اطلاعات روی کارت ویزیت

اطلاعات روی کارت ویزیت

چه اطلاعاتی باید در کارت ویزیت خود درج کنید؟

چه اطلاعاتی باید در کارت ویزیت خود درج کنید؟ - اطلاعات روی کارت ویزیت

اطلاعات روی کارت ویزیت نمایانگر کسب و کار و هویت شماست. در چه حیطه‌ای فعالیت می‌کنید، توانمندی‌های شما چیست، در چه مدارجی تحصیل کرده‌اید، ظاهر شما به چه شکل است، نوع کسب و کارتان چگونه به افراد خدمت‌رسانی مطلوبی را انجام می‌دهد و خدماتی از این قبیل.

کارت ویزیت درست همانند یک وب سایت شخصی است. وقتی که صفحه‌ی ارتباط با ما یک سایت را باز می‌کنید، بیوگرافی شخص و سوابق کاری فرد را خواهید دید. اطلاعات روی کارت ویزیت باید حتماً در نگاه اول عامل انگیزاننده‌ای را در اشخاص ایجاد کند که از این به بعد از شما یا برندتان خدمتی را دریافت کنند.

یک کسب و کاری که در حوزه دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کند، باید حتماً خلاقیت زیادی را بر روی کارت ویزیت شرکت خود ایجاد نماید. حالا ما بیشتر با جزئیات اطلاعات کارت ویزیت آشنا خواهیم شد.

لوگو

لوگو - اطلاعات روی کارت ویزیت

یک نشان گرافیکی کوچک بوده که کسب و کار و نوع برند شما را با ترکیباتی که در آن طراحی گشته است، نمایان می‌سازد. طراحان گرافیک و گرافیست‌ها کار طراحی لوگو را انجام می‌دهند. یکی از اجزایی که باید بر روی کارت ویزیت قرار بگیرد، لوگو است.

لوگو می‌تواند صرفاً یک عکس، عکس نوشته‌ای زیبا، یا تایپوگرافی با چینش‌های بسیار زیبا باشد. این نکته را لازم است یادآوری کنیم که اگر قصد دارید برای کسب و کار یا بیزینس خود لوگو طراحی کنید، طرح و نقش آن کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد.

هویت بصری مسأله‌ای است که صاحبان مشاغل باید حتماً به آن توجه داشته باشند. اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید، باید حتماً اقدام به طراحی کارت ویزیت نمایید.

لوگو در حقیقت به این منظور تهیه می‌گردد که شما بتوانید به راحتی در ذهن مشتریان و مخاطبان خود هک شوید.

نکته‌ای که باید در طراحی لوگو به آن توجه شود، این است که طرح لوگو باید حتماً تناسب لازم را با کسب و کار شما داشته باشد. به طور مثال اگر شما آرایشگر هستید، هر چیزی که ذهن را به سمت آرایش و پیرایش سوق می‌دهد را روی لوگو پیاده‌سازی کنید. البته طراحان لوگو در این خصوص سررشته دارند.

همچنین علاوه بر این که لوگو بر روی ست اداری مختص برند شما حک می‌شود، باید آن را در پست‌های اینستاگرامی مرتبطی که در خصوص کسب و کارتان انتشار می‌دهید نیز درج نمایید. قابل همه جانبه بودن مسأله‌ی بسیار مهمی است.

اگر قصد دارید که خودتان برای کسب و کار یا خرده فروشی نوپای خود لوگو طراحی کنید، خواهشا از طرح‌های کپی استفاده نکنید. خلاقیت به خرج بدهید و می‌بینید که چقدر می‌تواند در آینده برای شما بازتاب خوبی داشته باشد.

نام شرکت

عنصر یا اجزاء دیگری که باید بر روی کارت ویزیت قرار گیرد، نام شرکت شماست. نام شرکت از مهم‌ترین اطلاعات روی کارت ویزیت محسوب می‌شود.

فرد در نگاه اول مجذوب نوشته‌های روی کارت ویزیت می‌شود. حالا می‌توان نام شرکت را به شکل یک تایپوگرافی زیبا بر کارت ویزیت درج یا چاپ نمود.

دقت کنید که اگر صاحب شرکت نیستید و صرفاً شخصی هستید که خدماتی را انجام می‌دهید، نباید اطلاعات شخصی خود را به کارت ویزیت اضافه کنید.

باید صرفاً در ارتباط با شغل و کسب و کاری که در آن حوزه فعال هستید، خود را معرفی نمایید. زیرا قرار است به دیگران نیز این طور معرفی گردید.

شعار

شعار - اطلاعات روی کارت ویزیت

به جمله کوتاهی گفته می‌شود که در روی کارت ویزیت و یا اطلاعات کارت ویزیت درج گردیده است. به طور مثال می‌توان اسم شخص را روی کارت درج کرد و با شعار نوین در اجرای استارتاپ یا هر عبارت جذاب دیگری مخاطب را به سمت خود سوق داد.

