15 نمونه کارت ویزیت مامایی جذاب

15 نمونه کارت ویزیت مامایی جذاب

نیاز به کارت ویزیت برای کسب و کارها یکی از روش های قدیمی و البته تاثیرگذار تبلیغات است. “کارت ویزیت مامایی ” برای کسانی که در این حرفه فعالیت دارند، یکی از بهترین روش های بازاریابی است. به همان میزان که کسب و کارهای دیگر نیازمند برندسازی و جلب توجه مشتری هستند، ماماها نیز برای معرفی خود و نیز اعتمادسازی نیازمند ابزار تبلیغاتی مانند کارت ویزیت هستند. در این مقاله به شما خواهیم گفت ” 15+ کارت ویزیت مامایی ” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

طراحی کارت ویزیت مامایی

طراحی کارت ویزیت مامایی

کارت ویزیت مامایی برای کسانی که در این رشته فعالیت دارند، یکی از مهمترین ابزار برای برندسازی و تبلیغات است.در همه کسب و کارها از کارت ویزیت برای تبلیغات و اعتماد زایی استفاده می شود. از همین رو اگر ماماها بخواهند تعداد مراجعه کننده بیشتری داشته باشند، ناگزیر به استفاده از کارت ویزیت هستند. در این راستا اطلاع از مزایای طراحی و چاپ کارت ویزیت کمک می کند، تا افراد به ضرورت این ابزار تبلیغاتی پی ببرند. در نظر داشته باشید که طراحی و چاپ کارت ویزیت نیازمند توجه ویژه به تمام المان هایی است که به تاثیرگذاری آن کمک می کند. اینکه طراحی کاملا حرفه ای و تخصصی باشد. علاوه بر آن از خلاقیت برای جذاب تر شدن آن استفاده شود. کارت ویزیت مامایی نیز مانند دیگر مشاغل دیگر نیازمند توجه به پارامترهای مختلفی است چرا که مخاطب این مشاغل افراد خاصی هستند. ا همین رو استفاده از روانشناسی رنگ ها در کنار خلاقیت در طراحی بسیار ضروری است.

تاثیر چاپ کارت ویزیت مامایی

یکی از مهمترین مواردی که در استفاده از کارت ویزیت مورد توجه کسب و کارها است، تاثیری است که بر مخاطب دارد. در واقع هر کسب و کاری به تناسب زمینه کاری خود از طرح و المان های مختلفی برای تاثیرگذاری بر مخاطب خود استفاده می کند. در رشته مامایی نیز برای اینکه مراجعه کنندگان به فرد ماما اعتماد کنند، نیازمند دریافت اطلاعاتی هستند که این اعتماد را برای آنها ایجاد کند. یکی از تاثیرات مهم کارت ویزیت در همه مشاغل جلب اعتماد مخاطب است. علاوه بر این می توان از از کارت ویزیت مامایی به عنوان پرونده پزشکی و جدول نوبت دهی استفاده کرد. در واقع این کار می تواند ایده ای خلاقانه ای باشد، که اعتماد سازی نیز می کند. کلی قیمت کارت ویزیت نیز ارتباط مستقیم با جنس کاغذ و نیز نوع چاپ و روکشی دارد که برای آن استفاده می شود.

فونت و متن مناسب کارت ویزیت مامایی

فونت و متن مناسب کارت ویزیت مامایی

در حال حاضر فونت های زیادی برای طراحی کارت ویزیت وجود دارد. برخی از مشاغل ترجیح می دهند از فونت های اختصاصی و سفارشی استفاده کنند. با این وجود اگر می خواهید هزینه زیادی به شما تحمیل نشود می توانید از فونت های استاندارد و زیبایی که به صورت رایگان وجود دارد برای کارت ویزیت مامایی استفاده کنید. بهترین فونت های موجود فارسی برای کارت ویزیت عبارت است از:

  1. ایران سنس
  2. بی نازنین
  3. بی یکان

متن کارت ویزیت نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه شود. به هیچ عنوان از متن های طولانی نباید استفاده کنید. بهترین متن برای کارت ویزیت متون کوتاه، جامع و کامل است. شما میتوانید از شعار تبلیغاتی خود استفاده کنید.

در طرف دیگر کارت نیز می توانید اطلاعات مورد نیاز مخاطب اعم از آدرس پستی، آدرس ایمیل و شبکه های اجتماعی، آدرس سایت، شماره تماس و… را ارائه دهید. بهترین سایزی که می توان برای کارت ویزیت استفاده کرد نیز از 7 تا 16 است. که ابعاد آن را می توانید در مشورت با طراح انتخاب کنید.

ابعاد و انواع جنس کارت ویزیت مامایی

ابعاد و انواع جنس کارت ویزیت مامایی

یکی از پارامترهای مهم در طراحی کارت ویزیت توجه به ابعاد و جنس آن است. زمانی که از کارت ویزیت برای معرفی خود استفاده می کنید، این کارت باید به شکلی بسیار تاثیرگذار توجه مخاطب را جلب کند.

