۲۳ نکته طلایی برای طراحی تقویم تبلیغاتی خلاقانه

۲۳ نکته طلایی برای طراحی تقویم تبلیغاتی خلاقانه

طراحی تقویم با رویکرد تبلیغاتی یکی از انتخاب‌های متداول شرکت‌ها برای هدایای تبلیغاتی خود است که در کنار طراحی و چاپ کارت ویزیت و  چاپ ست اداری بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم ۲۳ نکته مهم در طراحی تقویم رومیزی و دیواری تبلیغاتی را بررسی کنیم.

نکاتی برای طراحی تقویم شخصی

شما تقویم‌های زیادی را دیده‌اید و ممکن است از برخی از آن‌ها خوشتان آمده باشد. اما آیا تا به حال ار ذهن شما گذشته است تا تقویم شخصی خود را طراحی کنید؟

هنرمندان خلاق با انواع ایده‌های جالب طراحی تقویم روبرو می‌شوند و از آن‌ها به عنوان ابزاری عالی برای تبلیغات و بازاریابی استفاده می‌کنند.

در بازار تقویم‌های زیادی از ساده گرفته تا سیمی، کارتی، آهن ربایی و غیره وجود دارد. در حقیقت تقویم‌های سفارشی بیشتر به آنچه مشتری می‌خواهد بستگی دارد و همین مسئله باعث تنوع جذاب آن شده است.

اگر در نظر دارید تقویم‌هایی را به مشتریان و شرکای تجاری خود ارسال کنید، بهتر است به آن به عنوان یک فرصت بی نظیر برای تبلیغ روزانه برند خود در طول سال فکر کنید. از این رو تقویم شما باید فورا توجه را به خود جلب کند و در این راستا شما باید در طراحی تقویم خود از قوانین اساسی پیروی کنید.

چگونه یک تقویم را طراحی کنیم که همه عاشق آن باشند؟

طراحی تقویم - چگونه یک تقویم را طراحی کنیم

۱.انتخاب یک موضوع مناسب برای طراحی تقویم

اولین کاری که باید در هنگام یادگیری نحوه ساخت یک تقویم انجام دهید، انتخاب یک موضوع جذاب و با مفهوم است. چند ایده خلاقانه را بیبنید و برای انتخاب بهترین ایده با همکاران خود مشورت کنید. در حالت ایده آل، باید به دنبال مواردی باشید که برای کاربران هدف شما جذاب باشد اما در عین حال باید این مسئله را در آن آشکار کنید که شرکت شما است که این تقویم را صادر کرده است.

این کار به معنای استفاده از تصاویر، رنگ‌ها، گرافیک‌ها و فونت‌هایی است که شرکت شما را به یاد می‌آورد. به خاطر داشته باشید این کار باید بسیار با احتیاط انجام شود تا تقویم را جدی و شرکتی نکنید. بینندگان هر روز به آن نگاه می‌کنند، بنابراین بهتر است به دنبال چیزی باشید که از ماه اول تا ماه آخر سال آن‌ها را غافلگیر کند.

۲.تعداد ماه‌ها را در یک صفحه انتخاب کنید

طراحی تقویم - تعداد ماه‌ها را در یک صفحه انتخاب کنید

تقویم‌ های رایجل معمولا 1 ماه، 2 ماه، 6 یا 12 ماه در هر صفحه را در خود جای می‌دهند. تا جایی که اعداد موجود در یک صفحه به اندازه کافی قابل خواندن باشد می‌توانید هریکی از این موارد را انتخاب کنید.

به منظور خوانایی بیشتر، مشاغل و کسب و کارها بیشتر از یک صفحه استفاده می‌کنند. و به گونه ای که پیام آن‌ها به درستی منتقل شود، در هر صفحه یک تصویر متفاوت از محصول خود را نشان می‌دهند. 

بنابراین قبل از طراحی یک تقویم به اهدافی که باید به دست آورید فکر کنید. 

۳.تعداد صفحات را برای طراحی تقویم تعریف کنید

طراحی تقویم - تعداد صفحات را برای طراحی تقویم تعریف کنید

پس از اینکه تصمیم خود را برای تعداد ماه‌ها در یک صفحه گرفتید، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید چاپ‌های دو طرفه داشته باشید یا خیر. اگر جواب شما بله است می‌توانید از مواد سازگار با محیط زیست نیز استفاده کنید و به این طریق تعهد خود به طبیعت را نیز ادا کنید. 

۴.پیام خود را تعریف و بسته بندی کنید

طراحی تقویم - پیام خود را تعریف و بسته بندی کنید

مضامین و عناصر درباره پیام ارسال شده توسط تقویم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما از آن جا که این برنامه در درجه اول برای اهداف تجاری استفاده می‌شود، باید تصویر شرکت خود را برجسته کنید و موضوعی را انتخاب کنید که با نام تجاری شما همراه و همگام باشد.