شعار‌های تبلیغاتی اگر خلاقانه باشند بیشتر از طرح روی لوگو در ذهن مخاطب قرار می‌گیرند. چند مثالی را برایتان در اینجا ذکر می‌کنیم:

شعار تبلیغاتی برای فروشگاه مبلمان

این جا جایی است که می‌توانید در آن کاملاً راحت باشید. البته می‌توان این جمله را کوتاه‌تر نیز نوشت.

شعار تبلیغاتی برای شرکت ارائه‌دهنده خدمات اینستاگرام مارکتینگ

یک سال بخور نون و تره، یک عمر بخور نون و کره. این جمله در اصل به این منظور به کار می‌رود که دارندگان پیج‌های بیزینسی در اینستاگرام ممکن است در ماه‌های اول کسب و کار خود فروشی نداشته باشند و یا نتوانند خوب فالوئر جذب کنند. ولی در سه ماهه دوم به بعد یا شش ماهه دوم، به راحتی می‌توانند درآمد خود را چندین برابر افزایش دهند. به همین دلیل این شعار تا حدودی می‌تواند صادق باشد.

فروشگاه فرش فروشی

زیبا، اصیل و ایرانی. این جمله کوتاه و مختصر می‌تواند اطلاعات روی کارت ویزیت فرش فروشی را متمایز نشان دهد.

نام شما

یکی دیگر از اجزائی که باید حتماً روی کارت ویزیت قید گردد، نام شماست. اگر اسم فروشگاه شما نام و نام خانوادگی شماست، باید روی کارت ویزیت قید گردد.

اگر دارای عنوان یا لقبی هستید، حتماً در کنار نام خود قید نمایید. پزشکان، مهندسان می‌توانند با لقب دکتر یا مهندس در کنار نام خود شناخته شوند. برای وکلا اگر دارای مدرک دکترا هستند، می‌توان لقب را در کنار نام قید نمود. در غیر این صورت درست نیست که لقب وکیل در کنار نام فرد قید گردد. فقط کافی است نام و نام خانوادگی نوشته شود و زیر آن عبارت وکیل پایه یک دادگستری یا مشاور حقوقی قید گردد.

شاید درست نباشد که برای کارخانه جات بزرگ نام کارآفرین یا مدیرعامل بر روی کارت ویزیت قید گردد. معمولاً در این جا نام برند در بین همگان مطرح شده و شناخته شده می‌باشد.

برای کسب و کار‌های خرد یا شرکت‌های کوچ و اگر شما فردی هستید که با تیمی کوچک خدمتی را به مردم ارائه می‌دهید، می‌توانید نام خود را بر روی کارت ویزیت درج کنید.

اگر پر مشغله هستید تیم ما سفارش چاپ آنلاین کارت ویزیت را با زیباترین طرح‌ها انجام می‌دهد.

عنوان شغلی

عنوان شغلی نیز از دیگر المان‌هایی بوده که در طراحی کارت لوگو و قرار دادن اطلاعات اشخاص بر روی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این فاکتور باز هم به نوع کسب و کار یا شغل شما بستگی دارد. در تیتر‌های بالا گفتیم که پزشکان و مهندسان با لقب می‌توانند عنوان شغلی خود را به مردم نشان دهند.

عنوان شغلی نباید خیلی با جزئیات کامل نشان داده شود. شما باید به صورت کلی کار‌هایی که انجام می‌دهید و از آن کسب درآمد می‌کنید را معرفی نمایید.

یک مهندس ساخت و ساز یا عمران که صرفاً عهده دار پیمانکاری ساخت انواع ساختمان است، باید خود را به این عنوان شغلی معرفی کند. در فرآیند ساختمان‌سازی سنگ کاری، لوله کشی، طراحی نما، طراحی داخلی دکوراسیون، و کار‌هایی از این قبیل انجام می‌شود. لزومی ندارد همه‌ی این مسئولیت‌ها را در کارت ویزیت شرح داد. صرفاً می‌توان به عنوان اصلی شغل اکتفا نمود.

یا به طور مثال یک وکیل دادگستری می‌تواند عنوان شغلی خود را این گونه معرفی نماید:

قبول کلیه دعاوی حقوقی

لزومی ندارد که همه چیز را در کارت ویزیت شرح داد. یک وکیل می‌تواند هم پرونده‌های دعاوی طلاق و مهریه را برعهده گیرد و هم پرونده‌های قتل و زمین را نیز متقبل گردد.

اگر بخواهید کلیه وظایف را درون کارت ویزیت شرح داد شاید جالب به نظر نرسد.

به کارگیری تمامی المان‌های ذکر شده بر هزینه کارت ویزیت تأثیر بسزایی دارد.

قرار دادن وب سایت به شیوه هوشمندانه

امروزه داشتن یک وب سایت بیزینسی در دیده شدن بیشتر کسب و کار شما تأثیر بسزایی دارد. بسیاری از مردم قبل از این که بخواهند خریدی انجام دهند یا خدمات خاصی را از کسی طلب کنند، اقدام به تحقیق و جست و جو در اینترنت می‌نمایند.

شما باید حتماً برای ارتقای بیزینس خود، وب سایت داشته باشید. هر روزه باید مطالبی را در وب سایت خود یا کسب و کارتان انتشار دهید تا بتوانید بازدید‌کننده‌های بیشتری را جذب کنید.

