ویژگی‌ های طراحی سربرگ در نامه‌ اداری

ویژگی‌ های طراحی سربرگ در نامه‌ اداری

طراحی انواع اقلام تبلیغاتی مانند چاپ سربرگ با لوگو و برند هر کسب و کاری یکی از ضروریات به شمار می آید، به ویژه زمانی که مکاتبات اداری بین شرکت با سایر سازمان ها یا شرکت های دیگر انجام می شود. البته در کنار سربرگ دیگر اقلام نیز در قالب ست های اداری باید مورد توجه باشد. با این وجود طراحی سربرگ در نامه اداری یک ضرورت انکار ناپذیر است. در این مقاله به شما خواهیم گفت

اهمیت سربرگ در مکاتبات اداری

سربرگ یا لتر هد یکی از برگه های اداری پرکاربرد است که بسیاری از مکاتبات اداری از طریق آن انجام می شود. از مهمترین دلایلی که وجود سربرگ را برای هر کسب و کاری ضروری می کند، رسمیت بخشیدن و اعتباربخشی به آن است. البته سربرگ به تنهایی کافی نیست و باید سایر اقلام اداری مانند طراحی و چاپ پاکت نیز اهمیت دارد. نکته مهم درباره سربرگ اداری طراحی درست و دقیق آن است که باید به صورت اصولی و با رعایت پارامترهای مفید در تبلیغات و بازاریابی باشد.

اهمیت سربرگ در مکاتبات اداری

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: سایز استاندارد در طراحی و چاپ سربرگ اداری

_________________________________________________________________

آشنایی با طراحی سربرگ اداری

به همان میزان که طراحی و چاپ ست اداری به عنوان یکی از اقلام تبلیغاتی می تواند بر چهره کسب و کار تاثیرگذار باشد و نوعی کلاس کاری محسوب می شود، طراحی دقیق و اصولی سربرگ نیز می تواند بر چهره و هویت شرکت در مکاتبات اداری اثربخش باشد. در واقع سربرگ زیبا و البته حرفه ای می تواند فرصتی مناسب برای تبلیغ و بازاریابی غیر مستقیم کسب و کار باشد. علاوه بر اینکه مزیت های زیادی همچون موارد زیر را به همراه دارد:

از مهمترین نکاتی که باید در طراحی سربرگ مورد توجه قرار دهید:

  1. طراحی ساده و رسمی سربرگ
  2. استفاده از رنگ بندی های مناسب
  3. مینه بی رنگ یا کمرنگ برای سربرگ
  4. درج دقیق اطلاعات تماس و آدرس شرکت
  5. توجه به طراحی پشت سربرگ
  6. استفاده از جلوه های ویژه مانند جوهر یو وی
  7. عدم استفاده از علائم مذهبی
  8. استفاده درست از فونت ها و رنگ ها در سربرگ

نکته مهمی که باید درباره طراحی و چاپ سربرگ مورد توجه قرار دهید نرم افزارهایی است که برای این منظور استفاده می شود. طراح حرفه ای از نرم افزارهای ایلوستریتور و ایندیزاین استفاده می کند که به راحتی می توان در سریعترین زمان ممکن طراحی سربرگ را اجرایی کرد.

آشنایی با طراحی سربرگ اداری

ویژگی ها و نکات کلیدی طراحی سربرگ اداری

همانطور که میدانید طراحی سربرگ باید همراه با لحاظ کردن ویژگی هایی است که باید با آن همراه باشد. از مهمترین ویژگی های سربرگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ابعاد: به طور کلی سربرگ های اداری در دو سایز A4 و A5 طراحی و چاپ می شود، در واقع این ابعاد، اندازه استاندارد سربرگ برای مکاتبات اداری می باشد. از این سربرگ ها گاهی می توان در ابعاد کوچکتر a6 نیز میتوان استفاده کرد اما به این برگه ها دیگر سربرگ گفته نمی شود و غالبا به عنوان برگه یادداشت استفاده می شود.

متن سربرگ: دیگر ویژگی مهم سربرگ متنی است که روی آن طراحی و درج می شود. این متن باید شامل لوگو، تاریخ، شماره پیوست، نام شرکت، زمینه فعالیت آن، راه های ارتباطی با شرکت و آدرس شرکت باشد.

جنس کاغذ: از آنجا که سربرگ ها برای مکاتبات اداری مورد استفاده قرار می گیرند، جنس کاغذ مورد استفاده نباید ضخامت کم یا بیشتر از حد معمول داشته باشد.

