انواع چاپ لیبل و کاربردش

انواع چاپ لیبل و کاربردش

چاپ برچسب تبلیغاتی یکی از مهمترین مواردی است که همه  کسب و کارها برای ارائه محصولات خود استفاده می کنند. این برچسب ها با توجه به نوع محصول می تواند از نظر محتوای چاپی، طرح و حتی جنس و ابعاد متفاوت باشد. همچین لازم است با ” انواع چاپ لیبل” آشنا باشید تا بتوانید بهترین روش چاپی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.  در این مقاله به شما خواهیم گفت “انواع چاپ لیبل و کاربردش ” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

لیبل یا برچسب چیست؟

حتما زیاد دیده اید که تمامی محصولاتی که خریداری می کنید دارای برچسب های حاوی برخی اطلاعات مانند محتویات، روش دستور، نام محصول، تاریخ تولید و انقضا و…. است. این برچسب ها یا لیبل ها در واقع به شما کمک می کند اطلاعاتی کلی، مفید و گاهی کامل از یک محصول را برای خرید به دست آورید.  استفاده از لیبل اگرچه روشی قدیمی است اما هنوز جایگزینی برای آن وجود ندارد که بتواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. سفارش برچسب برای کسب و کارهایی که تولید کننده محصول هستند ضروری است. اطلاعاتی که این برچسب ها به مخاطب و مشتری ارائه می کنند، در واقع عامل مشوقی است که میزان فروش را افزایش می دهد. امروزه بسیاری از محصولات در صورتی که برچسب اطلاعات نداشته باشند، اعتماد مشتری را از دست می دهند از همین رو کمتر پیش می آید که موفق به فروش شوند.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: پرکاربردترین انواع لیبل در بازار

_____________________________________________________________________

لیبل یا برچسب چیست؟

لیبل ها انواع مختلفی دارند که شما می توانید به تناسب محصول و نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. از جمله انواع لیبل های موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیبل های کاغذی

یکی از پرکاربردترین انواع لیبل است که می توانید به وفور آن را در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی مشاهده کنید. از مهمترین ویژگی های این لیبل ها قدرت بالای چسبندگی آن است. شما می توانید برای کیفیت بهتر از روکش های سلفونی برای آن استفاده کنید. این لیبل ها به راحتی روی سطح مختلف شیشه ای، چوبی و… می چسبد.

لیبل های شبرنگ

این لیبل ها خاصیت درخشندگی در محیط های تاریک و با نور کم را دارد. برای چاپ این لیبل ها می توان از روش دیجیتال استفاده کرد.

لیبل های سلفون مات و براق

این لیبل ها در مجاورت نور خورشید و رطوبت مقاومت بالایی دارند از همین رو می توانید برای محصولات مختلف مورد استفاده قرار دهید. انتخاب سلفون مات و براق کاملا سلیقه ای است.

لیبل های شفاف و شیشه ای

این لیبل ها نیز می تواند به دو شکل خوانا یا ناخوانا برای چسباندن روی شیشه استفاده کرد. از نوع ناخوانا برای پشت شیشه ماشین استفاده می شود. این برچسب ها می تواند به اشکال مختلف دایره، بیضی، مستطیل و مربع مورد استفاده قرار گیرد. از مهمترین ویژگی های این لیبل ها ضد آب بودن و مقاومت بالا در برابر پارگی و نیز چسبندگی بالای آن اشاره کرد.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: طراحی آنلاین لیبل به چه صورت انجام می‌شود؟

_____________________________________________________________________

چاپ لیبل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هر لیبلی اطلاعات خاصی برای معرفی محصول دارد که باید به درستی طراحی شود. پس از آن نوبت به انتخاب بهترین روش چاپی می رسد. قیمت چاپ برچسب نیز می تواند متاثر از روش چاپی کم یا زیاد باشد. لیبلی که چاپ می کنید باید دارای ویژگی های زیر باشد:

چاپ لیبل چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  • وضوح کامل نوشته ها و تصاویر چاپی
  • ارائه مشخصات کامل و مورد نیاز محصول
  • استفاده از فونت های خوانا و ساده
  • ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتری
  • برجسته کردن نام و نشان محصول
  • انتخاب ابعاد و اندازه مناسب برای لیبل
  • چاپ بارکد برای پیگیری محصول
  • ماندگاری بالای چاپ

