15 ایده جذاب برای طراحی تراکت آموزشگاه زبان

15 ایده جذاب برای طراحی تراکت آموزشگاه زبان

روزبه‌روز اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای ما بیشتر و بیشتر می‌شود. همچنین روزبه‌روز بر تعداد آموزشگاه‌های زبان نیز افزوده می‌شود. از همین رو پیدا کردن آموزشگاه زبان دشوار شده است. اما دیگر با وجود تراکت آموزشگاه زبان، انتخاب موسسات آموزشی زبان انگلیسی یا دیگر زبان‌ها کار چندان دشواری نیست. البته نحوه طراحی تراکت موسسه زبان در اشتیاق و ثبت نام زبان آموزان بسیار تاثیر گذار است. ما در ادامه به شما 15 نمونه جذاب طراحی تراکت آموزشگاه زبان را معرفی کرده تا در زمان طراحی تراکت موسسه زبانِ خود به بهترین شکل عمل کنید.

طراحی تراکت آموزشگاه زبان

تراکت جذاب و آموزنده می‌تواند ابزار قدرتمندی برای ارتقای آموزش و جلب مشارکت زبان آموزان و والدین باشد. چه موسس زبان، چه زبان آموز و چه والدین زبان آموزان باشید، طراحی تراکت راهی عالی برای برقراری ارتباط و ارائه اطلاعات مهم در مورد موسسه، برنامه‌ها و رویدادهای شماست.

تاثیر رنگ

طرح رنگ خلاقانه یک تراکت آموزشی یک عنصر حیاتی است که باید در نظر گرفته شود؛ زیرا باید بر اساس برند موسسه شما یا برنامه آموزشی شما انتخاب شود و توجه خواننده را به خود جلب کند. رنگ‌های استفاده شده باید چشم نواز و خاطره انگیز باشند.

تصاویر

تاثیر تصاویر در طراحی تراکت

تصاویر استفاده شده در تراکت آموزشی باید با کیفیت و مرتبط با برنامه باشد؛ زیرا این تصاویر می‌تواند مربوط به یادگیری و تفریح زبان آموزان در کلاس درس، معلمان و کارکنان یا حتی امکانات و تجهیزات باشد. آن‌ها به زنده کردن تراکت کمک می‌کنند و به زبان آموزان بالقوه ایده‌ای بصری از آنچه می‌توانند انتظار داشته باشند را می‌دهند.

محتوا تراکت موسسه زبان

محتوای یک تراکت آموزشی باید اطلاعاتی در مورد برنامه به زبانی ساده و قابل فهم ارائه دهد؛ زیرا این می‌تواند شامل شرح دروس زبان ارائه شده، روش‌های تدریس مورد استفاده و نوع محیطی باشد که زبان آموزان می‌توانند انتظار داشته باشند.

محتوا همچنین باید مزایای موسسه آموزشی را و اینکه چرا بهترین انتخاب برای زبان آموزان است را برجسته کند.

چیدمان تراکت آموزشگاه زبان

چیدمان یک تراکت آموزشگاه زبان باید به گونه‌ای باشد که سهولت یافتن اطلاعات مورد نیاز برای خوانندگان آسان کند. یک چیدمان تمیز و سازماندهی شده، با عناوین واضح و نکات مهم، به هضم آسان اطلاعات کمک می‌کند. همچنین تضمین می‌کند که خواننده درگیر و متمرکز بر محتوا بماند.

تاثیر چاپ تراکت آموزشگاه زبان در تبلیغات 

در عصر دیجیتال، تراکت‌های بازاریابی اغلب نادیده گرفته می‌شوند، آن‌ها به عنوان یک روش قدیمی و بی اثر شناخته شده‌اند، با این حال استفاده از برگه‌ها برای بازاریابی کسب و کار یا محصول شما مزایای زیادی دارد. وقتی نکات به درستی ارائه شوند، از نظر بصری جذاب باشند و حاوی اطلاعات مفیدی در مورد کسب و کار یا محصول شما باشند، می‌توانند تاثیر چشم گیری را چه در آموزشگاه زبان و چه در دیگر حوزه‌ها ایجاد کنند. تا زمانی که کاغذ هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، برگه‌ها هرگز منسوخ نمی‌شوند و همچنان یک ابزار بازاریابی موثر هستند.