۵.تصاویر را با دقت انتخاب کنید

طراحی تقویم - تصاویر را با دقت انتخاب کنید

تصاویر برای تقویم شما بسیار مهم هستند، اما این بدان معنی نیست که شما باید بیش از حد کاربران را در تصاویر غرق کنید. در  عوض بهتر است چند عکس با وضوح و کیفیت بالا انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که آن‌ها برای کاربر نهایی جذاب خواهد بود. 

از تصاویر شلوغ که آشفتگی و پریشانی دارند اجتناب کنید و به  دنبال قطعات زیبا و عمومی خود بروید و آن‌ها را با وضوح بالا بارگیری کنید.

البته برای این منظور نیاز به استفاده صحیح از عکس خواهید داشت، بنابراین ایده خوبی است که عکس‌هایی را که در حال حاضر در بروشورها و پوسترهای خود دارید در نظر بگیرید. به این ترتیب شما آگاهی از برند خود را نیز تقویت کرده‌اید.

۶.فضای خود را به درستی مدیریت کنید

طراحی تقویم - فضای خود را به درستی مدیریت کنید

بسته به اندازه و نوع تقویم خود (دیواری، رومیزی، جیبی)، باید محتوا  و تصاویر مناسب را در آن قرار دهید سعی کنید نه صفحات شما بیش از حد خالی و ساده و نه بیش از حد شلوغ باشد. این راه تنها راه برای ایجاد یک تقویم چشم نواز است و فضای کافی برای ارتقا دستاوردها و خدمات شرکت شما در تقویم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۷.یک صفحه تاریخ عملکرد را انتخاب کنید

طراحی تقویم - یک صفحه تاریخ عملکرد را انتخاب کنید

این صفحه برای کسانی که به تهیه یک تقویم منحصر به فرد علاقمند هستند بسیار خوب است. این قطعه باید خواندنی، جذاب و در عین حال بسیار کاربردی باشد. از آنجایی که این تقویم در طول سال استفاده خواهد شد باید نقش این صفحه بسیار برجسته باشد.

۸.تبلیغ شرکت شما

طراحی تقویم - تبلیغ شرکت شما

صاحبان مشاغل و افراد تجاری نه تنها برای بررسی، بلکه برای به یاد سپردن تاریخ‌ها و قرارهای مهم از تقویم استفاده می‌کنند و این به شما فرصت زیادی می‌دهد. یک تقویم باید به شما در تبلیغ شرکت و رویدادهای آینده کمک کند تا کاربران بدانند چه موقع می‌توانند از فروش شما و پیشنهادهای منحصر به فرد شما استفاده کنند.

۹.تقویم را به یک نمونه کار تبدیل کنید

طراحی تقویم - تقویم را به یک نمونه کار تبدیل کنید

شما برای ارتقا شغلی خود از تقویم استفاده می‌کنید پس چرا یک  نمونه کار عالی را در آن نگنجانید؟ می‌توانید برای هر ماه شاهکار متفاوتی را  ایجاد کرده و به نمایش بگذارید، لباس شخصی که طراحی کرده اید یا یک حمام خیره کننده که آن را بازسازی کرده اید می‌توانند نمونه‌های کار شما باشند.

این کار برای شرکت‌هایی که طیف گسترده ای از محصولات و خدمات را دارا هستند مفید است، تقویم‌ها می‌توانند بخش  مهمی از استراتژی بازاریابی این شرکت‌ها باشند.

۱۰.انتخاب یک روش چاپ

طراحی تقویم - انتخاب یک روش چاپ

هنگامی که تقویم خود را طراحی و آماده ارائه کردید، اکنون باید به استراتژی چاپ فکر کنید. برای این منظور با یک متخصص در مورد تکنیک های چاپی که  مناسب شما هستند مشورت کنید و سبک و موضوع تقویم را با آن هماهنگ کنید. 

به احتمال زیاد از شما خواسته می‌شود که بین کاغذ براق و مات انتخاب کنید و یک مکانیسم اتصال را مانند سیم،  سیم پیچ یا تقویم دوختی انتخاب کنید.

۱۱.اهداف خود را روشن و قابل دستیابی نگه دارید

طراحی تقویم - اهداف خود را روشن و قابل دستیابی نگه دارید

نیازی به گفتن نیست که در دنیای طراحی تقویم، ظاهر عالی تنها بخشی از فرایند آن است. اهداف شما همچنین باید به گونه ای باشد که تقویم را برای بیننده مفید و آن را راهی برای ارتقاء شغل خود قرار دهید.

این بدان معنی است که شما به تقویم قدرتمند و فریبنده‌ای احتیاج دارید که با دیدن آن به افراد انگیزه بدهید و احساسات خاصی را در مورد برند و محصولات شما به بیننده القا کند.

