15 نمونه تراکت آموزشگاه موسیقی

15 نمونه تراکت آموزشگاه موسیقی

موسیقی با زندگی روزمره ما آمیخته شده است. امروزه بسیاری از خانواده‌ها برای آموزش فرزندان خود از کودکی به دنبال آموزشگاه‌های موسیقی هستند. اما با وجود زیاد بودن تراکت آموزشگاه‌ موسیقی همچنان خانواده‌ها در انتخاب یک آموزشگاه موسیقی سخت گیری بسیار زیادی دارند. یا شاید هم تا به الان تراکت‌های آموزشگاه‌های موسیقی آنقدر جذاب نبوده‌اند که بتوانند والدین را در ثبت نام فرزندان‌شان به یک تصمیم واحد و راضی کننده برسانند. ما در این مقاله 15 نمونه تراکت آموزشگاه موسیقی را معرفی می‌کنیم و به صورت موردی به مزیت‌های موجود در هر کدام می‌پردازیم.

طراحی تراکت آموزشگاه موسیقی

 به عنوان طراح تراکت آموزشگاه موسیقی باید بگوییم که، ما ارزش واقعی طراحی تراکت را می‌دانیم، اما اغلب دشوار است که این ارزش را به طور ملموس بیان کنیم. به خصوص برای بنیانگذاران یا صاحبان مشاغل کوچک.

مهم نیست که هر روز چقدر به موسیقی گوش می‌دهید، غیرقابل انکار است که موسیقی بخشی از فرهنگ و زندگی روزمره ما شده است. اتاق خود را بدون موسیقی تصور کنید و تنها باشید. یک مراسم عروسی را بدون موسیقی تصور کنید. تمامی این تصورات می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. 

اما چگونه به مردم اطلاع می‌دهید که خدماتی را در مورد موسیقی ارائه می‌دهید یا مجری هستید یا می‌دانید چگونه ابزارهای مرتبط با موسیقی را اصلاح کنید؟

خب، بازاریابان مدت‌هاست که استراتژی بازاریابی خاصی را پیدا کرده‌اند که به طور گسترده توسط بسیاری از تجار و کارآفرینان استفاده می‌شود.

چاپ تراکت از قرن‌ها پیش تا امروزه به عنوان یک ابزار بازاریابی عمل می‌کنند. داشتن اراکت به ویژه زمانی که کالا و خدمات ارائه می دهیم و می خواهیم مردم با ما تماس بگیرند، به عنوان زبان مشترک بین ما و متریان عمل می‌کنند. 

مطمئناً، افراد در صنعت موسیقی نیاز به داشتن کارت ویزیت برای برندسازی و تبلیغ دارند. کارت‌های ویزیت باید نشان دهنده نامی باشد که در آن قرار داده شده است و باید نماینده شما یا چهره شرکت شما باشد. بنابراین، باید طراحی کارت‌های موسیقی را جدی بگیرید زیرا بر واکنش و بازخورد مشتریان تأثیر می‌گذارد. اما، نگران نباشید؛ ما اینجا هستیم تا کمک کنیم.

تاثیر چاپ تراکت برای صاحبان آموزشگاه موسیقی

تاثیر تراکت

آموزشگاه‎های موسیقی نیز به دلایل زیادی به چاپ تراکت نیاز دارند که در زیر به برخی از آن‌ها پرداخته می‌شود.

آموزشگاه‎های موسیقی باید نام خود را به عموم نشان دهند. اگر راه‌هایی برای تبلیغ نام خود پیدا نکنید، چگونه می‌توانید یک آموزشگاه موسیقی شناخته شده شوید؟ برای پاسخ به این نیاز باید گفت که آموزشگاه‌های موسیقی در برندسازی خود، باید از یک ابزار بازاریابی موثر استفاده کنند و آن هم چیزی نیست جز، چاپ تراکت! 

