چه چیزی باید در کارت ویزیت بلاگ نوشته شود

چه چیزی باید در کارت ویزیت بلاگ نوشته شود

در تمام هفته همه‌ی چیزهایی را که می‌خواستید درباره‌ی کارت ویزیت بلاگ بدانید، مرور خواهیم کرد. منظورمان همه چیز است. قبل از اینکه به آنچه باید در کارت‌ ویزیت خود داشته باشید برسیم، باید به سوال زیر پاسخ دهیم. در این مقاله قصد داریم درباره‌ی عناصر و ویژگی‌هایی که یک کارت ویزیت بلاگ بایستی داشته باشد مواردی را بیان کنیم.

چرا برای بلاگ خود به کارت ویزیت نیاز دارید؟

چرا برای بلاگ خود به کارت ویزیت نیاز دارید؟ - کارت ویزیت بلاگ

اگر در مورد وبلاگ‌نویسی جدی هستید، «با بلاگ خود مثل تجارت خود رفتار کنید».

با در نظر داشتن این مسئله، باید بگوییم که داشتن یک کسب و کار مساوی است با داشتن کارت ویزیت. علاوه بر پرتاب کردن کارت‌های ویزیت در رستوران‌ها و مغازه‌های اطراف خود، در زیر برخی از مکان‌ها را مشاهده می‌کنید که کارت‌های ویزیت بلاگ واقعاً مفید هستند:

کنفرانس‌ها: مبادله‌ی کارت ویزیت با سایر وبلاگ‌نویسان در یک کنفرانس بلاگ، به وبلاگ‌نویسان کمی کمک می‌کند تا شما را به خاطر بسپارند و فراموش نکنید که کارت ویزیت خود را به تمام برندهایی که تمایل دارید با آنها کار کنید بدهید.

رویدادهای شبکه محلی: چه به دنبال برندهایی برای شریک شدن باشید، چه فقط به دنبال یک تجربه‌ی یادگیری باشید (مانند یک سمینار)، رویدادهای شبکه محلی مکان مناسبی برای پخش کردن کارت‌های ویزیت شما هستند.

پست همراه با جایزه: در حالی که شما احتمالاً به طور مستقیم جوایز را برای خوانندگان خود پست نمی‌کنید، اما ممکن است در برخی موارد مجبور شوید این کار را انجام دهید. قرار دادن کارت ویزیت در بسته‌ی جایزه باعث ایجاد جذابیت شخصی می‌شود. این کار خیلی شیرین و جذاب است.

یک فرصت غافلگیر‌کننده: شما هرگز نمی‌دانید چه موقع ممکن است با چه کسی ملاقات کنید و شاید بخواهید دوباره با او صحبت کنید: یک مادر جذاب در پارک، یک صاحب مشاغل که اتفاقاً می‌خواهد وبلاگ‌نویسی را شروع کند، شخصی که شما تازه ملاقات کرده‌اید و اتفاقاً یک وبلاگ‌نویس است. کارت خود را به آنها بدهید!

شما می توانید برای سفارش چاپ تراکت مورد نظر خود به صفحه ی مربوطه نیز مراجعه نمائید.

چه چیزی باید در کارت ویزیت بلاگ نوشته شود

چه چیزی باید در کارت ویزیت بلاگ نوشته شود

هزاران چیز وجود دارد که می‌توانید روی کارت ویزیت بنویسید، اما چه چیزی را حتماً باید روی کارت ویزیت خود بنویسید؟ شما از اولین پاسخ ما خوشنود نخواهید شد اما مهم است بنابراین گوش فرا دهید: این به اهداف وبلاگ‌نویسی شما بستگی دارد.

می‌دانید، این اهداف همان‌هایی هستند که ‌«متخصصان» مدام به شما می‌گویند آنها را تعریف کنید.

قبل از اینکه روی کارت‌های ویزیت خود کار کنید باید تصمیم بگیرید که واقعاً چه می‌خواهید. دنبال‌کننده‌های بیشتر؟ مباحث نوشتاری بیشتر؟ فرصت‌های تجاری بیشتر؟ همچنین می‌توانید بیش از یک هدف داشته باشید. فقط آنها را به زبان بیاورید و بگذارید تا شما را هدایت کنند.

بایدها

علی رغم این واقعیت که ما فقط بیان کردیم «بستگی دارد»، مواردی وجود دارد که حتماً باید در کارت ویزیت بلاگ شما وجود داشته باشند.

نام

واضح است، درست است؟ مردم باید بدانند شما چه کسی هستید. اگر از نام کامل خود همراه با فامیلی در بلاگ خود استفاده نمی‌کنید، فقط اسم شما کافی است. و اگر از اسم خود در بلاگ استفاده نمی‌کنید؟ خوب، مردم هنوز باید به روشی شما را مخاطب قرار دهند. نام مستعار یا تخلص یا چیز دیگری را امتحان کنید.