تراکت‌ها به جلب توجه مشتریان بالقوه کمک می‌کنند، به خصوص در مورد مشاغل کوچک و نوظهور که بودجه کمی دارند. با توجه به این واقعیت که فضای اصلی در رسانه‌های چاپی پرهزینه است اما تراکت‌ها نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات( مجلات و روزنامه‎ها) موثر و جیب پسندتر هستند.

فونت و متن مناسب در طراحی تراکت آموزشگاه زبان

تاثیر فونت و متن

در طول فرآیند طراحی تراکت، بسیاری از بازاریابان تنها اطلاعات مهمی را اضافه می‌کنند که برای دانستن مشتریان بالقوه در مورد کسب‌وکار یا محصول مورد نیاز است و به نوع فونت و متن توجه کافی نمی‌کنند. متن باید توجه مشتریان بالقوه را به خود جلب کند، بنابراین باید واضح و با فونتی خوانا باشد. ما فونتی مانند Arial را توصیه می‌کنیم؛ زیرا گرد و واضح است.

یک تراکت آموزشگاه زبان برای جذب زبان آموزان و علاقه مند کردن آن‌ها به یادگیری زبان ساخته شده است؛ بنابراین به گونه‌ای طراحی شده است که بصری و مستقیم باشد، بنابراین آسان کردن آن‌ها برای خواندن بسیار مهم است.

از طرف دیگر شما برای جذابیت بیشتر برای سرفصل‌ها می‌توانید از فونت‌های غیر سریف مانند Arial و Helvetic و برای بدنه از فونت‌های Serif مانند Roman، Georgia و New Times Roman استفاده کنید. فونت‌های خوانا را برای متن اصلی انتخاب کنید و فونت‌های تزئینی را برای سرفصل‌ها و عنوان‌ها رزرو کنید. سازگاری در سبک‌ها و اندازه‌های قلم در سراسر جزوه ظاهر حرفه‌ای و سازمان یافته‌ای را حفظ می‌کند.

ابعاد و انواع جنس تراکت آموزشگاه زبان

به طور کلی ابعاد تراکت A7، تراکت A6، تراکت A5، سایز تراکت A4 است. که شما بسته به نیاز، نوع شغل و هدفی که دارید، می‌توانید یکی از این ابعاد را انتخاب کنید. البته در زمان مراجعه به فروشگاه چاپ بازار به شما توضیحات کاملی در زمینه ابعاد و جنس تراکت داده می‌شود تا بهترین انتخاب را برای تبلیغات بازاریابی خود انجام دهید.

جنس تراکت آموزشگاه زبان به 2 دسته کاغذ تحریر و کاغذ گلاسه تقسیم می‌شود. هر کدام از این جنس‌ها دارای مزایا و معایبی است که در قیمت چاپ تراکت تاثیر گذار است.

نوع دیگری از کاغذهای تراکت وجود دارد که به تراکت کرافت معروف هستند. این نوع کاغذها به حفظ محیط زیست کمک زیادی می‌کنند.

ویژگی های تراکت موسسه زبان

ویژگی های تراکت

معمولا تراکت‌های آموزشگاه زبان بسته به این که آن آموزشگاه به تدریس زبان برای کودکان، نوجوانان و جوانان یا حتی بزرگسالان می‌پردازد، می‌تواند متنوع و چشم گیر باشد. به شرط آن که از یک طراح و چاپ‌گر حرفه‌ای کمک بگیرید تا بهترین تراکت موسسه زبان را برای شما طراحی و چاپ کند. قیمت هر یک از تراکت‌های آموزشگاه زبان بسته به ابعاد، جنس، طراحی و … متفاوت است. مثلا قیمت چاپ تراکت A4 نسبت به قیمت تراکت A5 کم‌تر است؛ چرا که از کاغذ کمتری استفاده می‌شود. 

معرفی 15 نمونه تراکت موسسه زبان

15 تراکت آموزشگاه زبان

برای طراحی تراکت آموزشگاه زبان، دست شما بسیار باز است و شما می‌توانید اِلمان‌ها و طرح‌های مختلفی را در تراکت موسسه زبان خود به کار گیرید. ما در ادامه به معرفی برخی از بهترین نمونه‌های تراکت آموزشگاه زبان می‌پردازیم.

