پرکاربردترین انواع لیبل در بازار

پرکاربردترین انواع لیبل در بازار

استفاده از لیبل قدمتی بیش از 400 سال دارد که طی این سال ها تغییرات زیادی در نوع کاربری و چاپ و طراحی آن نیز صورت گرفته است. در این میان از بین تنوع زیاد لیبل های موجود در بازار برخی در زمره پرکاربردترین لیبل است، به این معنا که از آن در بسیاری از محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله سعی داریم پرکاربردترین لیبل را با انواع مختلف لیبل به شما معرفی کنیم.

معرفی انواع لیبل

لیبل نواع مختلفی دارد که در بازار وجود دارد که مشتریان براساس نیاز خود برای تهیه آن اقدام می کنند. مهمترین لیبل هایی که براساس کاربرد در بازار وجود دارد عبارت است از:

معرفی انواع لیبل

  • لیبل برند: پرکاربردترین لیبل را می توان لیبل های برند دانست که با هدف نام نشان تجاری محصول چاپ می شود. شرکت های تولیدکننده از این لیبل برای نشان دار کردن محصول و نشان تجاری از آن استفاده می کنند. از این لیبل می توان برای همه محصولات اعم از مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش و… استفاده کرد.
  • لیبل درجه بندی: زمانی که بخواهند کیفیت محصول را اعلام کنند از لیبل هایی که روی آن از اعداد و حروف استفاده می شود، استفاده می کنند. مانند برچسب انرژی که روی محصولات برقی نصب می شود.
  • لیبل معرفی محصول: یکی دیگر از انواع لیبل پرکاربرد لیبل هایی است که با استفاده از آن دستورالعمل استفاده از محصول یا ترکیبات به کار رفته در آن نوشته می شود. عمدتا نمونه این لیبل ها روی محصولات غذایی، دارویی و آرایشی و بهداشتی دیده می شود.
  • لیبل آموزشی: برخی از محصولات نیازمند اطلاعات دقیق از محصول است تا مشتریان براساس آن اقدام به خرید کنند. نوشتن مشخصاتی تاریخ تولید و انقضا، قیمت، وزن محصول و … از جمله مواردی است که روی این لیبل ها نوشته می شود.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: چاپ لیبل از ابتدا تا کنون

_____________________________________________________________________

در دسته بندی دیگری لیبل ها را بر اساس جنس آن شناسایی می کنند. این لیبل ها عبارت اند از:

معرفی انواع لیبل های بازار

  • لیبل های کاغذی: این لیبل ها ساده ترین، ارزانترین و البته پرکاربردترین لیبل است. نمونه آن را می توانید روی انواع و اقسام محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و… مشاهده کنید.
  • برچسب های شبرنگ: نوع دیگری از لیبل ها شبرنگ هستند. ویژگی این لیبل ها قابلیت مشاهده آن در تاریکی و نور کم است. برای چاپ این لیبل ها از چاپ دیجیتال استفاده می شود.
  • لیبل های شفاف: این لیبل ها روی ورقه های بی رنگ شیشه ای چاپ می شود که از جنس پلاستیک یا پی وی سی است. از این لیبل در صنایع خودرو و لوازم یدکی، مواد غذایی و… نیز استفاده می شود. از مهمترین ویژگی های این لیبل قابلیت مشاهده نوشته های آن از دو طرف است.
  • لیبل پارچه ای: یکی دیگر از انواع لیبل، نوع پارچه ای است که عمدتا برای صنایع پوشاک به کار می رود.
  • لیبل متالایز: یکی از انواع لیبل پرکاربرد و البته لوکس لیبل های متالایز است که به دلیل مقاومت بالا و شکل ظاهری جذابی که دارد، استفاده از آن بسیار محبوب است. از مهمترین ویژگی های این لیبل می توان به مقاومت بالای آن در برابر تغییرات دمایی و نیز حالت براق و رفلکتیو آن اشاره کرد.
  • لیبل گلاسه: این لیبل ها نیز مانند لیبل کاغذی است با این تفاوت که در برابر رطوبت مقاوم است و چاپ روی آن نیز ماندگاری بیشتری در مقایسه با لیبل های کاغذی دارد. برای چاپ این نوع لیبل از چاپ یو وی استفاده می شود. گاهی روی آن از روکش سلفون مات یا براق نیز استفاده می شود.
  • لیبل یووی: این لیبل به صورت پشت چسبدار چاپ می شود و عمدتا از آن برای مصارف شخصی یا صنعتی کاربرد دارد. ویژگی این لیبل به کار بردن روکش یووی روی لیبل کاغذی است که مقاومت نوشته های آن را افزایش می دهد.

