بروشور دست ساز چیست و چگونه بروشور طراحی کنیم؟

بروشور دست ساز چیست و چگونه بروشور طراحی کنیم؟

با دسترسی آسان به ابزارهای مختلف موجود در بازار، این روزها هر کسی می‌تواند بروشور تهیه کند. اما همه نمی‌توانند بروشوری طراحی کنند که متمایز باشد، مورد توجه قرار گیرد و مردم را متقاعد کند که درباره یک محصول یا خدمات بیشتر بدانند. یکی از ایده‌ها استفاده از بروشورهای دست ساز است. چه یک صاحب کسب و کار کوچک، یک بازاریاب، یا صرفاً کسی که به دنبال ایجاد بروشورهای خیره کننده برای یک پروژه شخصی هستید، این راهنمای نحوه ساخت بروشور دست ساز در سال 2024 را برای شما شرح می‌دهد. 

منظور از بروشور دست ساز چیست؟

بروشور دست ساز با استفاده از مداد و خودکار طراحی می‎شود. این نوع بروشور برای اهداف تبلیغاتی، بازرگانی، هنر و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‎گیرد. بروشورهای دست ساز با استفاده از خلاقیت و کاملا غیر صنعتی انجام می‎شود. بروشورهای دست ساز به دلیل این که با دست طراحی می‎شوند برای انتقال پیام و اطلاعات بسیار مناسب هستند. از طرف دیگ بروشورهای دست ساز بیانگر احساسات و هیجانات فرد هستند. 

اهمیت بروشورها در بازاریابی

امروزه با تمام تمرکز بر بازاریابی دیجیتال، شرکت‌ها همچنان از بازاریابی چاپی مانند بروشور استفاده می‌کنند. چرا؟ زیرا بروشورها به خوانندگان این تصور را می‌دهند که کسب و کار شما قابل اعتماد، حرفه‌ای و متعهد به کیفیت است. بنابراین، اگر در نظر دارید از یک بروشور در کمپین بعدی خود استفاده کنید، در زیر دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد این یک سرمایه گذاری بازاریابی خوب است.

  1. سریع و آسان برای توزیع
  2. تبلیغات مقرون به صرفه
  3. ابزار بازاریابی جامع
  4. اثر ماندگاری بر جای می‌گذارد
  5. توجه یک شخص را جلب می‌کند

مزایای بروشور دست ساز

مزایای بروشور دست ساز چیست

بروشور دست ساز روشی قدرتمند برای انتقال پیام شما، جلب توجه و متقاعد کردن مشتریان احتمالی شما برای اقدام است. در این بخش، مزایای استفاده از بروشورهای دست ساز را بررسی خواهیم کرد.

آموزنده

بروشورهای دست ساز روشی خارق‌العاده برای جمع‌آوری بسیاری از اطلاعات کلیدی در یک منطقه کوچک هستند. البته اکنون بروشورها در اندازه‌های مختلفی هستند، از تعداد انگشت شماری صفحه، تا صدها صفحه به این معنی که چه کسب و کار شما ساده باشد، چه چیزی کاملاً پیچیده، یک بروشور می‌تواند به همان اندازه یا به همان اندازه فضای کمی برای اطلاعات در اختیار شما قرار دهد. همانطور که شما نیاز دارید.

آسان برای توزیع

ناگفته نماند که بروشورها به راحتی توزیع می‌شوند. آن‌ها را می‌توان به راحتی با حداقل هزینه پستی در اختیار مشتریان احتمالی قرار داد، در یک کنفرانس در اختیار نمایندگان قرار داد یا حتی روی یک میز برای افرادی که به دفتر مراجعه می‌کنند تا بررسی کنند و با خود ببرند، نمایش داده شود.

اعتماد ایجاد می کند

بروشورها راهی عالی برای ایجاد اعتماد بین مخاطبان هدف شما هستند. بروشورها نه تنها به وضوح محصول یا خدمات شما را توضیح می‌دهند، بلکه فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات بیشتر در مورد شرکت شما هستند. بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند اهداف خود را لحاظ کنند و این یک راه عالی برای ایجاد اعتماد است. وقتی مشتریان به راحتی می‎توانند درباره شرکت شما اطلاعات بیشتری کسب کنند، می‌دانند که می‌توانند به کسب و کار شما اعتماد کنند.

مقرون به صرفه

مقرون به صرفه بودن

هزینه بروشور بسته به تعدادی متغیر می‌تواند متفاوت باشد، مانند؛ وزن کاغذ استفاده شده، تعداد نسخه‌های مورد نیاز و غیره. اما به طور کلی، بروشورها بسیار مقرون به صرفه هستند و یکی از روش‌های مقرون به صرفه برای تبلیغات چاپی هستند.

بروشور دست ساز چاپ بازار میتواند هزینه‌های چاپ و توزیع را کاهش دهد؛ زیرا شما می‌توانید با استفاده از مواد و ابزارهای موجود و ارزان، بروشورهای خود را طراحی و تولید کنید.