به همین دلیل است که شرکت‌ها مبلغ زیادی را برای طراحی تقویم برند خود هزینه می‌کنند و اینکه آن‌ها می‌دانند که این تقویم تا چه اندازه می‌تواند در چشم انداز و فروش آن‌ها موثر باشد بسیار منطقی است.

۱۲.اضافه کردن علاقمندی ها

طراحی تقویم - اضافه کردن علاقمندی ها

تقویم‌ها همیشه باید جالب باشند و حتی کمی قدرت تخیل مخاطب را به کار بیندازند. این امر نیازمند  درک خوب از آنچه مخاطب دوست دارد و از آن لذت می‌برد می‌باشد. 

ارتباط با مخاطب به شما  کمک می‌کند تا تقویم خود را جالب‌تر کنید. به عنوان مثال اگر در حال فروش اتومبیل های مجلل به طرفداران پرشور هستید، لحظه های جالب را به تصویر بکشید و بهترین قطعات خود را به نمایش بگذارید. 

۱۳.فضای خالی در طراحی تقویم خود قرار دهید

طراحی تقویم - فضای خالی در طراحی تقویم خود قرار دهید

زمانی که حرف از تقویم‌های کاربردی می‌زنیم تنها منظور ما تقویم‌های قابل خواندن نیست. بلکه تقویم‌های قابل نوشتن نیز می‌باشد. 

صاحبان مشاغل معمولا به احتمال زیاد یادداشت‌هایی را در تقویم خود می‌نویسند تا یک قرار ملاقات را به خاطر بسپارند (همه ما این کار را برای روزهای تولد و رویدادهای مهم انجام می‌دهیم!) بنابراین مطمئن شوید که فضای خالی کافی برای این کار بر روی تقویم قرار داده‌اید.

با این وجود بهتر است اگر مشاغل سازمان یافته ای دارید، روش‌های جالبی بر روی تقویم برای اینکه افراد بتوانند در آنجا قرار  ملاقات خود را وارد کنند بیاندیشید.

۱۴. به پایداری فکر کنید

طراحی تقویم - به پایداری فکر کنید

بهتر است در کل صفحات، جلو و پشت تقویم را نیز در نظر بگیرید. برای مقرون به صرفه تر بودن آن میتوانید یک تقویم دوطرفه انتخاب کنید و آن را روی کاغذ مقاوم چاپ کنید تا به مشتریان خود نشان دهید که به محیط اهمیت می‌دهید.

۱۵.تقویم‌های طولانی و دلیل بهتر بودن این تقویم‌ها

در تقویم‌های طولانی به دلیل اینکه از وسط تا نمی خورند و یک سیم پیچ پلاستیکی در بالای آن قرار دارد به همین دلیل فضای زیادی برای یادداشت های مخاطبان در آن وجود دارد.

چنین تقویم‌هایی اغلب با یک بنر در بالا شروع  می‌شود سپس تاریخ ها و در قسمت پایانی موارد جانبی اضافه می‌شود. بسته به نحوه انتخاب تقویم می‌توانید در سبک‌ها و ایده‌های مختلف متناسب باشید و اطمینان حاصل کنید که تقویم هر ماه متفاوت است.

۱۶.چرا تقویم‌های رومیزی کوچک ایده خوبی هستند؟

چه کسی گفته است که تقویم‌های خوب حتما باید روی دیوار آویزان شوند؟ تقویم‌های رومیزی کوچک ظاهرا کاربردی تر هستند و معمولا به شکل مثلث تولید می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده اند که کاربر را قادر می‌سازد ماه به ماه به لطف سیم پیچ بالای صفحه آن را بچرخاند. این تقویم‌ها فضای زیادی را در دفاتر کوچک و شلوغ احاطه نمی‌کنند. زیرا فقط چند اینچ طول دارند و با این حال اطلاعات مهم را در خود جمع آوری می‌کنند.

به علاوه دسترس به این نوع تقویم‌ها آسان‌تر و قابل خواندن برای افرادی است که فرصت ندارند در اطراف دفتر راه بروند. 

در تقویم رومیزی می‌توانید لوگو، اطلاعات تماس و نام تجاری  را نیز در قسمت پایین قرار دهید. به طوریکه هر بار کاربر صفحه ای را ورق می‌زند داده‌ها به وضوح قابل مشاهده هستند. به این ترتیب آن‌ها شما را به یاد خواهند آورد و به احتمال زیاد در آینده با شما تماس خواهند گرفت.

