چاپ فلت بد چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ فلت بد چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از محبوب ترین شیوه‌ها برای چاپ استفاده از چاپ فلت بد‌ می‌باشد که میتوان با استفاده از آن روی انواع سطوح چاپ کرد. اما چاپ فلت بد چیست؟ به چاپ فلت بد چاپ تخت نیز‌ می‌گویند و با استفاده از هد تعبیه شده روی آن که قابلیت جابجاییی دارد، امکان چاپ را به آسانی روی سطح دلخواه فراهم کرده است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بدانیم چاپ فلت بد چیست و در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد.
چاپ دیجیتال فلت بد به راحتی استفاده از یک چاپگر جوهر افشان برای چاپ روی انواع زیر لایه‌ها با اندازه‌ها و مواد مختلف است. عموما چاپگرهای جوهر افشان معمولی تنها امکان چاپ روی کاغذ را دارند و از لحاظ ابعاد تنها اندازه‌هایی را شامل می‌شوند که می‌توان در اکثر لوازم‌های تحریر یافت. چاپگرهای دیجیتال فلت بد همچنین‌ می‌توانند بر روی طیف وسیع تری از مواد از جمله پلاستیک، مقوا، کاشی و سرامیک، فیلم، پارچه، چوب، شیشه و حتی فرش عملیات چاپ را انجام دهند. چاپگرهای تخت همچنین‌ می‌توانند روی بسترهایی با اندازه‌های بسیار بزرگتر چاپ کنند. مجموعه چاپ بازار یکی از معتبرترین‌ها در حوزه چاپ محسوب‌ می‌شوند و امکان چاپ فلت بد را در بهترین کیفیت به مشتریان ارائه‌ می‌دهند.

______________________________________________________________________

بیشتر بخوانید:چاپ یووی چیست

______________________________________________________________________

 

کاربردهای چاپ فلت بد

این نوع چاپ عمدتاً در کاربردهای تجاری استفاده‌ می‌شود. برخی از این موارد عبارتند از:

  • تابلوی مغازه ها (چه در داخل و چه بیرون)
  • علامت یا نماد خاص (برای بنرها، پرچم‌ها و چاپ برچسب تبلیغاتی)
  • روی تی شرت (برای تبلیغات شرکت)
  • روی کاشی و سرامیک (برای اهداف تزئینی یا هنری)
  • به قدری تنوع سطوح برای این نوع چاپگر وجود دارد که شمارش آن امکان پذیر نیست.

تا چه ضخامتی میتوان با دستگاه فلت بد چاپ کرد؟

مزایای دستگاه چاپ فلت بد

مزایای منحصر بفرد این دستگاه آن را به یکی از محبوب ترین دستگاه‌های چاپ تبدیل کرده است. در ادامه به چند مورد از مزایای آن خواهیم پرداخت:

امکان چاپ روی بستر‌های بی شمار

چاپگرهای تخت‌ می‌توانند عملاً روی هر چیزی از جمله… پلاستیک، پی وی سی، چرم، سنگ، شیشه، سرامیک، فلز، چوب، کارت…عملیات چاپ را انجام دهند.  برای مثال میتوان چاپ را روی بادکنک، اسباب بازی، کالا و انواع بسته بندی‌ها انجام داد. این ویژگی‌ها کمک‌ می‌کنند تا مواردی مثل هزینه چاپ تراکت، کارت ویزیت و … به شدت کاهش یابند.

استفاده آسان

فناوری گنجانده شده تفاوت قابل توجهی با چاپگرهای استاندارد موجود در بازار ندارد و برای استفاده از آن به مهارت خاصی احتیاج نیست. اما بهتر است قبل از کار با دستگاه، آموزش‌های مرتبط را بدانید تا هم به صورت اصولی با آن کار کنید و هم درباره شرایط نگهداری آن بهتر عمل کنید.

فورا خشک می‌شود

چاپگرهای فلت بد عموما از جوهرهایی استفاده میکنند که فورا خشک‌ می‌شوند و به سرعت برای مراحل بعدی آماده میشوند. جوهرها، چاپ‌های بادوامی تولید‌ می‌کنند که در برابر آب و هوا مقاوم هستند و نیازی به لایه برداری بیش از حد ندارند. این مسئله‌ می‌تواند در زمان و هزینه‌های ناشی از چاپ مثل هزینه چاپ کارت ویزیت، صرفه جویی کند!

