تفاوت بنر و فلکسی در چیست؟

تفاوت بنر و فلکسی در چیست؟

تفاوت بنر و فلکسی چیست؟ کدام یک کارآمدتر است؟ فلکسی یکی از پرکاربردترین مدل‌های چاپ بنر است که روی پایه قرار می‌گیرد و برای جلوه بیشتر آن از نور مهتابی استفاده می‌کنند. فلکس یا فلکسی به دو صورت کره‌ای و چینی تولید می‌شود که برای تبلیغات مغازه‌ها تابلوهای عابر پیاده بیلبوردهای تبلیغاتی و فروشگاه‌ها کاربرد فراوانی دارد.
امروزه از چاپ فلکسی نسبت به بنر استفاده‌های زیادی می‌شود و برای دید بهتر در شب گزینه مناسب تری است، زیرا با وجود لامپ‌های مهتابی داخل تابلو دیده خوبی در ساعات شب دارد و استحکام و مقاومت آن بسیار بالاست، اما خیلی‌ها هنوز به تفاوت بنر و فلکسی آشنایی کامل ندارند و تصور می‌کنند هر دو یکی هستند. برای اینکه تصمیم درست بگیرید و بهترین نتیجه را از چاپ طرح خود مشاهده کنید، در این مطلب همراه ما باشید.
شیوه‌های تبلیغاتی برای بازاریابی کسب و کارهای مختلف بسیار اهمیت دارد و افراد از روش‌های مختلف تبلیغاتی برای دیده شدن استفاده می‌کنند. به‌همین‌خاطر با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی صنعت چاپ از روش‌های مختلف برای چاپ طرح‌ها و نوشته‌های مختلف مانند چاپ فولدر، پوشه و… استفاده می‌کنند که یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین آنها، چاپ بنر و فلکسی است.
چاپ بنر و فلکسی برای فرآیند بازاریابی دارای تفاوت‌های زیادی است که هر کدام ساختار منحصربه‌فرد خودش را دارد. معمولاً بنرها به‌صورت گسترده در سطح شهر استفاده می‌شود و برای چاپ آن از طرح‌های مختلف گرافیکی، تصاویر، متن و اشعار استفاده می‌کنند.

____________________________________________________________________________

حتما بخوانید: چاپ مش چیست

____________________________________________________________________________

تفاوت بنر و فلکسی از نظر کاربرد

تابلوهای فلکسی به‌دلیل طراحی‌های مختلف و متفاوت با استفاده از نور از پشت و نور از جلو دیزاین می‌شود و برای اهداف تبلیغاتی عملکرد فوق العاده ای دارد. در حالی که چاپ بنر هیچ نوری ندارد و در شرایط عادی نصب می‌شود. همچنین برخلاف فلکسی در هر شرایطی قابل اجراست، اما فلکسی به‌دلیل نورپردازی باید در شرایط خاص نصب شود.
از بنرها برای اهداف مختلفی و اطلاع رسانی هر خبر و گفته‌ای در سطح شهر استفاده می‌شود، اما فلکسی ها بیشتر با هدف جلب توجه ارائه می‌شود و شما می‌توانید در کنار چاپ المان‌های دیگر مانند چاپ ست اداری، کاتالوگ، بروشور و… به اهداف تبلیغاتی کسب و کارتان نزدیک شوید.

تفاوت بنر و فلکسی

تفاوت بنر و فلکسی از نظر هزینه

یکی از دغدغه‌های رایج میان کسانی که تصمیم به چاپ بنر یا فلکسی دارند، هزینه است. کدام یکی هزینه کمتری دارد و قیمت بنر و فلکسی چقدر است؟  هر دو روش دارای قیمت مناسبی هستند و تفاوت چندانی میان آنها وجود ندارد. به‌همین‌خاطر، افراد زیادی با توجه به شرایط شان از این دو چاپ استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مسئله تأثیرگذار روی قیمت چاپ بنر و فلکسی ابعاد است که هر چه ابعاد بزرگ‌تر باشد، قیمت چاپ بیشتر می‌شود.