اثر ماندگاری بر جای می گذارد

البته بروشورهای دست ساز  روشی فوق العاده برای به جا گذاشتن تأثیر ماندگار بر مشتری یا مشتری بالقوه هستند. این می‌تواند به ویژه برای هر مشتری که ممکن است هنوز کاملاً در مرحله “خرید” نباشد مفید باشد. این اطلاعاتی را که برای تصمیم گیری خرید نیاز دارند به آن‌ها می‌دهد، اما همچنین به عنوان یک یادآوری مفید عمل می‌کند که کسب و کار شما می‌تواند آنچه را که نیاز دارند به آن‌ها بدهد.

بروشور دست ساز بهتر است یا چاپی؟

این که از بروشور دستی استفاده کنید یا چاپی بسته به نیاز و هدف شما دارد. اگر تعداد بروشورهایی که نیاز دارید زیاد است بهتر است که از نوع چاپی استفاده کنید؛ چراکه بروشورهای دستی زمانبر و سخت هستند. 

زمان و بودجه دو عامل مهمی هستند که بر انتخاب شما تاثیر می‌گذارند. بروشور دست ساز به بودجه کمتری نیاز دارند اما به زمان بیشتری. اگر عجله دارید و از بودجه خوبی برخوردار هستید به سراغ چاپ بروشور بروید. 

چگونه بروشور دست ساز طراحی کنیم؟

نحوه طراحی بروشور دست ساز

طراحی بروشور دست ساز از طریق روش‌های مختلفی انجام می‎شود. زمانی که شما برای طراحی بروشور اقدام می‎کنید باید به هدف، بودجه، مخاطب، زمان و بسیاری از موارد دیگر توجه کنید. از طریق روش‌های زیر می‎توانید برای طراحی بروشور اقدام کنید. 

  • طراحی بروشور در نرم افزار ورد و قالب‌های آماده یا سفارش برای ایجاد طرح بندی، متن و تصویر بروشور.
  • استفاده از سایت‌های آنلاین مانند Canva که امکان طراحی بروشور با انتخاب از میان صدها قالب زیبا و قابل ویرایش را به شما می‌دهند.
  • استفاده از ابزارهای دستی مانند کاغذ، قیچی، چسب، خودکار، مداد رنگی و غیره برای برش، چسباندن و نقاشی بروشور.
  • استفاده از مواد بازیافتی مانند کارتن، کاغذ روزنامه، بسته بندی و غیره برای ساخت بروشور با حالت‌های مختلف.
  • استفاده از روش‌های خلاقانه مانند اوریگامی، کولاژ، دکوپاژ و غیره برای ایجاد بروشورهای هنری و جذاب.

مراحل طراحی بروشور دست ساز

در این راهنما، مراحل آسانی را یاد خواهید گرفت که به شما کمک می‌کند تا بروشوری ایجاد کنید که تأثیر ماندگاری بر روی مخاطبان شما بگذارد. همچنین نکات طراحی مربوط به سال 2024 و الگوهای بروشور حرفه‌ای را به شما اطلاع می‌دهیم.

مرحله 1: هدف بروشور خود را مشخص کنید و مشتریان بالقوه خود را بشناسید

این اولین گام کلیدی برای ایجاد بروشوری است که توجه مخاطب هدف شما را جلب می‌کند و پیام شما را به طور موثر منتقل می‎کند. شناخت مخاطبان در ساخت بروشورهایی که با آن‌ها طنین انداز می‌شود بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر خوانندگان معمولی را هدف قرار می‌دهید، از لحن معمولی‎تر و رنگ‌های زنده استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر دنبال مدیران ارشد هستید، لحن رسمی‌تر و طراحی شیک در بروشور کسب و کار شما ممکن است مناسب‌تر باشد.

این سه مورد مهم را برای این مرحله اولیه در نظر بگیرید:

  • درباره مخاطبان خود تحقیق عمیق انجام دهید.
  • قبل از شروع طراحی بروشور، باید مخاطبان خود را بشناسید و درک کنید.
  • قبل از شروع کار با بروشور سوالات زیر را از خود بپرسید:
  1. مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
  2. علایق، ترجیحات و نیازهای آن‌ها چیست؟
  3. مخاطب شما چه نوع زبان و لحنی را می‌پذیرد؟
  4. آیا حتی بروشور می‌خوانند؟
  5. آن‌ها احتمالاً کدام مناطق یا مکان‌هایی را انتخاب می‌کنند یا بروشور شما را می‌بینند؟
  6. آیا این افراد از بروشورهای آنلاین استقبال می‌کنند؟

مرحله 2: برای عناصر بصری و گرافیکی برنامه ریزی کنید

برای عناصر بصری و گرافیکی برنامه ریزی کنید

مغز ما به گونه‌ای طراحی شده است که بیشتر به تصاویر بصری توجه کند. به همین دلیل، می‌توانید تصاویر و گرافیک‌ها را به بروشورها اضافه کنید تا جذاب‌تر و به خاطر سپردن آن‌ها آسان‌تر شود. آن‌ها همچنین می‌توانند به نشان دادن پیام شما و شکستن متون طولانی یا پاراگراف‌ها کمک کنند.

