۱۰ نکته مهم طراحی بنر تبلیغاتی که حتما باید بدانید

۱۰ نکته مهم طراحی بنر تبلیغاتی که حتما باید بدانید

بنر تبلیغاتی یکی از پرطرفدارترین نوع تبلیغات است و  در کنار هدایای تبلیغاتی مانند چاپ ساک دستی و  چاپ فولدر یک طراحی حرفه ای بنر تبلیغاتی نیز باعث می‌شود در ذهن مخاطبان ماندگار شوید. در این مقاله قصد داریم ۱۰ نکته مهم طراحی بنر تبلیغاتی را بررسی کنیم.

طراحی بنر تبلیغاتی

طراحی بنر تبلیغاتی

بسیاری از بازاریابان تبلیغاتی در هر روز از حرفه خود با طراحی بنر و بنر تبلیغاتی سر و کار دارند.

این امر به این دلیل است که بسیاری از آن‌ها اثربخشی تبلیغات بنر را درک می‌کنند. با این حال قبل از شروع ایجاد تبلیغات بنر باید یک استراتژی داشته باشید.

این امر بیشترین ارزش را برای تبلیغات بنر شما کسب می‌کند و یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های طراحی بنر است که نقش بسیار مهمی در تبلیغات موثر دارد.

در این مقاله ما شما را با روند ایجاد یک طراحی بنر کارآمد و در نهایت تبلیغات بنری که بیشترین سود را برای شما خواهد داشت آشنا می‌کنیم.

مزایای تبلیغات بنری چیست؟

شکی نیست که علاوه بر تراکت، بنر نیز، یکی از پرکاربردترین فرم‌های تبلیغاتی آنلاین است، درواقع تقریبا همه شرکت‌ها از تبلیغات بنر بزرگ یا کوچک استفاده می‌کنند تا به صورت آنلاین دیده شوند و مخاطبان را به سمت وب‌سایت و صفحات فرود خود جذب کنند.

دلیل آن این است که کمپین تبلیغاتی بنر می‌تواند به طور گسترده آگاهی برند را افزایش دهد، مقرون به صرفه است، قابل اندازه‌گیری است و پتانسیل افزایش ترافیک منحصر به فرد را دارد که به فروش و سودآوری شرکت تبدیل می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها از تبلیغات بنر استفاده می‌کنند تا مخاطبان خود را حتی پس از پیگیری رفتارشان دوباره هدفمند کنند.

ما در اینجا تنها چند مزیت آورده‌ایم که تبلیغ‌کنندگان بنر می‌توانند آن‌ها را دریافت کنند. حال بیایید نکاتی را برای ایجاد آگهی و قرار دادن بنر نیز بررسی کنیم.

۱. تاثیرگذارترین اندازه‌های بنر کدام هستند؟

طراحی بنر تبلیغاتی - تاثیرگذارترین اندازه‌های بنر

اندازه‌های مختلفی برای بنرهای تبلیغاتی وجود دارد که هر روز در هنگام مرور اینترنت با آن‌ها روبرو می‌شوید، با این حال برخی از اندازه بنرها وجود دارند که برای تبلیغات موثرتر و محبوب‌تر هستند.

طراحی بنر تبلیغاتی - اندازه‌های بنر

این آگهی‌ها که به دلیل ماهیت و اندازه طبیعی آن‌‌ها بسیار مورد علاقه ناشران و تبلیغ‌کنندگان است این آگهی‌ها به سادگی در دسترس‌ترین موقعیت‌ها در وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها هستند که بسیاری از بازاریابان معتقدند استانداردترین اندازه بنر هستند.

۲. آیا در طراحی بنر به فریم نیاز داریم؟

فقط  کافی است خود را به جای مشتری بالقوه یا کسی را که می‌خواهید تبلیغات بنر شما را ببینید قرار دهید. به طور طبیعی مردم بیشتر برروی آنچه در داخل قاب‌ها است تمرکز می‌کنند. به همین دلیل است که باید در صورت لزوم از فریم به خصوص در آگهی‌هایی با پیش زمینه سفید استفاده کنیم. توجه داشته باشید که یک پیکسل قرمز، خاکستری یا زرد را در فریم بنر اضافه کنید.

۳. متن بنر تبلیغاتی خود را خوانا کنید

طراحی بنر تبلیغاتی - متن بنر تبلیغاتی خوانا

متن روی بنرهای شما باید واضح باشد و توسط مخاطبان هدف شما قابل خواندن باشد. دلیل این امر این است که متن شما پیام را به مشتریان بالقوه شما منتقل می‌کند.

شما باید آن را به عنوان یک استراتژی ارتباطی در نظر بگیرید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که متن موجود در آگهی‌های شما همیشه یاده، مختصر و روشن است. در نتیجه کسی که به آگهی شما نگاه می‌کند قادر به خواندن و درک پیامی است که شما ارسال می‌کنید.

۴. تبلیغات بنر انیمیشن را امتحان کنید

اخیرا بسیاری از تبلیغ‌کنندگان در طراحی بنرهای تبلیغاتی خود از انیمیشن استفاده کرده‌اند و با این کمپین‌های تبلیغاتی بنر انیمیشن خود نتایج ارزشمندی بدست آورده‌اند.

