ویژگی های چسب تراکت

ویژگی های چسب تراکت

توزیع تراکت و تبلیغ تراکتی یکی از روش های پرکاربرد و البته ارزان قیمتی است که کسب و کارها از آن استفاده می کنند. یکی از روش های توزیع تراکت ارائه آن به مخاطب است، البته این تنها راه نیست. گاهی نیز با استفاده از ” چسب تراکت” آن را به دیوار یا سطوح مختلف نصب می کنند تا عابران و افراد در حین تردد آن را ببینند. طراحی و چاپ تراکت برای انواع توزیع می تواند متفاوت باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت “ویژگی های چسب تراکت” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

چرا تراکت تبلیغاتی باید روی دیوار چسباند؟

چرا تراکت تبلیغاتی باید روی دیوار چسباند؟

پاسخ به این سوال بسیار مهم است. اگر قصد دارید به عنوان صاحب کسب و کار از تبلیغات تراکتی استفاده کنید، حتما می دانید که قیمت چاپ تراکت چندان کم نیست. از همین رو برای شما مهم است که این روش تبلیغاتی با بیشترین بازخورد مواجه شود. یکی از روش های استفاده از تراکت نصب روی دیوار است. اما چرا؟

هدف از تبلیغات تراکتی آشنایی بیشتر مخاطبان با یک برند است. هر چه تراکت ها بیشتر در معرض دید قرار گیرد، طبیعتا ماندگاری برند بیشتر در ذهن مخاطب خواهد بود. تراکت ها وقتی روی دیوار نصب می شوند، به ویژه در محل های پرتردد باعث دیده شدن بیشتر تبلیغات می شود. اما در روش های دیگری مانند قرار دادن تراکت زیر برف پاک کن یا لای درب منازل هیچ کدام به اندازه نصب روی دیوار اثربخش نیست.

حتما بخوانید :فلایر تبلیغاتی چیست؟و تفاوت آن با تراکت

روش های مناسب چسباندن تراکت روی دیوار

روش های مختلفی برای چسباندن تراکت به دیوار وجود دارد که شما می توانید بسته به نوع طراحی تراکت و اهداف تبلیغاتی هر کدام از این روش ها را استفاده کنید:

استفاده از چسب دو طرفه

یکی از ساده ترین روش ها برای نصب تراکت به دیوار استفاده از چسبهای دوطرفه است. یک طرف آن به دیوار و طرف دیگر به تراکت متصل شده است. جدا کردن تراکت از این چسب ممکن است همراه با پاره شدن تراکت باشد.

استفاده از بسته بندی

در این روش پس از چاپ تراکت در پاکت هایی که روی آن چسب دو طرفه دارد قرار می گیرد. پس از نصب این پاکت روی دیوار، در صورت تمایل مخاطب آن را باز کرده و می بیند.

استفاده از پوستر

روش دیگری که برای چسباندن تراکت روی دیوار استفاده می شود، نصب آن روی یک پوستر است که به دیوار متصل شده است. در صورت تمایل با مشاهده این پوستر مخاطب می تواند تراکت قرار گرفته روی آن را بردارد و مطالعه کند. این روش یکی از راهکارهای جلب توجه مخاطب به شمار می آید.

استفاده از چسب اسپری

این چسب ها به شکل اسپری است که روی سطح تمیز اسپری شده و تراکت روی آن قرار می گیرد.

استفاده از چسب کاغذی

یکی دیگر از انواع چسب که برای چسباندن تراکت روی دیوار استفاده می شود، چسب های کاغذی است که دوام خوبی دارد، علاوه بر اینکه جدا کردن تراکت از دیوار منجر به آسیب تراکت نمی شود.

حتما بخوانید : چگونه تراکت طراحی کنیم تا دیده شود + ترفند طراحی تراکت

چسب تراکت چیست؟

چسب تراکت چیست؟

منظور از چسب تراکت، چسب هایی است که می توان به کمک آن تراکت را به سطوح مختلف استفاده کرد. این چسب ها می تواند به شکل جامد، مایع و اسپری باشد. از جمله انواع چسب های مورد استفاده برای تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چسب لوازم التحریر

این چسب ها قیمت مناسبی دارد که به راحتی می توان از آن برای چسباندن تراکت روی سطوح مختلف استفاده کرد. شما می توانید از این چسب ها برای نصب تراکت به صورت موقت روی سطوح مختلف استفاده کنید.

چسب ژل

ژل چسب ها نوعی چسب مایع ضد آب است که پس از تماس با سطح مورد نظر سریع خشک می شود. چسب های تراکتی ژلی در محیط هایی که رطوبت بالا است به راحتی نصب   می شود.

چسب برگردان

این نوع چسب به راحتی از سطح مورد نظر جدا می شود بدون اینکه آسیبی متوجه سطح و تراکت شود. این چسب ها از نوع فرار می باشد.

چسب تراکت چه ویژگی باید داشته باشد ؟

زمانی که می خواهید برای خرید چسب های تراکت اقدام کنید، لازم است بدانید که چسب مناسب چیست؟ از آنجا که چسب های مورد استفاده برای نصب تراکت روی سطح مختلف باید میزان متفاوتی از قدرت چسبندگی را داشته باشد، از همین رو باید ویژگی های زیر را مدنظر قرار دهید:

چسب تراکت چه ویژگی باید داشته باشد ؟

  • قیمت مناسب چسب
  • ماندگاری بالا
  • قدرت چسبندگی مناسب
  • جدا شدن راحت از سطوح بدون آسیب
  • توانایی تحمل فشار و سایش
  • قابل استفاده برای محیط های مرطوب
  • دوام در مقابل نور خورشید
  • انعطاف پذیری بالا

حتما بخوانید : تراکت چیست؟

نتیجه گیری

تنوع روش های تبلیغاتی باعث شده تا کسب و کارها بتوانند با توجه به شرایط خود و نیاز مخاطب از روش های مختلف و البته تاثیرگذار برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنند. یکی از روش های بسیار موثر استفاده از تراکت است. طراحی، چاپ و توزیع تراکت یکی از رایج ترین و البته پرکاربردترین روش های تبلیغات برای کسب و کارها به شمار می آید. البته توزیع تراکت به روش های مختلف انجام می شود. قرار دادن تراکت زیر برف پاک کن خودروها یا لای درب منازل، چسباندن روی دیوار و سطوح مختلف و نیز توزیع آن به صورت دستی به مخاطبان از جمله روش های تبلیغات با تراکت است.

برای اینکه بتوانید بیشترین بازخورد و تاثیر را از تبلیغات تراکتی داشته باشید، لازم است برای طراحی و چاپ تراکت حساسیت بالایی داشته باشید. طراحی و چاپ با کیفیت توسط شرکت تبلیغاتی چاپ بازار یکی از گزینه های ایده آل برای رسیدن به اهداف تبلیغات موثر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021