15 نمونه تراکت املاک

15 نمونه تراکت املاک

به عنوان یک مشاور املاک، تراکت املاک یکی از مهم‎ترین ابزارهای موجود در کسب‌وکار شما است. آن‌ها به راحتی در اختیار مشتریان بالقوه قرار می گیرند و می‌توانند در زمانی که انتظارش را ندارید به ارجاعات جدید منجر شوند. اما آیا تراکت املاک شما از استاندارد مناسب برخوردار است؟ اگر خیر! ما در این مقاله به 15 نمونه تراکت املاک اشاره می‌کنیم و همچنین به مزیت‌های هر کدام نیز می‌پردازیم.

طراحی تراکت املاک 

یک تراکت املاک با طراحی خوب به عنوان یک ابزار بازاریابی کوچک عمل می‌کند که به ایجاد آگاهی از برند برای کسب و کار املاک شما کمک می‌کند. با ترکیب لوگو، رنگ‌های برند و پیشنهادهای فروش منحصر بفرد خود، یک هویت برند منسجم و به یاد ماندنی ایجاد می‌کنید.

تراکت املاک راهی آسان برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس شماست. بهترین تراکت املاک و مستغلات دارای نام تجاری شیک، فونت‌های خوانا و استفاده موثر از رنگ‌ها است. هر یک از این تراکت‌ها به طور خلاقانه‌ای از طراحی بهره می‌برند. در داخل تراکت املاک خود، همیشه شماره مجوز و نام مجوز کامل خود را درج کنید، حتی اگر معمولاً نام مستعار دیگری دارید

تاثیر چاپ تراکت برای مشاور املاک

تاثیر چاپ تراکت

در دنیای در حال تغییر املاک و مستغلات، بازاریابی موثر نقشی حیاتی در ایستادگی شما در میان رقبا ایفا می‌کند. یکی از ابزارهای سنتی و در عین حال قدرتمندی که همچنان در بازاریابی املاک تاثیرگذار است، چاپ تراکت است. چاپ تراکت تطبیق پذیری، ملموس بودن و توانایی به جا گذاشتن تاثیر ماندگار بر روی خریداران را ارائه می‌دهد.

تراکت به آژانس‌های املاک اجازه می‌دهد تا به مخاطبان بیشتری دست یابند و در معرض دید مشتریان بالقوه قرار بگیرند. با این کار مشاوران املاک می‌توانند دارایی‌های خود را به طیف وسیع‌تری از مردم ارائه دهند.

فونت و متن مناسب تراکت املاک

در حالی که طراحان گرافیک ممکن است بخواهند از یک فونت منحصر به فرد و هنری برای بازتاب سبک‌های فردی خود استفاده کنند، مشاوران املاک ممکن است یک تایپ ساده‌تر و مستقیم‌تر بخواهند.

در زیر، ما برخی از محبوب‌ترین انتخاب‌های فونت را که امروز در تراکت املاک مشاهده می‌شود را معرفی کرده‌ایم. نگاهی بیندازید، و ممکن است الهام بگیرید تا یک تراکت عالی و حرفه‌ای برای خود بسازید!

فونت‌های Sans Serif بهترین انتخاب برای تراکت مشاور املاک هستند. فونت‌های مختلف مانند Helvetica، Futura و Arial خوانایی آسان در چاپ تراکت دارند. 

  • فونت Times New Roman
  • فونت Baskerville
  • فونت Helvetica
  • فونت Futura
  • فونت Myriad Pro
  • فونت Leyton
  • فونت Black Caviar

ابعاد و انواع جنس تراکت املاک

ابعاد و جنس تراکت

ابعاد تراکت املاک متفاوت است. معمولا بسته به نیاز در سایزها و ابعاد مختلفی طراحی و چاپ می‌شوند. سایز تراکت A7، تراکت A6، تراکت A5، سایز تراکت A4 را شامل می‌شود. البته قیمت چاپ تراکت A4 در مقایسه با تراکت 7 کم‌تر است؛ چرا که کاغذ کمتری برای آن استفاده شده است. اندازه‌های استاندارد تراکت 8.5 x 11، 8.5 x 14، 5.5 x 8.5، 9 x 12، 11 x 17 و 11 x 25.5 است. اندازه ای که باید برای تراکت خود انتخاب کنید به محتوای شما بستگی دارد.

جنس تراکت معمولا به 2 دسته تحریر و گلاسه تقسیم می‌شود. البته برخی از افراد که به طبیعت اهمیت می‌دهند به سراغ تراکت کرافت می‌روند تا در کنار کسب‌وکار خود، صدمه‌ای هم به طبیعت وارد نکنند.

  • کاغذ تحریر 

کاغذهای تحریر همان کاغذهای معمولی و زبری هستند که در تراکت املاک هم ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند. از آنجایی که رنگ درون آن‌ها نفوذ می‌کند یک حالت کدر دارند.

  • کاغذ گلاسه 

اما در مقابل کاغذهای تحریر، کاغذهای گلاسه و براق قرار دارند که به دلیل عدم  نفوذ رنگ در آن‌ها حالت بسیار براق و زیبا دارند.

ویژگی طرح تراکت املاک

ویژگی تراکت املاک

تراکت فهرست املاک یک ابزار بازاریابی است که توسط نمایندگان املاک برای نمایش ویژگی‌ها و مزایای یک ملک برای فروش استفاده می‌شود. این شامل عکس‌ها، توضیحات، و سایر جزئیات مهم در مورد ملک، مانند مکان، قیمت، و نقاط فروش منحصر به فرد است.

