طراحی کارت ویزیت حرفه ای با ۲۱ ترفند کاربردی

طراحی کارت ویزیت حرفه ای با ۲۱ ترفند کاربردی

طراحی و چاپ ست اداری، تراکت و لوگو یکی از مهمترین اقدامات برای برندسازی و معرفی کردن کسب‌وکار شماست. در این مقاله شما را با ۲۱ ترفند کاربردی برای طراحی کارت ویزیت آشنا خواهیم کرد.

شما به طور مرتب افرادی را ملاقات می‌کنید که کارت ویزیت هایی با اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف به شما می‌دهند. آن‌ها با این کار اطلاعات مفیدی درباره شرکت‌ها، مشاغل، محصولات یا خدمات خود ارائه می‌دهند و شما ممکن است تعداد زیادی از این کارت ویزیت‌ها را در کیف پول و کشوی خود انباشته کنید.

اگر نگاهی با دقت به کارت ویزیت‌های مدرن بیندازید خواهید فهمید که آن‌ها مانند ابزارهای چندکاره عمل می‌کنند. می‌توانید آن‌ها را به عنوان بلیط، نشانک و یا حتی برچسب استفاده کنید. امروزه صاحبان مشاغل به طرز هوشمندانه‌ای از کارت ویزیت به عنوان ابزاری قوی برای بازاریابی استفاده می‌کنند.

در اینجا ۲۱ نکته و ترفند برای شما آورده‌ایم که بتوانید یک کارت ویزیت بی‌نظیر ارائه دهید.

۱. چه جزئیاتی را درج کنید

در طراحی کارت ویزیت ابتدا باید درمورد اطلاعاتی که کارت شما باید داشته باشد تصمیم بگیرید. این امر بسیار مهم است زیرا تنها یک فضای کوچک در اختیار شما می‌باشد و اجازه نمی‌دهد تمام جزئیات شرکت را در آن درج کنید. مشاغل مدرن دارای وب‌سایت، آدرس ایمیل، شماره نمابر، شماره تلفن همراه و سایر اطلاعات تماس هستند. سپس لوگو و نام شرکت خود را نیز در آن درج کنید. بنابراین شما باید به سازنده کارت ویزیت خود جزئیاتی را ارائه دهید که او مجبور نباشد برای ایجاد فضا تلاش کند.

۲. آن را خوانا کنید

طراحی کارت ویزیت - خوانایی کارت ویزیت

نباید اطلاعات را تا حدی کوچک کنید که خواندن آن در نگاه اول دشوار باشد. اگر اندازه فونت متن را کاهش دهید تا بتوانید جزئیات بیشتری را در کارت بگنجانید متن ممکن است قابل خواندن نباشد و هنگام چاپ حروف ممکن است کارت ویزیت شما کثیف و به هم ریخته شود. بهتر است از فونت‌های کمتر از ۸ استفاده نکنید.

۳. از قدرت‌های خلاقانه خود استفاده کنید

در حالیکه ممکن است هنگام تهیه کارت ویزیت شخصی خود برخی قوانین طراحی را به کار ببرید سعی کنید از قوه تخیل و خلاقیت خود نیز بهره بگیرید. نگاهی به طرح‌های الهام‌بخش بیندازید و سعی کنید آن را با ایده‌های منحصر به فرد و خلاقانه طراحی کنید. شما باید بر ارائه اطلاعات به مخاطبان با یک روش منحصر به فرد تاکید داشته باشید.

۴. سبک مناسب را انتخاب کنید

اکثر کارت‌های ویزیت ساده هستند و بقیه رنگارنگ، شما باید در نظر بگیرید که کدام یک از این سبک‌ها برای هویت برند شما مناسب‌تر هستند. مثلا رنگ‌های روشن برای ایجاد حس طراوت و هیجان مناسب هستند، ممکن است بسیاری از رنگ‌های دیگر برای این منظور مناسب نباشند و باعث شوند فضا به هم ریخته و گیج‌کننده به نظر بیاید. اگر شما شغل مدرنی دارید یا می‌خواهید در نظر مشتری بالقوه خود اینطور به نظر برسید بهتر است کارت ویزیت ساده و بی‌رنگ انتخاب کنید.

۵. یک کد QR داشته باشید

طراحی کارت ویزیت - کد QR

ایده‌های طراحی کارت ویزیت اگر شامل کد QR باشند مفیدتر هستند. هنگامی که شما نیاز به وارد کردن اطلاعات در فضای محدود کارت دارید کد QR یک روش بسیار خوب است. این کار بهترین روش برای درج کلیه اطلاعات تماس شرکت شما بدون ایجاد به هم ریختگی در کارت است. علاوه بر این با این کار می‌توانید پیوندی بین محتوای موجود در وب‌سایت و سایر سیستم عامل‌های آنلاین با اطلاعات چاپی برقرار کنید.

