15 نمونه تراکت دندانپزشکی

15 نمونه تراکت دندانپزشکی

معمولا دندانپزشکان به محض فارغ التحصیلی اولین کاری که انجام می‌دهند، برای خود یک تراکت دندانپزشکی طراحی می‌کنند. بر اساس سلیقه و بازاریابی، طرح‌ها، اندازه‌ها و اشکال مختلفی برای تراکت‌های دندانپزشکی در نظر گرفته می‌شود که ما در این مقاله 15 نمونه تراکت دندانپزشکی را معرفی می‌کنیم و به صورت موردی به مزیت‌های هر کدام می‌پردازیم. با ما در این مقاله جذاب همراه باشید.

طراحی تراکت دندانپزشکی

طراحی تراکت دندانپزشکی

تراکت دندانپزشکی زمانی که با فکر و برنامه ریزی طراحی شده باشد، می‌تواند کارهای زیادی برای پیشبرد کسب و کار شما در هر زمینه‌ای انجام دهد. تراکت‌ها از هر جنسی که باشند، چه انواع کاغذ سنتی و چه گلاسه، می‌توانند نام شما را در بازار گسترش دهند، برند متمایز شما را تقویت کنند، ارتباطات و مشروعیت ایجاد کنند و در نهایت باعث افزایش مراجعان شما شوند. طراحی تراکت تبلیغاتی آنلاین باید جذابیت بالایی داشته باشند تا در همان نگاه اول مخاطب را جذب خود کنند و تراکت را نزد خود نگه دارند.

تراکت‌ها از طریق شماره تماس، آدرس ایمیل و آدرس مطب دندانپزشکی، معرفی خدمات شما که بر روی آن‌ها هک شده است، تبادل اطلاعات را تسهیل می‌کنند.

ویژگی طرح تراکت دندانپزشکی

معمولا در این بخش باید کمی با روانشناسی رنگ‌ها آشنایی داشته باشید؛ چرا که انتخاب رنگ مناسب در جلب توجه مخاطبان و مراجعان شما اثرگذاری بیشتری دارد. معمولا در چاپ تراکت دندانپزشکی از رنگ‌های سفید، سبز و آبی استفاده می‌شود. هر کدام از این رنگ‌های معنای خاصی دارند؛ مثلا رنگ سبز نشان دهنده حیات و زندگی است. از اشکال مختلفی مثل دندان یا لوازم دندانپزشکی نیز در طراحی تراکت دندانپزشکی نیز استفاده می‌کنند. طرحی که مد نظر دارید در قیمت چاپ تراکت نیز تاثیرگذار است.

تاثیر چاپ تراکت برای کلینیک دندانپزشکی

تاثیر چاپ تراکت برای کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکان هر ساله با هزاران نفر در تعامل هستند و همیشه نیاز به تبادل اطلاعات تماس با بیماران، همکاران و ارتباطات جدید دارند. زمانی که تراکت در اختیار داشته باشید، خیلی آسان و سریع آن را در اختیار بیمار و مراجعان خود قرار می‌دهید و یک راه ایمن و ساده برای تعامل ایجاد می‌کنید. از طرف دیگر زمانی که به پخش تراکت دندانپزشکی می‌پردازید، بسیاری از افراد که حتی نام شما را نشنیده‌اند از طریق این تراکت به مطب شما مراجعه می‌کنند. چاپ تراکت یک کار حرفه‌ای است که هر دندانپزشک باید برای بهتر شدن عملکرد خود در بازاریابی انجام دهد.

فونت و متن مناسب تراکت دندانپزشکی

فونت‌های Sans Serif بهترین انتخاب برای تراکت هستند. علاوه بر آن فونت‌های مختلف مانند Helvetica، Futura و Arial خوانایی آسان در چاپ تراکت دارند. فونت‌های دیگری مثل Tahoma، CalibrI، Verdana، byekan,bmitra,bzar در چاپ تراکت استفاده می‌شود. همچنین برخی از فونت‌های ایرانی همچون فونت‌های مطبوعاتی یا ایران سنس جدیدا در برخی از تراکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این فونت‌ها باید خریداری شوند.

نکته‌ای که لازم دانستیم به آن اشاره داشته باشیم این است که، بین فونت انتخابی شما و رنگ‌های مورد استفاده در تراکت دندانپزشکی باید مقداری همخوانی وجود داشته باشد تا زیبایی و جلب توجه بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

در نظر گرفتن تمامی نکات گفته شده نشان دهنده این است که چقدر شما در حرفه کاری خود، قوی عمل می‌کنید.

ابعاد و انواع جنس تراکت دندانپزشکی

زمانی که برای طراحی تراکت نزد یک طراح می‎روید به شما درباره ابعاد و انواع جنس‌های موجود تراکت توضیحاتی می‌دهد. بسته به نیاز و هدف، سلیقه، اهداف بازاریابی، روانشناسی رنگ‌ها و با توجه به بودجه بندی یا قیمت چاپ تراکت که در نظر دارید باید به انتخاب بپردازید.