۱۷.تقویم‌های آهن ربایی (که می‌تواند روی یخچال و یا هر سطح فلزی دیگر قرار گیرند)

 پس از تکمیل تمام فرم‌های استاندارد تقویم، یک تقویم آهنربایی تهیه کنید که یک نفر بتواند آن را روی یخچال یا سطوح فلزی دیگر بچسباند. این تقویم‌ها فقط برای محیط‌های اداری، رستوران، تحویل غذا، بارها و مکان‌های مشابه مناسب هستند. روی آن‌ها همچنین می‌توانید نام و اطلاعات تماس با برند خود را چاپ کنید و کاربران برای استفاده از خدمات شما می توانند راحت تر شما را پیدا کنند و با شما ارتباط برقرار کنند.

۱۸.داستان خود را بنویسید

ابتدا مطالب را برنامه ریزی کنید، برای اینکه این کار را با موفقیت انجام دهید بهتر است به سوالات زیر پاسخ دهید:

  • امسال در شرکت شما چه خبر است؟
  • چگونه تقویم می‌تواند در آن رویداد نقش داشته باشد؟
  • سال گذشته چه چیزی در شرکت شما تغییر کرده و شایسته است که در تقویم قابل مشاهده باشد؟
  • چگونه می‌توانید هر ماه را متمایز کنید؟
  • تقویم برای چه کسی طراحی شده است؟
  • آیا کاربران به راحتی با داستان شما ارتباط برقرار می‌کنند؟

۱۹.استفاده از رنگ‌های شرکت خود در تقویم

طراحی تقویم - استفاده از رنگ‌های شرکت خود در تقویم

رنگ‌ها برای برند شما اهمیت زیادی دارند و بنابراین ضروری است که به خوبی در تقویم ظاهر شوند. برخیز از برندهای تجاری این کار را با انتخاب یک پالت انجام داده‌اند و نشان می‌دهد که این تقویم مربوط به برند آن‌ها است. 

در موارد دیگر رنگ نام تجاری همراه با آرم یا شعار استفاده شده در سایر ابزارهای بازاریابی در تقویم حاکم است. 

۲۰.نمادگرایی

تصاویر توصیفی و با کیفیت بالا بدونه توضیحات آشفته، بهترین روش برای برقراری ارتباط با آنچه ارائه می‌دهید است. با این وجود تکرار هر ساله این روال به شما کمک نخواهد کرد. در عوض می‌توانید به نمادگرایی تکیه کنید تا در طراحی تقویم خود چیز جالب و غیر منتظره‌ای داشته باشید و کیفیت مطالب خود را ارتقاء بخشید.

۲۱.در هنگام طراحی یک تقویم چیزی را که قادر به استفاده از آن هستید نشان دهید

طراحی تقویم - در هنگام طراحی یک تقویم چیزی را که قادر به استفاده از آن هستید نشان دهید

برای تقویم‌ها هیچ تصمیم درست و اشتباهی وجود ندارد. به محض دیدن تصاویر جذاب تمرکز شما باید به برند تجاری تغییر کند. آیا تقویم شما در واقع به شما در فروش بیشتر کمک می‌کند؟ اگر این کار را انجام می‌دهد پس شما درست عمل کرده‌اید.

۲۲.به دنبال ایده‌های خود باشید

طراحی تقویم - به دنبال ایده‌های خود باشید

عملکرد تقویم شما اولویت اصلی شما است. به همین دلیل است که شما همیشه باید به دنبال بینشی باشید که آنچه مشتری در طراحی تقویم دوست دارد یا قبول دارد را جمع آوری کنید. به عنوان مثال فضای اضافی برای نوشتن یادداشت‌ها. سعی کنید ایده‌های قبلی خود را نگه دارید تا ببینید چه اشتباهی در آن‌ها اتفاق افتاده و قبل از تصمیم نهایی با کارشناسان و همکاران خود مشورت کنید.

۲۳.موارد نهایی در مورد طراحی تقویم

کسانی که این نکات را رعایت می‌کنند به احتمال زیاد به جای اینکه یک تقویم معمولی به مشتری هدیه بدهند که دور انداخته شود، نتایج بسیار جالبی کسب خواهند کرد. یک تقویم می‌تواند یک ابزار بازاریابی الهامم بخش، به یادماندنی و موثر باشد. 

این تقویم یک تقویم جذاب و کاربردی خواهد بود و فضای کافی برای کاربر فراهم  می‌کند تا یادداشت کند. اگر خیلی در این زمینه خلاق نیستید نگران نباشید. یک عکاس یا تصویر گر با تجربه می‌تواند به شما کمک کند. 

شما برای طراحی یک تقویم باید دو معیار اساسی را برآورده کنید که این دو معیار زیبایی شناسی و ارتباط است. اگر بتوانید بین این  دو معیار تعادل برقرار کنید و یک راه حل بی نظیر ارائه دهید، مخاطبان به سادگی آنچه را شما انجام داده‌اید می‌پسندند

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021