فلایر تبلیغاتی چیست؟و تفاوت آن با تراکت

فلایر تبلیغاتی چیست؟و تفاوت آن با تراکت

امروزه کسب و کارها از روش های مختلفی برای تبلیغات کسب و کار خود استفاده می کنند. چاپ تراکت یکی از مرسوم ترین روش ها می باشد. اما برخی نیز به چاپ فلایر تبلیغاتی روی می آورند. شاید برای شما سوال باشد که ” فلایر تبلیغاتی چیست؟” در این مقاله به شما خواهیم گفت “فلایر تبلیغاتی چیست و تفاوت آن با تراکت ” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

فلایر تبلیغاتی چیست؟

حتما می دانید که تبلیغات همیشه توام با به کار بردن خلاقیت است. از همین رو برای تبلیغات باید شرایط و موارد مختلفی را در نظر بگیرید تا در نتیجه بهترین دستاورد از آن عاید برند شما شود. گاهی برای تبلیغات به گزینه ای فراتر از طراحی و چاپ تراکت برای تبلیغات کسب و کار خود نیاز دارید. گزینه ای که بتواند جامع تر از تراکت های معمولی و البته خلاصه تر کاتالوگ باشد. گزینه ای که می توانید برای این منظور انتخاب کنید، فلایر است. فلایر به شما کمک می کند تا بتوانید در ابعاد بزرگتر از تراکت A5 یا A6 به صورت جامع و خلاصه محتوای تبلیغاتی خود را چاپ و در اختیار مخاطب و مشتری قرار دهید. فلایرهای تبلیغاتی در سایز استاندارد A4 و به صورت تک برگ طراحی و چاپ می شود.

فلایر تبلیغاتی چیست

فاکتورهای مهم در طراحی و چاپ فلایر تبلیغاتی

زمانی که تصمیم شما برای طراحی و چاپ فلایر قطعی شدف لازم است که برای طراحی آن به موارد زیر به دقت توجه کنید:

  • انتخاب سایز A4 و بیشتر
  • دو رو بودن کاغذ فلایر (یک طرف تصویر و طرف دیگر توضیحات)
  • استفاده از طراحی های خلاقانه و زیبا برای موارد بیشتر فلایر با هدف عدم یکنواختی
  • استفاده از لایه ها و رنگ های مختلف برای فلایرهای ست
  • استفاده از فونت های زیبا، خوانا و مناسب
  • استفاده از کاغذهای با گرماژ بالاتر از 100 گرم برای چاپ فلایر
  • استفاده از روکش سلفون برای فلایر معرفی محصولات لوکس
  • استفاده از یووی موضعی یا لمینت و… برای جذابیت بیشتر فلایر

با توجه به این نکات، حتما باید به خوبی بدانید که با این اوصاف قیمت این محصول به مراتب بیشتر از قیمت طراحی تراکت و چاپ آن نیز خواهد بود.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: اهمیت کاغذ با کیفیت در چاپ تراکت

_________________________________________________________________

کاربردهای فلایر تبلیغاتی

زمانی که می خواهید فلایر را جایگزین تبلیغات تراکتی کنید حتما می دانید که یکی از مهمترین پارامترها که شما را به این انتخاب رسانده کاربردی است که می خواهید از آن داشته باشد. از جمله کاربردهایی که می توان از فلایر به جای چاپ تراکت A5 و سایر ابعاد تراکت داشت، عبارت است از:

  • معرفی محصول خاص در رویدادها و همایش های اجتماعی
  • اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای معرفی یک کسب و کار
  • ایجاد معرفی نامه تبلیغاتی از شخص، خدمت یا محصول خاص
  • جلب توجه بیشتر مخاطبان و مشتریان
  • ارائه اطلاعات خلاصه اما جامع درباره یک محصول یا خدمت جدید
  • ارائه اطلاعات به روز درباره کسب و کار
  • اعلام حمایت از فعالیت های سیاسی، مذهبی، اخلاقی و…