اگر نیازمند طراحی و چاپ لیبل مناسب با محصول خود هستید می توانید از خدمات شرکت تبلیغاتی چاپ بازار استفاده کنید. برای این منظور می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید و مشاوره لازم درباره چاپ لیبل را دریافت کنید.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: لیبل مات یا گلاسه کدامیک بهتر است؟

_____________________________________________________________________

چاپ لیبل چیست؟

با توجه به اینکه لیبل به صورت یک طرف برچسب دار است از همین رو برای چاپ آن باید از روش های خاصی استفاده کرد. روش های مختلفی برای چاپ برچسب وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می شود:

چاپ لیبل چیست؟

  1. چاپ دیجیتال: یکی از روش های رایج چاپ لیبل استفاده از چاپ دیجیتال است. روشی سریع، باکیفیت، ارزان قیمت و با وضوح بالا. دست شما برای چاپ هر طرح و رنگی برای لیبل در این روش باز است. اگر می خواهید برای محصولات غذایی و آشامیدنی لیبل چاپ کنید، این گزینه مناسب و مقرون به صرفه است.
  2. چاپ فلکسوگرافی: یکی از روش های قدیمی چاپ لیبل به شمار می آید که برچسب را در برابر آب، حلال های و فلورسنت مقاوم می کند. کیفیت بالایی برای چاپ دارد و می توانید به راحتی از آن برای چاپ لیبل های کاغذی، پلی اتیلن، پلی استر و… استفاده کنید. لیبل های که با این روش چاپ می شوند عمدتا برای محصولات دارویی و پزشکی کاربرد دارند. مزیت این روش چاپ تعداد بالای لیبل در کوتاه ترین زمان و با مناسب ترین هزینه است.
  3. چاپ سیلک اسکرین: روش دیگری که می توانید برای چاپ لیبل استفاده کنید استفاده از سیلک اسکرین است. در صورتی که بخواهید لیبل هایی مقاوم در برابر نور مستقیم خورشید و رطوبت داشته باشید باید از این روش استفاده کنید. از دیگر مزیت های این روش مقاومت چاپ در برابر مواد شیمیایی و شستشو است. استفاده از این لیبل ها برای مواردی مانند محصولات شیشه ای، دارویی، محصولات باغی، لوازم پزشکی و… است. طبیعتا این چاپ از نوع دیجیتال گرانتر است.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: راهنمای چاپ لیبل لباس در سایزهای مختلف

_____________________________________________________________________

پرطرفدارترین و پرکاربردترین لیبل موجود در بازار

در میان لیبل های موجود پرکاربردترین لیبل را می توان لیبل های کاغذی دانست. عمدتا هم به شکل چاپ برچسب کاغذی است یعنی یک طرف برچسب دار است و روی بسته بندی یا محصول به طور مستقیم نصب می شود. اطلاعات مختلفی روی آن نوشته می شود که بسته به نوع محصول و نوع کاربرد لیبل می تواند از نام برند تا دستورالعمل و مشخصات محصول را شامل شود. روش چاپ نیز می تواند با چاپ دیجیتال باشد در این صورت هزینه کمی نیز بابت چاپ آن پرداخت می شود. از لیبل های کاغذی می توان برای محصولات مختلف استفاده کرد.

پرطرفدارترین و پرکاربردترین لیبل موجود در بازار

نتیجه گیری

اگر بخواهید از لیبل برای معرفی برند، آموزش، محصول و… استفاده کنید باید گزینه مدنظر تناسب و هماهنگی مناسبی با محصول داشته باشد. در این میان انتخاب روش مناسب چاپ نیز می تواند به کیفیت لیبل مورد نظر بیفزاید. به طور کلی از روش های چاپ دیجیتال، فلکسوگرافی و سیلک اسکرین برای چاپ برچسب استفاده می شود. امروزه به دلیل کاربرد زیاد از لیبل های مختلف شاید انتخاب بهترین گزینه کمی سخت باشد. اما عمدتا تولیدکنندگان از لیبل های کاغذی برای موارد مختلف استفاده می کنند. البته لیبل های متالایز، شیشه ای، شبرنگ و… نیز گزینه های پرکاربردی از لیبل هستند، اما اگر بخواهید به عنوان تولید کننده ارزانترین نوع لیبل را انتخاب کنید طبیعتا برچسب های کاغذی گزینه اصلی است.

_____________________________________________________________________

حتما بخوانید: طراحی آنلاین لیبل به چه صورت انجام می‌شود؟

_____________________________________________________________________

در واقع پرکاربردترین لیبل نیز لیبل های کاغذی هستند که غالبا با چاپ دیجیتال چاپ می شوند. اما اگر بخواهید دوام چاپ روی لیبل را افزایش دهید می توانید از روش های چاپ سیلک اسکرین یا فلکسوگرافی نیز استفاده کنید. استفاده از سلفون مات و براق نیز روش دیگری است که ماندگاری و دوام لیبل های کاغذی را افزایش می دهد.

 

سوالات متداول

1- انواع لیبل بر اساس کاربرد کدام است؟
لیبل ها بر اساس کاربرد یا جنس آن دسته بندی می شوند. پرکاربردترین برچسب ها از نظر موارد استفاده عبارت است از: لیبل درجه بندی، معرفی محصول، آموزشی و برند.

2- روش های مرسوم برای چاپ لیبل چیست؟
از روش های مختلفی برای چاپ لیبل استفاده می شود. بسته به نوع کاربرد لیبل نوع چاپ نیز انتخاب می شود. چاپ دیجیتال، چاپ فلکسوگرافی و سیلک اسکرین روش های رایج برای چاپ برچسب ها با متریال مختلف است.

3- پرکاربردترین لیبل در بازار کدام است؟
لیبل های کاغذی یکی از انواع پرکاربرد، ارزان و ساده ای است که دربازار وجود دارد. از این لیبل ها برای مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی و… به وفور استفاده می شود.

رتبه: 4.8 از 864 رأی

معرفی خدمات چاپ بازار

28421995 - 021