تراکت‌ها مشابه سایر اسناد چاپی هستند، اما با تفاوت‌های اساسی. مانند جزوات دارای اطلاعات هستند، تراکت‌ها برای تبلیغ یک برند، محصول یا خدمات خاص طراحی شده اند. تراکت‌ها در بخش‌هایی تا می‌شوند، بنابراین می‌توانند اندازه خود را حفظ کنند، اما اطلاعات بیشتری ارائه دهند. در صورت ارائه اطلاعات بیشتر به مشتری از مزیت تراکت A6 غافل نشوید. هرچند که در زمان مراجعه به فروشگاه چاپ بازار از تمامی این نکات آگاه می‌شوید. 

معرفی 15 نمونه تراکت املاک

نمونه‌های مختلفی جهت طراحی تراکت املاک وجود دارد که شما در زمان مراجعه برای طراحی و چاپ می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. زمانی که یک تراکت حرفه‌ای در دنیای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ داشته باشید، به راحتی می‌توانید علاوه بر درآمد بیشتر به کسب اعتبار بیشتر و بالا رفتن برند خود، کمک کنید.

  • نمونه اول: به طور موثر از تئوری رنگ در طراحی خود استفاده کنید. آبی و زرد رنگ‌های مکمل یکدیگر هستند. پس زمینه آبی تیره توجه را به نام شرکت و نام مشاور املاک جلب می‌کند.
  • نمونه دوم: با استفاده از یک تولید کد QR می‌توانید به مشتریان بالقوه اجازه دهید تا با اسکن کد با گوشی هوشمند خود از وب سایت یا لیست‌های کسب و کار شما بازدید کنند.
  • نمونه سوم: ترکیب پس‌زمینه مشکی و ورقه‌های طلایی، برند شما را متمایز می‌کند. استفاده از طلا همچنین نشان دهنده تجمل و ظرافت است.
  • نمونه چهارم: روی چند عنصر طراحی تمرکز کنید که توجه را به خود جلب می‌کند. بقیه جاهای تراکت را براق و ساده نگه دارید.
  • نمونه پنجم: برای تراکت از طراحی مینیمالیستی استفاده کنید تا طراح از سادگی، نهایت استفاده را می برد.
  • نمونه ششم: استفاده از لوگو در تراکت! لوگوی شما باید اطلاعاتی را در مورد کسب و کار شما به اشتراک بگذارد.
  • نمونه هفتم: در تراکت خود از رنگ‌های ساده و فونت‌های شیک استفاده کنید و به چشم‌ها اجازه دهید تا روی عکس مسکن متمرکز شوند. خود عکس وضوح بالایی داشته باشد.
  • نمونه هشتم: یک رنگ پررنگ در طراحی تراکت خود بگنجانید. لوگوی نارنجی در جلوی تراکت توجه را به خود جلب می کند.
  • نمونه نهم: می‌توانید برای تراکت منحصر به فرد خود از فونت‌های پررنگ استفاده کنید. روی لوگو، نام ملک خود را به طور کامل بنویسید که نشان از خلاقیت شما است. 
  • نمونه دهم: استفاده از منبت می‌تواند بافت تراکت املاک شما را به شکلی زیبا و مدرن دربیاورد.
  • نمونه یازدهم: به جای انتخاب ساختمان‌های واقع گرایانه یا یک لوگوی ابتدایی، طراحی بازیگوش‌تری را انتخاب کنید. شکل‌های هندسی رنگارنگ ساختمان‌ها را جذاب‌تر می‌کنند.
  • نمونه دوازدهم: می‎توانید در تراکت خود از نماد زنبور عسل استفاده کنید؛ چراکه زنبورها هم به ساخت خانه می‎پردازند.
  • نمونه سیزدهم: سعی کنید از تصاویر اندک اما واقعی استفاده کنید. 
  • نمونه چهاردهم: برخی از مشاورین املاک به جای چاپ لوگوی خود روی تراکت، ترجیح می‌دهند تراکت خود و متون مورد استفاده در آن را برجسته کند.
  • نمونه پانزدهم: استفاده از پس زمینه صورتی به شیوه پاستیلی نیز بی نظیر است. در همین حال استفاده از متن مشکی متضاد، خوانایی تراکت را آسان می‌کند.

نتیجه گیری

با طراحی عالی تراکت املاک، شما آماده شبکه سازی با مشتریان بالقوه خود خواهید بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشد کسب‌وکار املاک خود، می‌توانید به چاپ بازار برای سفارش انواع تبلیغات مراجعه کنید. در صورت علاقه می‌توانید از 15 نمونه تراکت املاک که در این مقاله به شما پیشنهاد داده شد نیز استفاده کنید. 

سوالات متداول

1- برای چاپ تراکت از چه نوع جنسی می‌توان استفاده کرد؟

  • کاغذ تحریر 
  • کاغذ گلاسه 
  • کاغذ کرافت 

2- از چه نوع ابعادی برای چاپ تراکت استفاده می‌شود؟

سایز تراکت A7، تراکت A6، تراکت A5، سایز تراکت A4 را شامل می‌شود.

3- چاپ تراکت چه تاثیری در روند کاری مشاورین املاک دارد؟

  1. ورود به عرصه تجارت و بازاریابی
  2. شناخته شدن کسب‌وکار آن‌ها
  3. بیشتر شدن اعتبار آن آژانس املاک
  4. و …
رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021