تهیه کارت ویزیت برای ارسال به چاپخانه (شرکت چاپ)

تهیه کارت ویزیت برای ارسال به چاپخانه (شرکت چاپ)

اگر تصمیم به چاپ کارت ویزیت خود در یک چاپخانه دارید، احتمالاً تمایل دارید نکاتی در مورد نحوه‌ی تهیه‌ کارت ویزیت و آماده سازی آن و همچنین تهیه‌ی طرح صحیح برای آن و انتخاب قالب مطابق با نیازهای چاپخانه بدانید. در این مقاله به این الزامات و نکات در خصوص تهیه کارت ویزیت می‌پردازیم.

الزامات طراحی کارت

متن و گرافیکمتن و گرافیک - تهیه کارت ویزیت

در هنگام طراحی کارت خود، مطمئن شوید که آرت‌ورک و متن حداقل 1.8 اینچ از لبه‌های کارت فاصله داشته باشند. در غیر این صورت ممکن است بخشی از متن یا لوگوی شما هنگام برش کارت‌ها از بین برود.

حاشیه برش (بلید) - تهیه کارت ویزیت

حاشیه برش (بلید)

بیشتر شرکت‌های چاپی به فایل اصلی آرت‌ورک که شامل حاشیه برش باشد، نیاز دارند. حاشیه برش نوعی حاشیه در اطراف کارت است که در طی مراحل برش، بریده می‌شود. بنابراین، هنگامی که طرح خود را به PDF در Swift Publisher تبدیل می‌کنید، حاشیه برشِ 1/8” (0.125 اینچ) را در اطراف لبه‌های کارت تنظیم کنید – بر روی گزینه‌ی Options در دیالوگِ Export کلیک کنید. توجه داشته باشید که الزامات سایز حاشیه برش ممکن است برای هر چاپخانه متفاوت باشد.

پس‌زمینه‌ها و مرزها

پس‌زمینه‌ها و مرزها - تهیه کارت ویزیت

اگر در کارت خود از پس‌زمینه یا حاشیه‌ی سفارشی استفاده می‌کنید، باید کمی از لبه‌های کارت عبور کند، در غیر این صورت ممکن است ناحیه‌ای خالی در لبه‌های کارتِ چاپ شده ایجاد شود. اگر از یکی از پس‌زمینه‌های Swift Publisher استفاده می‌کنید، چنین کاری لازم نیست چون این برنامه هنگام ذخیره‌ی فایل در PDF، حاشیه برش لازم را اضافه می‌کند.

وضوح تصویر (رزولوشن)

ممکن است بخواهید از عکس‌ها و تصاویرِ گرفته شده توسط دوربین دیجیتال، اسکنر یا از اینترنت استفاده کنید. برای تصاویر، وضوح از نظر کیفیت خوب تصویرِ چاپ شده بسیار مهم است. تصویری که روی صفحه نمایش کاملاً مناسب باشد ممکن است دارای لبه‌های ناهموار باشد و هنگام چاپ تار به نظر برسد. بنابراین تصویر شما باید در رزولوشن حداقل 300 dpi باشد. برای بررسی اینکه آیا تصویر شما از وضوح کافی برخوردار است، سند خود را تا 600٪ بزرگنمایی کنید. اگر تصویر قابل‌قبول باشد، هنگام چاپ خوب به نظر می‌رسد.

اگر هنوز تصمیم دارید از یک تصویر با وضوح پایین استفاده کنید، اندازه‌ی آن را در Swift Publisher تغییر دهید تا کوچکتر شود – با این کار، کیفیت خروجی چاپ افزایش می‌یابد.

رنگ‌ها

هنگامی که کارت خود را طراحی می‌کنید، رنگ‌هایی که روی صفحه مشاهده می‌کنید از سه جزء رنگی زیر تشکیل شده‌اند: قرمز، سبز و آبی (چنین الگوی رنگی با نام RGB شناخته می‌شود). مانیتور این سه رنگ را با هم مخلوط کرده و رنگ‌های دیگری را تولید می‌کند. با این حال، چاپگرها و سایر تجهیزات چاپی از مجموعه دیگری از اجزای رنگ استفاده می‌کنند: فیروزه‌ای (آبی)، سرخابی (قرمز)، زرد و سیاه (این الگو «CMYK» نامیده می‌شود). این مسئله را هنگام طراحی کارت خود در نظر بگیرید: از کاربرد رنگ‌های خیلی روشن خودداری کنید، زیرا ممکن است رنگ‌های روی کاغذ همیشه با آنهایی که روی صفحه می‌بینید مطابقت نداشته باشند.