۶. تا انتها باکیفیت باشد

شما در طراحی کارت ویزیت خود باید اطمینان حاصل کنید که کارت‌های ویزیت رایگان شما به عنوان محصولات با کیفیت بالا و مانند یک اثر هنری عالی ظاهر می‌شوند. بنابراین آن را با کیفیت ارائه دهید. این کار می‌تواند شما را از رقبایتان متمایز کند. بنابراین در انتهای کار سعی کنید اطمینان حاصل کنید که این کارت ویزیت به بهترین شکل لمس می‌شود و از نظر بصری عالی به نظر می‌رسد.

۷. جلوه‌های سه بعدی در آن ایجاد کنید

یک افکت سه بعدی تصویری را ایجاد می‌کند که ظاهر و احساس بی‌نظیری را به کارت می‌بخشد، همچنین به ظرافت آن می‌افزاید. این تاکتیک باعث می‌شود کارت ویزیت شما در خاطر مخاطب بماند و به یادآوری شغل شما توسط آن‌ها کمک می‌کند.

۸. از اشتباهات رایج خودداری کنید

شما باید در طراحی کارت ویزیت خود از برخی اشتباهات معمول جلوگیری کنید. به عنوان مثال از ساختن یک مرز مستقیم در هر چهار طرف کارت خودداری کنید. این ممکن است در طی پیرایش کارت شما باعث سوء استفاده شود. بنابراین در طراحی کارت ویزیت خود اطمینان حاصل کنید که کارت شما عاری از چنین خطاهایی باشد.

منطقه مرزی کارت ویزیت ۳ میلی‌متر می‌باشد و شما باید مطمئن شوید که محتوای شما از این ۳ میلی‌متر دور نگه داشته شود. بنابراین باید به این نکته بسیار توجه داشته باشید.

۹. از جلوه‌های بصری چشم‌گیر استفاده کنید

طراحی کارت ویزیت - جلوه‌های بصری چشم‌گیر

در طراحی کارت ویزیت یک طرف کارت برای ارائه اطلاعات تماس شرکت شما است. در این قسمت باید متن زیادی قرار دهید اما در طرف دیگر کارت می‌توانید تصاویر چشم‌گیری قرار دهید که بتواند به خوبی نمایانگر شغل شما باشد. این تصاویر می‌تواند لوگوی شرکت یا هر چیز دیگری که مربوط به صنعت یا کسب‌وکار شما است باشد.

۱۰. از مواد جدید استفاده کنید

شما می‌توانید برای اینکه بسیار منحصر به فرد به نظر برسید از موادی در کارت ویزیت خود استفاده کنید که تا بحال کسی استفاده نکرده است. به عنوان مثال موادی مانند پلاستیک، چوب، فلز یا تخته سنگ. می‌توانید این مواد را برروی کارت ویزیت خود تبدیل به یک طر گرافیکی خلاقانه و برجسته کنید.

۱۱. دوباره جزئیات را بررسی کنید

قبل از اینکه کارت ویزیت خود را برای چاپ بفرستید فراموش نکنید که برخی کارهای هنری شما در آخرین لحظه انجام گرفته است. بنابراین بهتر است که قبل از فرستادن برای چاپ دوباره همه جزئیات را بررسی کنید.

۱۲. ضخامت کاغذ مناسب را در نظر بگیرید

اکثر مردم کارت‌های ضخیم‌تر را کارت گران قیمت‌تری می‌دانند و این از نظر حرفه‌ای و کیفیت محصولات و خدمات می‌تواند به یک شرکت کمک کند و آن را در نظر مردم بزرگ جلوه دهد. سعی کنید کارت خود را روی کاغذ ضخیم چاپ کنید نه روی کاغذ نازک و بی‌کیفیت.

۱۳. مطمئن شوید طراحی شما ساده است

سعی نکنید در طراحی کارت ویزیت خود بیش از اندازه از طرح‌های مختلف استفاده کنید، طراحی ساده را ترجیح دهید. از استفاده بیش از حد از تصاویر و رنگ‌هایی که باعث سردرگمی مشتری می‌شود خودداری کنید. باید فضای زیادی در اطراف لوگو و متن وجود داشته باشد تا افراد بتوانند چیزهایی از قبیل جایی که کارت را دریافت کرده‌اند و غیره برروی آن بنویسند.