1- ابعاد: بستگی به طرح و شکلی که برای کارت ویزیت انتخاب می کنید، رعایت ابعاد استاندارد آن اهمیت زیادی دارد:

  • کارت ویزیت مستطیل: 8.5 در 4.8
  • کارت ویزیت پروانه ای: 8.5 در 5.5
  • کارت ویزیت دایره ای: قطر 3، 4، 5.5 و 7.5
  • کارت ویزیت مربع: 5.5 در 5.5
  • کارت ویزیت دورگرد: 8.5 در 5.5

2- انواع جنس: در حال حاضر جنس های مختلف کارت ویزیت در بازار وجود دارد

که می توان از آن استفاده کرد. انواع جنس کارت ویزیت عبارت است از:

کارت ویزیت پی وی سی: از نوعی پلاستیک است که مقاوم و ضد آب است. این کارت ویزیت ها را می توان در چهار مدل براق، مات، متالیک و صدفی استفاده کرد.

  1. گلاسه: در این کارت ویزیت ها از کاغذ گلاسه با ضخامت بالا استفاده می شود. براق بودن و در عین حال ارزان بودن آن باعث شده تا بسیاری از کسب و کارها از آن استفاده کنند.
  2. کرافت: این کارت ویزیت ها نوعی کاغذ با گرماژ 300 گرم است که کرمی رنگ بوده و به نوعی طرح آنتیک دارد.
  3. سلفون: این کارت ویزیت ها در واقع روکشی از جنس سلفون است که به دو صورت مات و براق استفاده می شود. نوع دیگری از آن شکلی مخملی به کارت ویزیت ها می دهد.
  4. لمینت: یکی از روکش های بسیار مقاوم و البته گران است که می توان در دو شکل مات و براق برای کارت ویزیت استفاده کرد.
  5. کتان: این کارت ویزیت ها که از کاغذهای کتان است دارای بافت زیبایی می باشد. در حال حاضر 4 نوع کتان امباس، کبریتی، ایتالیا و کهلر آلمان برای کارت ویزیت استفاده می شود.
  6. فابریانو: این مدل نیز نوعی کاغذ با گرماژ بالا است که شباهت زیادی به کتان دارد اما از آن باکیفیت تر است. کاغذ فابریانو می تواند در دو نوع معمولی یا صدفی باشد.

ویژگی مهم کارت ویزیت مامایی

blank

از مهمترین ویژگی هایی که کارت ویزیت های مامایی باید دارا باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. داشتن محتوای کاربردی
  2. طراحی ساده و حرفه ای
  3. انتخاب فونت و رنگ مناسب
  4. نشان دهنده برند
  5. توجه ویژه به روانشناسی رنگ ها
  6. توجه به کیفیتکاربردی بودن
  7. کیفیت بالا

معرفی چند نمونه کارت ویزیت مامایی

در طراحی کارت ویزیت برای شغل مامایی باید به نکات مختلفی توجه کنید. مهمترین نکته استفاده از المان هایی است که نشان دهنده زمینه فعالیت و حرفه ای باشد. در ادامه به چند نمونه از کارت ویزیت های مامایی معرفی می شود:

  1. استفاده از رنگ بنفش و سفید با استفاده از طیف های رنگی مختلف
  2. استفاده از المان های مامایی مانند جنین، مادر باردار و…
  3. استفاده از زمینه سفید برای نشان دادن محتوای اصلی
  4. استفاده از تضاد رنگی مانند سیاه و سفید
  5. استفاده از تصاویر سه بعدی یا رنگی سونوگرافی
  6. استفاده از طرح های گرافیکی برای المان های مرتبط با حرفه مامایی
  7. استفاده از تایپوگرافی
  8. استفاده از تصاویر واقعی نوزاد یا مادر و نوزاد
  9. استفاده از رنگ آبی و سفید و القای حس اعتماد و آرامش
  10. استفاده از تصویر نوزاد
  11. استفاده از کارت ویزیت های خلاقانه مانند کارت های تاشو یا پازلی
  12. استفاده از کارت ویزیت دو رو یک رو معرفی و یک رو جدول پرونده پزشکی
  13. استفاده از رنگ مشکی و طلایی برای معرفی مراکز مامایی لوکس
  14. استفاده از قالب های کارت ویزیت خاص مانند مربع یا پروانه ای
  15. استفاده از کارت ویزیت هایی با برش خاص

جمع بندی

همانطور که پیشتر اشاره کردیم کارت ویزیت ابزاری مناسب برای تبلیغات موثر، بازاریابی و نیز اعتمادسازی برای کسب و کارها به شمار می آید. در رشته مامایی نیز استفاده از کارت ویزیت بسیار مهم و البته تاثیرگذار است. در صورتی که می خواهید به عنوان یک ماما در میان مراجعه کنندگان خود شناخته شوید و علاوه بر آن اعتماد مخاطب خود را افزایش دهید، می توانید از کارت ویزیت مختص این حرفه استفاده کنید. برای این منظور می توانید از هنر و خلاقیت طراحان خبره و با تجربه شرکت تبلیغاتی چاپ بازار استفاده کنید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021