به این ترتیب آموزشگاه‌های موسیقی می‌توانند از طریق آن کاغذ کوچکی که حاوی اطلاعات مهم آن آموزشگاه است، نام خود را در بازار تایید کنند. چاپ تراکت می‌توانند بسیار به آن‌ها کمک کند تا مردم آن‌ها را بشناسند و زمانی که به خدمات آن‌ها نیاز داشتند از تراکت آن‌ها کمک بگیرند.

فونت و متن مناسب تراکت آموزشگاه موسیقی

بسیاری از شرکت ها به فونت های چاپ تراکت سنتی مانند Arial، Helvetica و Times New Roman پایبند هستند. این‌ها فونت‌های استاندارد خوبی هستند، زیرا خواندن آن‌ها آسان است، اما بسیار فراگیر هستند و کاری برای متمایز کردن برند شما یا متمایز کردن شما از رقبا انجام نمی‌دهند. کمی برای متمایز شدن می‌توانید از فونت‌های sans serif مانند Tahoma و Verdana استفاده کنید. فونت‌های Sans Serif خطوط کوچکی روی حروف خود ندارند و سبکی تمیزتر و مدرن‌تر به تراکت شما می‌دهند.

نکته‌ای که لازم دانستیم به آن اشاره کنیم این است که بهتر است میان فونت انتخاب شما و رنگ‌هایی که در تراکت خود به کار می‌برید کمی همخوانی وجود داشته باشد. این کار به خاص‌تر دیده شدن برند شما کمک می‌کند.

ابعاد و انواع جنس تراکت آموزشگاه موسیقی

ابعاد و جنس

هنگامی که برای انتخاب و طراحی تراکت می‌روید به شما اطلاعات کاملی در زمینه ابعاد و جنس تراکت داده می‌شود. البته بسته به هدف و کسب‌وکاری که دارید ممکن است در انتخاب ابعاد و جنس تراکت نقش بسزایی داشته باشد.

سایز تراکت A7، تراکت A6، تراکت A5، سایز تراکت A4. البته یک سایز دیگری برای تراکت آموزشگاه موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با نام DL شناخته می‌شود. البته قیمت چاپ تراکت A5 با قیمت چاپ تراکت A4 متفاوت است؛ چراکه کاغذ بیشتری مصرف می‌شود.

اگر بخواهیم درباره جنس تراکت آموزشگاه موسیقی برای شما صحبت کنیم، باید گفت که جنس تراکت به طور کلی به 2 دسته تقسیم می‌شود:

  • تحریر: کاغذهای معمولی هستند که برای نوشتن معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که رنگ در آن‌ها نفوذ می‌کند، یک حال زبر و کدر پیدا می‌کند. 
  • گلاسه: اگر قصد دارید تبلیغات مهمی را انجام دهید بهتر است از کاغذهای گلاسه استفاده کنید. این کاغذها براق هستند و به دلیل این که رنگ در آن‌ها نفوذ نمی‌گند، بسیار درخشان و زیبا هستند. 

نکته:

اگر برای شما محیط زیست بسیار مهم است و علاقه‌ای به از بین بردن چوب درختان ندارید بهتر است از تراکت کرافت استفاده کنید. 

ویژگی طرح تراکت آموزشگاه موسیقی

معمولا طرح تراکت موسیقی می‌تواند بسیار متنوع و متفاوت و البته منحصر به فرد باشد به شرط آن که نزد یک چاپ‌گر و طراح حرفه‌ای بروید. در این بخش علاوه بر این که باید کمی از روانشناسی رنگ‌ها اطلاع داشته باشید بهتر است که با المان‌هایی که معمولا برای طرح تراکت موسیقی استفاده می‌شود نیز آشنایی داشته باشید تا در زمان مراجعه برای طراحی و چاپ چندین ایده در ذهن خود داشته باشید. 

معمولا در طراحی تراکت آموزشگاه موسیقی می‌توانید از نت‌های موسیقی نیز استفاده کنید. این تنها یکی از طرح‌هایی که است که مجموعه چاپ بازار برای شما در نظر گرفته است. 