کاربردهای فلایر تبلیغاتی

تراکت تبلیغاتی چیست ؟

یکی از پرکاربردترین اقلام تبلیغاتی که آشنایی زیادی با آن داریم تراکت های تبلیغاتی است. تراکت A6 که در مکان های عمومی مختلفی توسط برخی افراد دست مخاطبان داده می شود تا با آن خدمات و محصولات یک کسب و کار معرفی شود. در واقع تراکت یکی از ساده ترین، پیش پا افتاده ترین و البته پرکاربردترین روش های تبلیغاتی برای کسب و کارهای جدید به شمار می آید. ترکت ها غالبا در ابعاد مختلف کوچک و قابل حمل طراحی و چاپ می شوند از همین رو به راحتی می توان آن را توزیع کرد.

چاپ تراکت A6 یا A5 رایج ترین ابعادی است که مورد استفاده قرار می گیرد. غالبا هم از کاغذهایی با گرماژ پایین یا متوسط استفاده می شد. مهمترین نکته ای که درباره تراکت باید بدانید ارائه اطلاعات کلی به مشتری است که بیشترین هدف ارائه پل ارتباطی و معرفی کلی برای جلب توجه مشتری می باشد.

تفاوت های بین فلایر و تراکت تبلیغاتی

همانطور که پیشتر گفته شد تراکت در مقایسه با فلایر ساده ترو در عین حال دارای اطلاعات کمتری است. از همین رو در شرایط خاص می توان هر کدام از این موارد را استفاده کرد، اما نمی توان هر کدام را جایگزین دیگری دانست. دلیل این موضوع هم تفاوت هایی است که هر کدام از این محصولات دارند. مهمترین تفاوت هایی که می توان برای تراکت و فلایر برشمرد عبارت است از:

تفاوت های بین فلایر و تراکت تبلیغاتی

ابعاد

تراکت غالبا در ابعاد کمتر از A4 طراحی و چاپ می شود اما فلایر دارای سایز A4 یا بیشتر است.

گرماژ کاغذ

کاغذی که برای فلایر استفاده می شود دارای گرماژ بیشتری است. حتی در بسیاری از موارد می توان از روکش هایی مانند سلفون برای افزایش کیفیت آن اشاره کرد. این در حالی است که از کاغذهایی با گرماژ پایین یا متوسط برای تراکت استفاده می شود.

کاربرد

فلایر برای معرفی خدمت یا محصول جدید و یا ارائه اطلاعات بیشتر درباره یک کسب و کار است. اما تراکت اطلاعاتی خلاصه و بسیار محدود در اختیار مخاطب قرار میدهد. هدف تراکت ارائه راهکارهای ارتباطی برای خرید محصول یا خدمت است. اما هدف فلایر ارائه اطلاعات بیشتر است.

هزینه چاپ

چاپ تراکت ارزان تر از فلایر است. علاوه بر اینکه طراحی هر کدام نیز تفاوت زیادی با هم دارند.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: تفاوت چاپ تراکت و کاتالوگ

_________________________________________________________________

نتیجه گیری

فلایر تبلیغاتی یکی از گزینه هایی است که اگرچه برخی آن را با تراکت اشتباه می گیرند، اما توانسته در مسیر تبلیغات محصولات و خدمات به کمک کسب و کارها بیاید. فلایر در واقع محصولی مابین تراکت و کاتالوگ است. از هیمن رو اگر بخواهید فلایری حرفه ای، تخصصی و البته تاثیرگذار داشته باشید باید به کیفیت طراحی و چاپ آن دقت کنید. طراحان شرکت چاپ بازار با طراحی های خلاقانه و البته حرفه ای فلایر به شما کمک می کنند بهترین بازخورد را از این محصول تبلیغاتی داشته باشید. در این راستا برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز دریافت مشاوره پیش از ثبت سفارش می توانید با کارشناسان و طراحان خبره شرکت تبلیغاتی چاپ بازار تماس بگیرید.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021