متریال فلکسی چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت فلکسی و بنر، متریال و ماهیت آنها است. کسانی که تصمیم به خرید تابلوهای چاپی دارند باید نسبت به این موضوع آگاه باشند. فلکسی از متریال انعطاف پذیری ساخته می‌شود که به‌خوبی نور را از خود عبور می‌دهد و همین موضوع موجب جلب توجه آن نسبت به دیگر چاپ‌ها شده‌است. همچنین این مدل چاپ در برابر عوامل خارجی مانند اشعه خورشید، باد و رطوبت، گرد و خاک استحکام خوبی دارد و به اشکال مختلفی طراحی و تولید می‌شود. امروزه فلکسی های سطح شهر به‌صورت مکعبی، ریلی و اسکلت فلزی و سپری خودنمایی می‌کنند که هر فردی با توجه به سلیقه آش سفارش خود را انجام می‌دهد.

انواع جوهر روی چاپ بنر فلکسی

چاپ بنر و فلکسی به جوهر مخصوص نیاز دارد که هنگام خرید دستگاه باید توجه ویژه‌ای به انتخاب جوهر مناسب داشته‌باشید. از جمله جوهرهای پرکاربرد چاپ بنر و فلکسی می‌توان به هد کونیکا مینولتا، ریکوه ژاپن، ریکو ژاپن و… اشاره کرد که کیفیت و مرغوبیت آن روی نحوه چاپ تأثیر فراوانی می‌گذارد. همچنین شرکتی که برای خرید جوهر انتخاب می‌کنید باید کیفیت را تضمین کند تا با خیال راحت از نتیجه چاپ لذت ببرید.

مزایای استفاده از بنر و فلکسی

  • ارزان و به صرفه بودن
  • افزایش فروش کسب و کار
  • امکان چاپ فوری
  • دید بهتر کاربران
  • امکان چاپ در ابعاد بزرگ
  • وزن مناسب
  • متنوع بودن
  • انعطاف‌پذیر بودن
  • قابل نمایش در فواصل دور

تفاوت بنر و فلکسی چیست؟

تفاوت بنر چینی و کره‌ای

بنرها از دو نوع چینی و کره‌ای ارائه می‌شوند که هر کدام در ضخامت‌های مختلفی بین 8 الی 13 انس قابل سفارش هستند. مهم‌ترین تفاوت میان این دو بنر، کیفیت و مقاومت آن هاست که معمولاً بنرهای کره‌ای کیفیت و استحکام بالاتری نسبت به چینی دارد. معمولاً برای چاپ‌های معمولی از 8 الی 10 انس استفاده می‌کنند، اما در صورت سفارش بنرهای بزرگ‌تر، انس‌های بالاتر پیشنهاد می‌شود. همچنین تابلوهایی که قرار است در مدت طولانی نصب باشند از بنرهای 13 انس طراحی خواهند شد.

چاپ بنر و فلکسی فیس را به کدام چاپخانه بدهید؟

دستگاه چاپ تا حدودی زیادی روی کیفیت بنر و فلکسی تأثیرگذار است. در واقع اگر بنر باکیفیتی انتخاب کنید در حالی دستگاه چاپ عملکرد مناسبی نداشته‌باشد، نتیجه ایده آلی مشاهده نخواهید کرد. پس هنگام انتخاب چاپخانه توجه ویژه داشته‌باشید و به سراغ مجموعه‌هایی بروید که کیفیت را تضمین کنند و رضایت بیشتر مخاطبین را داشته‌باشند. یکی از حرفه‌ای‌ترین و معتبرترین مجموعه‌ها، چاپ بازار است که به‌صورت تخصصی در زمینه‌های مختلف چاپ فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با خیال راحت سفارشات مختلف خود را مانند چاپ تراکت به‌صورت آنلاین انجام دهید و از طراحی بی نقص چاپ بازار شگفت زده شوید.

نحوه انتخاب بنر و فلکسی

برای استفاده از بنر و فلکسی از طرح‌های مختلفی استفاده می‌کنند که ابتدا مشتریان نوشته، فونت را اعلام می‌نماید و در صورت تایید طراحی کار ساخت و چاپ آغاز می‌شود. استفاده از دستگاه‌های پیشرفته برای حفظ کیفیت چاپ بسیار اهمیت دارد و موجب می‌شود نتیجه کار بسیار زیبا و خاص به نظر رسد.

کلام آخر

تفاوت چاپ بنر و فلکسی تنها در متریال و نحوه نصب آن هاست و هر دو برای نمایش اهداف کسب و کارهای مختلف بهترین انتخاب هستند. چاپ بنر کاربرد فراوانی دارد، در حالی که جنبه تبلیغاتی فلکسی بیشتر است.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021