معرفی 15 نمونه تراکت آموزشگاه موسیقی

ویژگی طرح تراکت موسیقی

در اختیار داشتن یک تراکت حرفه‌ای متناسب با کسب‌وکارتان به شما در دنیای تجارت و دیجیتال مارکتینگ کمک بسیار زیادی می‌کند تا شما علاوه بر درآمد بیشتر به یک پرستیژ و اعتبار بالایی دست پیدا کنید.

در ادامه به شما 15 نمونه تراکت آموزشگاه موسیقی که شما می‌توانید در طرح‌های خود از آن‌ها استفاده کنید را معرفی می‌کنیم.

  • نمونه اول: استفاده از سازهای موسیقی همراه با نام فارسی آن‌ها
  • نمونه دوم: استفاده از نت‌های موسیقی همراه با رنگ‌های مختلف
  • نمونه سوم: استفاده از رنگ‌های متضاد در تراکت برای جلب توجه بیشتر. مثل سفید و مشکی.
  • نمونه چهارم: استفاده از پس زمینه سفید برای جلب توجه بیشتر. 
  • نمونه پنجم: کمک گرفتن از تصاویر مدرسان آموزشگاه.
  • نمونه ششم: کمک گرفتن از نام آموزشگاه و بولد کردن در پس زمینه.
  • نمونه هفتم: به تصویر کشیدن کنسرت‌های بزرگ دنیا مثل کنسرت یانی.
  • نمونه هشتم: حتی می‌توانید از میکروفون برای خوانندگی و آموزش آواز استفاده کنید.
  • نمونه نهم: کمک گرفتن از تصاویر نوازنده‌های معروف دنیا در سازهای مختلف مثل پیانو، ویولن، گیتار و ….
  • نمونه دهم: کمک گرفتن از هدفون و دیگر ابزار موسیقی 
  • نمونه یازدهم: استفاده از تصاویر مربوط به کلاس‌هایی که هنرجویان در آن شرکت کرده‌اند
  • نمونه دوازدهم: حتی می‌توانید از تراکت کرافت استفاده کنید و تنها یک ساز موسیقی که در آموزشگاه آموزش داده می‌شود استفاده کنید.
  • نمونه سیزدهم: کمک گرفتن از تشبیه‌های مختلف 
  • نمونه چهاردهم: سمفونی‌های مختلف که در دنیا معروف هستند را به تصویر بکشید
  • نمونه پانزدهم: در صورتی که سبک موسیقی شما متال و راک است می‌توانید از سازهای مثل گیتار الکتریک استفاده کنید

نتیجه گیری 

تراکت آموزشگاه موسیقی در صورتی که اصولی و دقیق طراحی شود در کوتاه مدت می‌تواند شما را وارد عرصه بازاریابی کند و بهترین درآمد را برای شما به ارمغان آورد. علاوه بر موارد گفته شده ما 15 نمونه تراکت آموزشگاه موسیقی که می‌توانید برای ایده از آن کمک بگیرید را به شما معرفی کردیم. هر چند، زمانی که که برای چاپ تراکت به سراغ چاپ بازار بروید به شما در تک تک مراحل کمک می‌شود تا بهترین طرح را انتخاب کنید. 

سوالات متداول

1- از چه فونت‌هایی می‌توان برای چاپ تراکت استفاده کرد؟

فونت‌های Cambria، Georgia و Times New Roman و …

2- جنس تراکت‌ها از چیست؟

  • کاغذ تحریر 
  • کاغذ گلاسه 
  • تراکت کرافت 

3- آیا باید میان طراحی تراکت آموزشگاه موسیقی با فونت هماهنگی وجود داشته باشد؟

اجباری در این کار نیست. اما اگر این کار را انجام دهید و نکات گفته شده را رعایت کنید، نتیجه بهتری دریافت می‌کنید. 

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021