رنگ لوگو در سربرگ: در سربرگ باید از لوگو و نام شرکت استفاده شود، انتخاب رنگ مناسب می تواند بر نگاه مخاطب به کسب و کار شما اهمیت زیادی داشته باشد. در این زمینه حتما از روانشناسی رنگ ها استفاده کنید. طراحان خبره و با تجربه به خوبی می توانند این نکته را رعایت و اجرایی کنند. پیش از طراحی سربرگ حتما از مشاوره طراحان شرکت چاپ بازار بهره مند شوید.

____________________________________________________________________

حتما بخوانید:طراحی آنلاین سربرگ

_________________________________________________________________

ویژگی ها و نکات کلیدی طراحی سربرگ اداری

استفاده از سربرگ اداری برای برندها مزیت های زیادی دارد که مهمترین آن ها عبارت است از:

  • اعتباربخشی به چهره برند در روال مکاتبات اداری
  • تاثیر بالای سربرگ در ماندگاری و جلب توجه مشتریان
  • افزایش اعتبار و امنیت مکاتبات اداری
  • پیشگیری از کپی یا سوءاستفاده از برند
  • بازاریابی غیر مستقیم کسب و کارها
  • نشان دادن چهره حرفه ای کسب و کار

چاپ سربرگ و ست اداری | چاپ بازار

با توجه به توضیحات گفته شده درباره اهمیت چاپ سربرگ و تمام نکات مهم درباره آن، حالا نوبت به سفارش آن می رسد. شرکت چاپ بازار با در نظر گرفتن نظرات و خواسته های کسب و کارها برای انجام انواع سفارشات تبلیغاتی، شرایط طراحی سربرگ آنلاین را برای تسریع و تسهیل کار مشتریان فراهم کرده است. شما می توانید سربرگ های طراحی شده را در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه ای مناسب دریافت کنید این شرکت با سابقه طولانی در زمینه طراحی سربرگ و سایر اقلام تبلیغاتی آماده ارائه خدمات از طراحی تاچاپ می باشد.. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

چاپ سربرگ و ست اداری چاپ بازار

نتیجه گیری

استفاده از سربرگ های اداری برای انجام مکاتبات و تبادلات اداری ضرورتی انکارناپذیر برای کسب و کارهایی است که به دنبال تثبیت و اعتباربخشی برند خود هستند. در نظر داشته باشید که استفاده از سربرگ در مکاتبات اداری تاثیر مستقیمی بر بازاریابی تبلیغاتی شرکت دارد، از همین رو طراحی دقیق و حرفه ای سربرگ اهمیت زیادی دارد. توجه به جنس کاغذ، طراحی اصولی سربرگ و انتخاب ابعاد از مهمترین ویژگی های هر سربرگی است که در نگاه اول می تواند نظر مخاطب نامه های اداری در سربرگ را جلب کند. از همین رو لازم است در طراحی آن از نهایت دقت و ظرافت استفاده شود. در صورتی که تصمیم شما برای طراحی سربرگ قطعی است می توانید از خدمات طراحی و تبلیغاتی شرکت چاپ بازار استفاده کنید.

 

سوالات متداول 

1- متن طراحی شده روی سربرگ شامل چه مواردی است؟
این متن باید شامل لوگو، تاریخ، شماره پیوست، نام شرکت، زمینه فعالیت آن، راه های ارتباطی با شرکت و آدرس شرکت باشد.

2- مزایای استفاده از سربرگ اداری چیست؟
اعتباربخشی به چهره برند در روال مکاتبات اداری
تاثیر بالای سربرگ در ماندگاری و جلب توجه مشتریان
افزایش اعتبار و امنیت مکاتبات اداری
پیشگیری از کپی یا سوءاستفاده از برند
بازاریابی غیر مستقیم کسب و کارها
نشان دادن چهره حرفه ای کسب و کار

3- دو ویژگی مهم سربرگ چیست؟
رنگ لوگو، جنس کاغذ، ابعاد و متنی که برای سربرگ استفاده می شود، اهمیت زیادی دارد چرا که بیان کننده اصالت و هویت کسب و کار است.

4- نرم افزارهای تخصصی و حرفه ای طراحی سربرگ چیست؟
نرم افزارهای ایلوستریتور و ایندیزاین دو برنامه ای است که می توان از آن برای طراحی سربرگ های اداری استفاده کرد.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021