  • نمونه اول: می‌توانید به برجسته کردن اطلاعات کلیدی بپردازید.
  • نمونه دوم: گنجاندن تصاویر و گرافیک می‌تواند تراکت را از نظر بصری جذاب‌تر کند و به شکستن متن کمک کند.
  • نمونه سوم: زبان آموزان را مستقیماً مخاطب قرار دهید و از زبانی استفاده کنید که محاوره‌‍ای و جذاب باشد.
  • نمونه چهارم: گنجاندن نقل قول‌هایی از زبان آموزان یا مربیان می‌تواند به ایجاد اعتماد و اعتبار کمک کند.
  • نمونه پنجم: استفاده از توصیفات می‌تواند روشی قدرتمند برای نشان دادن تأثیر برنامه و آنچه زبان آموزان می‌توانند از آن انتظار داشته باشند، باشد. 
  • نمونه ششم: با استفاده از یک فونت بزرگ‌تر و پررنگ برای عنوان‌ها، یک قلم کمی کوچکتر برای عنوان‌های فرعی و یک فونت خوانا و استاندارد برای متن اصلی بسیار کمک کننده است.
  • نمونه هفتم: از تضاد رنگ‌ها برای تشخیص بخش‌ها و اطلاعات مختلف استفاده کنید.
  • نمونه هشتم: می‌توانید جزئیات مهم، مانند پیشنهادات دوره، مهلت درخواست، و اطلاعات تماس را به طور برجسته در تراکت بنویسید.
  • نمونه نهم: اضافه کردن یک شعار مختصر و قانع کننده می‌تواند تراکت آموزشگاه و موسسه زبان شما را خاص کند.
  • نمونه دهم: طرحی تمیز و مینیمالیستی را انتخاب کنید که از بهم ریختگی جلوگیری کند و اطمینان حاصل کند که متون تراکت شما خواننده پسند است.
  • نمونه یازدهم: بهتر است برای حفظ یک طراحی هماهنگ، متن و تصاویر را متعادل کنید و صفحات را با اطلاعات شلوغ نکنید.
  • نمونه دوازدهم: با دقت طرح رنگی را انتخاب کنید که با برند موسسه شما هماهنگ باشد و احساسات مناسب را برانگیزد.
  • نمونه سیزدهم: روانشناسی رنگ‌ها را در نظر بگیرید و از آن‌ها برای تقویت پیامی که می‌خواهید منتقل کنید استفاده کنید.
  • نمونه چهاردهم: به خاطر داشته باشید که ثبات رنگ در سراسر جزوه به ایجاد یک طرح منسجم و به یاد ماندنی کمک می‌کند.
  • نمونه پانزدهم: کمک‌های بصری مانند اینفوگرافیک‌ها و آیکون‌ها می‌توانند اطلاعات پیچیده را ساده کرده و جذاب‌تر کنند.

نتیجه گیری

در حوزه آموزش، تراکت آموزشگاه فراتر از یک تکه کاغذ است. این دریچه‌ای به سوی امکان و بازتابی از ارزش‌های موسسه شما است. تهیه یک تراکت آموزشی جذاب برای ایجاد تاثیر ماندگار و جذب زبان آموزان ضروری است. ما 15 ایده طراحی خلاقانه را بررسی کرده‌ایم.

به یاد داشته باشید، تراکت شما نمایشی بصری از اخلاق مؤسسه شما است؛ بنابراین، این استراتژی‌های طراحی را بپذیرید، آن‌ها را مطابق با هویت منحصربه‌فرد خود تنظیم کنید، و اجازه دهید تراکت آموزشگاه زبان شما چراغی باشد که ذهن‌های مشتاق را به سمت آینده درخشان موسسه شما راهنمایی می‌کند. چاپ بازار در کنار شما است تا بهترین‌ها را از آن شما و کسب‌وکار شما کند.

سوالات متداول

1- در طراحی تراکت به چه مواردی باید توجه داشت؟

  • تاثیر رنگ
  • استفاده از تصاویر
  • چیدمان 
  • و …

2- چاپ تراکت آموزشگاه زبان چه تاثیری بر روی کسب‌وکار دارد؟

  1. جذب مراجعان و زبان آموزان بیشتر
  2. کسب اعتبار
  3. درآمد بیشتر 
  4. و …

3- چند نوع کاغذ برای چاپ تراکت وجود دارد؟

  • کاغذ تحریر
  • کاغذ کرافت
  • کاغذ گلاسه
رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021