مرحله 4: یک الگو را انتخاب کنید

بعد از برنامه ریزی برای بروشور، انتخاب تصاویر بصری و تصمیم گیری در مورد قالب، گام بعدی انتخاب یک الگو است. شما مجبور نیستید یک بروشور با یک بوم خالی یا سند خالی ایجاد کنید.

با قالب‌های بروشور از پیش ساخته شده، بروشورهایی با ظاهر حرفه‌ای چند کلیک فاصله دارند. به راحتی متون، تصاویر موجود و عناصر نام تجاری خود را به بروشور خود اضافه کنید.

مرحله 5: انتخاب اندازه و شکل بروشور

اندازه و شکل بروشور بسیار مهم است. طراحی و انتخاب طرح شما باید با توجه به اندازه بروشور انجام شود.  اندازه و شکل بروشور می‌تواند تأثیر زیادی بر جذب مخاطبان داشته باشد و برای ایجاد یک بروشور موثر و جذاب، باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت.

مرحله 6: طراحی و چاپ بروشور 

اگر قصد دارید بروشور خود را به مرحله چاپ برسانید باید با یک چاپگر حرفه‎های همچون چاپ بازار صحبت کنید تا در اندازه و شکل دلخواه، بروشورهای شما را به چاپ برساند. 

نکات مهم در چاپ بروشور

نکات مهم در چاپ بروشور چیست

هدف نهایی بروشور این است که به اقدامی مانند فروش منجر شود. قبل از اینکه این کار انجام شود، مشتری باید آن را برداشته و باز کند!

شش عنصر در طراحی بروشور وجود دارد که می‌تواند احتمال اینکه کسی بروشور شما را تحویل بگیرد افزایش می‌دهد. در اینجا دستورالعمل‌هایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه بروشوری ایجاد کنید که نتیجه دهد:

  1. پوششی ایجاد کنید که چشم یک مشتری یا مشتری بالقوه را به خود جلب کند.
  2. طرح جلد ممکن است باعث توقف افراد شود، اما عبارت روی جلد دعوتی است برای برداشتن بروشور و خواندن آن.
  3. رنگ یک راه عالی برای تنظیم حال و هوای پیام شما است.
  4. فونت و اندازه قلم مناسب را انتخاب کنید.
  5. از فضای سفید به صورت استراتژیک استفاده کنید.
  6. تصاویر و عکس راه دیگری برای برقراری ارتباط پیام شرکت شما بدون استفاده از متن است.

نتیجه گیری

یک بروشور دست ساز عالی فقط مقدار مناسبی از اطلاعات را شامل می‌شود، نه خیلی کم و نه خیلی زیاد… شما می‌خواهید که خواننده درگیر باشد و علاقه خود را حفظ کند. بروشور باید به خواننده آموزش دهد بدون اینکه او را با اطلاعاتی بیش از آنچه که نیاز دارد غرق کند.

چه به یک دفترچه، یک گزارش یا یک بروشور فروش نیاز داشته باشید، هدف ما این است که آن را برای مخاطبان هدف شما جذاب و ارزشمند کنیم. ما به شما کمک می‌کنیم تا یک بروشور زیبا ایجاد کنید که مشتریان بالقوه شما را تحت تاثیر قرار دهد و تاثیری ماندگار بر جای بگذارد. چاپ بازار صفر تا صد همه این امور را برای شما انجام می‎دهد. حتی برای چاپ کاتالوگ بهتر است که قبل از هر چیز از تفاوت بروشور و کاتالوگ مطلع شوید. 

سوالات متداول مقاله بروشور دست ساز چیست و چگونه بروشور طراحی کنیم؟

بروشور دست ساز چیست؟

بروشور دست ساز با استفاده از مداد و خودکار طراحی می‎شود. این نوع بروشور برای اهداف تبلیغاتی، بازرگانی، هنر و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‎گیرد.

در زمان چاپ بروشور به چند نکته باید توجه کرد؟

  • پوششی ایجاد کنید که چشم یک مشتری یا مشتری بالقوه را به خود جلب کند.
  • طرح جلد ممکن است باعث توقف افراد شود، اما عبارت روی جلد دعوتی است برای برداشتن بروشور و خواندن آن.
  • رنگ یک راه عالی برای تنظیم حال و هوای پیام شما است.
  • و …

استفاده از بروشور دست ساز چه مزایایی دارد؟

  • آموزنده 
  • آسان 
  • ایجاد اعتماد 
  • و …
رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021