آدرس (URL) وب سایت

چرا شما حتی این کارت‌ها را دارید؟ خوب، البته برای بلاگتان. چند توصیه هنگام فهرست کردن URL بلاگ به شرح زیر می‌باشد:

· http:// را کنار بگذارید. قرن بیست و یکم است – مردم می‌دانند که یک URL چیست. به علاوه، این روزها حتی لازم نیست آن را در مرورگر تایپ کنید. مرورگر این کار را برای شما انجام می‌دهد.

· استفاده از «www» اختیاری است تا زمانی که URL بلاگ شما بدون آن نیز کار کند. اکنون زمان خوبی برای بررسی این موضوع است.

· اگر سایت Blogspot یا WordPress.com دارید، www را نمی‌نویسید (دوباره بررسی کنید که کار بکند). www فضای ارزشمندی را بر روی کارت اشغال می‌کند و شلوغ به نظر می‌رسد.

آدرس ایمیل

آسانترین راه برای تماس با شما آدرس ایمیل شما است. مطمئن شوید که روی کارت ویزیتتان نوشته شود. شما نمی‌خواهید مردم مجبور شوند به دنبالتان بگردند.

اگر آدرس ایمیل بلاگ ندارید اما نمی‌خواهید از آدرس شخصی خود نیز استفاده کنید، به گوگل بروید و یک حساب Gmail یا حتی بهتر از آن، یک حساب Gmail که از نام دامنه‌ی شما استفاده می‌کند ایجاد کنید (البته اگر دامنه دارید). در صورت تمایل می‌توانید آن را در آدرس ایمیل اصلی خود تنظیم کنید.

موارد اختیاری

اکنون که موارد اجباری را مرور کردیم، در اینجا برخی اطلاعات دیگر وجود دارد که ممکن است بخواهید در کارت ویزیت خود وارد کنید:

تصویری از خودتان

این ایده‌ی خوبی است اما ضروری نیست. نکته مثبت: این کار باعث به یاد ماندنی شدن شما می‌شود زیرا اغلب ما می‌توانیم تصویری از شخصی را ببینیم و همیشه به خاطر بسپاریم که از آن کنفرانس عالی که داشتیم لذت بردیم. نکته منفی: اگر کارتی پر از اطلاعات دیگر و عناصر طراحی متناقض داشته باشید (شک دارم عکس شما با رنگ بلاگ شما مطابقت داشته باشد) می‌تواند بیش از ظرفیت مجاز و مخرب باشد.

اگر تصمیم دارید از یک عکس روی کارت خود استفاده کنید، آن را به روز نگه دارید. اگر موهای شما رنگ دیگری دارد یا رنگ آن مربوط به پنج سال پیش است، وجود عکستان بی‌فایده است. اگر تصمیم گرفتید تصویری روی کارت ویزیت قرار ندهید، حتماً تصویری از خود را در بلاگ خود داشته باشید.

شماره تلفن

باز هم، این به اهداف شما بستگی دارد. شماره تلفن یک عنصر اصلی در دنیای تجارت است، بنابراین اگر شما خدمات تجارت محور (مشاوره، طراحی و غیره) ارائه می‌دهید، باید شماره تلفنی داشته باشید. اگر نگران حریم خصوصی هستید، شماره صوتی گوگل را تنظیم کنید تا به شماره شخصی شما ریدایرکت شود.

سِمَت

بسیاری از وبلاگ‌نویسان نگران این مسئله هستند که آیا به نوشتن سِمت در کارت ویزیت خود نیاز دارند یا خیر. اگر شما صاحب یک بلاگ شگفت‌انگیز هستید و فقط می‌خواهید به وبلاگ‌نویسی پایبند باشید، احتمالاً نیازی نیست که بگویید «بنیانگذار» یا «مالک» هستید چون مشخص است. با این حال، اگر شما صاحب یک بلاگ مبتنی بر جامعه هستید، قطعاً آن را در نظر بگیرید. در صورت ارائه‌ی خدمات تجاری، می‌توانید چیزی مانند «طراح گرافیک و بلاگر» را بنویسید. همچنین، اگر می‌خواهید به نوشتن مستقل بپردازید، می‌توانید چیزی مانند «نویسنده و بلاگر» یا حتی به سادگی «نویسنده» را بنویسید. فقط احساس نکنید که مجبورید سِمت را در کارت ویزیتتان بگنجانید.

توییتر

ظرف یک ثانیه به سایر رسانه‌های اجتماعی می‌رسم، اما توییتر مهمترین شبکه رسانه‌های اجتماعی است که اگر یک وبلاگ‌نویس باشید در آن حضور خواهید داشت. در حقیقت، در کنفرانس‌ها، بیشتر افراد علاوه بر نام اصلی خود، نام توییتر خود را نیز معرفی می‌کنند. افراد در انجمن وبلاگ‌نویسی اینگونه خود را معرفی می‌کنند. بنابراین، گرچه نیازی به آن نیست، اما اکیداً توصیه می‌کنیم آیدی توییتر خود را در کارت ویزیتتان بنویسید.