در عین حال می‌توانید آدرس وب سایت یا اینستاگرام خود را به شکل کاملاً هوشمندانه بر روی کارت ویزیت قرار دهید.

معمولاً در گوشه‌های کارت ویزیت و با فونت بسیار ریز آدرس سایت قید می‌گردد. نکته‌ی قابل توجه این است که آدرس سایت نباید درست مثل یک برچسب در مرکز کارت خودنمایی کند.

اول مشتریان و مخاطبان باید شما را بشناسند و بعد سایت شما را مشاهده کنند. برای کسب و کار‌های آنلاین که صرفاً به شکل اینترنتی فعالیت می‌کنند، می‌توان آدرس سایت را در مرکز صفحه قید کرد.

زیرا مردم سایت را می‌شناسند و برایشان مهم نیست که نام وبمستر یا مدیر سایت چه کسی است.

اگر به طور مثال دیجی کالا بخواهد سفارش طراحی کارت ویزیت بدهد، نام و آدرس سایت بیشتر از هر عنصر یا اجزاء دیگری باید خودنمایی کند.

اطلاعات تماس (ایمیل، شماره تلفن، آدرس)

اطلاعات تماس (ایمیل، شماره تلفن، آدرس) - اطلاعات روی کارت ویزیت

مخاطبان باید بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. پس حتماً باید یک پل ارتباطی را میان خود و مشتریان قرار دهید. اگر آدرس ایمیل دارید حتماً آن را در کارت ویزیت خود قید کنید.

شماره تماس هم باید ذکر شود. می‌توانیئ هم شماره موبابل خود را درج کنید و هم خط تلفن ثابت.

آدرس شرکت یا دفتر کار در کارت ویزیت الزامی است. البته برای مشاغل آنلاین که فقط به شکل اینترنتی محصولات خود را می‌فروشند، شاید درج آدرس الزامی نباشد.

همچنین برای اشخاصی مثل: مداحان، مجریان، گروه‌های موسیقی که در مجالس اجرا می‌کنند، شاید قید آدرس ضروری نباشد. چون که مردم آن‌ها را به نام و شماره تماس می‌شناسند.

اطلاعات پرینت

منطقه را اصلاح کنید

منطقه را اصلاح کنید - اطلاعات روی کارت ویزیت

عناصر اصلی باید از لبه‌ی کادر فاصله داشته باشند. اگر چنین اصلی را در طراحی کارت ویزیت رعایت نکرده‌اید، حتماً آن را اصلاح کنید. بسیاری از طراحان آماتور این نکته را رعایت نمی‌کنند. اطلاعات روی کارت ویزیت باید با چینش مناسب و نقطه‌بندی اصولی در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

نباید اجزاء حالت تداخل داشته باشند. بسیاری از افراد سفارش کارت ویزیت دایره‌ای یا مثلثی را به شرکت‌ها و طراحان می‌دهند و دوست دارند که با سبکی متمایز خدمات خود را به مردم نشان بدهند.

اگر به عنوان یک گرافیست در حال طراحی کارت ویزیت مثلثی هستید، یک کادر یا منطقه مستطیلی را برای طراحی کارت ویزیت مثلثی در نظر بگیرید.

لبه‌های کارت ( خطوط خونریزی یا حاشیه امن)

لبه‌های کارت ( خطوط خونریزی یا حاشیه امن) - اطلاعات روی کارت ویزیت

برای این که کارت ویزیت چاپ شود، باید حتماً در حین چاپ به نکاتی اهمیت داد. چرا این نکات مهم است؟ دلیل آن کاملاً مشخص است زیرا نباید حروف جابه جا شوند و یا قسمتی از طرح روی کارت چاپ شود و قسمتی دیگر چاپ نشود.

رعایت این نکته بسیار ضروری است که طراحی را 3 میلی‌متر از هر طرف کارت شروع کنید. به عبارتی چون ممکن است برش بخورد، بنابراین ظاهر آن نا مطلوب می‌شود.

دقت کنید که رنگ پس زمینه باید از هر طرف ادامه پیدا کند و در این خصوص محدودیتی را قائل نشوید.

نکته دیگر در ارتباط با لبه‌های کارت است. نباید طوری آن‌ها را برش زد که خراشی را ایجاد کنند.

حتماً در هنگام طراحی نوشته‌ها را داخل حاشیه امن طراحی کنید.

خط ایمنی (خطوطی در حاشیه که قابل برش هستند)

این نکته در طراحی کارت ویزیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. نباید تصاویر ناقص بماند و یا بخشی از طرح برش بخورند. حتماً در کادر‌بندی و تعیین نقاط امن دقت لازم را به خرج بدهید تا بتوانید، نام شرکت، لوگو، نام فرد، شعار تبلیغاتی، آدرس وب سایت و شماره تماس را در محدوده قابل نمایش نشان دهید.

اگر شماره تلفن در پایین کادر قرار بگیرد و در هنگام برش بخشی از شماره تلفن برش بخورد، عملاً کسب و کار نمی‌تواند به خوبی معرفی شود. همچنین طراحی نامناسب تصاویر بدی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌نماید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021