندسی و مینیمال به طور موثر ارزش‌هایی مانند پویایی، بهره وری و پیشرفت را به هم منتقل می‌کند.
  • طرح دوازدهم: از رنگ‌های متنوع استفاده کنید. 
  • طرح سیزدهم: به طرز ماهرانه‌ای از تایپوگرافی برای دستیابی به یک طراحی چشم نواز استفاده کنید که می‎تواند تاثیر شما را دو برابر کند.
  • طرح چهاردهم: یکی از راه‌های جلوگیری از دور انداختن کارت توسط مشتریان بالقوه این است که آن را کاربردی و مفید کنید.
  • طرح پانزدهم: یکی دیگر از راه‌های خلاقانه برای به یاد ماندنی و کاربردی کردن کارت ویزیت، تبدیل آن به یک دسته کارت بازی است.

نتیجه گیری

طراحی کارت ویزیت طراحی سایت با توجه به تاثیری که بر روی کسب و کار شما می‌گذارد، می‌تواند نتایچ بسیار خوبی در زمینه مالی برای شما به ارمغان آورد. تنها کافی است برای طراحی و چاپ کارت ویزیت خود به یک مرکز چاپ معتبر همچون چاپ بازار بروید و با کیفیت عالی کارت‌های ویزیت خود را تحویل بگیرید. حتی چاپ کارت ویزیت آنلاین از طریق چاپ بازار نیز ممکن است. 

سوالات متداول مقاله 15 ایده جذاب برای طراحی کارت ویزیت طراحی سایت

طراحی کارت ویزیت طراحی سایت چه تاثیری بر کسب و کار شما می‌گذارد؟

باعث فروش بیشتر، رونق گرفتن کسب و کار شما و افزایش تعداد مشتریان شما می‎شود. 

ویژگی‌های طراحی کارت ویزیت طراحی سایت چیست؟

  • وارد کردن اطلاعات تماس
  • اهمیت دادن به انتخاب نام تجاری 
  • چیدمان و طراحی حرفه‌ای 

جنس طراحی کارت ویزیت طراحی سایت چیست؟

  • لمینت 
  • گلاسه
  • مات 
  • کتان 
  • و …
رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021