همانطور که گفتیم کاغذهای مختلفی برای چاپ تراکت استفاده می‌شود که از کوچک به بزرگ عبارت است از: سایز تراکت A7، تراکت A6، تراکت A5، سایز تراکت A4. البته یک سایز دیگری برای تراکت دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با نام DL شناخته می‌شود. البته قیمت چاپ تراکت A5 با قیمت چاپ تراکت A4 متفاوت است؛ چراکه کاغذ بیشتری مصرف می‌شود.

جنس تراکت دندانپزشکی باید بسته به نوع استفاده، انتخاب شود. به طور کلی 2 نوع جنس برای ساخت تراکت وجود دارد. یکی تحریر و دیگری گلاسه.

کاغذهای تحریر، کاغذهای معمولی هستند که معمولا برای نوشتن مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما کاغذهای گلاسه، کاغذهای براقی هستند که معمولا در پوسترها و تبلیغات مهم از آن استفاده می‌کنند. در کاغذهای تحریر، رنگ در آن‌ها نفوذ می‌کند و حالت کدر و زبری پیدا می‌کند اما در مقابل، کاغذ گلاسه رنگ در آن نفوذ نمی‌کند و روی آن می‌نشیند؛ به همین خاطر براق و زیباتر دیده می‌شود.

اگر محیط زیست برای شما اهمیت زیادی دارد و قصد ندارید به آن صدمه‌ای وارد کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از تراکت کرافت است. هم قیمت پایین‌تری به نسبت دیگر جنس‌ها دارد و هم یک حالت هنری به تراکت شما می‌دهد.

معرفی چند نمونه تراکت دندانپزشکی

چند نمونه تراکت دندانپزشکی

طراحی و انتخاب تراکت با توجه به شغل و زمینه کاری که دارید، اهمیت بسیاری دارد. در اختیار داشتن یک تراکت حرفه‌ای در دنیای بازاریابی و تجارت یک امر مهم به شمار می‌رود. بر اساس نکات گفته شده برای شما 15 نمونه تراکت دندانپزشکی را معرفی می‌کنیم تا با توجه به آن‌ها به طراحی و انتخاب اقدام کنید.

  1. نمونه اول: استفاده از پس زمینه آبی به همراه ابزار دندانپزشکی.
  2. نمونه دوم: استفاده از پس زمینه سفید برای جلب توجه بیشتر مطالب و خدماتی که در تراکت نوشته شده است.
  3. نمونه سوم: استفاده فونت‌های مختلف و المان‌هایی همچون خمیر دندان و مسواک.
  4. نمونه چهارم: همچنین می‌توانید از تضادهای رنگی مختلفی مثل سفید و سیاه استفاده کنید.
  5. نمونه پنجم: استفاده از تصاویر کودکان که دندان‌های تمیز و سفیدی دارند.
  6. نمونه ششم: از رنگ‌هایی مثل سبز، سفید و آبی برای نشان دادن تمیزی و ادامه داشتن زندگی استفاده کنید.
  7. نمونه هفتم: از تصاویر سه بعدی با رنگ‌های خاص استفاده کنید.
  8. نمونه هشتم: تصویری از مطب دندانپزشکی خود در داخل تراکت قرار دهید.
  9. نمونه نهم: در صورت علاقه از تصویر یک دندانپزشک که در حین کار است نیز استفاده کنید.
  10. نمونه دهم: از فونت‌های متنوع و رنگی استفاده کنید تا برای مخاطب جذاب به نظر برسد.
  11. نمونه یازدهم: بولد کردن کلماتی مثل دندانپزشکی، آدرس مطب، خدماتی که ارائه می‌دهید و …
  12. نمونه دوازدهم: استفاده از تراکت کرافت و ایجاد یک طرح ساده و مینیمال برای تراکت دندانپزشکی.
  13. نمونه سیزدهم: چنانچه متخصص کودکان هستید از کارکترهایی مثل سوپرمن، بتمن و … استفاده کنید. کودکان علاقه دارند.
  14. نمونه چهاردهم: بر روی تراکت تخفیفات خود را با رنگ قرمز نشان دهید تا توجه افراد را به خود جلب کند.
  15. نمونه پانزدهم: از تشبیه‌های مختلف، مثل سفیدی دندان همچون صدف استفاده کنید.

نتیجه گیری

علاوه بر آشنایی با 15 نمونه تراکت دندانپزشکی با جنس، سایز و دیگر مواردی که در طراحی تراکت دندانپزشکی اهمیت زیادی دارد، آشنایی کاملی پیدا کردید. اگر به صورت جدی قصد دارید که در دنیای بازاریابی قدم بگذارید، اولین کار چاپ تراکت با رعایت اصول حرفه‌ای است که توسط چاپ بازار این کار انجام می‌شود. چاپ بازار با ارائه مشاور لازم و کافی و کسب رضایت شما در هر مرحله به طراحی و چاپ تراکت برای شما می‌پردازد.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021