آماده‌سازی مطالب برای یک شرکت چاپ

آماده‌سازی مطالب برای یک شرکت چاپ - تهیه کارت ویزیت

فرمت‌های فایل توسط شرکت‌های چاپ پشتیبانی می‌شوند

قبل از حمل / بارگذاری طرح کارت ویزیت خود برای یک شرکت چاپ، از اولویت‌بندی فرمت فایل آنها مطلع شوید. تقریباً تمام چاپخانه‌ها مطالب را در فرمت PDF و TIFF می‌پذیرند. Swift Publisher به شما امکان می‌دهد کارت خود را در هر دو فرمت با کیفیت لازم ذخیره کنید (استاندارد چاپ با کیفیت بالا رزولوشن 600 dpi است).

PDF و فونت‌ها

وقتی کارت ویزیت خود را به PDF تبدیل می‌کنید، تمامی فونت‌ها به طور خودکار فیکس می‌شوند. با این وجود، بعضی اوقات ممکن است در چاپخانه به اشتباه نمایش داده شوند (بسته به نرم‌افزار و تجهیزات مورد استفاده‌ی آنها). اگر می‌خواهید خود را در برابر چنین مشکلی بیمه کنید، کارت خود را در فرمت TIFF ذخیره کنید. کیفیت ثابت خواهد ماند و متن دقیقاً همانطور که می‌خواهید به نظر می‌رسد. حتی بهتر است که مطالب را در هر دو فرمت PDF و TIFF ذخیره کنید و به شرکت چاپ اجازه دهید هر کدام که بهتر است را انتخاب کند.

ارسال مطالب به یک چاپخانه

وقتی کارت ویزیت خود را طراحی کردید، آن را در فرمت مورد نیاز بر روی دیسک ذخیره کنید (پسوند نام فایل – PDF یا TIFF – نباید حذف شود). قبل از ارسال فایل، آن را فشرده کنید تا سایز آن کاهش یابد. اگر طرح خود را از طریق اینترنت ارسال می‌کنید، این کار بسیار حائز اهمیت است. فایل‌های خود را با استفاده از Aladdin’s StuffIt فشرده کنید تا یک فایل SIT یا یک فایل زیپ ایجاد شود (در Mac OS X 10.3 Panther می‌توانید با استفاده از دستور Create Archive یا منوی File> Create Archive در Finder یک فایل را به زیپ فشرده کنید).

روش‌های مختلفی برای تحویل مطالبِ آماده شده به چاپخانه وجود دارد – از شرکت مورد نظر بپرسید کدام روش برای آنها مناسبتر است:

فایل‌های خود را بر روی CD، DVD،Zip یا Jaz disk رایت کنید و آنها را از طریق پست برای چاپخانه ارسال کنید یا خودتان به آنجا ببرید. بر روی دیسک خود فقط فایل(های) موردنظر برای چاپ را بنویسید.

فایل‌ها را از طریق FTP (پروتکل انتقال فایل) بارگذاری کنید. اگر چاپخانه مورد نظر شما از این روش پشتیبانی می‌کند، از آنها نام سرور FTP، لاگ این و رمز عبور را بپرسید.

فایل(های) خود را از طریق پیوستِ ایمیل ارسال کنید. بسیاری از ارائه‌دهندگان اجازه‌ی ارسال پیوست‌های بزرگ (بیش از 2 مگابایت) را نمی‌دهند، بنابراین مطمئن شوید که شرکت شما این مورد را انجام می‌دهد و پیوست‌های بزرگ را می‌پذیرد.

· آنلاین. بسیاری از چاپخانه‌ها ممکن است یک فرم بارگذاری فایل در وب‌سایت‌های خود داشته باشند که چاپ بازار یکی از این چاپخانه می باشد. دستورالعمل‌های آنها را دنبال کنید.

شما می‌توانید برای مشاهده‌ی دستورالعمل‌های مربوطه به صفحه‌ی مراحل چاپ دیجیتال نیز مراجعه نمائید.

فراموش نکنید که با چاپخانه‌ی مورد نظرتان در مورد روش ترجیحی‌شان مشورت کنید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021