فرصت‌های همه کاره

تقریباً روی هر چیزی، با آزادی مقدار، اندازه‌ وجود دارد. شما‌ می‌توانید  از یک چاپگر تخت کوچک برای چاپ مستقیم روی موارد دلخواه استفاده کنید. شاید برای شما این سوال شود که چاپ مستقیم چیست؟ این به معنای آن است که دیگر نیازی به چاپ و اعمال برگردان‌ها یا واگذار کردن آن به یک چاپگر رنگی تصعید یا پد با هزینه‌های بالا ندارید و‌ می‌توانید به سادگی مستقیماً روی شی چاپ کنید.

کاربردهای چاپ فلت بد

معایب دستگاه چاپ فلت بد

چاپگر تخت UV از نوع چاپ غیر تماسی است، جسم را روی سطح پلتفرم قرار‌ می‌دهد و هد‌ها روی آن حرکت میکنند. سطح مواد چاپ به طور کلی صاف است و نمی توان آن را روی بدنه‌های گرد یا قوس دار چاپ کرد. علت آن این است که فاصله ارتفاعی مشخصی بین حامل و نازل وجود دارد، و در صورت رعایت نکردن فاصله باعث‌ می‌شود جوهر مه کند یا اگر ارتفاع بیش از 5 میلی متر باشد، تصویربرداری انجام نخواهد گرفت.
سرعت نازل چاپ فلت بد در مقایسه با چاپ روی صفحه و چاپ پد کندتر است. چاپگر فلت بد UV به طور کلی از 6 رنگ، 8 رنگ یا 11 رنگ استفاده‌ می‌کند و تمامی رنگ‌ها همه در یک خروجی هستند و سرعت را کاهش‌ می‌دهند..

قابلیت‌های دستگاه چاپ فلت بد

دستگاه چاپ فلت بد قابلیت‌های متنوعی دارد؛ از جمله:

  • کیفیت بالا در زمان چاپ.
  • امکان چاپ در صنعت شیشه و گاز‌های خانگی.
  • امکان چاپ روی سطوح بدون کتینگ.
  • امکان چاپ روی بستر‌های مختلف سخت و معمولی.
  • امکان چاپ روی یخچال‌های صنعتی

چاپ فلت بد چیست

چرا باید از دستگاه فلت بد استفاده کنیم؟

دلایل مختلفی برای استفاده از این نوع چاپگر وجود دارد؛ اولین و مهم ترین علت آن کیفیت و ماندگاری بالا آن روی انواع سطوح در مقایسه با دیگر چاپگر‌های موجود است. همچنین امکان چاپ روی اجسام و بستر‌های سخت مانند سرامیک، شیشه و.. را فراهم میکند و در فرایند چاپ لازم نیست که شخصی دستگاه را حرکت دهد. جابجایی توسط خود دستگاه انجام میگیرد. ویژگی دیگر آن این است که‌ می‌توان دستگاه چاپگر فلت بد را به صورت دیجیتال کنترل کرد و طرح‌های خود را اعمال کرد. این مسئله از ایجاد خطا جلوگیری خواهد کرد.

فلت بد چگونه کار‌ می‌کند؟

یک چاپگر دیجیتال فلت بد از جوهر‌هایی شبیه به جوهرهای چاپگر جوهرافشان دیگر که معمولا در خانه یا محل کار وجود دارند، استفاده‌ می‌کند. تفاوت اساسی آن در خود جوهر و فرآیند پخت خشک شدن جوهر است. چاپگرهای دیجیتال فلت بد از جوهر ساخته شده از مونومرهای اکریلیک استفاده‌ می‌کنند. هنگامی که جوهر در معرض یک منبع نور UV قرار‌ می‌گیرد، مونومرها خشک‌ می‌شوند و پلیمریزه‌ می‌شوند. پلیمریزاسیون یک واکنش شیمیایی است که مولکول‌های مونومر را به یکدیگر متصل‌ می‌کند.

تا چه ضخامتی میتوان با دستگاه فلت بد چاپ کرد؟

می توانید چاپ دیجیتال فلت بد را روی چیزی به نازکی یک ورق کاغذ یا به ضخامت یک میز را انجام دهید. برخی از چاپگرهای فلت بد حتی‌ می‌توانند بر روی مواردی تا ضخامت 22 سانتی متر و با طیف وسیعی از ابعاد چاپ کنند که فقط به دلیل صاف بودن مواد و قابلیت‌های دستگاه چاپ محدود‌ می‌شود.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021