۱۴. طرح‌بندی مناسب را انتخاب کنید

یک طرح خوب برای ایجاد یک کارت ویزیت عالی ضروری است. طرح خوب به شما کمک می‌کند تا اندازه و فاصله مناسب را داشته باشید تا بتوانید عناصر مهم را در فضای مناسب قرار دهید. درواقع این طرح شما است که تصمیم می‌گیرد اطلاعات را چگونه در آن قرار دهید.

۱۵. مقدار زیادی فضای سفید در آن قرار دهید

ایجاد فضای خالی زیاد روی کارت یک استراتژی خوب است. این کار اجازه می‌دهد تا چشم بیننده روی مهم‌ترین جزئیات مانند اطلاعات تماس شما متمرکز شود. هنگامی که فضای خالی زیادی روی کارت ویزیت قرار می‌دهید به خنثی کردن طراحی کارت با عناصر غیرضروری نیز کمک می‌کند.

۱۶. چاپ را به روشی حرفه‌ای انجام دهید

طراحی کارت ویزیت - چاپ حرفه‌ای

سعی کنید به فکر چاپ کارت ویزیت خود به صورت حرفه‌ای باشید. اگر بخواهید این کار را خودتان با چاپگر غیرحرفه‌ای انجام دهید ممکن است طراحی را تحریف کنید. به خاطر داشته باشید که چاپ غیرحرفه‌ای جلوه خوبی ندارد.

۱۷. سعی کنید روی کارت فراخوانی برای اقداماتی از طرف مشتری قرار دهید

در حالیکه اکثر کارت‌های ویزیت فراخوانی برای اقدام ندارند شما بهتر است این کار را انجام دهید تا متمایز شوید. این فراخوانی را می‌توانید با چاپ برخی پیشنهادات ویژه برای مشتریان انجام دهید و از این طریق کارت ویزیت خود را تبدیل به یک ابزار بازاریابی ارزشمند کنید. به طراحی گرافیک خود بگویید که جایی را برای یک فراخوانی برروی کارت ویزیت قرار دهد.

۱۸. به لوگوی خود توجه کنید

لوگوی شرکت شما باید یک طرف کارت را به صورت کامل بگیرد. چراکه این لوگو چهره شرکت و کسب‌وکار شما است. بنابراین باید از نظر مکان در طراحی کارت جایگاه برجسته‌ای داشته باشد. در اطراف لوگو نباید بسیای از عناصر مانند رنگ، متن، تصاویر و غیره وجود داشته باشد تا مشتریان بتوانند آن را با یک نگاه مشاهده کنند.

۱۹. فونت درست را انتخاب کنید

فونت‌ها متن را قابل خواندن می‌سازند. استفاده از دو یا سه سایز فونت باعث می‌شود طراحی کارت ویزیت شما از دیگران متمایز شود. همچنین در ایجاد سلسله مراتب در استفاده از متن نیز به شما کمک می‌کند. اما توجه داشته باشید که فونت‌ها با یکدیگر تناسب داشته باشند.

۲۰. از شکل‌های منحصر به فرد استفاده کنید

برای جلب توجه بیشتر می‌توانید از شکل‌ها استفاده کنید. کارت ویزیت‌ها به شکل‌های مختلفی از جمله مربع، دایره و مستطیل کوچک طراحی می‌شوند. شما می‌توانید با ایجاد یک شکل غیرکلاسیک از رقبای خود متمایز شوید.

اما فراموش نکنید کارت ویزیت شما باید کوچک‌تر باشد تا گیرندگان بتوانند آن را به راحتی در جیب نگه دارند. اگر شکل خاصی در نظر دارید آن را با طراح گرافیک خود در میان بگذارید و از او کمک بگیرید.

۲۱. دریافت بازخورد

پس از آنکه تمام این کارها را انجام دادید آن را برروی مخاطبان و دوستان خود تست کنید. از اقوام، دوستان، متخصصان اطراف خود و دنبال‌کنندگانتان در شبکه‌های اجتماعی بخواهید تا نظر خود را درمورد طرح شما ارائه دهند و اگر نکته و نظر ارزشمندی را ارائه دادند از آن استفاده کنید.

این‌ها نکات کلیدی است که باید در هنگام طراحی کارت ویزیت در نظرداشته باید تا بتوانید یک کارت ویزیت عالی برای شرکت خود تهیه کنید. به جزئیات دقت کنید تا همه چیز در طراحی دقیق باشد.

همچنین می‌توانید به کارت‌های طراحی شده در سایت Designhill نگاهی بیندازید تا بتوانید از صدها طرح موجود در آن ایده بگیرید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021