سایر لینک‌های اجتماعی (Facebook، LinkedIn، StumbleUpon)

باز هم بستگی دارد. مثلاً اگر عکاسی هستید که سخت به Flickr علاقه‌مندید، ممکن است بخواهید اطلاعات Flickr خود را بر روی کارت ویزیتتان قرار دهید. اگر دنبال‌کنندگان زیادی در فیسبوک دارید، آدرس فیسبوک را به کارت ویزیت اضافه کنید. فقط محتاط باشید که اطلاعات بیش از حد در کارت ویزیتتان ننویسید. در عوض، افراد را ترغیب کنید که از طریق بلاگتان با شما ارتباط برقرار کنند. نمادهای شبکه‌های اجتماعی خود را در صفحه اصلی بلاگ خود آشکار کنید تا کاربران به راحتی تمام رسانه‌های اجتماعی که عضو هستید را پیدا کنند.

مکان (لوکیشن)

اگر می‌توانید، شهر و استان خود را نیز فهرست کنید. چرا؟ بعضی اوقات برندها می‌خواهند وبلاگ‌نویسان را برای کارزاری که در منطقه‌ی خاصی برگزار می‌شود استخدام کنند. شما کار را برای آنها آسان می‌کنید تا بدانند که در کجا زندگی می‌کنید و مجبور نشوند برای یافتن این موضوع در بلاگ شما گشت بزنند. این را هم در نظر داشته باشید که نوشتن آن در کارت ویزیت ضروری نیست.

کدهای QR

کد QR چیست؟ خوب، این یک مربع کوچک عالی است که مردم می‌توانند با تلفن‌های هوشمند خود آن را اسکن کنند. پس از اسکن، به یک صفحه وب با اطلاعات بیشتر وارد می‌شوید. این «اطلاعات بیشتر» می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. آیا شما به چنین چیزی نیاز دارید؟ شاید نه.

همکاری‌ها

اگر به طور منظم در بلاگ‌های دیگر یا سایت‌های نشری همکاری می‌کنید، ممکن است وسوسه شوید آنها را در کارت خود بنویسید. گرچه چنین چیزی برایتان واقعاً مهم به نظر می‌رسد (از جنبه‌ی مثبت)، اما وقتی می‌خواهیم کارت‌های زیادی را چاپ کنید، باید بسیار محتاط باشید. شما هرگز نمی‌دانید چه موقع ممکن است این همکاری‌ها تغییر کنند (چه از طرف شما باشد یا از طرف آنها).

شناسایی عناصر بلاگ شما

شما می‌خواهید کارت ویزیت بلاگتان با طراحی بلاگ شما تطابق پیدا کند. اگر یک آرم قابل‌شناسایی برای بلاگ خود دارید، آن را بر روی کارت ویزیت وارد کنید. در غیر این صورت، عناصر قوی دیگر بلاگ خود مانند رنگِ مشخصه، قلم و غیره را در طراحی کارت ویزیت خود بگنجانید.

استوری‌ها و تگ‌ها

عنوان بلاگ شما چیست؟ آیا می‌توانید استوری خود را به یک جمله کاهش دهید؟ اگر آنچه شما می‌گویید مورد توجه مردم باشد، احتمالاً بازدید از بلاگ شما بیشتر از شخصی است که فقط Adventuroo.com می‌گوید. در نظر داشته باشید که اگر بیش از حد از متن استفاده نکنید، این کار می‌تواند نقطه قوت کارت ویزیتتان باشد.

اگر بیش از یک بلاگ داشته باشید چطور؟

اگر بیش از یک بلاگ داشته باشید چطور؟ - کارت ویزیت بلاگ

اینجا کار سخت می‌شود، اینطور نیست؟ اولاً، داشتن کارت‌های جداگانه اصلاً مشکلی ندارد، خصوصاً اگر یکی از آنها بیشتر به سمت تجارت گرایش داشته باشد و دیگری شخصی‌تر باشد. اما ممکن است نخواهید چندین کارت ویزیت را به افرادی که ملاقات می‌کنید بدهید، به خصوص اگر بیش از دو بلاگ داشته باشید.

برای راحتی کار، می‌توانید همه چیز را در یک کارت بنویسید. فقط مراقب باشید زیاد آن را شلوغ نکنید. اگر طراحی بلاگ‌های شما بسیار با هم فرق دارند، سعی کنید اسامی بلاگ‌های خود را با فونت‌های مختصِ هر بلاگ بنویسید و یک رنگ‌بندی ساده را انتخاب کنید.

اگر چیزهای زیادی برای گفتن دارید، می‌توانید با استفاده از یک کد QR آنها را به صفحه‌ای با تمام بلاگ‌های خود هدایت کنید.

فقط زیاده‌روی نکنید

بایدها و نبایدها در کارت ویزیت بلاگ

ما فقط بیش از 10 مورد را برای شما توضیح دادیم که می‌توانید در کارت ویزیت بلاگ خود وارد کنید. اما حتما توجه داشته باشید، تمام آنها را روی کارت‌های خود درج نکنید. اهداف و چگونگی رشد خود را به خاطر بسپارید. سپس اجازه دهید که شما را هدایت کند. سادگی تأثیر بیشتری دارد.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021