بسیاری از افراد معتقند که تبلیغات بنر انیمیشن به دلیل ماهیت جذاب آن بسیار بهتر از بنر تبلیغاتی سنتی است.

با این وجود بهترن راه برای استفاده از بنرهای تبلیغاتی انیمیشن نمایش بیش از 15 ثانیه و فرکانس حلقه حداکثر 3 برابر است و مهم‌تر از همه بنر انیمیشن شما باید یک تماس برای اقدام داشته باشد.

۵. فرمت فایل مناسب برای تبلیغات بنر چیست؟

هنگام ایجاد بنرها باید فرمت فایل را نیز در نظر بگیرید زیرا فرمت فایل تضمین می‌کند که آگهی‌ها به طور صحیح در وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌های ناشر به نمایش در می‌آیند و مطابق با موقعیت‌های مناسب می‌باشند. بیشتر فرمت‌های فایل استفاده شده بسته به نرم‌افزار مورد استفاده HTML5, PNG, GIF و JPG هستند.

۶. رنگ‌های مناسب برای بنرهای تبلیغاتی کدام هستند؟

طراحی بنر تبلیغاتی - رنگ‌های مناسب برای بنرهای تبلیغاتی

روانشناسی رنگ‌ها در تبلیغات را نمی‌توان بیش از حد مورد تاکید قرار داد. وقتی صحبت از تبلیغات می‌شود رنگ‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند زیرا پیام ویژه‌ای را که توسط آگهی‌ها ارائه می‌شود را انتقال می‌دهند. رنگ اولین چیزی است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و برای اولین بار احساسات مخاطب را برانگیخته می‌کند.

رنگ‌ها نیز ذهنی هستند و در فرهنگ‌های مختلف ارتباط متفاوتی دارند. چند دقیقه تحقیق درمورد مخاطبان خود در هنگام انتخاب رنگ ایده خوبی خواهد بود.

۷. فراخوان برای اقدام را در بنر تبلیغاتی خود واضح سازید

طراحی بنر تبلیغاتی - فراخوان برای اقدام در بنر تبلیغاتی

فراخوان برای اقدام حداقل باید جسورانه باشد و در جای مناسب قرار بگیرد. دلیل این امر این است که باید اطمینان حاصل کنید که مشتری بالقوه شما آن را می‌بیند و اقدامات مورد نظر را انجام می‌دهد. داشتن یک فراخوان برای اقدام جسورانه به افزایش نرخ کلیک شما و کاهش اصطکاک برای مشتریان احتمالی شما کمک می‌کند.

۸. سایز فایل طراحی بنر مناسب چیست؟

 

blank

طراحی بنر باید برخی الزامات را داشته باشد که این موارد شامل اندازه فایل است که توسط برخی سیستم عامل‌های تبلیغاتی مانند  Adstargets Ad Network و Google Adwords مشخص شده است. منطق در اینجا این است که بتوان بنرها را در سریع‌‌ترین زمان ممکن در صفحات وب ناشر بارگذاری کرد تا افراد به محض مراجعه به آن صفحات وب آن‌ها را ببینند. بنابراین توصیه می‌شود اندازه فایل بنر خود را در سایز ۱۵۰KB نگه دارید.

۹. سازگاری با صفحه فرود

بنر تبلیغاتی مانند هر نوع آگهی دیگری به سطحی از ثبات احتیاج دارد. ثبات در اینجا به معنای این است که تبلیغات بنرهای شما باید ترافیک شما را به صفحه مناسب که شامل اطلاعات مربوط به نام تجاری شما است هدایت یا ارسال کند.

صفحات فرود شما نقش مهمی در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری دارند. ساختار توصیفی وب‌سایت یا صفحات فرود شما باید به درستی باشد تا بازدیدکنندگان دچار سردرگمی نشوند و مجبور نباشند وب‌سایت یا صفحه فرود شما را ترک کنند.

لازم است که بازدیدکنندگان خود را تبدیل به مشتری کنید به خصوص در تبلیغاتی که از طریق بنر تبلیغاتی دارید. بنابرایت باید مطمئن شوید که صفحات فرود شما دقیقا همان چیزی است که تبلیغات بنر شما در حال برقرار ارتباط با مشتری است.

۱۰.طراحی بنر خود را ساده کنید

ساختار پیچیده آگهی و درک سخت آن بر کمپین بنر تبلیغاتی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

بازدیدکنندگان احتمالا فقط برای چند ثانیه از تبلیغات شما را اسکن می‌کنند و وظیفه شما است که پیام خود را در آن چند ثانیه به آن‌ها انتقال دهید. به همین دلیل باید تبلیغات بنر خود را ساده و آسان کنید تا قابل درک باشد.

شما ممکن است تصمیم بگیرید که به جای مقدار  قابل توجهی متن یک گرافیک جذاب داشته باشید که پیام ارسال کند. نکته اصلی این است که آن را ساده و واضح نگه دارید.

نتیجه‌گیری

نکات ذکر شده در بالا درواقع لیست کاملی از نکات مربوط به طراحی بنر و تبلیغات بنر نیست. با این حال آن‌ها 10 نکته برتر برای طراحی بنر و تبلیغات موثر از این طریق هستند. اگر شما می‌خواهید تبلیغات بنر خود را شروع کنید این راهنمایی‌ها می‌تواند برای شما سودمند باشد تا به کسب‌وکار خود سود برسانید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021