 معرفی انواع چاپ برچسب

روش های مختلفی برای طراحی و چاپ لیبل استفاده می شود که هر کدام با توجه به نوع کاربرد این برچسب ها و نیز کیفیتی که دارند مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله روش هایی که می توان از آن برای چاپ برچسب استفاده کرد شامل موارد زیر می باشد:

 معرفی انواع چاپ برچسب

چاپ دیجیتال

این روش یکی از ساده ترین و البته سریع ترین روش هایی است که می توان برای چاپ برچسب استفاده کرد. این روش به دلیل کیفیت بالای چاپ بسیار رایج و پرکاربرد است. علاوه بر اینکه قیمت چاپ لیبل با این روش بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی تر است. سرعت بالای چاپ، کیفیت بالای رنگ ها، وضوح بالای تصاویر از مهمترین مزیت های این روش چاپی به شمار می آید.

چاپ فلکسوگرافی

یکی دیگر از روش هایی که می توان برای برچسب های پلی اتیلن، پلی استر، و کاغذ کاربرد زیادی دارد. جوهر این روش چاپی مقاومت بالایی در برابر آب و انواع حلال ها دارد از همین رو می توان به راحتی تعداد زیادی لیبل را با این روش چاپ کرد. شما می توانید از این روش چاپی برای برچسب تبلیغاتی محصولات خود استفاده کنید.

چاپ سیلک اسکرین

این روش نیز برای چاپ برچسب هایی که در مجاورت طولانی مدت نور خورشید یا رطوبت است بسیار پرکاربرد می باشد. چاپ لیبل اقلام دارویی، بهداشتی، آرایشی، مواد غذایی و… از جمله کاربردهای این روش چاپی می باشد. ماندگاری بالای محتوای چاپی این روش مهمترین مزیت آن است.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: طراحی لیبل تجاری با ۱۵ نکته کاربردی

_____________________________________________________________________

نکات مهم در طراحی و چاپ برچسب

زمانی که برای طراحی و چاپ برچسب اقدام می کنید حتما نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

نکات مهم در طراحی و چاپ برچسب

  • استفاده از ابزارهای مناسب برای طراحی لوگو و نام و نشان محصول
  • ارائه مهمترین اطلاعات در راستای رفع نیاز مشتری و ترغیب او برای خرید
  • انتخاب بسته مناسب برای محصول
  • انتخاب فضای مناسب برای چاپ لوگو و نام تجاری در کنار نام محصول
  • خوانا بودن محتوای چاپ شده روی برچسب
  • استفاده از ترکیب فونت ها به صورت هوشمندانه
  • رعایت سادگی و پرهیز از شلوغی بیش از اندازه
  • استفاده محدود از عناصر تزیینی

 سفارش و چاپ لیبل با طرح دلخواه

زمانی که می خواهید برای طراحی برچسب اقدام کنید، حتما از طرح های اختصاصی استفاده کنید. در واقع مهم است که از طرح های پیش ساخته و تکراری استفاده نکنید. این موضوع به شما کمک می کند که فضای کافی برای خلاقیت و استفاده از محتوای خود را برای معرفی محصول داشته باشید. برای این منظور پیشنهاد می کنیم مشاوره لازم را پیش سفارش و چاپ لیبل از کارشناسان و طراحان شرکت چاپ بازار دریافت کنید.

 سفارش و چاپ لیبل با طرح دلخواه

 نتیجه گیری

شرکت تبلیغاتی چاپ بازار به عنوان یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در زمینه طراحی و چاپ انواع اقلام تبلیغاتی آماده ارائه خدمات مختلف به مشتریان خود می باشد. در صورتی که قصد طراحی و چاپ انواع لیبل های تبلیغاتی برای محصولات مختلف را دارید می توانید سفارشات خود را به طراحان خبره این شرکت بسپارید. کیفیت بالای سفارشات در کنار قیمت مقرون به صرفه از مهمترین مزیت هایی است که می توانید در سپردن سفارشات خود به این شرکت از آن بهره مند شوید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021